Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > 300S busser til "Rebus"

300S busser til "Rebus"

 Kim B10M (skrevet 2006-05-09 22:27)| Link 
I forbindelse med at Arriva får forlænget deres kontrakt på linie 300S er det nødvendigt enten at skrotte eller renovere deres Mercedes O405GN busser fra 1996. Disse busser har i løbet af de sidste par år fået lov til at ruste så meget at de nu er begyndt at falde fra hinanden i karrosseriet. Derfor vil de nu blive kørt til Opole i Polen hvor at de bliver renoveret teknisk og i karrosseriet så de kan holde mindst to år endnu i drift.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-05-09 22:56)| Link 
Flere af Merc. ledbusserne har også været regelmæssige ugentlige gæster hos Arriva i både Hedensted og Øster Snede.. 
Utroligt at man vælger at renovere dem, det er ligefrem sindsygt og spild af penge..

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2006-05-10 00:53)| Link 
Jo, men samtidig kan man også sige, at det egentlig ville være lidt mærkeligt, at se Linie 300S uden Mercedes Ledbusserne. De er nu noget for dem selv. :-)

 Claus Larsen (skrevet 2006-05-10 09:07)| Link 
Jeg har også hørt at de Volvo Sæfle B10LA/59 Ledbusser som køre på 184 ca. 6 stk. også vil blive overført til 300 S, når de bliver ledige i Kokkedal d. 22/10-2006.

 Kim B10M (skrevet 2006-05-10 09:54)| Link 
De hedder Säffle, og ja der kommer 4 styk til 300S, 1008-1011.

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2006-05-10 11:50)| Link 
Skal Linie 184 så trafikeres med 13,7 meters eller "almindelige" 12 meters herefter?

 Claus Larsen (skrevet 2006-05-10 12:09)| Link 
184 skal køres af 13.7 m VDL Jonkere SB 400, Transit 2000, og min arbejdsgiver, De Blaa Omnibusser har bestilt 6 stk, 1 Tælle/reserve, samt 5 driftsbusser.

 Sennahoj (skrevet 2006-05-10 14:42)| Link 
Bus 1979 (Mercedes O.405GN) holdt efterladt med nødblink på Sdr. Ringvej i Brøndbyvester i går eftermiddags...

 dfolmann (skrevet 2006-05-10 15:22)| Link 
Hedder modellen ikke Volvo B10LA-55 Säffle ? 
Serien går fra 1001-1013. Hvad med 1001-1007 og 1013.

 Kim B10M (skrevet 2006-05-10 15:32)| Link 
Jo det hedder den. 
De andre forbliver i Kokkedal.

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2006-05-10 18:37)| Link 
Skal 1001-1007 og 1013 så fortsat betjene Linie 184 eller overføres de til en anden linie?

 Thomas de Laine (skrevet 2006-05-10 18:40)| Link 
Nej. Som Claus skriver, skal De Blaa Omnibusser kører linje 184 med nye DAF/Jonckheere-busser (13,7 m). De B10LA-ledbusser, der bliver tilbage i Kokkedal, skal vel (fortsat) betjene linje 354 og til dels 173E.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-05-10 19:39)| Link 
Ja, de resterende ledbusser som bliver i Kokkedal skal betjene 94N, 150S, 173E og 354..

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2006-05-10 21:45)| Link 
Nå ja, men det kunne godt være, at der fortsat skulle køre ledbusser på Linie 184. Men nej, altså. 
 
Men også betjene Linie 150S? Der næsten lige har fået nye busser?

 Thomas de Laine (skrevet 2006-05-10 21:52)| Link 
Ledbusserne optræder fra tid til anden "uautoriseret" på linje 150S. I eftermiddags kørte vogn 1010 f.eks. på linje 150S. Det er under alle omstændigheder kun meget få ture på 150S, hvor man kan møde ledbusser.

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2006-05-10 22:38)| Link 
Ja okay. Jeg må indrømme, at det er længe siden jeg har set ledbusserne anvendt på Linie 150S, men selvfølgelig stoler jeg på dit ord.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-05-10 23:15)| Link 
Jeg mener det er 5 eller flere ture der er kørt med ledbusser på linje 150S fra Nørreport.. 
Linje 173E bruger jo 13,7 meter busserne på alle afgange jeg har set..

 Sennahoj (skrevet 2006-05-11 00:12)| Link 
Her til aften var bus 1411 (Volvo B10BLE-AaK) efterladt med nødblink på Ndr. Ringvej ved Ejby. 
Falck sås trække af med den efter nogen tid. Angiveligt skulle 1978 (Mercedes O.405GN) være brudt ned på ruten tidligere på dagen også. 

 Claus Larsen (skrevet 2006-05-11 11:58)| Link 
Fra den 22/10 skal der ikke køre ledbusser på 94N da denne linie skal flyttes til Ryvang, og køre sammen med linie 14. 
Og grunden til at man bruger 13,7 på 173E er fordi den køre sammen med 20E og der må man kun bruge 13,7.

 Sikandar Sahil (BusTrafikken) (skrevet 2006-05-11 14:05)| Link 
Hvorfor må man kun bruge 13,7 meter busser på 20E? 
Det er jo bare en DFDS Seaways Transitbus

 Lars Elmvang (skrevet 2006-05-11 17:26)| Link 
Fordi Københavns kommune ikke vil godkende ledbusser til kørsel i de gader, som trafikeres af linie 20E. 
(Kommunerne skal godkende kørsel med ledbusser i de gader dette sker i) 
 
Mvh 
Lars

 Sennahoj (skrevet 2006-05-11 17:34)| Link 
....og fra nu af tilbage til indlæg vedrørende busserne på linie 300S!

 Sennahoj (skrevet 2006-05-19 14:27)| Link 
Bus 1982 (Mercedes O.405GN) holdt efterladt med nødblink på Gladsaxe Ringvej ved Gladsaxe Trafikplads i går eftermiddags...

 Sennahoj (skrevet 2006-05-31 16:46)| Link 
Bus 1976 (Mercedes O.405GN) blev slæbt hjem af Falck efter nedbrud på ruten onsdag den 24. maj. 
Bus 1571 (Scania Omnilink) kørte som "kvalitetsbristbus" hele aftenen på linie 300S den 30. maj.

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
31. maj 2006

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/forum/emne/326
Copyright © 1999-2022 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.