Scania L94UB/Berkhof på 300S
Sikandar Sahil (BusTrafikken) (skrevet 2006-07-15 23:56) | | Link | Igår kørte en Scania/Berkhof på linje 300S. Bus 1157 - 300S mod Ishøj St. kl. 18.27 på Helsingør Motorvejen Bus 1167 - 300S mod Ishøj St. kl. 18.37 på Usserød Kongevej
|
Claus Larsen (skrevet 2006-07-16 10:11) | | Link | Det er nu ikke så sjældent at man ser Berkhofer på 300S, og andre bustyper. I Arriva Ballerup er der tilsyneladende stor material mangel så man tager alt hvad der kan køre. |
Christian H. Paulsen (skrevet 2006-07-16 10:18) | | Link | De ser trods alt mere sunde og raske ud ift. de MB O.405 ledbusser og Volvo B10M-65/AaK som så temmelig misserable ud da jeg var i staden i sidste uge. |
Thomas de Laine (skrevet 2006-07-16 10:55) | | Link | Du mener vist Volvo B10BLE-63? Det er i hvert fald sådan nogle, der bruges på bl.a. linje 300S og 400S. |
Claus Larsen (skrevet 2006-07-16 11:24) | | Link | MB O405 ledbusserne både ser og er misserable, de holder Falck sværtransport godt beskæftiget, og jeg tror ikke der findes en B10BLE-63 som har en hel bagende. |
Kim B10M (skrevet 2006-07-16 11:35) | | Link | Det er nogen møj-æsker de Scania Berkhof. Forøvrigt bliver det et almindeligt syn til vinter, da bliver 1164-1171 faste vogne på 300S. |
dfolmann (skrevet 2006-07-16 12:39) | | Link | Ja kønne har de aldrig været. |
Christian H. Paulsen (skrevet 2006-07-16 15:07) | | Link | Varmen drillede mig i formiddags. ;-) Selvfølgelig var det B10BLE-63 jeg mente. Nåh..men underholdende bliver det åbenbart stadigvæk på linie 300S. :-) |
Christian H. Paulsen (skrevet 2006-07-16 15:09) | | Link | Glemte lige at nævne støjniveauet i en B10BLE-63 på linie 300S. Det er som at sidde i en rumraket når bussen skifter gear. Særligt hvis man sidder bagerst! |
Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-07-16 16:47) | | Link | Når først bussen har aircondition tændt, eller det er varmere end 21 grader og bussen skal køles ned, så larmer Volvo'erne som en i helvede.. Mercedes ledbusserne er vinterbusser, de er så varme i bagenden at det kun kan betale sig at sidde sig dernede om vinteren.. No wonder at de futter af en gang imellem.. Men det bliver da "sjovt" at se Berkhof'erne med S-bus hjørner til Oktober, nu har 300S jo ellers haft selskab af både 1182, 1186 og Scania'erne fra 350S, og nu Berkhof'erne.. Ja, det kan KUN være et spørgsmål om tid før man indsætter 1763.. ;) |
Christian H. Paulsen (skrevet 2006-07-16 21:17) | | Link | Én ting kan MB-ledbusserne: Bremse hårdt op - så passagerer (særligt dem der må stå op) og bagage får sig en mindre flyvetur. Go' tur! :-P |
Fjord-Jesper (skrevet 2006-07-17 18:33) | | Link | Jef tror du ikke at 1763 er liiiiiiiiiiiiiiiddddddddttttttt for kort :P....Men De Scania L94UB/Berkhofer er mildt sagt NOGET VÆRRE LORT så at ARRIVA gør det kommmer bag på mig!?!?!...Også de sæder i Scania Berkhoferne er lige så hårde som træsæder!! |
Fjord-Jesper (skrevet 2006-07-19 12:00) | | Link | Jeg har hørt at ARRIVA vælger at beholder Mercedes-Benz O.405GN-Ledbusserne på 300S mens Volvo ledbusserne på 184 skal Exporteres. Mere ved jeg ikke lige nu |
Kim B10M (skrevet 2006-07-19 15:13) | | Link | > Fjord-Jesper: Hvorfor tror du ellers at Arriva renoverer MB busserne?! Og der er ingen umiddelbare planer om at sælge nogen Volvo B10LA. |
Fjord-Jesper (skrevet 2006-07-19 18:25) | | Link | > Kim B10M: Nej Volvoerne bliver ikke solgt!...De bliver Exporteret til et ARRIVA selskab |
Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-07-19 19:18) | | Link | Volvo'erne fra 184 bliver "exporteret" til Arriva, Ballerup og ikke længere.. |
Kim B10M (skrevet 2006-07-19 19:53) | | Link | "Sjovt" valg af ord, hvis det der menes med export er flytning til en anden Arriva garage. Sjovt. I denne tråd http://www.myldretid.dk/forum/emne/326 kan der læses hvilke Volvo B10LA busser der skal tilføres linie 300S. |
Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-07-19 20:02) | | Link | Arr, der var du lige den første til at knække koden, Kim.. ;) .. 1182 og 1186 kan iøvrigt findes på 300S iøjeblikket uden blå hjørner, de har fået dispentation.. |
Peter R (skrevet 2006-07-19 22:24) | | Link | Der er kommet en del klager i kundecentret fordi en af mercedes ledbusserne lækker diesel på de danske veje...... |
Claus Larsen (skrevet 2006-07-20 10:23) | | Link | Det med Volvo ledbusserne må være rigtigt, for så vidt jeg ved skal de bruges på 300S, 1008 er lige blevet renoveret. Men sikke karriere disse busser har haft, først S bus, så bybus og nu igen S bus, men jeg glæder mig til at se dem blå hjørner. |
Fjord-Jesper (skrevet 2006-07-20 17:30) | | Link | Mht. Mercer-ledbusserne så holdt 1892 ved EvoBus Danmark i Køge i dag |
Thomas de Laine (skrevet 2006-07-20 17:38) | | Link | 1892 er ganske rigtigt en Mercedes, men den er kun 12 meter og befinder sig i dag i Polen. Mon ikke det er 1982, du mener? |
Fjord-Jesper (skrevet 2006-07-21 10:37) | | Link | Jo, Undsklyd det var 1982 var lidt træt (pga.varmen) da jeg skrev det |
Christian H. Paulsen (skrevet 2006-07-24 14:09) | | Link | I hvilken forfatning er disse B10LA'ere som skal bruges til 300S? Sålænge de får smidt rustbunkerne(læs: MB'erne) langt pokker i vold og får fikset B10BLE-63'erne, så er det et lille skridt mod "moderne tider". |
Thomas de Laine (skrevet 2006-07-24 14:40) | | Link | Mercedes'erne skal skam køre videre. Derfor er de ved at blive renoveret. B10L'erne skal supplere vognparken på linje 300S, da driften på linjen udvides fra 10- til 5-minuttersdrift i myldretiderne fra oktober. |
Sennahoj (skrevet 2006-07-24 15:08) | | Link | Der var B10L-snigpremiere på linie 300S i fredags (21/7). Her kørte bus 1820 hele dagen på linien. Jeg så bussen hele tre gange - ingen af gangene uden forspændt Falckbil..! |
Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.
|