Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Ny dille

Ny dille

 Peter R (skrevet 2006-08-03 09:39)| Link 
SÃ¥ er der en ny dille 
 
http://ekstrabladet.dk/112/article215983.ece 
 
det ser vanvittigt ud.

 Sennahoj (skrevet 2006-08-03 12:05)| Link 
Hverken "trainsurfing" og "bussurfing" er nye fænomener, men der har mÃ¥ske været en pause inden for "sporten" siden den nu anses for ny?  
 
Ihvertfald var det tilbage i 80´erne en sport at stÃ¥ pÃ¥ pufferne bag pÃ¥ s-togene ligesom det var en sport at stÃ¥ pÃ¥ rulleskøjter efter busserne, hvilket sÃ¥ kostede mange bøjede nummerplader, da disse blev brugt som hÃ¥ndtag. Om det dengang kostede døde eller kvæstede, ved jeg ikke - men dengang for 15-20 Ã¥r siden var "verden" jo heller ikke lige sÃ¥ farlig at opholde sig i som i dag ;-) 
 
Arriva overlever jo på medieomtale og den altid sensationslystne presse vil jo gerne bringe den slags "news" - så da man ikke lige har nylakerede busser, alko-låse eller "sorte bokse" at lave pressemeddelelser om, så kan man jo friste pressen med lidt "ungdommen-nu-til-dags". Hvorfor har Arriva ikke et pressebillede af den udbrændte 1158 på deres hjemmeside?? ;-)

 Frank Pedersen (skrevet 2006-08-03 17:12)| Link 
Godt skrevet, Sennahoj! 
 
Ingen tvivl om, at hvis jeg ligger bagved en bus, hvor de "surfer" pÃ¥ den forankørende, skal jeg ikke forspilde chancen for at køre min bus helt op i r.... op i deres bus. SÃ¥dan bare for lige at puffe lidt til de unge herrer med vinduesviskeren! 
 
Det mÃ¥ kurere de skidte tendenser... 
 
Hilsen 
Frank P

 Thomas de Laine (skrevet 2006-08-03 17:16)| Link 
At nogen tør lade deres liv og førlighed afhænge af, at bagklappen sidder fast på en Arriva-bus, bekræfter min formodning om, at de fleste buspassagerer intet aner om bussernes vedligeholdelsesstandard.

 Kim B10M (skrevet 2006-08-03 18:08)| Link 
> Thomas: Lige mine ord!!

 Sennahoj (skrevet 2006-08-04 00:31)| Link 
Selvfølgelig...det havde jeg jo slet ikke tænkt på. Det er jo derfor at Arrivas pressechef er så bekymret for de unge menneskers sikkerhed: Risikoen for at bagklappen falder af med de unge mennesker på - eller endnu værre: Risikoen for at de bliver forgiftet af sod- og oliepartikler... ;-))

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-08-04 01:00)| Link 
Frank, nu skal du ikke være sÃ¥ sikker pÃ¥ at de unge stopper dillen bare ved du puffer til dem.. Det kræver at de fÃ¥r en ordentlig omgang, ellers stopper de Brønshøj-unger jo aldrig med at prøve at rive de stakkels velholdte Arriva Omnilink busser fra hinanden.. 
Nææh, en god tur hvor de er bundet fast med reb til den lille bitte baglygte der stikker ud fra bussen, det giver bussurfing en helt ny betydning.. ;) 
SÃ¥ kan det ogsÃ¥ være at de fÃ¥r sig nogle ordentlige knups, sÃ¥ de kan blære sig foran de andre i vi-vil-have-linje 7A-nu gruppen pÃ¥ HulgÃ¥rds Plads over at nu har de rigtig været oppe at slÃ¥s med nogle seje gutter fra Glostrup.. 
 
Er vi nu ikke helt sikker pÃ¥ at det ikke er et skam hos Arriva, der prøver at fÃ¥ opmærksomheden lidt væk fra at de i forrige uge pÃ¥stod de kunne køre København-Ã…rhus for 150 kroner.. 
Og hvorfor ser man ikke en 1100-gasbus med unge mennesker bagpå?, Må vi ikke se den smukke mosaik af flere gule farver end vi vidste der fandtes?.. Ja, spørgsmålene er mange..

 Fjord-Jesper (skrevet 2006-08-04 10:53)| Link 
Man leger med livet ved at holde fast på bagklappen på en 11XX-DAB 1500C-Gasbus...For så når man er i gang med at "surfe" falder motorklappen og det gør den også hvis de gør det hos Vaskolia

 Kim B10M (skrevet 2006-08-04 11:54)| Link 
Taler du ud af egen erfaring? ;-)

 Fjord-Jesper (skrevet 2006-08-04 12:04)| Link 
Jaja Da!!....Jeg "Bus-Sufer" da meget på dem...eller not men jeg taler af erfaring med henblink på deres veligholdelse Kim du kan ikke finde én LPG-DAB der er ikke er gået mere eller mindre fra hinanden...Det ender sgu med at dørene falder af nå Gamle Fru.Jensen vil på så får hun i stedet en dør i hovedet ;P

 Frank Pedersen (skrevet 2006-08-05 15:06)| Link 
Gode indslag i denne trÃ¥d... 
 
Og i stil med "bag-bussen-surfing" kan man i den næste weekend opleve ekstrakørslen af folk og fæ til og fra Ullerup Marked pÃ¥ Amager. Her foregÃ¥r en delvist kontrolleret transport af samme elementer fra surfing-grupperne, dog inden i busserne. GÃ¥r det som det plejer, vil man som chauffør med garanti inden midnat have oplevet følgende: 
 
* Sporadisk rygning i busserne 
* Ølsjatter, opkast og affald der slÃ¥s om gulvpladsen 
* NødÃ¥bning pÃ¥ dørene, som tages konstant 
* Folk, der hænger i sidespejlene, vinduesviskere og anden pyntebeklædning pÃ¥ bussen, nÃ¥r Markedet er lukket og selssamme idioter skal videre og ikke har fÃ¥et plads indenfor i den proppede bus 
* Mindst 3 busser fÃ¥r trykket ruderne ud. 
 
SÃ¥ den nye dille vil absolut kunne opleves pÃ¥ Tømmerupvej 11/8 - 13/8. Kom og kør med. Hvis der er optaget i bussen, tager vi da bare de bagerste pladser pÃ¥ konfangeren til hjælp! 
 
Hilsen 
Frank P

 Claus Larsen (skrevet 2006-08-05 19:49)| Link 
Jeg tror at Frank har fat i noget, nu er jeg jo selv buschauffør. 
Men i min verden ville jeg betragte bussurfing som en meget dumdristig ting, men de fem punter som Frank stiller op kender vi jo ogsÃ¥ fra vores hverdag det behøver ikke kun at ske i forbindelse med Ullerup marked, folk har idag ingen respekt, beder man dem om at opføre sig ordentlig, ja sÃ¥ fÃ¥r man bare et par pÃ¥ skallen eller enormt beskidt svar. 
Hilsen Claus Larsen Buschauffør hos De Blaa Omnibusser i Holte.

 Christian H. Paulsen (skrevet 2006-08-07 01:50)| Link 
Jamen, det ender jo med at trafikselskaberne skærer dubelringsbusserne fra, og henviser folk til at sætte sig på enten taget eller selv tage reb med for at suge sig fast til kofangeren eller vinduesviskeren. Go' tur! ;-)

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
7. august 2006

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/374
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.