Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Busser på Nørrebro

Busser på Nørrebro

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2006-02-05 01:33)| Link 
Jeg så lørdag ved 13-tiden en bus holde ved en lille plads ved Nørrebro station, det drejer sig om 2053 (DAB 12-1200B) fra City-Trafik, "Borgen" og den havde et skilt i forruden, hvor den blev kaldt Linie 2. Min kammerat, der bor lige ved siden af fortalte mig endvidere, at der havde holdt en fire-fem stykker tidligere på dagen, men de busser ved jeg ikke noget om. Er der nogle der ved, hvad de busser lavede der, for det lignede ikke typisk Ekstra-kørsel for HUR?

 Thomas de Laine (skrevet 2006-02-05 12:04)| Link 
En del af City-Trafiks busser er ogsÃ¥ "turistbusser", sÃ¥ de kan anvendes til kørsel for andre end HUR. Jeg vil gætte pÃ¥, at City-Trafik har kørt for en eller anden organisation eller et arrangement, der f.eks. havde brug for transport til hoteller el.lign. For at deltagerne kan skelne mellem busserne til hotel A frem for hotel B, kalder man sÃ¥ busserne til det ene hotel for linje 1, de andre for linje 2 osv. 
 
Det hele er dog bare et gæt, men jeg tror, som sagt, heller ikke, at der var tale om ekstrakørsel for HUR.

 René Thaulov (skrevet 2006-02-05 19:54)| Link 
Busserne kørte i forbindelse med Københavns Kommunes Iværksætterfestival. 
Nærmere information kan læses pÃ¥: 
http://www.iv-festival.dk/default.aspx?PageId=5018&MenuId=4484 (scroll ned til lørdag 4. februar)

 Rasmus Poulsen (skrevet 2006-02-05 21:07)| Link 
Er der nogle der har billeder af disse busser?

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2006-02-05 22:04)| Link 
De så helt normale ud, der var ingen ekstra udsmykning udover det lille rute nummer, der sad og så festligt ud i forruden og den forreste siderude i dørsiden.

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
5. februar 2006

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/262
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.