Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Ledbusser med 2 led i Hamborg

Ledbusser med 2 led i Hamborg

 Martin Messer Thomsen (skrevet 2006-05-14 19:41)| Link 
Jeg var i Hamborg i gÃ¥r for at se Miniature Wunderland, et fantastisk sted for en transport tosse som mig!!!  
 
Inde i byen sÃ¥ jeg ledbusser med 2 led, jeg fik desværre ikke tage billeder af det. 
 
Er der nogen der ved hvilket fabrikat det er og om de er tilladte i DK? Kan nogle krydre med billeder? 
 
Mvh 
 
martin 

 Mugge (skrevet 2006-05-14 20:11)| Link 
Volvo bygger "2 ledsbusser", i DK er den højst tilladte længde af et køretøj 18 meter. 
og disse er 25, sÃ¥ nej... de er ikke lovlige, desværre. 
 
Jeg skal nok prøve at finde nogle links frem til nogle billeder af disse vidundre...

 Ronni Bjørn Svensson (skrevet 2006-05-14 20:18)| Link 
Hej 
Jeg kender ingenting til bybusser i Hamborg, men jeg ved at Hamburg Hochbahn har nogle VanHool AGG300 i drift 
Du kan se dem ( vogn 8501-10) pÃ¥ dette link 
http://www.stefanbalzer.net/annuschat-sh/hha.htm 
Med Venlig Hilsen 
Ronni

 Martin Messer Thomsen (skrevet 2006-05-14 20:57)| Link 
Det er disse busser jeg har set fra Hamburg Hochbahn. 
 

 Jeppe (skrevet 2006-05-14 22:47)| Link 
Der er ogsÃ¥ et billede af en dobbelt-ledbus pÃ¥ Busfrontens galleri.  
http://galleri.busfronten.dk/displayimage.php?album=17&pos=32  
 
Billedet er faktisk taget i Danmark (nærmere bestemt Hanstholm Havn), da bussen var pÃ¥ vej til Bergen, hvor den skulle prøvekøres.....  
 
Bemærk iøvrigt at det ikke bare er en "Lang Transport" - men en "Abnormal Transport"!! ;-)

 Thomas Bruun (skrevet 2006-11-02 21:33)| Link 
Måske det bliver lovligt nu hvor lastbiler på op til 25 mtr bliver lovligt på forsøgsbasis?

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2006-11-03 09:38)| Link 
Man kunne jo håbe på det. Det er nok bare ikke så sandsynligt, ihvertfald ikke i Hovedstaden. For de linier, der har den passagerkapacitet, der skal til for at kunne fylde en 25 meter lang bus ud, kører ind gennem byen og/eller af små veje, hvor der slet ikke er plads til busser af denne størrelse. Og oveni det, så har HUR jo nogle, for mig, uforståelige koplekser overfor ledbusser.

 Thomas de Laine (skrevet 2006-11-03 10:52)| Link 
"Komplekserne" har en årsag: Ledbusser er dyrere i både drift, vedligeholdelse og anskaffelse end f.eks. 13,7 m-busser, og Københavns Kommune vil ikke give tilladelse til, at trafikselskabet kan køre med ledbusser kommunens veje. Derfor er ledbussen ikke længere et reelt alternativ i København.

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2006-11-06 09:51)| Link 
Hviletjeg synes ersynd. For jeg har nu engang en svaghed for ledbusser. :-)

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
6. november 2006

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/329
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.