Krav om nye busser?!
Peter R (skrevet 2006-12-22 14:36) | | Link | Linie 21 skiftede i oktober måned over til CT. Normalt når der bliver lavet nye kontrakter plejer der at være skærpede krav til materiellet. En ting, jeg bl.a. har læst i en af numrene af trafik nyt er at busserne skal have de der LED skilte, med lysende dioder. Nu forholder det sig sådan at jeg bor tæt på linie 21 og der kører jo en del DAB 15-1200C busser på linien. De har jo hverken LED skilte eller blå sæder fx.. Hvordan kan det være at de må køre med dem på 21'eren??? Er det fordi CT venter på at få flere af de nye busser leveret? |
Fjord-Jesper (skrevet 2006-12-22 14:44) | | Link | Peter jeg har læst udbudsmartielt og der står der "Alle nye busser ska have LED-Skilte farver skal være Rav-gul med Sort baggrund, Brugte Busser ska have punktmatrix skilte, Andre skilte som eks.Rullebåndsskilte skal godkendes af HUR" og da C-Ts DABsilkeborg 15-1200C Mk.III jo ikke er nye så er de ikke omfanget af reglen om LED-Skilte. (Dog har Fjord-Bus ligende Busser og disse skulle shines op med LED-Skilte & Blå Sæder så hvorfor C-T ikke skulle det er mig en gåde) |
Mugge (skrevet 2006-12-22 15:58) | | Link | Nej, City-Trafik venter ikke flere nye busser, når en entrepnør byder på en linie, så skal man oplyse hvilke busser man ønsker at benytte, og i fald det er brugte busser skal der fremvises en plan for hvordan busserne vil blive renoveret. Nu ligger landet sådan at CT's 15-1200C'ere er i en meget pæn stand, derfor kan de muligvis have søgt en disp. til at lade dem fortsætte som de var. Det er højst sandsynligt sådan det hænger sammen. Dem med skiltene er nok lidt sværre at bortforklare, men der må åbenbart være søgt en disp. hos HUR.
|
claus larsen (skrevet 2006-12-22 20:34) | | Link | Hej Alle, så vidt jeg ved bød CT med brugte busser på linie 21, men valgte at sætte en del nye busser ind ( Volvo B7Rle/Carrus-DAF Sb400 Jonkheere) for egen regning, med tanke på at Dab 15-1200C efterhånden er over 10 år gamle. Dette er min forståelse af dette, er der nogle der ved bedre så skriv. M.H.V. Claus |
Frank Pedersen (skrevet 2006-12-23 13:25) | | Link | Eftersom det er CT Glostrup, som garagerer linje 21, kan der ikke køres med 100% DAB Mk 3'ere. En del af Glostrup's DAB Mk 3'ere gik jo med til CT Naverland sammen med linjerne 153E og 154E. På sidstnævnte linjer gælder kontrakten jo kun få år fremud, hvorfor man næppe kunne have forestillet sig, at Glostrup havde beholdt alle Mk 3'erne og efterfølgende indsat spritnye busser på Naverlands E-buslinjer, som i forvejen ikke giver den store kontraktindtægt. Således mit bud på spørgsmålene! |
Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.
|