Permanent linjeændring på linje 47
Thomas de Laine (skrevet 2006-04-11 22:00) | | Link | Linje 47 er fra i går 10. april permanent omlagt ad Tietgensgade - Stormgade - Vindebrogade i begge retninger i stedet for at køre via Diamanten, som hidtil. Linjen blev ved sidste køreplansskift omlagt over Knippelsbro i stedet for Langebro og har hele tiden kørt uden stop på den berørte strækning. |
Sikandar Sahil (BusTrafikken) (skrevet 2006-04-11 22:13) | | Link | Undskyld Thomas, men er der stoppesteder på den nye rute?? Og ved du hvorfor at 47´eren kører den nye vej?? |
Thomas de Laine (skrevet 2006-04-11 22:50) | | Link | Jeg kunne forestille mig, at man mener at kunne spare lidt køretid ved at køre ad den nye rute. Der er vist nok tit kø på Christians Brygge, men den nye rute også er godt trafikeret. Med hensyn til stoppesteder, så har linjen hele tiden kørt uden stop på strækningen, fordi der ikke var køretid nok til at standse (uden at indsætte en bus mere el.lign.). Det argument gælder nok stadig, men der er ikke kommet nyt linjekort på Trafikweb endnu, så jeg vil ikke garantere det. :-) |
MichaelS (skrevet 2006-04-13 11:17) | | Link | Linie 47 holdt i busbanen umiddelbart ført stoppestedet i Stormgade og udlignede igår, så mon ikke der stadig køres uden stop. |
Sikandar Sahil (BusTrafikken) (skrevet 2006-04-13 13:53) | | Link | Der kører jo mange linier lige der ved Nationalmuseet og Christiansborg, så 47'eren burde have stoppesteder der. |
Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-04-13 23:53) | | Link | Ja, men det er sparegrisen HUR der har linjen, så det bliver næppe ændret.. |
Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2006-04-14 12:55) | | Link | Jo, men hellere have den gennemkørende på den strækning end at sætte en bus mere ind på ruten. Og desuden er der jo glimrende omstigningssteder ved Hovedbangården og Vesterport St. |
Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-04-14 14:08) | | Link | Set i lyset af at linjen er en 'erstatning' for linje 76E - så er det glimrende at den ikke standser på den første del af strækningen.. |
Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2006-04-14 17:41) | | Link | Lige præcis. Og når liniens hovedformål er at fragte passagerer fra Refshaleøen og Amagerværket til de store knudepunkter, så er folk vel også glade over at kunne komme hurtigt igennem istedet for at skulle stoppe ved Christiansborg og Holmens Kanal og fragte turister det sidste stykke vej ind til Hovedbanegården? |
Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-04-15 02:26) | | Link | Linje 76E var en linje som blev kørt fra midt 80erne til midt 90erne fra Hovedbanegården til Benzinøen.. Linjen blev nedlagt og 'erstattet' af linje 47.. |
Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-04-15 14:32) | | Link | Ja, men 65E har ingen tilknytning til linje 47/76E overhovedet.. |
Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2006-04-15 19:00) | | Link | Hvorfor nævnes 65E pludselig i denne sammenhæng? Jeg tror, at 47/76E har/havde flere passagerer på én tur end 65E har haft i hele sin levetid...! :-p Og desuden kører 65E jo til Kvæsthusbroen, 47 til Refshaleøen og Amagerværket og 76E til Prøvestenen. Hvorhenne foregår sammenligningen? |
Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2006-04-15 23:29) | | Link | Okay, Sikandar (stavet rigtigt, som du ønsker :-)), jeg skulle bare lige se om jeg havde misset en pointe ét sted... Hehe. |
Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2006-04-16 04:02) | | Link | Men jeg må nu sige, at jeg altid har været betaget af de "små" ruter der. Som f.eks. 76E. Eller 78E, 72E/79E eller måske 71E. 53 og den helt originale 48 (forgængeren for den nu forgange 534P) er også gode. Det er den slags, der mangler i dag. Vi har et godt trafiknet i hovedstaden, men der er kun grundpillerne, vi mangler de små "fleksible" ruter, der kører lidt på kryds og tværs. |
Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-04-16 23:57) | | Link | Ja, Amager E-ruterne inkl. 53 var gode tider, og der var brug dem (det er der stadig), men idag eksistere kun linje 75E desværre.. Linje 48 kørte da Isafjordsgade-Refshaleøen i den tid på dagen hvor 125E/145E (nedlagt før 125E) ikke kørte derud.. Linje 534P, overtog de ekstrature som linje 34 havde på strækningen Vesterport-Universitetet i sin tid.. |
Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2006-04-17 01:29) | | Link | Der var da også en tid, hvor 48 kørte til Universitetet fra Byen af eller er det bare mig, der husker forkert? Det var dengang, ja. Og dengang man kunne kalde terminalen på Rådhuspladsen for Amager-Terminalen |
Lars Elmvang (skrevet 2006-04-17 12:51) | | Link | Hej Sebastian Nej, 48'eren har ikke kørt mellem Universitetet og City Det eneste den har kørt i København var i den korte overgang efter linie 8 var blevet lukket, hvor den kørte mellem Refshaleøen og Vanløse. Og Amagerterminalen var ret beset "skråparkeringen" mellem Rådhuspladsen og Studiestræde langs HC Andersens Boulevard ;) |
Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-04-17 15:01) | | Link | Meget sjovt, at den eneste linje fra amager-terminal tiden der stadig holder der, er den linje der ikke kørte til amager, Linje 173E.. |
Troels Martens (skrevet 2006-04-17 15:02) | | Link | Linie 48 erstattede nu kun linie 8 mellem Refshaleøen og Rådhuspladsen. På resten af strækningen til Tingbjerg blev den erstattet af 2A, 12 og 69. |
Lars Elmvang (skrevet 2006-04-17 19:14) | | Link | Jef, linie 33 holder der nu også i dag ;) Troels, linie 48 kørte skam helt til Bellahøj før den afveg fra 8'erens rute, så 12 og 69 erstattede ikke direkte linie 8, men snarere linie 48 |
Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-04-17 19:26) | | Link | Ja, men det er ikke DEN linje 33 som dengang det var amager-terminalen.. Det er erstatningen for linje 31, som jo kørte en helt helt anden rute dengang.. (: |
Troels Martens (skrevet 2006-04-17 19:39) | | Link | Udover min egen hukommelse (der jo kunne svigte) har jeg fundet to gode kilder til at 48'eren aldrig har kørt til Bellahøj eller Vanløse: http://www.hur.dk/kalender/trafikudvalg?MeetingID=403&AgendaIndex=4 http://myldretid.dk/nyheder/nr/247 |
Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-04-17 20:19) | | Link | I køreplanen '47, 48' fra December 2003 til Maj 2004 der kører linje 48 Refshaleøen-Rådhuspladsen.. |
Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2006-04-17 20:37) | | Link | Jo, men før den Linie 48, der kørte til Refshaleøen har der også kørt en anden Linie 48, det er måske en 10 år siden. |
Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-04-17 21:23) | | Link | Ja, det var den jeg nævnte ovenfor.. Linje 48: Isafjordsgade-Refshaleøen |
Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2006-04-17 22:24) | | Link | Jo jo, Jef, det så jeg også godt, men der var nogle andre, der nævnte dén, der kørte mellem Rådhuspladsen og Refshaleøen. :-) |
Lars Elmvang (skrevet 2006-04-18 11:41) | | Link | argh, og for P da også Nu hvor jeg har læst alle de gamle bunker af noter igennem var det ikke linie 48, der kørte til Vanløse, men linie 8, der blev omlagt(2002). Den blev så senere (2003) afkortet og omdøbt til linie 48. Ak ja, alderen trykker..... ;) |
Jesper KD (skrevet 2006-04-18 23:50) | | Link | Nu hvor linje 48 er oppe at vende er her historien fra første gang den fandtes: 15.4.84 Oprettet forsøgsvist i sommerhalvåret (marts-okt.) alle dage uden for myldretiderne; HT Artillerivej: 48 Amagerfælledvej/Amager Boulevard-Amagerfælledvej-Christmas Møllers Pl.-Vermlandsgade-Kløvermarksvej-Forlandet-Refshalevej-Refshaleøen 30.3.85 Permanent og forlænget ad Amagerfælledvej-Njalsgade til Islands Brygge, Njalsgade/Isafjordsgade. 18.3.89 Omlagt så ej Kløvermarksvej i begge retninger men Herjedalgade>Vermlandsgade mod Islands Brygge. 2.6.96 Nedlagt og delvist erstattet af ny linje 47 Vesterport st.-Amagerværket.
|
Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.
|