Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Connex - efter 16. HUR udbud

Connex - efter 16. HUR udbud

Blokeret emne: Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Sennahoj (skrevet 2005-05-25 16:38)| Link 
I forbindelse med HURs 16. udbud og kĂžreplanskiftet pĂ„ sĂžndag den 29. maj 2005 indsĂŠtter Connex 28 fabriksnye busser: 
24 stk. DAF SB4000–Jonckheere (nr. 6350-6373) og 4 stk. Volvo B12BLE (nr. 6374-6377) 
 
DAFÂŽerne leveres alle til Vasbygade og indsĂŠttes pĂ„ linie 18, linie 26, linie 30-36 og linie 32-33. Kun 15 af busserne vil vĂŠre klar fra pĂ„ sĂžndag – resten dukker op i lĂžbet af juni 2005.  
 
VolvoÂŽerne – som meget tyder pĂ„ er identiske med de tidligere afbestilte busser fra Arriva/Wulff i Roskilde - leveres til Gladsaxe og indsĂŠttes pĂ„ linie 10. 
Til linie 10 fĂ„r Connex Gladsaxe endvidere tilfĂžrt 10 stk. DAB 15-1200C mk 3 LPG fra Vasbygade. 
 
Som ”stand-in”-busser hen over sommeren mens de resterende DAB 15-1200C mk 3 LPG-busser bliver oplakeret og frem til de resterende DAF SB4000-busser er leveret, bruges de overtallige Volvo B10BLE-Aabenraa nr. 5023, 5105/09/10/24/29. Endvidere bliver der benyttet busser som er ledige frem til august pga. sommerkĂžreplaner pĂ„ andre linier i KĂžbenhavn. 
 
Fordeling af busserne pĂ„ de nyvundne linier i 16 udbud i Ăžvrigt (sommerkĂžreplan frem til august):  
 
Linie 10 (Gladsaxe): 5168/78/80/82/83/92/93, 5204/05/06, 6374-77 
Linie 18 (Vasbygade): 5059/64/65, 5153/58, 5161-66, 5201/07, 6350/51/52  
Linie 26 (Vasbygade): 5194, 6353-64 
Linie 30/36 (Vasbygade): 5060/61/62/68, 5151/73/74/79, 6365-69 
Linie 32/33 (Vasbygade): 5167/71/95/99, 5200/02/03/08, 6370-73 
Linie 75E (Vasbygade): 5159/60/69 

 Thomas de Laine (skrevet 2005-05-25 19:31)| Link 
Fantastisk oversigt! 
 
Rygterne siger, at Arrivas DAB 15-1200C mk. II'ere stĂ„r til at ryge ud nu her, idet man i stedet vil beholde de tiloversblevne gasbusser. SĂ„ det er mĂ„ske dem, man skal se efter gennem kameraets sĂžger i de kommende dage. 
 
De tilbagevÊrende mk. II'ere har numrene 1823-1824, 1862, 7088-7089, 7091-7096, 7099, 7101-7103, 7106-7111, 7114-7116 og 7118. De kÞrer fra Ryvang garage og trÊffes mest pÄ linje 12, 66 og 69 og sporadisk pÄ linje 14 (dog kÞrer 1800-numrene vist fast her).

 Lars Emerslund (skrevet 2005-05-25 20:36)| Link 
Þv Þv kommer sgu til at savne de daber pÄ linie 69 det har altid vÊret spÊndene om man kunne gemmefÞre sin vagt uden busnedbrud

 Jesper (skrevet 2005-05-26 15:27)| Link 

altsÄ de nr. 6374-6377 Volvo B12BLE er magen til den pÄ billdet

 Lars Emerslund (skrevet 2005-05-26 18:59)| Link 
ved ikke lige om det hÞre til her men har i dag fÄet at vide de daber pÄ 12 og 69 fortsÊtter i drift et godt stykke tid de blir lige renoveret ny motor og en gang maling de har sendt 4 stk. til renovering i dag

 MichaelS (skrevet 2005-05-26 21:45)| Link 
Nogle der ved hvilke 15 busser der er leveret?

 Kim B10M (skrevet 2005-05-27 09:51)| Link 
Der er modstridene meldinger omkring hvilke busser der fortsĂŠtter hos Arriva. Under alle omstĂŠndigheder har Arriva tilbudt HUR at erstatte alle B10BLE Aabenraa fra 1994 og alle DAB 15-1200C Mk.2 pĂ„ Ryvang med LPG busser fra 1998. Hvis HUR ikke accepterer det sĂ„ er de godt blĂžde i bolden. De fĂ„r "nyere og mere miljĂžvenlige busser", en sĂŠtning som pressechefen hos HUR elsker! Desuden er Mk.2'erne ogsĂ„ solgt, (fortĂŠller den nye ejer af dem), dog ved den nye ejer ikke hvornĂ„r han fĂ„r dem! 
 
: Lars. 
 
Jeg tvivler pÄ at Mk.2'erne er sendt til renovering, det man kalder en renovering er som regel en oplakering til under vinduerne, de blev alle malet for 1-2 Är siden. Der bliver lÞbene renoveret motore pÄ dem, men selvfÞlgelig kun fordi at de er slidt op, ligesom alle andre komponenter i dem.

 Lars Emerslund (skrevet 2005-05-27 10:32)| Link 
ok kim det var bare hvad jeg fik at vide pÄ driftkontoret i gÄr og at gasbusserne skulle vÊk fra ryvang og ud pÄ andre opgaver fik sÄ ogsÄ at vide at de mÄske blev skiftet med volvo busserne fra kÞge til oktober nÄr connex overtager kÞge omrÄdet

 Flemming Nielsen (skrevet 2005-05-27 19:50)| Link 
Hej 
Kan der ikke blive problemer med passagerkapaciteten? Gasbusserne kan kun medtage 31 siddende/33 stĂ„ende, mens Mk.2 kan have 35/41? 
Der bliver vel nĂŠppe tale om en forĂžgelse af driftsbusser som kompensation for manglende pladser?

 Sennahoj (skrevet 2005-05-27 22:23)| Link 
NĂ„h - nĂ„r nu alligevel denne trĂ„d har bevĂŠget sig meget langt vĂŠk fra overskriften (skete vel egentligt allerede efter 1. indlĂŠg), sĂ„ lad os da snakke passagerkapaciet: 
I 1995 indsatte Linjebus Scania 113-Katrineholm pĂ„ linie 123 med en passagerkapacitet pĂ„ 32 siddende og 24 stĂ„ende. De aflĂžste Leyland og Volvo-DAB busser med en kapacitet pĂ„ 45 siddende og 40 stĂ„ende. AltsĂ„ en teoretisk mindre kapacitet pĂ„ 29 pladser pr bus! 
Antallet af stĂ„pladser i en bus bestemmes ud fra antallet af holdepunkter for stĂ„ende i bussen samt bussens maksimalt godkendt akseltryk, og det kan derfor godt vĂŠre en lidt teoretisk stĂžrrelse... 
Det samlede antal pladser pr bus blev kraftigt reduceret ifm. indsÊttelse af lavgulvsbusser op gennem 90Žerne. Ved efterfÞlgende at indsÊtte 13,7-meterbusser pÄ flere linier, er man efterhÄnden nÄet op pÄ en kapacitet som minder om den der kunne tilbydes i busser med normalt gulv. Men samtidig vÊsentligt flere tons "hardware" for at flytte den samme mÊngde kunder...

 Jesper (skrevet 2005-05-29 13:21)| Link 
ja de Volvo B12BLE nr. 6374-6377 er magen til den pĂ„ billdet jeg tror at connex har kĂžbt nogen af dem ARRIVA roskilde afbestilte 

 Kim B10M (skrevet 2005-05-29 13:57)| Link 
Hvorfor bliver Jesper ved med at oploade det billede af Arriva 3067, som forÞvrigt er taget af Thomas De Laine?? Og teksten er jo ogsÄ bare en gentagelse af hvad der i forvejen er skrevet her!

 Jesper (skrevet 2005-05-29 14:44)| Link 
fordi jeg ikke selv har et billed af nogen busser fra ARRIVA roskilde ligne pÄ min PC og Kim Teksten er ikke en gentaglese hele tiden!!

 Jesper (skrevet 2005-05-29 14:45)| Link 
liggene

 Christian H. Tarrach Paulsen (skrevet 2005-05-30 09:17)| Link 
Jesper, Kim har ret. Du behĂžver ikke at uploade billedet to(!) gange. Vi ved, hvad du mener.

 Christian H. Tarrach Paulsen (skrevet 2005-05-30 09:17)| Link 
Og dit indlĂŠg ligner meget: http://myldretid.dk/forum/emne/133#627

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2005-05-31 08:02)| Link 
Jeg mĂ„ sige, at jeg blev lidt overrasket da jeg stod ved hjĂžrnet Valby Langgade/Gl. Jernbanevej og sĂ„ en helt ny Jonckheere bus kĂžre derudaf pĂ„ linie 26. Det var omkring klokken 16.15/16.30. Dens internnummer var desuden 6361. Er der nogle der ved hvor mange af dem Connex har bestilt, der faktisk er modtaget i skrivende stund og hvilke linier de trafikerer hovedsageligt og selvfĂžlgelig deres internnummer. 
DesvÊrre havde jeg ikke kamera med, sÄ jeg et billede mÄ i undvÊre. SÄ der er jo ikke andet for end at jeg mÄ stille mig ned i weekenden og vente pÄ den kommer forbi endnu engang... ;-)

 MichaelS (skrevet 2005-05-31 09:34)| Link 
NĂ„r du nu ikke fik noget billede vil jeg da gerne bidrage... 
 
Connex 6350 som linie 18 pĂ„ Friheden st. 

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2005-05-31 11:06)| Link 
Ja, det var den. Dog 6350, men hva, det er jo samme type. Tak michaels. Jeg ved ikke med jer, men den er ikike lige noget for mig, men fedt den har lysdiode. Den ligner meget DAB pÄ 2A. Jeg tror det er der Jonckheere har hentet inspiration fra... ;-)

 Lars Elmvang (skrevet 2005-05-31 11:10)| Link 
Hej Sebastian 
 
Med fare for at lyde smart.... 
Der er en liste i toppen af den trĂ„d du skriver i..... 
 
Mvh 
Lars

 MichaelS (skrevet 2005-05-31 11:26)| Link 
SÄ vidt jeg husker skal der vÊre diodeskilte pÄ nye busser i 16. udbud

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2005-05-31 12:24)| Link 
nÄ ja, det er jo ogsÄ rigtigt. Jeg havde godt nok ikke set de ogsÄ kÞrter pÄ linie 18, men det har du jo givet billedlig dokumentation for. SÄ osse bare lige den 26' er tilfÊldigt for enden af vejen, sÄ stod jeg lige og ventede pÄ den og straks udbrÞd jeg "Ah ha, Jonckheere!" til stor undren overfor forbipasserende... Ja, bliver man begejstret, sÄ bliver man begejstret, altsÄ.

 Thomas de Laine (skrevet 2005-05-31 12:34)| Link 
De mange oplysninger i indlÊggene i dette emne vil naturligvis blive indarbejdet i Busbasen/vognlisterne og EntreprenÞrfakta, sÄ snart et netvÊrksproblem er blevet lÞst. De er - ligesom diverse e-mails om samme emne - ikke blevet glemt.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2005-05-31 17:17)| Link 
Ikke alle busserne er med lysdiodeskilte, Fx. Var jeg ude pĂ„ linie 30, og 36 idag - Gasbusserne har stadig Punkt-Matrix.. 
^- Undskyld, Hvis det ikk er stavet rigtig, kan ikk huske navnet.. (:

 Claus Frost (skrevet 2005-05-31 18:01)| Link 
Hej 
 
De tidligere omtalte DAB Serie II'ere, er de alle Ă„rgang 94 og ex. Unibus med samme intern og regi numre ?

 Sennahoj (skrevet 2005-05-31 18:19)| Link 
Nej - nej...skam ikke DAB serie IIÂŽerne. Dem med matrix-skilte kom jo oprindeligt fra Stephansen i Ordrup. Alle de andre blev jo solgt til Hvidovre Rutebiler, da der ikke mĂ„tte kĂžre busser med bagdĂžr pĂ„ linie 732 pĂ„ grund af den lave bro ved SĂžborg Hovedgade. 
Mere overraskende er det alligevel nok at to af dem beholdt den blĂ„ farve helt frem til i dag - og i Ăžvrigt nĂ„ede jeg lige at se internnr. pĂ„ en af dem, nemlig 5348,2Âœ.  

 MichaelS (skrevet 2005-05-31 18:33)| Link 
Jef - lĂŠs lige mit indlĂŠg igen.. jeg skrev at alle NYE busser skulle have diodeskilte - gasbusserne er jo ikke specielt nye ;)

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2005-05-31 19:53)| Link 
Hehe, SÄdan gÄr det nÄr man ikk nÄr alt i farten.. :D

 Kim B10M (skrevet 2005-05-31 20:46)| Link 
Men hvorfor dioder nĂ„r der stadigvĂŠk er prikker tilbage pĂ„ matrixskiltet der ikke har noget med matrixfilmen at gĂžre og nĂ„r nu tĂ„rnet stadigvĂŠk stĂ„r pĂ„ rĂ„dhuset hvorfor er KĂžge sĂ„ stadigvĂŠk zone 20? §§ 
 
Skal vi ikke se at fÄ lukket den her skamskudte trÄd??

 Claus Frost (skrevet 2005-06-01 07:50)| Link 
Kunne nu godt tĂŠnke mig at fĂ„ svar pĂ„ mit spĂžrgsmĂ„l inden den lukker. 
 
:-)

 Kim B10M (skrevet 2005-06-01 10:35)| Link 
Der har ikke vÊret omtalt DAB serie II busser her. DAB serie 2 er bygget fra 1966/7-1975 og er aldrig solgt til Unibus. DAB Citybus Mk.2 er derimod solgt til Unibus som nye i 1994, som vogn 88-119. Og hvis du ser i busdatabasen sÄ er der en god del af dem som ikke lÊngere kÞrer pÄ originale nummerplader.

 Claus Frost (skrevet 2005-06-01 11:25)| Link 
Tak Kim.... 
 
:-) 
Claus Frost

 Thomas de Laine (skrevet 2005-06-01 11:52)| Link 
Tre af dem - de, der ikke har 7000-numre - er ikke fra Unibus men fra Jylland.

 Thomas de Laine (skrevet 2005-06-01 11:55)| Link 
Godt. SĂ„ bliver dette emne lukket. Jeg beklager, at det var mig selv, der indledte vildsporet allerede i andet indlĂŠg.

Blokeret emne: Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
1. juni 2005

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/133
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.