Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Busplan 2008

Busplan 2008

 Jodleren (skrevet 2007-04-02 11:13)| Link 
Efter at have læst diverselokalaviser, kan man nu se effekten af den lov, hvor kommunerne selv skal betale for deres busdrift. 
For TÃ¥rnby og Dragør kommuner: 
 
Kun et nummer er nævnt, linie 36 som kan blive forlænget ud af Kystvejen (som tidligere), da der ikke længere vil være bus pÃ¥ hele strækningen. 
Med andre ord, linie 30 vil ikke længere køre til lufthavnen. Dragør vil vist ikke betale for det? 
 
Tømmerupvej er nævnt, heraf kan man tolke det som at linie 32/33 fremover kun vil køre i TÃ¥rnby kommune. 
Resultat:  
vil det fortsat være bus til Ullerup? 
Hvad med radarstationen, som har ekstraafgange med linie 32? 
Hvad med sydvestpynten? 
Vil Søvang sÃ¥ fÃ¥ en ny lokalbus til Dragør? 
Hvad med linie 81N? 
 
Til sidst er Englandsvej nævnt, hvor man dog ikke vil lade busserne vende ved Kristinehøj*. Det vil sige, at 30, 73, 75E og 350S fortsat vil køre til Dragør men som de eneste (hvis alle fortsat kører). 
* heraf igen det, at busserne via Vestamager ikke kører til Dragør mere. 
 
Interessant at se, at Dragør kan teoretisk set med at ende uden en eneste bus, andet end til kommunegrænsen, hvor der ikke nødvendigvis er en bus pÃ¥ den anden side. 
 
Jeg er ikke inde i det politiske her, men som jeg ser det, sÃ¥ vil TÃ¥rnby have penge af Dragør, eller man er bare ligeglad. 
Penge er nok et fint tema her, da TÃ¥rnby vil skære 30% i busdriften. 
Borgerservice tilbage til en niveau på 50''erne? Bussen kører i myldretiden og om søndagen til kirken?

 Thomas de Laine (skrevet 2007-04-02 15:56)| Link 
Via Railsofts medieoversigt har jeg fundet dette debatindlæg pÃ¥ BT.dk, der ogsÃ¥ nævner nogle pÃ¥tænkte linjeændringer (fra 23 mio kr. i 2007 til 16 mio. kr. i 2008 er dog kun en nedgang pÃ¥ en tredjedel - ikke halvdelen, som der stÃ¥r): 
 
http://dit.bt.dk/index.php?id=2&view=single_thread&thread_uid=3281#65900

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2007-04-03 01:07)| Link 
Det er det mest åndsvage og urealistiske man kunne gøre.. Men sådan er situationen jo nu til dags........

 NielsHertz (skrevet 2007-04-07 17:11)| Link 
det er ikke meget kommunerne i TÃ¥rnby og Dragør vil frem med ifølge referater fra møder i teknisk udvalg: 
 
http://www.dragoer.dk/files/Referat%2026.03.07off.doc 
 
http://www.taarnby.dk/dagsordener/teknik_og_miljoeudvalget/referat_08022007.htm#_Toc159301853 
 
men lidt mere kan findes hos Dansk Folkeparti om trafik i Dragør 
 
http://avisen.dk/blogs/mortend/dragoer-taarnby-rammes-busproblemer-jan-08-270307.aspx eller 
 
http://www.mortend.dk/Arkiv/April_2006/april_2006.html  
 
 
og fra SF om trafikken i TÃ¥rnby 
http://www.sf.dk/taarnby/index.php?article=13751 
 
 
udover København http://www2.kk.dk/of/beslut.nsf/print/339C23A69BB23714C12571C5004B2800 eller 
http://www.trg.dk/td/papers/papers06/powerpoint2006/HenrikSylvan.pdf 
 
 
og Frederiksberg 
http://www.frederiksberg.dk/upload/teknikmilj%C3%B8_referat_2007-02-19.pdf 
 
kan man finde lidt om den fremtidige bustrafik 
 
Brøndby  
http://www.brondby.dk/upload/dokumenter/topnavigation/politik/dagsordener%20og%20referater/tmu/2007/januar/TMu_199_0107.pdf 
 
eller 
 
http://www.sitecenter.dk/ct-venstre/sidemedhyperlinks/#Kollektiv%20trafik%20-%20ny%20busplan%20i%20Brøndby? 
 
Hvidovre 
http://www.hvidovre.dk/Files/Filer/Referater/2007/TMU/ref070207.htm 
 
Herlev 
http://trafikweb.hur.dk/KIa/drejebog2007/dokumenter/Udkast_til_busplan.pdf 
 
 
Lidt spændende at følge udviklingen fremover 
 
 
 
Lyngby-Taarbæk 
http://trafikweb.hur.dk/KIa/drejebog2007/dokumenter/Udkast_til_busplan.pdf 
 
 

 claus larsen (skrevet 2007-04-08 10:16)| Link 
Ja som buschauffør kan man jo læse dette med rædslen malet i panden, man kan jo frygte linieomlægninger og nedskæringer hver 3 mdr. på politikernes nåde, når de skal spare de årlige 5 % som regeringen har pålagt dem.

 Jodleren (skrevet 2007-04-16 12:37)| Link 
Avisen 2770 (http://www.e-pages.dk/bgmonline_2770/32/) skriver nu om nedlæggelse af en hel del, at linie 5A ogsÃ¥ skal til kastrup i stedet for 250S. 
Jeg tvivler ikke pÃ¥ at disse forringelser finder sted, men spekulerer hvad befolkningen mener, over deres reaktioner og hvad resultatet bliver. 
En ting er nok sikkert. Der bliver en del busser og chauffører til overs.

 Thomas de Laine (skrevet 2007-04-16 14:00)| Link 
Videreførsel af visse ture pÃ¥ linje 5A til Lufthavnen til erstatning for linje 250S var faktisk engang en del af oplægget til A-busnettet. Det blev dog ikke til noget. 
 
2770 nævner, at 250S skal nedlægges. Jeg ved ikke helt, om det gælder hele ruten, men i hvert fald bliver det da sjovt at se, hvor dobbeltdækkerne så skal køre henne. Tidligere er linje 19 og 34 blevet udpeget som nogle af de ganske få linjer, hvor dobbeltdækkerdrift kan lade sig gøre - men de skal jo tilsyneladende også nedlægges.

 Jodleren (skrevet 2007-04-16 14:17)| Link 
Jeg tvivler pÃ¥ at nogle af de 2 linier i det hele taget har passagerer nok til dobbetdækkere. 
Interessant, at a-busserne erstatter s-busserne. SpørgmÃ¥let er om det er fremskridt. 
Personligt synes jeg 100S var bedre end 4A 

 Thomas de Laine (skrevet 2007-04-16 14:30)| Link 
Den eneste grund til at køre med dobbeltdækkere på 19 og 34 skulle være fraværet af lave broer o.lign på disse to linjer.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2007-04-16 16:36)| Link 
Uanset blokader, protester osv. så tænker politikerne i økonomi og ikke hvordan man bedst kan betjene borgerne..

 Peter R (skrevet 2007-04-17 11:32)| Link 
Det gode ved A busserne er at de kører sÃ¥ ofte. 
Det dÃ¥rlige er at det tager 100 Ã¥r at køre med dem, fordi de skal holde ind ved stoppested for hver 10 m. 
 
Med S-busserne suser man meget hurtigere igennem. Det er klart en fordel, vil jeg mene. 
 
Men i det at køreplansafdelingen i movia har bedt om mere tid til at lave køreplanen. Så kan man i hvert fald stensikkert ligge 2 og 2 sammen og regne med at der i hvert fald kommer store ændringer i busdriften.

 Thomas de Laine (skrevet 2007-04-17 12:05)| Link 
Den køreplan, der skulle bruges mere tid til at lave, er køreplanen fra september 2007, hvor busserne skal tilpasses S-togenes nye køreplan. Derfor blev S-togenes køreplansskift flyttet cirka 6 uger fra 12. august til 23. september. 
 
Ændringerne i Busplan 2008 er først fra januar 2008, og det er vist senest 1. maj 2007, at kommunerne skal have besluttet sig.

 Thomas de Laine (skrevet 2007-04-17 12:19)| Link 
Tidsfristerne for køreplan 2008 kan ses her: 
http://trafikweb.hur.dk/KIa/drejebog2007/drejebog_1-11-1.asp

 Jodleren (skrevet 2007-04-17 13:12)| Link 
Bemærk: 
"Justering er kommunernes ønsker: Ca. april – ca. juli 2007" 
 
Med nogle af de ting som kommunerne laver, som helt sikkert er mod borgernes ønsker, så bliver dette vist en stor opgave :-)

 Brian Trantow Pedersen (skrevet 2007-05-02 10:59)| Link 
Jeg er bosiddende i Dragør og pendler dagligt til Lyngby. Jeg har ingen bil (nok nogle af de eneste i dragør der ikke har det) og har derfor brug for kollektiv trafik. Jeg er ked af, at Dragør kommune ikke har meldt noget som helst ud vedr ændringer i busdriften. Igen nok fordi alle har bil og ikke tænker pÃ¥ os uden :-(. 
 
Vi har hørt lidt om, at man opretter en lynbus fra Ørestad st til lufthavnen via Dragør, hvor den ikke stopper i TÃ¥rnby Kommune men først efter bygrænsen til Dragør. Desværre er vi kommet ind i en tid med en masse pegen fingren af hinanden blandt TÃ¥rnby og Dragør politikere. 
 
(Egentlig ville det være rart med en sÃ¥dan hurtiglinje - sÃ¥ kunne det være man igen kunne komme hurtigt hjem fra København om aftenen og i myldretiden og ikke være sÃ¥ lang tid om det som det tager at tage til Odense fra København). 
 
Ã…rsagen er, at TÃ¥rnby kommune vil nedlægge alle de buslinjer der betjener Dragør, da det ikke er indtægtsgivende for TÃ¥rnby. (Busserne vil transportere folk fra Dragør gennem TÃ¥rnby ind til Københavns Kommune), hvilket TÃ¥rnby ikke er interesseret i.  
 
Sorry TÃ¥rnby og mr Zimono, Vi kan desværre ikke komme anden vej for at komme til København og videre rundt i Danmark end igennem TÃ¥rnby. Hvad bliver det næste, at I laver en voldgrav? 
 
Ja jeg er spændt på om jeg overhovedet kan komme på arbejde fra januar 2008.

 Kristian Jakobsen (skrevet 2007-05-02 20:36)| Link 
mit råd er smid da eb.dk en mail, tror de ville være ret intressert i dette....

 Jodleren (skrevet 2007-05-07 17:18)| Link 
Hvad med en faerge til Sverige (igen) eller københavn? Eller til køge? 
Havnebusssen er jo opfundet...

 Sikandar Sahil (BusTrafikken) (skrevet 2007-07-13 20:58)| Link 
Busplan 2008-2011 i Furesø Kommune 
Der er planer og forslag om at... 
 
Linje 500S skal køre via Farum st. 
Linje 152 skal køre til Ballerup st. som den tidligere gjorde. 
Overvejelser om at 165 skal køre til den gamle vendeplads ved Flyvestation Værløse. 
Se  
http://www.furesoe.dk/MiljoeEnergiOgVej/VejeOgTrafik/~/media/E5944B5A39E4428CB6AAB7ADD5C35CAF.ashx

 Sikandar Sahil (BusTrafikken) (skrevet 2007-07-13 20:58)| Link 
Busplan 2008-2011 for Brøndby Kommune 
Der er planer og forslag om følgende: 
 
Linje 135 vil pÃ¥ hverdage køre som en servicebus pÃ¥ en servicebusrute. 
Brøndby Strand Station skal have en ny forplads 

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2007-07-13 22:36)| Link 
Hvis man gennemlæser planen fra Furesø Kommune, ser den ganske fornuftig ud.. 
Udover planerne som Sikandar fortæller, arbejdes der også på at forlængge 165 i Kr. Værløse og 333 via Farum Nord på Vest-turen for at tilgodese nye boligområder.

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
13. juli 2007

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/542
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.