Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Århus Sporvejshistorisk forening

Århus Sporvejshistorisk forening

 Flemming Berg Olsen (skrevet 2007-05-11 13:49)| Link 
Hej debatforum. 
 
Jeg har gÃ¥et og tænkt over, om vi i Ã…rhus skal fÃ¥ lidt mere gang i "nostalgien" - dvs. at værne om de gamle ting fra den kollektive trafik i Ã…rhus.  
 
Især i Ã…rhus er det nye tider, hvor det gamle, velkendte Ã…rhus Sporveje hastigt forsvinder i reformens "kølvand"... 
 
MÃ¥ske kunne foreningen høre under Sporvejshistorisk selskab, eller ogsÃ¥ kunne vi danne en helt ny forening, som mÃ¥ske ogsÃ¥ kan stÃ¥ for at finde og bevare en museumsbus lokalt i Ã…rhus. Vi har ingen museumsbus i dag. Samtidigt kunne vi deltage i renovering og pasning af den gamle sporvogn, som ejes af Bymuseet. 
 
Hvis nogle af jer har gode idéer, så kan I skrive på denne tråd. Min tanke er at samle gamle kolleger fra Århus Sporveje og andre interesserede i Århus.

 Thomas de Laine (skrevet 2007-05-11 18:48)| Link 
Sporvejshistorisk Selskab har i mange Ã¥r haft en afdeling i Odense, men ingen i Ã…rhus. MÃ¥ske var det en mulighed at danne en sÃ¥dan afdeling i Ã…rhus? 
 
Min opfattelse er, at der egentlig ikke mangler foreninger, men derimod frivillige og penge. Jeg vil tro, SHS' "manglende" Ã…rhus-afdeling skyldes, at der ikke hidtil har været aktive medlemmer nok i Ã…rhus-omrÃ¥det til dette. Men det er selvfølgelig SHS og ikke mig, der kan svare pÃ¥, om en Ã…rhus-afdeling er mulig. 
 
Hvis nogen kunne tænke sig at gå sammen om at bevare en Århus-bybus af den ene eller anden slags, er de selvfølgelig velkomne i Busbevarelsesgruppen Danmark (http://busbevarelse.dk/), men det er altså et samarbejde, der er privatøkonomisk baseret - dvs. uden en stor, fælles foreningskasse.

 Thomas Bruun (skrevet 2007-05-12 00:14)| Link 
Ak ja havde jeg bare været lidt ældre tilbage i 1988 da Ã…S begyndte at udrangere Leyland serie 6-busserne,sÃ¥ havde der sikkert kørt en,i mine øjne, "rigtig" Ã…rhus-bus rundt endnu. 
 
(Off-topic:Flemming,spiller du stadig pÃ¥ tangenter i Hit Med Helmig,sammen med Katja pÃ¥ trommer? Hvis du ikke lige kan huske mig,var det mig der var til audition nede i Mejlgade da du spillede i Ork,med Mette Vestergaard pÃ¥ bas ;-)) 
 
Mvh Thomas Bruun

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
12. maj 2007

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/556
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.