Buses from Kobenhavn in Lublin, Polen
Bu (skrevet 2006-02-21 17:35) | | Link | At http://www.ltek.comernet.pl/autobusy/uzywane.php you can see nearly all foreign secondhand buses that have been used in the city transport of Lublin (PL). Included are 11 Mercedes O405N and 1 Scania 111. |
Maja (skrevet 2006-02-22 10:09) | | Link | Yes but there is´ent many from copenhagen. But it is interesting anyway. |
Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-02-22 16:34) | | Link | Sjovt at nogle virkelig ville investere penge i de æsker.. Kan tydeligt huske da 1885-1892 (minus dem der brændte) blev flyttet til Kokkedal.. De kørte vist 331, og de holdte altid hjemme - Hvorfor også erstatte Volvo B10M-60 Mk. I og II?.. Anyway, 1892 som kører dernede - Har den ikke været brændt?.. |
Maja (skrevet 2006-02-23 09:56) | | Link | Jeg tror den brændte engang ja. Men den blev bygget om og derefter solgt. |
Claus Larsen (skrevet 2006-02-23 10:26) | | Link | 1892 har haft en mindre motorbrand på Esrum vej i Helsingør, jeg var selv chaffør på den, den blev heldivis slukket( 6 kg. pulverslukker kan gøre underværker.) 1890 var feglmeldt med mislyd fra motor, da mekanikeren skule køre en test tur på kongevejen smed den et stempel ud af motoren og gik op i lys lue totalt udbrændt. 1886 døde på samme måde ved humlebæk på Helsingør motorvejen, Chf nåede lige at gribe pibe, madpakke og taske og så var det ud. |
Thomas de Laine (skrevet 2006-02-23 10:54) | | Link | Det var da godt, han fik sin madpakke med... ;-) Af serien 1885-1892 er både nr. 1887, 1890 og 1891 udbrændt. De to brande, mens busserne kørte hos Kokkedal, skete i øvrigt med få ugers mellemrum. |
Claus Larsen (skrevet 2006-02-23 11:05) | | Link | Ja det er rigtigt, 7153 en volvo b10l-59 tidl. Unibus har kørt 400S, brændte også i samme uge som 1887, den brændte på anlægget i Kokkedal en tidl. mandag morgen, den blev genopbygget, så på det tidspunkt var Kokkedal et brandgodt anlæg.
|
Claus Larsen (skrevet 2006-02-23 11:06) | | Link | Og undskyld Kim det er rigtigt det var 1887 og ikke 1886, det må være hukommelsen. |
Jakob L. N. Christensen (skrevet 2006-02-23 11:07) | | Link | He he jeg kommer sådan til at tænke på Olsen Banden da de stjæler en bus, det eneste chaufføren tænker på er madkassen.... |
Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-02-23 14:21) | | Link | Nå ja, men på linje 3 stank de altid af pis - Og i Kokkedal brændte de bare.. Mercedes er søreme holdbart.. 4 Busser ud af en serie på 8 - Det er godt klaret.. |
Christian H. Tarrach Paulsen (skrevet 2006-02-23 14:46) | | Link | Ja. Tænk bare på dem der kørte i Aalborg. En gik op i røg - mens resten (i fin stand) kom til Italia. De kunne såmænd have klaret nogle år til heroppe, men sådan tænker Arriva åbenbart ikke. |
Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-02-23 15:31) | | Link | Leyland serie 4,6,7,8, og 9, DAB Serie 7 og 12, Volvo B10M-60 Mk. I, II, og III - Alle disse busser kunne sagtens køre den dag idag, hvilket de også gør, bare ikke i Danmark.. Dog er det ikke mange serie 4 der er i drift mere, men serie 6 (fra 1982) kunne sagtens køre dagligt.. |
Rasmus Poulsen (skrevet 2006-02-24 11:01) | | Link | Jeg håber ikke at nogle af de omtalte brændte busser er/var DAB!!
|
Thomas de Laine (skrevet 2006-02-24 11:04) | | Link | Der er (som det fremgår af emnets første indlæg) tale om Mercedes-Benz O.405N-busser. 1885-1892 var en tidligere generation af bustypen på dette billede: Den viste bus er i øvrigt blandt dem, der kom til Lublin. Billedet er taget af undertegnede i Roskilde 26. april 2004. |
Maja (skrevet 2006-02-24 12:48) | | Link | Til Hr Undertegnede (!) Hvor meget kostede at transpotere disse busser til Dublin? Maja |
Rasmus Poulsen (skrevet 2006-02-24 20:11) | | Link | Du mener vel forhåbentlig Lublin, Maja? Alt det jeg har lært dig om busser ude på skolen skal du vel også bruge! |
Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.
|