Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Iris til Fynbus

Iris til Fynbus

 lasse Nordestgaard (skrevet 2006-07-25 12:54)| Link 
Hej 
SÃ¥ er Irisbusserne sÃ¥ smÃ¥t begyndt at finde frem til Fyn. De første er allerede sat ind pÃ¥ linie 800 (odense-Nykøbing F.) 
Som tidligere nævnt skal der leveres ialt 24 busser, hvoraf de 7 skal stationeres i Odense. 
 
ifølge opslag skal der yderligere komme 7 brugte busser fra Viborg og 1 fra Ærø til Odense!  
Hvad er mon det for noget? 
 
lasse

 Keld H. Mikkelsen (skrevet 2006-07-25 13:19)| Link 
Internnr., reg.nr. osv. på de nye busser modtages naturligvis med tak...

 Steffen (skrevet 2006-07-25 14:13)| Link 
Hvordan er førstehÃ¥ndsindtrykket af busserne. Er man foreløbig tilfredse med dem? 
 
MVH 
Stef

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-07-25 19:27)| Link 
Hos Pan Bus og Bent Thykjær er man yderst tilfreds med busserne.. 
 
Alle Facelift busserne pÃ¥ Fyn har Ã¥benbart fÃ¥et LED skilte.. 
Jeg så dog ingen Iris i hverken Nyborg eller Odense, tilgengæld var der masser af Volvo/DAB i drift..

 lasse Nordestgaard (skrevet 2006-07-25 20:00)| Link 
hej 
jeg har ikke set dem med egne øjne endnu, sÃ¥ det mÃ¥ vente med diverse tal-data. 
 
Busserne bliver forresten leveret med handicaplift! Ved ikke om det ogsÃ¥ er sÃ¥dan i resten af landet? 
Det er grundet et stigende antal rygskader blandt chf. ved ind og udstigning med barnevogne. 
foreløbigt mÃ¥ liften kun bruges til barnevogne og tung bagage, og kun af instrueret personale der har skrevet under pÃ¥ at kunne betjene denne. 
 
Ang. de faceliftede busser er det langt fra alle der har fÃ¥et de nye skilte! Der findes stadig busser af den type med manuel rullefilm.  
lasse

 dfolmann (skrevet 2006-07-26 21:57)| Link 
I lørdags stod der 5-6 stkker af dem ved Vejstruprød.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-07-29 12:23)| Link 
I Torsdag stod der 3 hos Vejstruprød, og 3 stk. blev kørt til Fyn.. 
 
Busserne har "selvfølgelig" fået det fynbus'ske obligatoriske design - Gule holdestænger, og blå sæder med gule prikker aka. HUR Design.. Selvfølgelig til ingen verdens nytte, så nu er Fyn også 'ødelagt'..

 Mugge (skrevet 2006-07-30 16:11)| Link 
Og en lille tilføjelse, de fleste B10M/Vest har også fået LED. skilte

 lasse Nordestgaard (skrevet 2006-08-03 22:53)| Link 
Hej  
Iris-busserne skal pladseres sÃ¥ledes: 
Assens 2 
Bogense 3 
Brenderup 2 
Kerteminde 2 
Odense 7 
Aarup 1 
Rudkøbing 2 
Ørbæk 2 
Svendborg 2 
 
busserne er nummereret fra 2902 og frem 
2903 har nr.plade UR 94484 
 
Interesserede kan se 6 af busserne til et "Ã¥bent bus" arrangement pÃ¥ flakhaven i Odense den 8. August i anledning af 25 Ã¥rs jubilæet for busser under Fyns amt. 
http://fynbus.dk/nyt/visnyhed.asp?ID=373 
 
Jeg har hørt at en af busserne allerede har fÃ¥et smadret en stor del af bagpartiet, efter en pÃ¥kørsel af en bil. Det er vidst en af de vogne der er stationeret i Rudkøbing. 
Lasse

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-08-03 23:37)| Link 
2919 har regnr. UR 94 633 
2921 har regnr. UM 93 589 
2922 er endnu ikke registreret 
 
Nymand i Nykøbing Falster har fået leveret 2 stk. Irisbus Arway med dørpl. 1-1-0

 Claus Frost (skrevet 2006-08-04 08:17)| Link 
Nogen der ved om 2907 og 08 Scania/OmniLine fÃ¥r nye numre, eller om Iris'erne hopper over i rækkefølgen ? 
 
Hilsen Claus Frost

 Claus Frost (skrevet 2006-08-04 14:52)| Link 
Hej igen 
 
Har lige erfaret pÃ¥ PTS-forum, at 2907 og 08 slet ikke eksisterer. 
 
Jeg beklager fejlen. 
 
Hilsen Claus Frost

 Ronni Bjørn Svensson (skrevet 2006-08-07 13:25)| Link 
i dag i Nykøbing F sÃ¥ jeg en Irisbus Arway fra Arriva pÃ¥ rute 800  
2904 =UR94482  
Mvh 
Ronni 
 

 lasse Nordestgaard (skrevet 2006-09-15 12:21)| Link 
hej 
Børnesygdomme hærger irisbusserne.  
I gÃ¥r var 2 stk ude af drift, men skilt i ruden om at de ikke mÃ¥tte flyttes. 
Jeg ved ikke præcist hvad problemet er, men man kan høre at de ofte har meget svært ved at gÃ¥ i gear fra bak til frem. Der har ogsÃ¥ været problemer med dørene. 
 
Dette har medført busmangel især i Odense, med besøg af fremmede vogne tilfølge. 
 
Bl.a har nr. 2377 kørt fra Odense de sidste dage. SÃ¥ vidt jeg ved har denne bus sin fortid pÃ¥ Langeland.  
Rullefilmen der sidder i kan ikke skilte nogen nord og vest-fynske, men har derimod en række svendborgensiske bybusdestinationer pÃ¥ rullen, bl.a. Thurø, Troense og Vemmenæs samt naturligvis Nyborg, Ringe, Bøjden, Bagenkop osv... 
Nogen der har en forklaring pÃ¥ at der findes en sÃ¥ speciel rulle?  
Mig bekendt har der aldrig kørt Fynbus pÃ¥ Thurø.  
 
ps. bussen er fra 1993 
 
 

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
15. september 2006

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/368
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.