Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Ang. bevarelse af Fris ledbus

Ang. bevarelse af Fris ledbus

Thomas Bruun (skrevet 2006-10-27 18:32)| Link 
Thomas Bruun (skrevet 2006-10-21 21:24) | Link  
Som den lykkelige ejer af en VW Caravelle 1,6 TD rg. 1981 kan jeg vist godt snakke med om hvad det vil sige at vre ejer af en ldre bus - gamle busser har bedst af at kre lange ture s dieselmotoren kan f lov til at arbejde og de m ikke st stille i for lang tid!Min VW minibus er stadig i "daglig drift" da jeg krer i den til og fra arbejde hver dag.I den tid jeg har haft bussen har jeg mtte udskifte flg.: Batteri,starter,generator,f lavet styretj og et nyt forhjulsleje,alt sammen sikkert pga bilens alder.S det er lidt dyrt legetj,men virkelig dejligt nr det virker ;-) og en VW dieselmotor kan (nsten) ikke slides op.  

Jeg kunne godt tnke mig at g med i gruppen omkring bevarelsen af Fris-ledbussen da jeg selv har krt med den ud og hjem fra min mor i Sby ved Hornslet sammen med mine nu afdde bedsteforldre s det vkker minder om "gamle dage".Men jeg er lidt skeptisk over at den har stet ubenyttet hen i Polen i lngere tid?Det er alts trls at "strande" p der autobahn ;-)  

Mvh Thomas Bruun  

Thomas Bruun (skrevet 2006-10-27 18:42)| Link 
Og hvad ang. min VW Caravelle kan jeg tilfje at den lige nu holder p et vrksted med en defekt diesel-pumpe.Det der lignede en mindre reparation af den ene aksel i pumpen har nu vist sig at vre en renovering af hele diesel-pumpen til ca. 4000 kr,i vrste fald en helt ny pumpe til 6-7000 kr :-( 

Det er lidt OT,men ikke helt urelevant nr vi snakker gamle busser.. 

Mvh Thomas Bruun

Kim B10M (skrevet 2006-10-27 22:57)| Link 
??

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

Opdateret sidst:
27. oktober 2006

Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt

Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/forum/emne/436
Copyright © 1999-2022 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.