Nye busser til Fynbus
lasse Nordestgaard (skrevet 2006-04-26 16:30) | | Link | Hej Så har lavgulvs"eventyret" også ramt de Cremégule! Fynbus/Arriva har netop fået leveret bus 2901 til Kerteminde depot. Det er en Scandia Scala 13,7M med dør 1.1.0. Bussen er som noget nyt ved fynbus en laventrébus, som det kendes fra en normal bybus. Sæderne er i "Normal" rutebilhøjde efter midterdøren. Jeg går ud fra at bussen ikke blot er på prøve, siden den er leveret i den Cremégule bemaling, og er udstyret med Fynbus billetmaskine osv. Jeg ved ikke om det er en type man har bestilt flere af!?? Lasse
|
Christian H. Paulsen (skrevet 2006-04-26 18:45) | | Link | Er der nogen der har billeder af/links til de nye Scania Scala'er? |
Thomas de Laine (skrevet 2006-04-26 18:56) | | Link | Link til billeder af Scania Scala: http://images.google.dk/images?q=Scania%20Scala |
Mugge (skrevet 2006-04-26 19:15) | | Link | Det skulle så vidt jeg ved, kun være et forsøg på enkelte linier i Fyns amt, dog er det på sigt planen at alle busser hos FynBus skal være laventré, men for min skyld må de godt vente 50 år med at realisere den plan. |
Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-04-26 20:19) | | Link | Det er sindsygt at der skal indføres Svenske/Tyske tilstande til Danmark, jeg håber at det kun er en døgnflue.. Dog vil jeg sige jeg er positivt overrasket over at man forsøger sig med Lahti Scala karroseriet, frem for Slupsk.. |
Christian H. Paulsen (skrevet 2006-04-26 20:46) | | Link | Det er bestemt ikke jordens kønneste bus. Men lad os nu se om fynboerne kan lide denne Omnilinkeline-fætter. :-) |
Sennahoj (skrevet 2006-04-26 23:52) | | Link | Jef: Der er ikke noget karosseri der hedder "Slupsk". Karosseriet du velsgtens tænker på hedder "Omnilink"... |
Kim B10M (skrevet 2006-04-27 10:33) | | Link | Lahti har med Scala modellen overgået dem selv i hvor grim en busfront de kan designe, og det siger fandme ikke så lidt når vi taler om Finsk design! Men når vi taler om Fynbus så skal vi lige huske på at Arriva har købt 26 Iris busser til levering de næste tre måneder til Fynbus. Og det er altså højgulvsbusser med handicaplift ved de dobbelte midtdøre. |
lasse Nordestgaard (skrevet 2006-04-27 14:39) | | Link | Hej Ronni og andre bussen har reg.nr. UJ 92826 Set i Odense kl. 10.30 på endnu en prøvetur Lasse |
Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.
|