Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Interesant tekst på dette billede.

Interesant tekst på dette billede.

 Peter R (skrevet 2006-04-13 15:26)| Link 
Hej 
Det er interesant det der stÃ¥r pÃ¥ dette billede, kan man fÃ¥ mere af vide om dette? 
 
http://www.myldretid.dk/billeder/vis_billede.php?foto_id=662 
 
Der er mange af mine medstuderende pÃ¥ DTU som vil være kede af at miste 174E, i forvejen mangler der mange busser til DTU.  
PÃ¥ DTU oplever man lidt af hvert. Der er mange mennesker som bliver efterladt pÃ¥ Lyngby st. 
 
Lidt information: 
Dengang da connex havde linie 350s kørte der tit gasbusser med blÃ¥ hjørner pÃ¥ linie 590P og 591P. Efter connex har mistet denne linie kører der i stedet, faktisk stortset hver dag busser beregnet til linie 6A med røde hjørner og 6A klistermærker. De kulturbusser med tegninger pÃ¥ siden kører endda ogsÃ¥ tit pÃ¥ linierne. 
Desuden er der en ældgammel bus hvor der stÃ¥r "de hvide busser" oppe langs tagkanten, som har skolebuslogoer foran og bagpÃ¥, som engang imellem bliver sat ind som ekstra bus mellem lyngby station og DTU, denne bus er enten skiltet 300 eller 590 og intet andet. 
Der er også en anden gammel højgulvsbus, som kører rimelig tit som ekstra bus på 300s fra lyngby til DTU. Den bliver altid kørt af den samme ældre mand, som sidder i almindeligt tøj.

 MichaelS (skrevet 2006-04-13 22:05)| Link 
Linie 300S får 5 ? minutters drift i myldretiden - istedet for den ekstra kørsel nedlægges linie 174E til oktober 2006 - CityTrafik Glostrup overtager ved samme lejlighed kørslen på 153E og 154E fra Arriva som kompensation for 174E.

 Sikandar Sahil (BusTrafikken) (skrevet 2006-04-13 23:37)| Link 
Undskyld, Peter R, men du kan sagtens vise billedet pÃ¥ siden. SÃ¥dan her: 

 

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-04-14 00:00)| Link 
Det er noget lort at man nedlægger linje 174E, men sÃ¥dan er det nu engang.. HUR har jo ikke forstand pÃ¥ noget af det de gør.. 
 
Det bliver iøvrigt sjovt at se Scania/Berkhof busserne pÃ¥ linje 300S.. 
Og dejligt igen at se ordentlige busser pÃ¥ 153E/154E.. 
 
Jeg vidste ikke at De Hvide Busser også var begyndt at køre en dublering på linje 300S/590P, men Dyssell kører kl. 7.18 (+/- 1-2 min) fra Breelte Skov, til Lyngby - Og så en omgang på linje 590P umiddelbart efter ankomst..

 Peter R (skrevet 2006-04-14 10:24)| Link 
okay. 
 
Til Sikanter: det var nu ikke billedet som var det væsentlige, det var teksten.

 Christian H. Tarrach Paulsen (skrevet 2006-04-14 10:46)| Link 
Sikander: Igen...du har ikke rettigheder til billedet, så derfor må du ikke uploade det! Kun lave et link til billede.

 Sikandar Sahil (BusTrafikken) (skrevet 2006-04-14 11:19)| Link 
OKAY OKAY... Men mit navn staves Sikandar. 
 
Det er irriterende at få det stavet forkert.

 Kim B10M (skrevet 2006-04-14 12:07)| Link 
Ja, det er meget irriterende med stavefejl !

 Sikandar Sahil (BusTrafikken) (skrevet 2006-04-14 12:32)| Link 
Ja, Kim B10M

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-04-14 14:11)| Link 
Hvis jeg havde en tier for hver gang, mit navn var blevet stavet 'Jeff' eller udtalt 'Jef' istedet for 'Djef' som det skal udtales - SÃ¥ ville jeg være millionær idag.. 
 
Men sÃ¥dan er det ikke, og jeg syntes at vi alle burde kunne bære over med at ingen af os er fejlfri eller verdens bedste staver.. 
Så længe vi forstår hinanden, så er problemet vel ikke det helt store?..

 Christian H. Paulsen (skrevet 2006-04-14 21:25)| Link 
Sålænge indlægget ikke minder om en god gammeldaws (sådan skal det staves på 'jysk'") ærtesuppe, så er det fint for mig.

 Bussemand (skrevet 2006-05-02 19:53)| Link 
De hvide busser kører mig bekendt ikke pÃ¥ disse linier, men Dyssell (som jo er gammel chauffør fra de hvide) har overtaget 3-4 stk. af DHB´s gamle højgulvsvogne, og IKKE fjernet navnene.  
Tjek hvad der der står på venstre side under chf.vindue. Det er nok Dyssell der kører.

 Mugge (skrevet 2006-05-03 18:45)| Link 
Ja, for den eneste indregisteret højgulvsfætter som DHB har, er 8731... og den står der intet på udover "de hvide busser" logoet på venstre side, under chf. vindue.

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
3. maj 2006

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/306
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.