Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > ML 4901 og 4902

ML 4901 og 4902

 Stig Tolderlund (skrevet 2007-01-08 11:56)| Link 
Hej 
Er der nogen, der ved, hvad der er blevet af ML 4901 og 4902? De er ikke i Helsingør. Jeg var deroppe lørdag 6. januar.

 claus larsen (skrevet 2007-01-08 15:59)| Link 
En lokoføre jeg kender fra LokalBanen mener de er solgt til Arriva i Polen, men det er kun et 3 håndsrygte.

 lasse Nordestgaard (skrevet 2007-01-08 21:48)| Link 
sÃ¥ tror jeg du skal tage et lille smut til Helsingør igen!  
De har holdt bomstille siden den sidste blev parkeret d. 1.januar! 
(bortset fra en enkelt opstart den 1.jan midt pÃ¥ dagen) 
 
4901 + 02 mÃ¥ have gemt sig for dit øje! Det eneste der mangler er afskedspynten (bortset fra i 4901). 
 
Mange hilsner lasse

 Sennahoj (skrevet 2007-01-08 23:00)| Link 
Hvilke aktiviteter har Arriva i Polen?

 Thomas de Laine (skrevet 2007-01-09 12:03)| Link 
Det fremgår af Jernbanens december-nummer, at en stor del af Lokalbanens Y-tog er solgt til Arriva i England, men ikke noget om, at de skal anvendes i Polen. Jeg mener heller ikke, Arriva har jernbanedrift i Polen.

 Mugge (skrevet 2007-01-15 18:41)| Link 
ML 4904, holder solo på Helsingør, resten af stammen er væk... De tre andre stammer holder der endnu...

 Thomas de Laine (skrevet 2007-01-15 18:55)| Link 
Jeg mener, at der var 7 ML-motorvogne, således at man kunne danne tre stammer og have en ekstra, "løs" motorvogn. Så med andre ord tror jeg ikke, der mangler noget.

 Mugge (skrevet 2007-01-15 19:03)| Link 
Det kan du godt have ret, idet at man kun har brug for 3 driftstammer...

 Thomas de Laine (skrevet 2007-01-15 19:10)| Link 
http://jernbanen.dk/lyntog.asp?typenr=10 oplyser, at der var 7 ML (4901-4907) og 5 FL-mellemvogne (7901-7905).

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2007-01-15 20:13)| Link 
Blander jeg Lille Nord og Lollandsbanen sammen, eller har man kørt med 4vogns tog på Lille Nord?

 Mugge (skrevet 2007-01-15 20:28)| Link 
DSB tilstræbede at køre med 4 vognstogsæt under normale omstændigheder, derfor har man engang imellem kørt med en GDS-HFHJ vogn bivogn.  
 
I ferierne kørte man dog med 3 vognstogsæt, dog altid med en ML i hver ende... 
 
Nu kan man opleve 2 Lint der danner makkerpar på Lillenord, men det hører ikke til hverdagens begivenheder...

 lasse Nordestgaard (skrevet 2007-01-15 20:41)| Link 
I de 11 mÃ¥neder jeg nÃ¥ede at køre pÃ¥ Lille Nord, har man altid kørt med 1, 3-vogns og 2 4-vognsstammer. Den ekstra ML har holdt ved værkstedet i Grønnehave. 
 
Gennem de sidste 11 mÃ¥neder, har man ikke haft "fremmede" vogne til lÃ¥ns. Det kunne dog uden de store problemer lade sig gøre da den eneste forskel var at ML togene er udstyret med fjederbremse, hvor Y-togene har skruebrems. 
 
lasse

 Mugge (skrevet 2007-01-15 21:04)| Link 
Jeg har sÃ¥mæn set fremmed vogne inden for det sidste Ã¥r, men kun mellemvogne... 
 

 Alexander (skrevet 2007-03-04 19:23)| Link 
Nogle der ved hvad status for salget af togene? Hvor længe skal de skal holde der endu? Vis de ikke kan sælges skal de vel skrottes. 
 
__________________ 
Med Venlig Hilsen 
Alexander

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
4. marts 2007

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/486
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.