Ang. bevarelse af Fris ledbus
Thomas Bruun (skrevet 2006-10-27 18:32) | | Link | Thomas Bruun (skrevet 2006-10-21 21:24) | Link Som den lykkelige ejer af en VW Caravelle 1,6 TD årg. 1981 kan jeg vist godt snakke med om ´hvad det vil sige at være ejer af en ældre bus - gamle busser har bedst af at køre lange ture så dieselmotoren kan få lov til at arbejde og de må ikke stå stille i for lang tid!Min VW minibus er stadig i "daglig drift" da jeg kører i den til og fra arbejde hver dag.I den tid jeg har haft bussen har jeg måtte udskifte flg.: Batteri,starter,generator,få lavet styretøj og et nyt forhjulsleje,alt sammen sikkert pga bilens alder.Så det er lidt dyrt legetøj,men virkelig dejligt når det virker ;-) og en VW dieselmotor kan (næsten) ikke slides op. Jeg kunne godt tænke mig at gå med i gruppen omkring bevarelsen af Fris-ledbussen da jeg selv har kørt med den ud og hjem fra min mor i Søby ved Hornslet sammen med mine nu afdøde bedsteforældre så det vækker minder om "gamle dage".Men jeg er lidt skeptisk over at den har stået ubenyttet hen i Polen i længere tid?Det er altså træls at "strande" på der autobahn ;-) Mvh Thomas Bruun
|
Thomas Bruun (skrevet 2006-10-27 18:42) | | Link | Og hvad ang. min VW Caravelle kan jeg tilføje at den lige nu holder på et værksted med en defekt diesel-pumpe.Det der lignede en mindre reparation af den ene aksel i pumpen har nu vist sig at være en renovering af hele diesel-pumpen til ca. 4000 kr,i værste fald en helt ny pumpe til 6-7000 kr :-( Det er lidt OT,men ikke helt urelevant når vi snakker gamle busser.. Mvh Thomas Bruun |
Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.
|