Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Bus brand i Tingbjerg

Bus brand i Tingbjerg

 Martin Messer Thomsen (skrevet 2007-06-04 11:50)| Link 
Er der nogen der ved hvad der sket med den Volvo der er udbrændt på endestationen i Tingbjerg?

 Jørgen Bonne (skrevet 2007-06-04 12:26)| Link 
ja det er 6326 
 

 Sennahoj (skrevet 2007-06-04 18:48)| Link 
????? (!)

 Jørgen Bonne (skrevet 2007-06-04 21:53)| Link 
Du har ret der blev spurgt i øst og jeg svarede i vest. 
 
Jeg tror ikke an ved det endnu da bussen jo dårlig er blevet kold efter branden

 Sikandar Sahil (BusTrafikken) (skrevet 2007-06-04 22:46)| Link 
Linje 82N, Veolia 6326 udbrændte i Tingbjerg Gavlhusvej, Sløjfen formentlig fredag morgen ved 3-4 tiden. Brænden er startet fra bagenden sÃ¥ enten kan det være en pÃ¥sat brand eller noget med motoren. Chaufføren havde pause pÃ¥ det tidspunkt der var ild i bussen.  
Jeg har været i Tingbjerg for at fÃ¥ nogle billeder og se hvor det er den er brændt. Og jeg kan sige til alle at den bus aldrig vil kunne køre igen. Den er "helt nede pÃ¥ jorden" og dørene tipper forover. Sæderne er smeltet og ruderne er vist nok ogsÃ¥ smeltet. Der ligger ledninger i hele bussen og dens Thoreb punktmatrix-skiltning er ogsÃ¥ smeltet. Det er et forfærdeligt syn. 
 
Røgen fra branden kunne ses helt til Gladsaxe. 
Jeg synes at dem der virkelig gerne vil se 6326 skal gøre det. Det er en virkelig stor brand. Bussen er pakket ind i ISS Damage Control-papir sÃ¥ i ved det. Og skynd jer hellere for snart er den væk. Og 2A/22 er omlagt i retning mod Tingbjerg ad Ã…kandevej - Terrasserne - Sløjfen. I retning Kastrup køres normal ruteføring. Det der stÃ¥r pÃ¥ Trafikinfo.hur.dk og Tekst-Tv er forkert. 
Mine billeder kommer forhÃ¥bentlig snart! 

 Thomas de Laine (skrevet 2007-06-04 22:47)| Link 
Se Dennis Holm Petersens billede af bussen her: 
http://ht-busser.dk/billede.php?id=4038

 Michael (skrevet 2007-06-07 08:51)| Link 
jeg har set bus 6255 som kører på 6A

 Bo Johansen (skrevet 2007-06-12 08:24)| Link 
NÃ¥r jeg ser pÃ¥ bussen, kan jeg ikke genkende, at branden skulle være startet i bagenden. 
 
Motoren ser helt uskadt ud, som om branden er startet inde i bussen, og aldrig har nÃ¥et at brænde igennem ned til motoren. Ild breder sig mange gange langsommere nedad end opad. 
 
Det ser nærmere ud som om branden er startet lige bag chaufføren, hvor der er nogle skabe med computergrej, dieselpÃ¥fyldningsstuds, og oliefyret roder vist ogsÃ¥ rundt deromkring et sted. Sidstnævnte er jeg dog ikke helt sikker pÃ¥. 
 
Det er i hvert fald der hvor karosseriet er brændt længst ned, omkring en halv meter længere end resten af siden. Det tolker jeg som om det er der branden har været aktiv længst. 
 
Det må have været en frygtelig oplevelse for chaufføren på linje 82N som måtte flygte ud af folkelokalet via et vindue på bagsiden - bussen holdt kun 3-5 meter fra huset, og under anderledes vindforhold var folkelokalet nok røget med.

 Thomas de Laine (skrevet 2007-06-12 09:08)| Link 
Ifølge et indlæg i et andet forum, er der muligvis blevet smidt brandbar væske ind i bussen bag chaufførrummet.

 Sennahoj (skrevet 2007-06-12 11:10)| Link 
Branden har i alt fald været kraftigst lige bag chaufførrummet - men her er jo ogsÃ¥ placeret 300 liter brandbar væske i brændstoftanken 

 Dennis HUR (skrevet 2007-06-12 18:27)| Link 
Ifølge kilder skulle branden være opstået, som følge af ildpåsættelse, omkring midten af bussen .

 Michael (skrevet 2007-06-14 18:39)| Link 
bus 6255 har fået røde hjører på nu

 Fjord-Jesper (skrevet 2007-06-15 01:18)| Link 
Kommer der en B7RLE til at erstatte 6326?

 Sennahoj (skrevet 2007-06-15 12:36)| Link 
Michael: 
6255 har haft røde hjørner siden sommeren 2006..(!) 
 
Jesper: 
Ja - det forlyder det... 

 Johnny Magne Pedersen (skrevet 2007-07-21 15:27)| Link 
6326 bliver erstattet af 6339 der er hentet tilbage fra Kolding og står nu i GLX nylarkeret med røde hjørner og mangler ABIT, Almex M.V. forventer den i drift den 11/8

 Sikandar Sahil (BusTrafikken) (skrevet 2008-02-23 17:55)| Link 
To busbrande igÃ¥r. 
 
En DAB pÃ¥ linje 10 og en Volvo (6A) pÃ¥ linje 82N, brændte begge igÃ¥r.  
 
(Bus nr. 1639) PÃ¥ linje 10 var der noget galt med oliefyret. Branden skete pÃ¥ Ellebjergvej som ogsÃ¥ fik to andre linjer omlagt (133, 65E) 
(Bus nr. 1646) PÃ¥ linje 82N var det en pÃ¥sat brand som Ã¥benbart blev pÃ¥sat indefra. Bussen brændte i Tingbjerg men præcist hvor vides ikke.  
 
Billederne sendes til Myldretid.dk

 Sikandar Sahil (BusTrafikken) (skrevet 2008-02-23 19:52)| Link 
Jeg har lige fÃ¥et at vide at branden startede ved Gadelandet i Brønshøj. 
Fik ogsÃ¥ at vide at bussen kørte tom fra Rødovrehallen mod Tingbjerg.  

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
23. februar 2008

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/575
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.