Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Arriva i fremtiden

Arriva i fremtiden

 Ole Hansen (skrevet 2005-06-16 16:36)| Link 
alle arrivas anlæg i HUR er sat til salg. 
for fremtiden skal nye anlæg ligge pÃ¥ en grusmark, med et mobilt vaskeanlæg,og skur til personale, der nemt kan lukkes ved kontrakttab. anlæg skal max huse 40-50 busser alle anlæg opdeles i A - S og alm. busser. chaufførene skal have forskellige uniformer. om de kører A- busser 
S- busser eller alm busser.mulige pladser i glostrup og ishøj området. lader hører fra mig igen når der er nyt.

 Thomas de Laine (skrevet 2005-06-16 17:13)| Link 
Det lyder en lille smule langt ude - selv for Arriva... Er du sikker på, du har det fra en pålidelig kilde?

 Lars Emerslund (skrevet 2005-06-16 17:23)| Link 
hej  
det lyder da som dagens vittighed 
har aldrig hørt noget sÃ¥ vildt  
håber ikke det er alvor

 Sennahoj (skrevet 2005-06-16 17:54)| Link 
Jeg har sjovt nok hørt tilsvarende historie fra helt anden side (dog en ansat i branchen) for nogle dage siden.  
At Arriva vil sælge sine anlæg er dog ingen nyhed. Hillerød og Vejle er jo allerede solgt sidste Ã¥r. 
SÃ¥ mon ikke de smÃ¥ endheder, er en del af strategien for fremtiden. Man kan jo ikke just kalde Arrivas nuværende store enheder for succes... 
 
Fra samme "rygte" forlyder det, at Arriva vil afvikle sin egen værkstedsvirksomhed (har man været i gang længe..?? hehe) og fremover kun selv stÃ¥ for ren-og klargøring. Al reparations-og servicearbejde skulle i sÃ¥ fald foretages hos busleverandørerne pÃ¥ deres værksteder. 
 
Vi fÃ¥r se... 

 Thomas de Laine (skrevet 2005-06-16 20:38)| Link 
Jeg mangler ord.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2005-06-16 21:14)| Link 
Endnu en skandale fra Arriva?..

 Bo Johansen (skrevet 2005-06-17 00:17)| Link 
Sikke en ammestuehistorie. 
 
Jeg er villig til at tage mine ord i mig, hvis Ole Hansens pÃ¥stand bliver underbygget. 
 
Indtil da synes jeg, det er en ualmindelig dårlig vits.

 Sennahoj (skrevet 2005-06-17 00:30)| Link 
Nu er det jo ikke nogen helt urealistisk mÃ¥de at drive busdrift pÃ¥. 
BÃ¥de Volvo og Scania tilbyder "TotalService" af hele vognparker. I Storbritannien "driver" Volvo bybusserne i hhv. York og Aberdeen i samarbejdskontrakt med busgiganten "First". Volvo leverer busser, mekanikere og i et vist omfang værksteder...First leverer chauffører, køreplaner og opstillingsplads til busser. SÃ¥ kører vi! 
 
Om rygterne taler helt eller delvist sandt mht. til Arriva..tjah? Men der gÃ¥r jo ofte røg af en brand! 
 

 Jesper (skrevet 2005-06-17 12:24)| Link 
tjaaaa det lyder allemest af en vits. ARRIVA er dk`s største busselskab så jeg tror nu ikke det bliver sådan.

 Dennis HUR (skrevet 2005-06-18 22:01)| Link 
Det kan bekræftes at Arriva's store anlæg skal splittes ind i små dele. Således er det meningen at Arriva fremover har små anlæg bestående udelukkende af enten S-busser,A-busser eller "alm." busser. Derudover er Arriva igang med at se på grunde bla. i Helsingør, hvor man afventer kommunens tilladelse til at opføre et nyt garageanlæg, der kun skal huse Helsingør bybusser. Således kommer der igen busanlæg til byen, omend i et noget andet kriterie og størrelse.

 Lars Emerslund (skrevet 2005-06-19 12:45)| Link 
er der nogen der ved hvornår det evt skal ske med arriva og små anlæg???

 Bussemand (skrevet 2005-06-21 23:32)| Link 
Det kan bekræftes hos flere Arriva-anlæg at ovenstÃ¥ende er undervejs. 
 
roskilde mister sin "ekstra" grusplads og bliver skÃ¥ret ned til ca. 50 busser. 
 
Et evt. nyt glostrupanlæg vil blive opført efter ovenstÃ¥ende vejlednig: en grusmark +flytbart klargøringsanlæg og personalefaciliteter. 
 
Mht. til værkstederne er der íngen Arriva mekanikere mere. De er overgÃ¥et til et datterselskab SBM (scandinavian Bus Maintance). Det er allerede gennemført tidligere pÃ¥ Ã¥ret. 
 

 Søren Brandt (skrevet 2005-06-23 11:18)| Link 
Historierne er sÃ¥mænd rigtige nok! 
 
Arrivas overordnede politik er fremover at satse pÃ¥ mindre anlæg der helst skal forankres i lokalomrÃ¥det hvor kørslen skal foregÃ¥. 
 
Arriva vil som udgangspunkt fremover ikke eje en masse faciliteter som bygninger og garageanlæg, men i stedet leje sig ind mindre steder. 
 
Et af argumenterne for dette skulle blandt andet være at de store anlæg har meget store problemer med blandt andet at vedligeholde busserne. Arriva pÃ¥stÃ¥r (om det er igtigt ved jeg ikke, men pÃ¥stÃ¥r det, det gør de) at man pÃ¥ mindre anlæg har langt større muligheder for at følge op pÃ¥ vedligehold. 
 
Med hensyn til værkstederne er der mange muligheder i spil. En af løsningerne er blandt andet at lade busleverandøren stÃ¥ for al vedligeholdelse. Denne model skal vist nok afprøves et sted i Jylland. 
 
Med hensyn til opsplitning af anlæg er det korrekt, at Kokkedal er sat til salg. Det er ogsÃ¥ korrekt, at man har kig pÃ¥ en grund i Helsingør og at kommunen - foreløbig kun mundtligt - har givet et betinget tilsagn. Der er mange brikker der ikke er faldet pÃ¥ plads endnu, men der arbejdes seriøst pÃ¥ det. Planen var at det allerede skulle træde i kraft 1. august eller 1. september, men lige nu er der ikke sat noget tidspunkt pÃ¥. 
 
I øjeblikket kigger Arriva pÃ¥ andre omrÃ¥der syd for Kokkedal til de resterende busser. Men pt. er der ikke noget konkret pÃ¥ bedingen. 
 
Med venlig hilsen 
 
Søren Brandt

 Thomas de Laine (skrevet 2005-06-23 11:29)| Link 
Der er tilsyneladende hold i rygtet. 
 
SmÃ¥ anlæg, der kan Ã¥bnes og lukkes ("klappes op" og "klappes sammen"?) i takt med det stærkt svingende behov, der er en følge af licitationssystemet, lyder jo sÃ¥dan set ogsÃ¥ fornuftigt nok. 
 
Egentlig kan eksempelvis City-Trafiks busanlæg i Thorvald Borgs Gade ses som et eksempel pÃ¥ denne anlægstype: Det er ogsÃ¥ blot en indhegnet grusplads, og da man i 2000 skulle have plads til linje 250S flyttede man bare hegnet, sÃ¥ noget af nabogrunden kom med! 
 
Om mindre anlæg så også kan klare busvedligeholdelsen bedre er et åbent spørgsmål. Jeg er vel ikke den eneste, der mener, at den dårlige vedligeholdelsesstandard også skyldes, at man ikke er parat til at ofre, hvad ordentlig vedligeholdelse koster?

 Bussemand (skrevet 2005-07-05 22:55)| Link 
For alle med interesse kan det første arriva-amlæg af denne "klap-sammen" type ses fra efterÃ¥ret 2005 pÃ¥ Malervangen 9 i Glostrup. 
 
Her skal kun være 35 stk. 2A - busser. 
 
En 20 meter lang vaskehal som kan flyttes og 2 opstillede pavillioner/containere som smÃ¥ "teknikrum". Personale og administration lejes ind i nabobygning. 
 
Alt sammen noget der kan flyttes og genbruges andre steder.

 Lars Elmvang (skrevet 2005-07-05 23:08)| Link 
Og her boede Combus ogsÃ¥ engang for nogle Ã¥r siden 
 
Og antallet tyder på kun linie 2A denne gang

 Paul Christensen (skrevet 2005-08-17 20:38)| Link 
En lile kommentar fra en Arriva Chauffør:Det bliver jo meget omfattende at gennemføre de nye planer ang. små anlæg.Men mobile anlæg holder ikke.Så flere små anlæg ville være en god ting.Ikke mindst det sociale imellem kollegaerne,og små feks.tekniske problemer vil have en meget kortere levetid end hidtil.Jeg syntes at anlæggende er alt for store,man når ikke at kende sine kollegaer,så det sociale bliver ofte meget overfladisk.Nok om det.God tur til Alle der ude!! P.S. Lad os få nogle af de gamle tider tilbage!!

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
17. august 2005

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/141
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.