Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Nye busser til Fynbus

Nye busser til Fynbus

 lasse Nordestgaard (skrevet 2006-04-26 16:30)| Link 
Hej 
SÃ¥ har lavgulvs"eventyret" ogsÃ¥ ramt de Cremégule! 
Fynbus/Arriva har netop fÃ¥et leveret bus 2901 til Kerteminde depot. Det er en Scandia Scala 13,7M med dør 1.1.0.  
Bussen er som noget nyt ved fynbus en laventrébus, som det kendes fra en normal bybus. Sæderne er i "Normal" rutebilhøjde efter midterdøren. 
Jeg gÃ¥r ud fra at bussen ikke blot er pÃ¥ prøve, siden den er leveret i den Cremégule bemaling, og er udstyret med Fynbus billetmaskine osv. 
 
Jeg ved ikke om det er en type man har bestilt flere af!?? 
 
Lasse 

 Ronni Bjørn Svensson (skrevet 2006-04-26 17:06)| Link 
Hej 
Hvilke reg-nr. har bussen???  
Mvh 
Ronni

 Christian H. Paulsen (skrevet 2006-04-26 18:45)| Link 
Er der nogen der har billeder af/links til de nye Scania Scala'er?

 Thomas de Laine (skrevet 2006-04-26 18:56)| Link 
Link til billeder af Scania Scala: 
http://images.google.dk/images?q=Scania%20Scala

 Mugge (skrevet 2006-04-26 19:15)| Link 
Det skulle så vidt jeg ved, kun være et forsøg på enkelte linier i Fyns amt, dog er det på sigt planen at alle busser hos FynBus skal være laventré, men for min skyld må de godt vente 50 år med at realisere den plan.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-04-26 20:19)| Link 
Det er sindsygt at der skal indføres Svenske/Tyske tilstande til Danmark, jeg hÃ¥ber at det kun er en døgnflue.. 
Dog vil jeg sige jeg er positivt overrasket over at man forsøger sig med Lahti Scala karroseriet, frem for Slupsk..

 Christian H. Paulsen (skrevet 2006-04-26 20:46)| Link 
Det er bestemt ikke jordens kønneste bus. Men lad os nu se om fynboerne kan lide denne Omnilinkeline-fætter. :-)

 Sennahoj (skrevet 2006-04-26 23:52)| Link 
Jef: Der er ikke noget karosseri der hedder "Slupsk". Karosseriet du velsgtens tænker på hedder "Omnilink"...

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-04-27 01:40)| Link 
Vi kalder det en Karosserifabrik så.. ;)

 Kim B10M (skrevet 2006-04-27 10:33)| Link 
Lahti har med Scala modellen overgÃ¥et dem selv i hvor grim en busfront de kan designe, og det siger fandme ikke sÃ¥ lidt nÃ¥r vi taler om Finsk design! 
Men når vi taler om Fynbus så skal vi lige huske på at Arriva har købt 26 Iris busser til levering de næste tre måneder til Fynbus. Og det er altså højgulvsbusser med handicaplift ved de dobbelte midtdøre.

 lasse Nordestgaard (skrevet 2006-04-27 14:39)| Link 
Hej Ronni og andre 
 
bussen har reg.nr. UJ 92826 
 
Set i Odense kl. 10.30 pÃ¥ endnu en prøvetur 
 
Lasse

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
27. april 2006

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/317
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.