Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > En masse rettelser

En masse rettelser

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-03-02 13:44)| Link 
Jeg ved, at det ikke er mange af jer der læser bladet Bustrafikken.. Men endnu engang bliver jeg nød til at være den sure kælling der retter pÃ¥ folk, der absolut ingen selvkritik har. 
I det seneste nummer af Bustrafikken har jeg følgende rettelser (som redaktøren ikke tager sig af, ved henvendelser) 
Linje 6A bliver pÃ¥ ingen mÃ¥de forlænget Emdrup Torv-Buddinge st. for at dække s-togs strækningen under sporarbejdet. 
Fjordbus genvandt kun 600S og 91N - Da der ikke var flere linjer i deres pakke. 
Linje 5A forlængges ikke til Husum st. 
Linje 33 kører ikke ad Englandsvej. 
Der findes ingen karrosserifabrik der hedder Bus Center Vest. 
Der har ikke været tale om 14,7 meter busser pÃ¥ 300S og 400S. 
Concordia overtager ikke de ny-anskaffet VDL Berkhof letvægtsbusser fra De Hvide Busser som kører pÃ¥ Helsingør bybusser! 
Det er kun Holbæk og Slagelse bybusser der får letvægtsbuser som følge af Movia udbud A1!

 Mugge (skrevet 2008-03-02 14:23)| Link 
Man kan sÃ¥, undre sig over hvordan man med god smag i munden kan udsende et sÃ¥ fejl- og mangelfyldt blad. 
 

 Eilif Petersen (skrevet 2008-03-02 15:45)| Link 
Hejsa 
 
Ikke fordi jeg skal forsvarer nogen, da jeg ikke selv har læst det omtalte busblad, men ifølge den post pÃ¥ myldretid der omhandler linieændringer i Movia,kan man læse at Københavns Borgerrepræsentation pÃ¥ deresmøde 10/1-2008 har vedtaget at Linie 5A skal forlænges fra Husum Torv til Husum St. og linie 33 bytter rute med linie 77/78, pÃ¥ en delaf strækningen, sÃ¥ linie 33 skal køre ad bl.a. Englandsvej. Begge ændringer skulle træde ikraft til oktober. 
 
MVH Eilif

 Danish Ghauri (skrevet 2008-03-02 16:00)| Link 
http://www.buscentervest.dk/ 
 
Hvad er det her sÃ¥ ?, en Autoriseret Bus forhandler mÃ¥ske ? 
 
Den der med 6A har jeg altsÃ¥ ogsÃ¥ hørt rygter om fra en hvor du arbejder henne, og det er kun MÃ…SKE havde jeg hørt, altsÃ¥ et rygte. Kan ingen steder i bladet læse at det er beskrevet at det vil ske?  
 
det samme med 14.7 har ogsÃ¥ hørt chaufføre tale om, at der var set sÃ¥danne busser køre testkørsel pÃ¥ ruten, , igen et rygte, men det er jo ogsÃ¥ meningen.  
 
det samme med, 33 og 5A, københavns borgerrepræsentation har da snakket om det, selvom det mÃ¥ske ikke er endeligt vedtaget 
 
Hvor har du dine kilder fra , pÃ¥ at overstÃ¥ende ikke passer Jef? 
 
uforstÃ¥eligt.  
 
og til sidst men ikke mindst, hvordan kan du vide bare sÃ¥dan, at der ikke er mange som læser det?. Det er nok ogsÃ¥ primært chaufføre som vil komme til at læse det, da det er i garager, og pauselokaler det bliver, lagt ud, samt dem som nu abonnerer pÃ¥ det.. 
 
 
Jeg har ingen problemer med at fÃ¥ svar af redaktøren pÃ¥ bladet, sÃ¥ det er da uforstÃ¥eligt.  

 Fjord-Jesper (skrevet 2008-03-02 16:08)| Link 
Mht. Bus Center Vest så ja det ER en autoriseret bus forhandler af Volvo

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-03-02 16:23)| Link 
Jeg mÃ¥ desværre skuffe dig og Sikandar meget - Men Bus Center Vest ikke den eneste overlevende Danske karrosserifabrik, det er en autoriseret Volvo forhandler i Kolding! 
Kilde: http://buscentervest.dk 
 
Vedr. 6A sÃ¥ ville det nok have været oppe og vende i min afdeling, hvis den skulle forlænges, desuden skulle der bruges x antal busser mere, som man ikke har, og ingen vil betale for at blive indkøbt for en kort periode. Der kommer heller ingen disp. til at lade en A-linje kører med et stort antal busser uden røde hjørner. 
 
5A/33 er ikke endeligt besluttet, men sÃ¥ mÃ¥ jeg lade tvivlen komme dig og din leder til gode. 
 
Kildeanvendelse: 
Vedr. Fjordbus - http://movia.dk 
14,7 meter busser, de var kun pÃ¥ prøve forud for kørslen pÃ¥ linje 5A! - se evt. billeder pÃ¥ http://myldretid.dk/billeder 
De Hvide Busser overtog kørslen i Oktober 2007 med letvægtsbusser i Helsingør, derfor kan de busser ikke pÃ¥ nogen mÃ¥de være med i en overdragelsesaftale! 
Holbæk/Slagelse bybusser - http://movia.dk 
 
Jeg forstÃ¥r ikke, at man basere et blad pÃ¥ rygter og chaufførsladder - Tænk pÃ¥ hvis EkstraBladets forside imorgen var 'Der er liv pÃ¥ mÃ¥nen - siger 43 Ã¥rige Mads Hansen fra Stenløse'. 
Man har pligt som redaktør at skelne mellem rygter/vandrehistorier og sandheder! 
 
Jeg forstår ikke, at du forsvare løgne og dårlige journalistik. Og jeg forstår ikke, at man sender et løgnagtigt blad ud til godtroende mennesker. Vi kan jo ikke have en flok buschaufføre til at gå rundt og tro på, alt hvad der står i Sikandars blad, for så kan jeg ligeså godt påstå at 300S idag blev kørt udelukkende af Leyland 7-1800B!

 Mugge (skrevet 2008-03-02 16:31)| Link 
Der mÃ¥ jeg ogsÃ¥ tilslutte mig Jef... 
 
Det er ogsÃ¥ ved at blive en trend blandt chauffører at snakke om "det som stÃ¥r i bustrafikken", og det er bare det eneste rigtige. 
Det er ganske uheldigt, da det sætter nogle fuldstændig unødvendige debatter igang!

 Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2008-03-02 17:20)| Link 
7-1800B.... mmmmmmmm det ville ellers passe perfekt til 300S... :-)

 Danish Ghauri (skrevet 2008-03-02 17:29)| Link 
Du kan ikke skuffe mig med Bus Center Vest, men det var mere et spørgsmÃ¥l men tak for svaret, ja her kan jeg da godt se at der er en fejl.  
 
Jamen det havde den sikkert det kan jeg ikke afvise, men der har været tale om det, sÃ¥ det passer det som stÃ¥r der, og ikke som du pÃ¥stÃ¥r, mÃ¥ske nÃ¥ede den ikke sÃ¥ langt i systemet det ved jeg sÃ¥ ikke noget om.  
 
Nej præcis 5A og 33 hænger lidt i luften, og der intet tilgodeseende ved dette ?, 
 
hvor kommer der en leder fra ind i billedet?, jeg er ikke ansat eller noget hos Bustrafikken kan jeg oplyse dig, men du har nok set noget skriveri fra mig i bladet jo da:). 
 
det er nu ikke den med 5A vi snakker om men med 300S og 400S fra concordias side af, og nej det er nok ikke noget som har været hos MOVIA, da man godt kan prøve at køre en bus pÃ¥ en rute, ikke i rute, uden nogen brokker sig, for testkørsel formoder, jeg. 
 
Du kan da ikk sammenligne med ekstrabladet, det er et blad baseret pÃ¥ sÃ¥danne historier, og chaufførene eller læserne er tilfredse med dette kan jeg fortælle ihvertfald, sÃ¥ hvis du ikk kan lide det kan du jo bare lade være med at læse det.. SÃ¥ jeg forsvarer ikke det som ikke passer, men forsvarer det som der er rygtedes om. NÃ¥r det kan vi ikke?. Jo hvis de har lsyt til at tro pÃ¥ det der stÃ¥r i hans blad sÃ¥ lad dem da, det er da meget positivt at det er ved at blive en trend, sÃ¥ kan de fÃ¥ sig en god snak om de rygter der nu er, Jeg menre slet ikke det er uheldigt. Det lyder mere som om du har ondt i r****, over at chauffører læser det blad.  
 
Bak dog drengen mere op istedet for at komme me kritik og kritik, i står og kritiserer ham som om han er på samme alder som jer ;), jeg tror ikke i skal forvente den slags journalistik fra så ung en person lig med det samme, det kommer nok hen ad vejen, og indtil videre er der så vidt jeg ved ikke været nogle store brokkerier over bladet, med undtagelse af ja. Kan fortælle jeg kun har hørt ros indtil videre, fra chaufførenes side :).

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-03-02 17:44)| Link 
En ting som en forlængelse af en A-bus ville give genlyd i hele Movia! 
 
En 14,7 meter bus skal have tilladelse af politiet til at kører, og sÃ¥ ville Movia ogsÃ¥ hører om det. Da de ogsÃ¥ har stor interesse i det, skulle og ville de nok være til stede. Concordia ville ikke bare prøve noget "for sjov". SÃ¥dan vinder man ikke bustrafik! 
 
Du kan da ikke bare mene, at hvis chaufførene har "lyst til at tro pÃ¥ det" sÃ¥ skal de ha' lov til det. Det er ikke god presseetik at vildlede folk. 
Lad mig citere fra: http://www.retssal.dk/emneindex.php3?vis=n&side=1579 om god presseetik: 
"I kraft af sin meget brede formulering, er det i høj grad op til de forskellige medier selv at udstikke retningslinjerne for hvordan den gode presseetik skal føres ud i livet. Hovedsageligt er dette fastslÃ¥et i de sÃ¥kaldte presseetiske regler, som alle væsentlige medier i Danmark har tilsluttet sig.  
Hovedpunkterne i disse kan kort fortalt opstilles som krav om:  
1. Korrekte angivelser,  
2. Kritisk efterprøvelse af nyhedskilder,  
3. Efterprøvelse af krænkende oplysninger,  
4. Sammenhæng mellem angreb og svar,  
5. Overskriftens artikelmæssige sammenhæng,  
6. Berigtigelse pÃ¥ eget initiativ,  
7. Ã…benlyshed i berigtigelsen,  
8. Respekt for privatlivets fred,  
9. Specielle hensyn ved selvmord og forbrydelser,  
10. Adskillelse i journalistisk og reklamemæssigt indhold,  
11. Respekt for andres tillid,  
12. Reel saglighed i dækning af retssager,  
13. Tilbageholdenhed med angivelse af politianmeldelse, og 
14. Varsomhed med oplysning om tidligere forhold." 

"5. Korrekte angivelser 
Selv om det mÃ¥tte forekomme Ã¥benlyst gælder et krav om, at de forskellige angivelser skal være korrekte. I begrebet ligger dog ogsÃ¥ i høj grad, at journalisterne har en udpræget forpligtelse til at oplyse sÃ¥ korrekt om de rapporterede begivenheder, oplysninger mv. som muligt. Tilsidesættelse heraf vil normalt i sig selv være at anse for i strid med god presseetik." 
Samt 
"10. Berigtigelse pÃ¥ eget initiativ 
Ingen er ufejlbarlige, men alle har en forpligtelse til at forsøge at rette de fejl som de begÃ¥r. Dette slÃ¥r ogsÃ¥ igen i de presseetiske regler, hvor der gælder et krav om berigtigelse pÃ¥ eget initiativ. Ofte sker berigtigelser efter henvendelse fra de implicerede eller offentligheden, men medierne har faktisk en forpligtelse til at foretage den pÃ¥ eget initiativ hvor. Dette kunne eksempelvis være hvor man bliver opmærksom pÃ¥, at det er det forkerte billede som er anvendt til en artikel, eller hvor der pÃ¥ anden mÃ¥de er lavet en personforveksling." 
 
Og nej, jeg har ikke ondt i røven.. Jeg har skam tilbudt min hjælp flere gange til Sikandar, sÃ¥ han kunne fÃ¥ et bedre mere troværdigt blad! 
Hvis han virkelig elsker at skrive, så kunne han da joine BusFronten som i forvejen har et blad! Der kan han da hjælpe til med artiklerne.

 Jørgen Bonne (skrevet 2008-03-02 17:48)| Link 
Jeg kan bekræfte fra DSB og Planlægning i Movia at linie 6A bliver forlænget til sommer.

 Sikandar Sahil (BusTrafikken) (skrevet 2008-03-02 17:50)| Link 
Jef: Jeg har da ikke fÃ¥et nogle henvendelser fra dig, ang. den seneste udgave, sÃ¥ jeg det kan jeg da ikke besvare?? 
 
Og jeg tror vistnok at du ikke læser grundigt efter. Det med 6A har jeg hørt fra MINE kilder (som forslag) og der stÃ¥r klart og tydeligt >mÃ¥ske<. Det med 300S/400S og 14,7 har jeg hørt fra MINE kilder (som rygter). Det med 5A, stÃ¥r der klart og tydeligt at det (MÃ…SKE!!) kommer til at træde i kraft. Hvis du læser billedteksten pÃ¥ dette billede http://myldretid.dk/billeder/vis_billede.php?foto_id=1850, kan du se at Thomas ogsÃ¥ har skrevet at linjens endestation rykkes til Husum st.! 
Samtidig med de andre ændringer stÃ¥r der ogsÃ¥: "Disse, er bare nogle af de forslag som >mÃ¥ske< kommer til virkelighed, d. 19. oktober 2008. 
PÃ¥ dette tidspunkt er >intet helt sikkert<, angÃ¥ende forslagene." 
 
Det med BusCenterVest er en fejl fra min side. Dog hentydede jeg til 5A's busser. 
 
Det med de 14.7 meter lange busser har jeg ogsÃ¥ hørt fra en som har set nogle 14,7 meter busser, men der har jeg mÃ¥ske været lidt for hurtig. 
 
Det med at Concordia skal overtage VDL-busserne, tænkte jeg at det er sandsynligt at de ville overtage De Hvide Bussers busser. 
 
Dog vil der være nogle fejl, men jeg har gjort meget for at mindske fejlene.  
 
Men i stedet for at rette mig her på Myldretid.dk's forum, kan du da bare sende en e-mail, ligesom alle de andre.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-03-02 17:56)| Link 
Jeg beklager, at jeg ikke har hørt det med 6A! 
 
"Det med at Concordia skal overtage VDL-busserne, tænkte jeg at det er sandsynligt at de ville overtage De Hvide Bussers busser" 
Jeg kan ingen steder læse i dit blad, at der stÃ¥r bladet bygger pÃ¥ rygter og ufuldente informationer? 
 
Jeg har ikke kontaktet dig ved seneste nummer, men har flere gange pr. e-mail gjort dig opmærksom på en stor rate af fejl, som jeg ikke mener bør fortsætte. At du så aldrig har rettet henvendelser derefter, må på et plan bevise, at du ønsker at forsætte gætteriet.

 Danish Ghauri (skrevet 2008-03-02 18:07)| Link 
Det er nok ikke slet ikke det samme at skrive artikler, eller have sig eget blad, der meget forskel , og Busfronten har anderledes indhold, i noget Sikandar ikke interessere sig for ved jeg. resten kan jeg henvise til Jørgen Bonne og Sikandar. 
 
Det med Ondt i røven mente jeg ikke til dig :), men mere til Mugge, jeg synes bar det "lyder" sÃ¥dan.  
 
Men nej du skal jo hÃ¥ne bladet her pÃ¥ siden, som vi ogsÃ¥ har set eksempel pÃ¥ tidligere.  
 
Holder stadigvæk fast i bladets grundlag med rygter og sådan, det er meningen!, og sådan er det bare, og det også tilfredshed med hos størstedelen af læserne.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-03-02 18:17)| Link 
Danish: Kilderne fra Sikandar og Bonne er først lige kommet nu, dem kan du ikke henvise til som bragt før nu. 
 
Jeg hÃ¥ner ikke bladet, jeg prøver at sætte fokus pÃ¥ mere ærlighed og korrekte oplysninger. 
 
Jeg henviser endnu engang til: 
http://www.retssal.dk/emneindex.php3?vis=n&side=1579 
Samt jeg ingen steder steder kan læse, at bladet bygger på rygter og ufuldente informationer?

 Jørgen Bonne (skrevet 2008-03-02 18:41)| Link 
Jeg kan samtidig fortælle at 500S ikke skal pÃ¥ sommerplan i Ã¥r af samme Ã¥rsag. Men det skulle nok have været i en anden trÃ¥d. 
Jeg skal til en masse møder med DSB i næste uge og vil selvfølgelig medle tilbage her hvad der er blevet besluttet

 Fjord-Jesper (skrevet 2008-03-02 18:47)| Link 
Ikk for noget..Men hva mener du med at BF har "anderledes" indhold?

 Sikandar Sahil (BusTrafikken) (skrevet 2008-03-02 18:56)| Link 
Jeg synes bare at du skal lade være med at læse bladet hvis du er sÃ¥ kritisk. 
Jeg er 14 Ã¥r og laver et busblad helt selv som mange synes er godt. Jeg har ikke kontakt til alle mulge folk inde i Movia som kan fortælle mig noget jeg kan bruge til bladet. Mit blad er bygget pÃ¥ nogle af chaufførernes kilder/rygter fra deres garager, og det stÃ¥r klart og tydeligt i mine artikler at det er forslag/rygter osv. hvis det er kilder fra chauffører. 
NOGET af det som stÃ¥r i mit busblad er ogsÃ¥ fra dette forum. Andre ting er fra referater fra møder i de danske kommuner, som f.eks. referater fra møder ang. Busplan 2008-2011. Mange af stederne hvor det er kilder/rygter, understreger jeg ordet eller skriver det i kursiv sÃ¥ folk burde være obs pÃ¥ at det der stÃ¥r i artiklen, ikke er helt sikkert. 
 
Jef: Jeg har kun modtaget EN mail fra dig, om hvorfor jeg ikke skrev om "5A skandalen" som jeg ikke kender noget til. Jo, godt nok ved jeg at der har været problemer med 5A chaufførerne, og at der stadig er lidt problemer, men mange ting fÃ¥r jeg heller ikke at vide. 
 
(En lille indskydelse): Jeg lagde mit busblad i chaufførlokalet pÃ¥ Husum Torv d. 29. februar og d. 1. marts var bladet væk :O. Nogen chauffører er da ret imponerede at mit arbejde, selvom ikke alle nyheder/artikler er rigtige, men jeg arbejder sÃ¥ smÃ¥t pÃ¥ at bekræfte mine kilder før jeg skriver dem. 
Der er mange som kender mit busblad BusTrafikken og jeg, men jeg kender ikke altid dem :)

 Danish Ghauri (skrevet 2008-03-02 19:05)| Link 
Man kan sige den har et anderledes indhold af artikler, som ikke altid omhandler, Movia busser som bustrafikken generelt før, og andre ting som jeg lagde mærke til, hvis du lægger de to blade ved sdien af hinanden, vil man nok se forskellen, og ikke mindst at det ene er gratis . Jeg har dog kun fÃ¥et kigget i prøvebladet mÃ¥ jeg indrømme, og er ud fra dette jeg danner billedet.  
 
Sikandar, jeg kan bekræfte, det samme med min far lagde det i Naverland igår, og at nogle af dem var væk :).

 Danish Ghauri (skrevet 2008-03-02 19:07)| Link 
Det kan jeg da godt, jeg har været i kontakt med nævnte før jeg skrev her :)

 Fjord-Jesper (skrevet 2008-03-02 19:08)| Link 
Danish: Nu fortæller prøvebladet jo ikk alt..BF fortæller om det Bustrafikken og mere til

 Thomas de Laine (skrevet 2008-03-02 19:19)| Link 
Fjord-Jesper: Busfronten er ikke blevet angrebet, sÃ¥ der er ikke noget behov for at forsvare Busfronten. Det eneste, der er blevet pÃ¥stÃ¥et, er, at bladene er forskellige, og det er alle vist enige om. 
 
Hvad angår BusTrafikken, så har jeg ikke set det blad, de konkrete rettelser vedrører. Men der er blevet skrevet længere oppe, at det er meningen, at bladet er baseret på rygter. Det har jeg svært ved at se fornuften i. Læserne af BusTrafikken læser vel bladet for at blive klogere på, hvad der foregår, og ikke bare for at få nogle røverhistorier at fortælle videre?

 Mugge (skrevet 2008-03-02 19:20)| Link 
Min udtalelse i den sammenhæng, byggede ganske enkelt pÃ¥ at jeg er gammel garagearbejder, og ved hvor uhyggeligt det er nÃ¥r en chauffør kommer hjem, og siger, jeg har hørt at Bus Center Vest skal levere busser til os... 
 
SÃ¥ stÃ¥r man lidt der og tænker, aaaaaa hvad snakker du lige om, hvortil svaret ville lyde, det har jeg da læst i Bustrafikken. 
I den sag mÃ¥ man pænt gøre ham opmærksom pÃ¥ at der ikke findes et fabrik med det navn, og straks er man idiot og ukompetent.  
 
Det jeg sÃ¥ mente med mit indlæg var, at visse(læg mærke til mit ordvalg) buschauffører er sÃ¥ naive, at nÃ¥r først de har fÃ¥et en information, sÃ¥ er alt andet rygter og løgn. 
Det kan som tidligere nævnt give nogle rigtigt grumme debatter, som er fuldstændigt unødvendige. 
 
Et godt eksempel, var da en chauffør kom hjem, og fortalte at en "lokal" busnørd, havde fortalt ham at linje 192 skulle til at køre videre fra Gl.Holte, via Høsterkøb og Birkerød til Holte.  
 
Det tog mig 4 mÃ¥neder at overbevise vedkommende om at det altsÃ¥ ikke var rygter med hold i. 
 
Nu har jeg bragt et eksempel fra den virkelige verden, som jeg håber på giver forståelse for jeg til tider kan være skeptisk over for diverse udtaleser.

 Fjord-Jesper (skrevet 2008-03-02 19:37)| Link 
Thomas: Nej det bliver ikk angrebet men jeg fortæller jo også bare at BF skriver om de nogen af de samme ting som Bustrafikken gør og det der skrevet det ikk gør

 Fjord-Jesper (skrevet 2008-03-02 19:37)| Link 
og det blev der skrevet det ikk gør*

 Thomas de Laine (skrevet 2008-03-02 20:48)| Link 
Først lidt forbrugeroplysning: Bladet kan læses pÃ¥ http://bustrafikken.dk/ under BusTrafikken. 
 
Jeg har set pÃ¥ det seneste nummer, og min umiddelbare opfattelse er, at det er pænt layoutet og forholdsvis velskrevet for et blad udgivet af en 14-Ã¥rig enmandsredaktion. Det er sÃ¥ rigtigt, at der er nogle fejl i, men mange steder er det dog angivet, at der er tale om usikker information. Læserne mÃ¥ ogsÃ¥ antages at være klar over redaktørens lave alder, eftersom han er afbildet i bladet. Og et blad udgivet af en 14-Ã¥rig skal selvfølgelig ikke sammenlignes med et blad udgivet af professionelle. 
 
Det, som efter min mening er værd at lære her, er lidt kildekritik og at skelne mellem det, man tror, og det, man ved. Det gælder uanset om man bare hører eller læser oplysninger (på Myldretid såvel som i BusTrafikken eller andre steder), eller om man selv giver dem videre som redaktør.

 Danish Ghauri (skrevet 2008-03-02 20:57)| Link 
Meningen var ikke at mene at bladet er bygget pÃ¥ kun rygter, men nogle af historierne, om det er uheldigt eller ej kan diskuteres, og ja nogle forskelle mÃ¥ der være med busfronten, dog kan jeg ikke sige det præcist jo. 
 
Ellers er jeg nogenlunde enig i det Thomas siger.  
 
Se lige at redaktøren er 14 år !!

 Troels Martens (skrevet 2008-03-02 21:12)| Link 
Jef: Hvorfra mener du at kørsel med en bus på 14,7 m. kræver tilladelse fra politiet? Ifølge Færdselsstyrelsen og "Bekendtgørelse om køretøjers største bredde, længde, højde, vægt og akseltryk" er busser op til 15 meter lovlige. Der er dog krav om godkendelse fra "vejbestyrelsen" når busser over 12 meter skal anvendes til lokal eller regional rutekørsel, men det er der jo ikke tale om ved et par dages prøvekørsel uden passagerer.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-03-02 21:24)| Link 
Jeg syns for det første, at det er lækkert, at du Danish fralægger dig alt ansvar overfor Bustrafikken, men alligevel vælger at forsvare det, istedet for at lade redaktøren tale selv. 
 
Min mening med debatten var netop, at det er forkert at distrubere rygter og pauselokalesladder, for folk kan fejlagtigt opfatte det som rigtigt, ligesom Mugge indikere! 
det lyder desuden ikke til, du har læst mine links om god presseetik! 
 
For det andet syns jeg, det er umÃ¥delig sjovt at du er enig med Thomas DeLaine som i grove træk egentlig fortæller præcis det samme, som jeg har gjort hele eftermiddagen! Men du er altsÃ¥ ikke enig med mig? 
 
Jeg læser bladet fordi jeg tror pÃ¥, at det kan have en plads i den Københavnske chaufførverden. Men den mÃ¥de det er grebet an pÃ¥, er helt forkert. 
Jeg vil ikke sidde og diskutere hvor mange gange, jeg har kontaktet dig her, den kan vi tage privat. Men jeg har tilbudt dig flere gange, at hjælpe dig med rigtigheden i dit blad! 
Det er en forkert mÃ¥de du griber det an pÃ¥, ved at sige jeg bare kan lade vær at læse bladet hvis jeg er utilfreds. Jeg lader det ikke gÃ¥ forbi nemt. LigesÃ¥ vel som jeg har en pligt overfor mine læsere pÃ¥ min hjemmeside ikke at fyre en løgn af, sÃ¥ mener jeg at nÃ¥r man seriøst (trods din unge alder) udgiver et blad for chaufføre, har samme pligt til at formidle korrekte oplysninger! 
Jeg tror heller ikke, at dine sponsorere vil fortsætte med hjælpen, hvis de vidste det blot var et 'buschaufførens se&hør sladderblad' istedet for et blad som kunne informere chaufføre om ting, som de tydeligvis interessere sig for! At dine blade bliver revet væk, kunne tyde på, at chaufførene gerne vil vide mere om det miljø de arbejder i - Så hjælper det ikke, at man fylder dem med varm luft!

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-03-02 21:27)| Link 
Troels: Hvis bussen skulle prøvekøres i Danmark uden tilladelse fra politiet, måtte der kun være en person i bussen - chaufføren!

 Tonny Søndergaard (skrevet 2008-03-02 21:34)| Link 
Hejsa, har lige læst de indlæg der har været omkring de mange rygter, informationer og fakta som er fremkommet pÃ¥ forskellig vis, og enkelte af dem har jo som det fremgÃ¥r været fremme i det lille bus-entusiast-blad "Bustrafikken" 
 
Vi kan hurtigt blive enige om at der render en masse rygter rundt om i folkelokalerne, ingen tvivl om det, og desværre er bus-branchen hÃ¥rdt angrebbet af rygtedannelser, hvor mange løber enddog meget stærkt med rygter sÃ¥ snart de hører den mindste lille snak om ting og sager. Det er ogsÃ¥ rigtigt at Sikander der laver "Bustrafikken" enkelte gange har fÃ¥et skrevet nogle ting som har vist sig ikke at holde helt stik, men sÃ¥dan er det jo altid nÃ¥r man gerne vi spÃ¥, det er meget nemt, bare ikke nÃ¥r det drejer sig om fremtiden. Dog har jeg ikke indtryk af at "Bustrafikken" bevidst skriver usandheder, slet ikke, men derimod gerne vil have sÃ¥ mange oplysninger som muligt med i bladet.  
 
Jeg har kendt Sikander gennem flere Ã¥r, og har da aldrig haft problemer nÃ¥r jeg har gjort opmærksom pÃ¥ fejlagtige oplysninger i hans lille blad, og som han selv fortæller sÃ¥ er han altsÃ¥ "kun" 14 Ã¥r, sÃ¥ jeg synes faktisk han gør det ganske godt, men afgjort - vi der har vores daglige arbejde i busbranchen mÃ¥ da bære lidt over og hjælpe ham hvis han er i tvivl om oplysninger er usande, i det omfang vi har muligheden for det. 
 
Jo, jeg er selv ansat i Movia, og har desuden kørt bus i 14 Ã¥r inden jeg kom derind, sÃ¥ jeg gætter ikke bare, og ønsker heller ikke at rende med sladder, vil hellere holde mig til fakta. 
 
Ønsker alle en god ny arbejdsuge. 

 Danish Ghauri (skrevet 2008-03-02 22:02)| Link 
Jeg giver Thomas delvist ret, sÃ¥ helt ret giver jeg altsÃ¥ ikke. Hvorfor mÃ¥ jeg ikke forsvare hans blad, og fralægge mig ansvaret? 
 
Det er jo ikke mig som laver bladet, men jeg kan da stadigvæk godt forsvare det, Grunden til at jeg mÃ¥ske pÃ¥ nogle tidspunkter kommer med synspunkter som kan lyde fra redaktørens side, nævner jeg dog ikke her. Men der er en megt god grund til dette.  
 
Er derudover helt enig i det Tonny skriver

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-03-02 22:44)| Link 
Sikandar er mere end velkommen til at kontakte mig. Jeg vil med glæde hjælpe ham videre, da jeg tror pÃ¥ idéen. 
Men det kræver en indsats, og at man lytter til folk istedet for at skyde hver eneste kommentar i gulvet uden grund. 
Jeg tror pÃ¥, at Bustrafikken kunne gÃ¥ fra et sladderblad til nyttig info for chaufførene! Det er bla. ogsÃ¥ derfor jeg startede den her debat! 
 
Jeg syns, at det er usædvanligt lidt, man lytter til med-busnørder eller selv gør en indsats ved at melde sig ind i BF og "fællesskabet". I BF er der mange venlige mennesker der kan hjælpe med oplysninger lige fra typer til køreplaner.

 Danish Ghauri (skrevet 2008-03-02 22:53)| Link 
Ja men det lyder godt Jef, jeg synes bar du startede lidt hÃ¥rd ud me dine kommentarer, men det er da mere end glædeligt hvis du kunne være til Hjælp til at skabe et bedre blad :).  
 
Skulle mÃ¥ske overveje Busfronten i fremtiden lyder 
det som om

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
2. marts 2008

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/774
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.