Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Information om Christian Paulsen

Information om Christian Paulsen

Registreret medlem siden 4. maj 2008.

Christian Paulsen har skrevet følgende indlæg i forummet:

 Bussernes fremtid? (2008-05-22 17:11)
Der var engang hvor ledbusser bare var sagen! Det tror jeg bare ikke nødvendigvis på i dag. 
 
På den måde som folk suser fra bus til bil, så bliver det sikkert sådan at en 9,5 meter bus vil kunne måles volumemæssigt ift. nutidens 18 meter ledbus. Det går desværre den vej!

2008-05-24 18:03 i samme diskussion:
Nu ved jeg ikke helt hvorfor flertallet igen vil have højgulvsbusser i byerne. De højgulvbusser som kører rundt udenfor byerne er ved den søde grød ikke et slaw bedre end laventre/lavgulv. 
Trafikselskabernes fornemste opgave er at betjene skatteborgerne og så hjælper det ikke at man skal adræt til bens for at tage med bussen. Herved sparker man cykelholdet og de gamle "ud af bussen". 
 
NORDJYSKE skriver i dag om at NT sammen med de øvrige trafikselskaber vil abe efter Helsingborg. Altså belønne busselskaberne efter mængden af passagerer. Idéen bliver dog kun halvhjertet, da man ikke har planer om flere busbaner i kommunen. 
I stedet for fortsætter Aalborg Kommune slåskampene med staten om et muligt ansvar istedet for at komme i gang med nogle gode og sunde initiativer. 
Artiklen beretter også om strengere krav for nye bybusser i Aalborg til det næste udbud i 2009. Sådan forstået at bybusserne skal overholde de samme miljøkrav som man skal i HUR-området. Lur mig om kommunen kaster hele bybustrafikken i hænderne på City-Trafik og Arriva som kvitterer med nok en gang elendig bybuskørsel og en højere regning til NT som i forvejen skal finde 38 millioner kroner i budgettet hvis man skal præstere samme rutetilbud. 
 
Som sagt så finder jeg højgulvsbussen som et dårligt alternativ til laventre/lavgulv.  
De højgulvsbusser som stadig kører rundt heroppe - er hverken pip eller pap! De kører ligeså dårlige som lavgulv/laventrebusserne.  
Derfor er jeg i princippet revende ligeglad med om der er trin eller ej. Jeg er derimod ikke ligeglad med om den kommer til tiden eller ej. Derfor hilser jeg det nye initiativ fra trafikselskaberne velkommen! En gulerod til busselskaberne vil kunne gøre underværker - men også trafikselskaberne må tage et ansvar og lave køreplanerne så realistiske at chaufførerne ikke skal køre med halsen ud af munden for ikke at komme bagud køreplanen. 
 
Ja, lad os få busserne store nok så alle kan få en siddeplads. Led- eller 13,7 meter lange busser. Otte busser eller bare en i timen. Strukturen og udbuddet skal være alsidig så samfundet kan hænge sammen og der er et alternativ til bilen. 
Det er dog glædeligt at man tilpasser den kollektive trafik til de miljøhensyn som alle har så travlt at tale om. Om det hjælper i den sidste ende - må fremtiden vise.

  Her og nu: Kvindekøb på Frederiksberg (2008-05-12 22:58)
Hva' me' Halmtorvet?

 Forsøg: Ethanolbus Scania på Linie 18 (2008-05-08 22:50)
Flotte billeder! Nogle gode vinkler som fotografen har benyttet sig af. :-D

 Busbilledesider! (2008-05-05 11:21)
Jeg kan kun give Finn helt ret! Man kan se Jefs indlæg som et gedigent spark bagi - eller et spark i løgene. Man vælger selv hvordan indlægget fortolkes! 
 
Dog skal man hellere ikke glemme, at det her er jo ikke en fotoklub med fokus på æstetik og kunstnerisk indtryk. Først og fremmest gælder det dokumentariske når man tager billeder af busser - og derfor kan man da opleve fem billeder af samme bus. 
Spørg man mig som fotograf - så vil jeg dog netop efterlyse lidt mere kritisk selvransagelse.  
Fint nok - at man tager 117 billeder af samme bus, men istedet for at smide hele bunken på nettet - så udvælg et - højest to(hvis der er tale om en speciel detalje!) billeder.  
 
Tænk altid på modtageren - når I lægger billeder op. Det tager tid at bladre alle 117 billeder igennem! Og det er især trættende hvis de fleste billeder blot er gentagelser - eller er rystede så man ikke kan se hvad det er for en bus man har taget et billede af.

2008-05-06 12:46 i samme diskussion:
Nu kan man måske sammenligne Jef med en vis Thomas Blachman. 
Man kan på intet måde sætte et spørgsmåltegn ved deres viden, men derimod på deres kontroversielle måde at sige tingene på. 
 
Jeg må ærlig indrømmet at jeg synes det er fedt der er nogle som tager fat på "koglerne" og siger sandheden lige ud af posen. 
Stor respekt for vores helt egen "Thomas Blachman"! :-)

 300 s og 400 s (2008-05-20 12:52)
Gad vide hvilken begrundelse som ligger bag Tårnbys ønske om at skifte 250S ud med 5A.

2008-05-20 19:52 i samme diskussion:
Nu tror jeg ikke denne regering har noget direkte at gøre med Tårnbys beslutning om at få lufthavnsturisterne til at tage metroen, taxaen eller toget væk fra Kastrup - frem for tage den hurtige 250S. ;o) 
 
Snakker de ikke om bilag eller silketørklæder pt.? ;-)

 Opdateret sidst:
24. maj 2008

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/forum/vis_bruger.php
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.