Motor data på Scanias busser på 2A
Martin Messer Thomsen (skrevet 2005-12-06 20:21) | | Link | Er der nogen der har motordata for denne type? Jeg kan se på Scanias hjemmeside at det må være en 6 cyl, det lyder nu som en V8, den har en fantastisk lyd når den går i tomgang!!! Jeg er også interesseret i at se en momentkurve. Som passager opleves accelerationen meget konstant også selv om gearet skifter op ved meget forskellige omdrejningstal. Jeg synes at det kunne være meget interessant at komme på besøg hos Scania i Danmark og få en gennemgang af teknikken i bussen, er der interesse for det? Hvis ja, hvem har lyst til at arrangerer det? Mvh martin
|
Claus Larsen (skrevet 2005-12-07 09:12) | | Link | Da jeg jo har kørt hos Arriva i kok- kedal, som var de første der fik Scania Omnilink 13,7 M. Den er udstyret med en 9 liters euro 3 motor på 6 cyl. og 290hk og er som stor set alle HUR busser spæret ved 80 km/t. Men den bus der i sin tid var prøve nemlig 4050 var ikke spæret, så den kunne løbe et godt stykke over 100 km/t og havde en forrygende accel- ration. Jeg har været på Scania bus afd.i Karlslunde flere gange i min Arriva tid, og det er et lille sted. Hilsen Claus |
Jef F P Pallavicini (skrevet 2005-12-07 15:21) | | Link | Claus, No offence - Men kunne du ikke lade dine indlæg køre ud i et, istedet for at skulle dele ordene på midten.. Det ville gøre det lidt lettere at skulle læse.. (: .. På forhånd tak! |
Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.
|