Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Information om Thomas Bruun

Information om Thomas Bruun

Registreret medlem siden 21. oktober 2006.

Thomas Bruun har skrevet følgende indlæg i forummet:

 transport-siden.dk nedlagt? (2007-06-10 11:25)
Jeg kan ihvertfald ikke komme ind på siden mere,så er den nedlagt eller bare flyttet?

2007-06-10 13:48 i samme diskussion:
Ok tak for tippet - det var da noget værre skidt med deres udbyder :-(

2007-06-10 22:47 i samme diskussion:
Op på hesten igen ;-)

2007-06-11 17:33 i samme diskussion:
Hvad har udbyderen der slettede alle filer at sige til det hele? Vedkommende må da være forpligtet til noget erstatning af en art,det er jo mange timers arbejde der er pist borte!

 Århus Sporvejshistorisk forening (2007-05-12 00:14)
Ak ja havde jeg bare været lidt ældre tilbage i 1988 da ÅS begyndte at udrangere Leyland serie 6-busserne,så havde der sikkert kørt en,i mine øjne, "rigtig" Århus-bus rundt endnu. 
 
(Off-topic:Flemming,spiller du stadig på tangenter i Hit Med Helmig,sammen med Katja på trommer? Hvis du ikke lige kan huske mig,var det mig der var til audition nede i Mejlgade da du spillede i Ork,med Mette Vestergaard på bas ;-)) 
 
Mvh Thomas Bruun

 LEYLAND-bogstaver søges (2007-02-20 20:40)
Jeg har sendt en mail til Ans Bus-service ;-)

 Århus Sporveje, serie 6 (2007-01-20 11:34)
Jeg ved det godt, men det for sent nu  
Jeg ved det godt, men det for sent nu  
Jeg ved det egentlig godt men det for sent nu 
(Rugsted/Kreutzfeldt) 
 
Med citatet fra ovenstående danske pop-klassiker undrer det mig hvorfor sådan en bus som denne http://ht-busser.dk/billede.php?id=2641 ikke er blevet bevaret,da den jo er udpræget Århusiansk?(Jeg har ikke set nogen præcis magen til andre steder i DK?) 
 
Mvh Thomas Bruun

2007-01-20 22:48 i samme diskussion:
Lever ÅS 576 virkelig endnu? Det lyder godt,har du et billede?Men jeg har osse for et par år siden set en ex-ÅS 5xx 2-0-0 blå med grønne striber,ved Viby Torv. 
 
Netop en af de gamle rutebiler fra ÅS med døre 2-0-0 vil da være et oplagt bevarings-emne,selvfølgelig stærkt afhængig af standen. 
Men gamle busser er lunefulde,det ved jeg en del om da jeg har en VW bus 1,6 TD fra 1981 som pt har defekt gearkasse :-(

2007-01-20 23:14 i samme diskussion:
Hmm,Secher´s Rutebiler har åbenbart haft en magen til ÅS serie 6,men nu ved jeg så ikke om den har en fortid ved ÅS? 
 
http://ht-busser.dk/billede.php?id=2368

2007-01-21 19:31 i samme diskussion:
Her er ÅS 576 i drift:http://www.petersbusside.dk/billede.php?id=53 
 
Jeg prøver lige sende N.J.Fjordsgades Skole en mail,den kunne jo være et bevarings-objekt. Jeg lover ikke noget,men stay tuned :-) 
 
Og hvis hr.Gotschalk har billeder af ÅS 576 eller lignende så bring dem gerne her!

2007-01-22 18:43 i samme diskussion:
Hej. 
 
Som ejer af en VW bus fra 1981 er jeg helt indforstået med at en gammel bus kræver vedligeholdelse m.m  
 
ÅS 576 kan ikke være i helt håbløs tilstand,hvis man sender den helt til Kiel på tur.Men hvis det bliver aktuelt og jeg skal ud og kigge den nøje igennem,bliver det sammen med en mekaniker selvfølgelig 
 
Jeg finder netop ÅS 576 meget interessant,da den er udpræget århusiansk på flere fronter,stadig fremstår i ÅS-okkergul og nok er den sidste "runde" DAB i drift.Samtidig var 2-0-0 rutebilerne ved ÅS min favorit-bus,de var jo lidt anderledes end bybusserne.Jeg har tæt kontakt til en sponsor der vil være med til at bevare ÅS 576 i privat regi. I skal nok få en tur,hvis det hele falder på plads :-)

2007-01-22 20:13 i samme diskussion:
Ja Skjern Tekniske Skole har ex-ÅS 095,men jeg tror det er en "elev-opgave" der gør at den ikke har samme forlygter som da den var i drift ved Århus Sporveje (tydelige svejsninger omkring forlygter) 
 
I drift ved ÅS:http://ht-busser.dk/billede.php?id=1437 
 
Ved Skjern Tekniske Skole:http://jakob-christensen.fotopic.net/p36563749.html  
 
Bemærk:Samme nummerplade!

2007-01-23 20:01 i samme diskussion:
ÅS 576 kan ses på her luft-foto http://www.fjordsgades-skole.dk/Infoweb/Designskabelon8/Rammeside.asp?Action=&Side=&Klasse=&Id= Jeg synes den ser ÅS-gul ud,men jeg ved heller ikke hvornår billedet er taget eller hvornår bussen er blevet omlakeret.Den var da ÅS-gul i starten?

2007-01-23 20:04 i samme diskussion:
http://www.fjordsgades-skole.dk/Infoweb/Designskabelon8/Rammeside.asp?Action=&Side=&Klasse=&Id=

2007-01-23 20:11 i samme diskussion:
Vejledning: Klik på "om skolen" og dernæst "generel information" så kommer billedet.

 Hvor mange ex-ÅS busser har forsvaret haft? (2006-12-03 16:35)
Hej!  
 
Jeg var lige inde på transport-siden.dk og kigge på de nye billeder fra arrangementet på KTA Nørre Sundby i går,og hidtil har jeg vidst at hæren har haft et antal af de gamle ÅS busser med døre 2-0-0.Men så dukkede dét her op på min skærm 
 
[IMG]http://i144.photobucket.com/albums/r178/justincasebanddk/LeylandDABKTA.jpg[/IMG] 
(Foto:Denvar) 
 
Det er helt nyt for mig at hæren osse har haft busser fra ÅS med døre 2-0-2,nogen der ved præcis hvor mange de har/eller har haft? 
 
Mvh Thomas

2006-12-03 16:39 i samme diskussion:
[Indsat billede fjernet af red.] 
 
Så skulle dét virke ;-)

2006-12-07 23:13 i samme diskussion:
Jeg havde dog fotografens navn.Men det var en fejl fra min side,sorry..

2006-12-07 23:14 i samme diskussion:
Jeg havde dog nævnt fotografens navn.Men det var en fejl fra min side,sorry..

 Bevaring af ÅS DAB-ledbus? (2006-11-28 21:14)
Hej! 
 
Som før nævnt vil jeg gerne gå med i en bevarings-gruppe omkring Fris-bussen der (vistnok) stadig står i Polen... 
 
Men samtidig har jeg tænkt på om det ikke var en bedre idé at overtage en af DAB-ledbusserne fra Århus Sporveje når de bliver taget ud af drift til januar? 
 
Dels slipper vi for en risiko-fyldt tur hjem fra Polen med fare for nedbrud på Autobahn,og dels synes jeg at der er mere idé i at bevare en dansk-bygget ledbus fremfor en Volvo som jo er svensk. 
 
Bare en tanke fra mig,vil gerne høre jeres kommentarer.... 
 
Mvh Thomas B

2006-11-28 21:25 i samme diskussion:
Er køberen i Gladsaxe en privat person?  
 
Man kunne jo prøve at rette en seriøs henvendelse til ÅS eller Bus Center Vest,inden de alle sammen bliver kørt til døde i Ukaine! 
 
Og skulle jeg vælge én af dem så skulle det være en af dem med døre 2-0-2/1-0-1!

2006-11-28 22:18 i samme diskussion:
Jeg er nok Leyland/DAB-mand,helst en af de ældre ÅS-busser f.eks en serie 6 med døre 2-0-0 som den her http://ht-busser.dk/billede.php?id=1450 
 
Men netop Fris-bussen finder jeg interessant da jeg,som nævnt i et andet indlæg,har kørt en del med netop den bus når jeg sammen med mine nu afdøde bedsteforældre skulle besøge min mor i Søby ved Hornslet.Men jeg vil dog tillade mig at være lidt skeptisk mht at skulle bringe en bus hjem fra Polen,har vi nok viden om dens tilstand osv?

 Århus Sporveje linie 73? (2006-11-11 16:34)
Nogen der evt ved hvor mange år Århus Sporveje muligvis havde en  
linie 73,der skulle have kørt fra Tilst til Charlottehøj via  
Brensdstrup/Kasted?  
 
Mvh Thomas B.  
 

 Genudbud af 20 telebusser, 1 servicebus og 1 rutebus i HUR-området (2006-11-02 21:36)
Leyland serie 7 længe leve hip hip HUR-ra ;-)

 ÅS busser med døre 2-0-0 og 1-0-0 (2006-11-02 18:43)
Hej! 
 
Jeg søger billeder af de gamle "rutebiler" med dørstilling 2-0-0 og 1-0-0 som Århus Sporveje op til ca. 1990 brugte på oplandsruterne - jeg søger osse oplysninger om linierne 51,52,53,54,56,57,58,59,71,72,74,75,76,77 og om der fra 1972 til 1979 har kørt en linie 73 fra Tilst til Chrlottehøj,der hvor linie 7 har endestation i dag? 
 
Mvh Thomas

 Ang. bevarelse af Fris ledbus (2006-10-27 18:32)
Thomas Bruun (skrevet 2006-10-21 21:24) | Link  
Som den lykkelige ejer af en VW Caravelle 1,6 TD årg. 1981 kan jeg vist godt snakke med om ´hvad det vil sige at være ejer af en ældre bus - gamle busser har bedst af at køre lange ture så dieselmotoren kan få lov til at arbejde og de må ikke stå stille i for lang tid!Min VW minibus er stadig i "daglig drift" da jeg kører i den til og fra arbejde hver dag.I den tid jeg har haft bussen har jeg måtte udskifte flg.: Batteri,starter,generator,få lavet styretøj og et nyt forhjulsleje,alt sammen sikkert pga bilens alder.Så det er lidt dyrt legetøj,men virkelig dejligt når det virker ;-) og en VW dieselmotor kan (næsten) ikke slides op.  
 
Jeg kunne godt tænke mig at gå med i gruppen omkring bevarelsen af Fris-ledbussen da jeg selv har kørt med den ud og hjem fra min mor i Søby ved Hornslet sammen med mine nu afdøde bedsteforældre så det vækker minder om "gamle dage".Men jeg er lidt skeptisk over at den har stået ubenyttet hen i Polen i længere tid?Det er altså træls at "strande" på der autobahn ;-)  
 
Mvh Thomas Bruun  

2006-10-27 18:42 i samme diskussion:
Og hvad ang. min VW Caravelle kan jeg tilføje at den lige nu holder på et værksted med en defekt diesel-pumpe.Det der lignede en mindre reparation af den ene aksel i pumpen har nu vist sig at være en renovering af hele diesel-pumpen til ca. 4000 kr,i værste fald en helt ny pumpe til 6-7000 kr :-( 
 
Det er lidt OT,men ikke helt urelevant når vi snakker gamle busser.. 
 
Mvh Thomas Bruun

 Kollektiv transport på Grønland? (2006-10-24 21:21)
Hej. 
 
Nogen der ved mere om kollektiv transport på Grønland? Jeg har f.eks hørt at der kørte sporvogne i Nuuk helt op 1981? 
 
Findes der et egentligt kommunalt busselskab deroppe? 
 
Mvh Thomas Bruun

2006-10-25 16:28 i samme diskussion:
tak for links m.v. - det skal lige siges at historien om sporvogne på Grønland blev jeg fortalt i 1987,da jeg var 10 år gammel og der tror man jo på næstgen alt, og samtidig har jeg aldrig udforsket sagen nærmere ;-) 
 
Nogen der har billeder af busserne på Grønland? Der er jo nogle billeder på deres hjemmeside,men de er desværre ikke "klikbare" til stort format. 
 
Mvh Thomas B

 Ledbusser med 2 led i Hamborg (2006-11-02 21:33)
Måske det bliver lovligt nu hvor lastbiler på op til 25 mtr bliver lovligt på forsøgsbasis?

 ÅS nye busser i drift. (2006-10-21 21:24)
Som den lykkelige ejer af en VW Caravelle 1,6 TD årg. 1981 kan jeg vist godt snakke med om ´hvad det vil sige at være ejer af en ældre bus - gamle busser har bedst af at køre lange ture så dieselmotoren kan få lov til at arbejde og de må ikke stå stille i for lang tid!Min VW minibus er stadig i "daglig drift" da jeg kører i den til og fra arbejde hver dag.I den tid jeg har haft bussen har jeg måtte udskifte flg.: Batteri,starter,generator,få lavet styretøj og et nyt forhjulsleje,alt sammen sikkert pga bilens alder.Så det er lidt dyrt legetøj,men virkelig dejligt når det virker ;-) og en VW dieselmotor kan (næsten) ikke slides op. 
 
Jeg kunne godt tænke mig at gå med i gruppen omkring bevarelsen af Fris-ledbussen da jeg selv har kørt med den ud og hjem fra min mor i Søby ved Hornslet sammen med mine nu afdøde bedsteforældre så det vækker minder om "gamle dage".Men jeg er lidt skeptisk over at den har stået ubenyttet hen i Polen i længere tid?Det er altså træls at "strande" på der autobahn ;-) 
 
Mvh Thomas Bruun

2006-10-22 10:03 i samme diskussion:
Det kommer du nok osse snart til igen,Kim - der er vist ikke lang tid til Solaris-busserne kommer til Århus.Jeg ved så ikke lige hvornår de bliver sat i drift?

 Opdateret sidst:
11. juni 2007

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/forum/vis_bruger.php
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.