Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Ang. bevarelse af Fris ledbus

Ang. bevarelse af Fris ledbus

 Thomas Bruun (skrevet 2006-10-27 18:32)| Link 
Thomas Bruun (skrevet 2006-10-21 21:24) | Link  
Som den lykkelige ejer af en VW Caravelle 1,6 TD Ã¥rg. 1981 kan jeg vist godt snakke med om ´hvad det vil sige at være ejer af en ældre bus - gamle busser har bedst af at køre lange ture sÃ¥ dieselmotoren kan fÃ¥ lov til at arbejde og de mÃ¥ ikke stÃ¥ stille i for lang tid!Min VW minibus er stadig i "daglig drift" da jeg kører i den til og fra arbejde hver dag.I den tid jeg har haft bussen har jeg mÃ¥tte udskifte flg.: Batteri,starter,generator,fÃ¥ lavet styretøj og et nyt forhjulsleje,alt sammen sikkert pga bilens alder.SÃ¥ det er lidt dyrt legetøj,men virkelig dejligt nÃ¥r det virker ;-) og en VW dieselmotor kan (næsten) ikke slides op.  
 
Jeg kunne godt tænke mig at gÃ¥ med i gruppen omkring bevarelsen af Fris-ledbussen da jeg selv har kørt med den ud og hjem fra min mor i Søby ved Hornslet sammen med mine nu afdøde bedsteforældre sÃ¥ det vækker minder om "gamle dage".Men jeg er lidt skeptisk over at den har stÃ¥et ubenyttet hen i Polen i længere tid?Det er altsÃ¥ træls at "strande" pÃ¥ der autobahn ;-)  
 
Mvh Thomas Bruun  

 Thomas Bruun (skrevet 2006-10-27 18:42)| Link 
Og hvad ang. min VW Caravelle kan jeg tilføje at den lige nu holder pÃ¥ et værksted med en defekt diesel-pumpe.Det der lignede en mindre reparation af den ene aksel i pumpen har nu vist sig at være en renovering af hele diesel-pumpen til ca. 4000 kr,i værste fald en helt ny pumpe til 6-7000 kr :-( 
 
Det er lidt OT,men ikke helt urelevant nÃ¥r vi snakker gamle busser.. 
 
Mvh Thomas Bruun

 Kim B10M (skrevet 2006-10-27 22:57)| Link 
??

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
27. oktober 2006

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/436
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.