Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Århus Sporvejshistorisk forening

Århus Sporvejshistorisk forening

Flemming Berg Olsen (skrevet 2007-05-11 13:49)| Link 
Hej debatforum. 

Jeg har get og tnkt over, om vi i rhus skal f lidt mere gang i "nostalgien" - dvs. at vrne om de gamle ting fra den kollektive trafik i rhus.  

Isr i rhus er det nye tider, hvor det gamle, velkendte rhus Sporveje hastigt forsvinder i reformens "klvand"... 

Mske kunne foreningen hre under Sporvejshistorisk selskab, eller ogs kunne vi danne en helt ny forening, som mske ogs kan st for at finde og bevare en museumsbus lokalt i rhus. Vi har ingen museumsbus i dag. Samtidigt kunne vi deltage i renovering og pasning af den gamle sporvogn, som ejes af Bymuseet. 

Hvis nogle af jer har gode ider, s kan I skrive p denne trd. Min tanke er at samle gamle kolleger fra rhus Sporveje og andre interesserede i rhus.

Thomas de Laine (skrevet 2007-05-11 18:48)| Link 
Sporvejshistorisk Selskab har i mange r haft en afdeling i Odense, men ingen i rhus. Mske var det en mulighed at danne en sdan afdeling i rhus? 

Min opfattelse er, at der egentlig ikke mangler foreninger, men derimod frivillige og penge. Jeg vil tro, SHS' "manglende" rhus-afdeling skyldes, at der ikke hidtil har vret aktive medlemmer nok i rhus-omrdet til dette. Men det er selvflgelig SHS og ikke mig, der kan svare p, om en rhus-afdeling er mulig. 

Hvis nogen kunne tnke sig at g sammen om at bevare en rhus-bybus af den ene eller anden slags, er de selvflgelig velkomne i Busbevarelsesgruppen Danmark (http://busbevarelse.dk/), men det er alts et samarbejde, der er privatkonomisk baseret - dvs. uden en stor, flles foreningskasse.

Thomas Bruun (skrevet 2007-05-12 00:14)| Link 
Ak ja havde jeg bare vret lidt ldre tilbage i 1988 da S begyndte at udrangere Leyland serie 6-busserne,s havde der sikkert krt en,i mine jne, "rigtig" rhus-bus rundt endnu. 

(Off-topic:Flemming,spiller du stadig p tangenter i Hit Med Helmig,sammen med Katja p trommer? Hvis du ikke lige kan huske mig,var det mig der var til audition nede i Mejlgade da du spillede i Ork,med Mette Vestergaard p bas ;-)) 

Mvh Thomas Bruun

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

Opdateret sidst:
12. maj 2007

Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt

Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/forum/emne/556
Copyright © 1999-2022 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.