Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Connex - efter 16. HUR udbud

Connex - efter 16. HUR udbud

Blokeret emne: Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Sennahoj (skrevet 2005-05-25 16:38)| Link 
I forbindelse med HURs 16. udbud og køreplanskiftet på søndag den 29. maj 2005 indsætter Connex 28 fabriksnye busser: 
24 stk. DAF SB4000–Jonckheere (nr. 6350-6373) og 4 stk. Volvo B12BLE (nr. 6374-6377) 
 
DAF´erne leveres alle til Vasbygade og indsættes på linie 18, linie 26, linie 30-36 og linie 32-33. Kun 15 af busserne vil være klar fra på søndag – resten dukker op i løbet af juni 2005.  
 
Volvo´erne – som meget tyder på er identiske med de tidligere afbestilte busser fra Arriva/Wulff i Roskilde - leveres til Gladsaxe og indsættes på linie 10. 
Til linie 10 får Connex Gladsaxe endvidere tilført 10 stk. DAB 15-1200C mk 3 LPG fra Vasbygade. 
 
Som ”stand-in”-busser hen over sommeren mens de resterende DAB 15-1200C mk 3 LPG-busser bliver oplakeret og frem til de resterende DAF SB4000-busser er leveret, bruges de overtallige Volvo B10BLE-Aabenraa nr. 5023, 5105/09/10/24/29. Endvidere bliver der benyttet busser som er ledige frem til august pga. sommerkøreplaner på andre linier i København. 
 
Fordeling af busserne på de nyvundne linier i 16 udbud i øvrigt (sommerkøreplan frem til august):  
 
Linie 10 (Gladsaxe): 5168/78/80/82/83/92/93, 5204/05/06, 6374-77 
Linie 18 (Vasbygade): 5059/64/65, 5153/58, 5161-66, 5201/07, 6350/51/52  
Linie 26 (Vasbygade): 5194, 6353-64 
Linie 30/36 (Vasbygade): 5060/61/62/68, 5151/73/74/79, 6365-69 
Linie 32/33 (Vasbygade): 5167/71/95/99, 5200/02/03/08, 6370-73 
Linie 75E (Vasbygade): 5159/60/69 

 Thomas de Laine (skrevet 2005-05-25 19:31)| Link 
Fantastisk oversigt! 
 
Rygterne siger, at Arrivas DAB 15-1200C mk. II'ere står til at ryge ud nu her, idet man i stedet vil beholde de tiloversblevne gasbusser. Så det er måske dem, man skal se efter gennem kameraets søger i de kommende dage. 
 
De tilbageværende mk. II'ere har numrene 1823-1824, 1862, 7088-7089, 7091-7096, 7099, 7101-7103, 7106-7111, 7114-7116 og 7118. De kører fra Ryvang garage og træffes mest på linje 12, 66 og 69 og sporadisk på linje 14 (dog kører 1800-numrene vist fast her).

 Lars Emerslund (skrevet 2005-05-25 20:36)| Link 
øv øv kommer sgu til at savne de daber på linie 69 det har altid været spændene om man kunne gemmeføre sin vagt uden busnedbrud

 Jesper (skrevet 2005-05-26 15:27)| Link 

altså de nr. 6374-6377 Volvo B12BLE er magen til den på billdet

 Lars Emerslund (skrevet 2005-05-26 18:59)| Link 
ved ikke lige om det høre til her men har i dag fået at vide de daber på 12 og 69 fortsætter i drift et godt stykke tid de blir lige renoveret ny motor og en gang maling de har sendt 4 stk. til renovering i dag

 MichaelS (skrevet 2005-05-26 21:45)| Link 
Nogle der ved hvilke 15 busser der er leveret?

 Kim B10M (skrevet 2005-05-27 09:51)| Link 
Der er modstridene meldinger omkring hvilke busser der fortsætter hos Arriva. Under alle omstændigheder har Arriva tilbudt HUR at erstatte alle B10BLE Aabenraa fra 1994 og alle DAB 15-1200C Mk.2 på Ryvang med LPG busser fra 1998. Hvis HUR ikke accepterer det så er de godt bløde i bolden. De får "nyere og mere miljøvenlige busser", en sætning som pressechefen hos HUR elsker! Desuden er Mk.2'erne også solgt, (fortæller den nye ejer af dem), dog ved den nye ejer ikke hvornår han får dem! 
 
: Lars. 
 
Jeg tvivler på at Mk.2'erne er sendt til renovering, det man kalder en renovering er som regel en oplakering til under vinduerne, de blev alle malet for 1-2 år siden. Der bliver løbene renoveret motore på dem, men selvfølgelig kun fordi at de er slidt op, ligesom alle andre komponenter i dem.

 Lars Emerslund (skrevet 2005-05-27 10:32)| Link 
ok kim det var bare hvad jeg fik at vide på driftkontoret i går og at gasbusserne skulle væk fra ryvang og ud på andre opgaver fik så også at vide at de måske blev skiftet med volvo busserne fra køge til oktober når connex overtager køge området

 Flemming Nielsen (skrevet 2005-05-27 19:50)| Link 
Hej 
Kan der ikke blive problemer med passagerkapaciteten? Gasbusserne kan kun medtage 31 siddende/33 stående, mens Mk.2 kan have 35/41? 
Der bliver vel næppe tale om en forøgelse af driftsbusser som kompensation for manglende pladser?

 Sennahoj (skrevet 2005-05-27 22:23)| Link 
Nåh - når nu alligevel denne tråd har bevæget sig meget langt væk fra overskriften (skete vel egentligt allerede efter 1. indlæg), så lad os da snakke passagerkapaciet: 
I 1995 indsatte Linjebus Scania 113-Katrineholm på linie 123 med en passagerkapacitet på 32 siddende og 24 stående. De afløste Leyland og Volvo-DAB busser med en kapacitet på 45 siddende og 40 stående. Altså en teoretisk mindre kapacitet på 29 pladser pr bus! 
Antallet af ståpladser i en bus bestemmes ud fra antallet af holdepunkter for stående i bussen samt bussens maksimalt godkendt akseltryk, og det kan derfor godt være en lidt teoretisk størrelse... 
Det samlede antal pladser pr bus blev kraftigt reduceret ifm. indsættelse af lavgulvsbusser op gennem 90´erne. Ved efterfølgende at indsætte 13,7-meterbusser på flere linier, er man efterhånden nået op på en kapacitet som minder om den der kunne tilbydes i busser med normalt gulv. Men samtidig væsentligt flere tons "hardware" for at flytte den samme mængde kunder...

 Jesper (skrevet 2005-05-29 13:21)| Link 
ja de Volvo B12BLE nr. 6374-6377 er magen til den på billdet jeg tror at connex har købt nogen af dem ARRIVA roskilde afbestilte 

 Kim B10M (skrevet 2005-05-29 13:57)| Link 
Hvorfor bliver Jesper ved med at oploade det billede af Arriva 3067, som forøvrigt er taget af Thomas De Laine?? Og teksten er jo også bare en gentagelse af hvad der i forvejen er skrevet her!

 Jesper (skrevet 2005-05-29 14:44)| Link 
fordi jeg ikke selv har et billed af nogen busser fra ARRIVA roskilde ligne på min PC og Kim Teksten er ikke en gentaglese hele tiden!!

 Jesper (skrevet 2005-05-29 14:45)| Link 
liggene

 Christian H. Tarrach Paulsen (skrevet 2005-05-30 09:17)| Link 
Jesper, Kim har ret. Du behøver ikke at uploade billedet to(!) gange. Vi ved, hvad du mener.

 Christian H. Tarrach Paulsen (skrevet 2005-05-30 09:17)| Link 
Og dit indlæg ligner meget: http://myldretid.dk/forum/emne/133#627

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2005-05-31 08:02)| Link 
Jeg må sige, at jeg blev lidt overrasket da jeg stod ved hjørnet Valby Langgade/Gl. Jernbanevej og så en helt ny Jonckheere bus køre derudaf på linie 26. Det var omkring klokken 16.15/16.30. Dens internnummer var desuden 6361. Er der nogle der ved hvor mange af dem Connex har bestilt, der faktisk er modtaget i skrivende stund og hvilke linier de trafikerer hovedsageligt og selvfølgelig deres internnummer. 
Desværre havde jeg ikke kamera med, så jeg et billede må i undvære. Så der er jo ikke andet for end at jeg må stille mig ned i weekenden og vente på den kommer forbi endnu engang... ;-)

 MichaelS (skrevet 2005-05-31 09:34)| Link 
Når du nu ikke fik noget billede vil jeg da gerne bidrage... 
 
Connex 6350 som linie 18 på Friheden st. 

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2005-05-31 11:06)| Link 
Ja, det var den. Dog 6350, men hva, det er jo samme type. Tak michaels. Jeg ved ikke med jer, men den er ikike lige noget for mig, men fedt den har lysdiode. Den ligner meget DAB på 2A. Jeg tror det er der Jonckheere har hentet inspiration fra... ;-)

 Lars Elmvang (skrevet 2005-05-31 11:10)| Link 
Hej Sebastian 
 
Med fare for at lyde smart.... 
Der er en liste i toppen af den tråd du skriver i..... 
 
Mvh 
Lars

 MichaelS (skrevet 2005-05-31 11:26)| Link 
Så vidt jeg husker skal der være diodeskilte på nye busser i 16. udbud

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2005-05-31 12:24)| Link 
nå ja, det er jo også rigtigt. Jeg havde godt nok ikke set de også kørter på linie 18, men det har du jo givet billedlig dokumentation for. Så osse bare lige den 26' er tilfældigt for enden af vejen, så stod jeg lige og ventede på den og straks udbrød jeg "Ah ha, Jonckheere!" til stor undren overfor forbipasserende... Ja, bliver man begejstret, så bliver man begejstret, altså.

 Thomas de Laine (skrevet 2005-05-31 12:34)| Link 
De mange oplysninger i indlæggene i dette emne vil naturligvis blive indarbejdet i Busbasen/vognlisterne og Entreprenørfakta, så snart et netværksproblem er blevet løst. De er - ligesom diverse e-mails om samme emne - ikke blevet glemt.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2005-05-31 17:17)| Link 
Ikke alle busserne er med lysdiodeskilte, Fx. Var jeg ude på linie 30, og 36 idag - Gasbusserne har stadig Punkt-Matrix.. 
^- Undskyld, Hvis det ikk er stavet rigtig, kan ikk huske navnet.. (:

 Claus Frost (skrevet 2005-05-31 18:01)| Link 
Hej 
 
De tidligere omtalte DAB Serie II'ere, er de alle årgang 94 og ex. Unibus med samme intern og regi numre ?

 Sennahoj (skrevet 2005-05-31 18:19)| Link 
Nej - nej...skam ikke DAB serie II´erne. Dem med matrix-skilte kom jo oprindeligt fra Stephansen i Ordrup. Alle de andre blev jo solgt til Hvidovre Rutebiler, da der ikke måtte køre busser med bagdør på linie 732 på grund af den lave bro ved Søborg Hovedgade. 
Mere overraskende er det alligevel nok at to af dem beholdt den blå farve helt frem til i dag - og i øvrigt nåede jeg lige at se internnr. på en af dem, nemlig 5348,2½.  

 MichaelS (skrevet 2005-05-31 18:33)| Link 
Jef - læs lige mit indlæg igen.. jeg skrev at alle NYE busser skulle have diodeskilte - gasbusserne er jo ikke specielt nye ;)

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2005-05-31 19:53)| Link 
Hehe, Sådan går det når man ikk når alt i farten.. :D

 Kim B10M (skrevet 2005-05-31 20:46)| Link 
Men hvorfor dioder når der stadigvæk er prikker tilbage på matrixskiltet der ikke har noget med matrixfilmen at gøre og når nu tårnet stadigvæk står på rådhuset hvorfor er Køge så stadigvæk zone 20? §§ 
 
Skal vi ikke se at få lukket den her skamskudte tråd??

 Claus Frost (skrevet 2005-06-01 07:50)| Link 
Kunne nu godt tænke mig at få svar på mit spørgsmål inden den lukker. 
 
:-)

 Kim B10M (skrevet 2005-06-01 10:35)| Link 
Der har ikke været omtalt DAB serie II busser her. DAB serie 2 er bygget fra 1966/7-1975 og er aldrig solgt til Unibus. DAB Citybus Mk.2 er derimod solgt til Unibus som nye i 1994, som vogn 88-119. Og hvis du ser i busdatabasen så er der en god del af dem som ikke længere kører på originale nummerplader.

 Claus Frost (skrevet 2005-06-01 11:25)| Link 
Tak Kim.... 
 
:-) 
Claus Frost

 Thomas de Laine (skrevet 2005-06-01 11:52)| Link 
Tre af dem - de, der ikke har 7000-numre - er ikke fra Unibus men fra Jylland.

 Thomas de Laine (skrevet 2005-06-01 11:55)| Link 
Godt. Så bliver dette emne lukket. Jeg beklager, at det var mig selv, der indledte vildsporet allerede i andet indlæg.

Blokeret emne: Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
1. juni 2005

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/forum/emne/133
Copyright © 1999-2022 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.