Århus Sporvejshistorisk forening
Flemming Berg Olsen (skrevet 2007-05-11 13:49) | | Link | Hej debatforum. Jeg har gået og tænkt over, om vi i Århus skal få lidt mere gang i "nostalgien" - dvs. at værne om de gamle ting fra den kollektive trafik i Århus. Især i Århus er det nye tider, hvor det gamle, velkendte Århus Sporveje hastigt forsvinder i reformens "kølvand"... Måske kunne foreningen høre under Sporvejshistorisk selskab, eller også kunne vi danne en helt ny forening, som måske også kan stå for at finde og bevare en museumsbus lokalt i Århus. Vi har ingen museumsbus i dag. Samtidigt kunne vi deltage i renovering og pasning af den gamle sporvogn, som ejes af Bymuseet. Hvis nogle af jer har gode idéer, så kan I skrive på denne tråd. Min tanke er at samle gamle kolleger fra Århus Sporveje og andre interesserede i Århus. |
Thomas de Laine (skrevet 2007-05-11 18:48) | | Link | Sporvejshistorisk Selskab har i mange år haft en afdeling i Odense, men ingen i Århus. Måske var det en mulighed at danne en sådan afdeling i Århus? Min opfattelse er, at der egentlig ikke mangler foreninger, men derimod frivillige og penge. Jeg vil tro, SHS' "manglende" Århus-afdeling skyldes, at der ikke hidtil har været aktive medlemmer nok i Århus-området til dette. Men det er selvfølgelig SHS og ikke mig, der kan svare på, om en Århus-afdeling er mulig. Hvis nogen kunne tænke sig at gå sammen om at bevare en Århus-bybus af den ene eller anden slags, er de selvfølgelig velkomne i Busbevarelsesgruppen Danmark (http://busbevarelse.dk/), men det er altså et samarbejde, der er privatøkonomisk baseret - dvs. uden en stor, fælles foreningskasse. |
Thomas Bruun (skrevet 2007-05-12 00:14) | | Link | Ak ja havde jeg bare været lidt ældre tilbage i 1988 da ÅS begyndte at udrangere Leyland serie 6-busserne,så havde der sikkert kørt en,i mine øjne, "rigtig" Århus-bus rundt endnu. (Off-topic:Flemming,spiller du stadig på tangenter i Hit Med Helmig,sammen med Katja på trommer? Hvis du ikke lige kan huske mig,var det mig der var til audition nede i Mejlgade da du spillede i Ork,med Mette Vestergaard på bas ;-)) Mvh Thomas Bruun |
Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.
|