Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Pan Bus DB

Pan Bus DB

Kim Boldrup (skrevet 2007-11-26 18:13)| Link 
Jeg læste med stor fornøjelse en trÃ¥d pÃ¥ transportsiden hvor der var en diskussion om hvor vidt Pan bus efter et salg til  
DB ville komme til at hedde AK bus eller ville fÃ¥ lov til at beholde Pan bus navnet hvilket i.flg. jef ikke ville ske. Jef satte pÃ¥ det tidspunkt sine lacoste sko pÃ¥ højkant, og i den forbindelse vil jeg gerne høre om de evt. skulle være en str. 42 da de sÃ¥ vil passe mig perfekt;-D Min kollega og jeg har de seneste mÃ¥neder brugt en del tid pÃ¥ at klistre Pan Bus DB logoer pÃ¥ samtlige vores busser i Viborg og Thisted, og de nye busser vi starter op i Silkeborg den 2 december er "født" med logoet fra fabrikken bÃ¥de de 7 nye ivecoer og de 18 nye MAN bybusser der kommer i drift engang i januar. 
P.S. var de sorte eller brune....skoene? 

mvh Kim mekaniker hos Pan bus DB pÃ¥ 26'ende Ã¥r 

Fjord-Jesper (skrevet 2007-11-26 18:59)| Link 
AK Busser forsætter som Netbus gjorde man beholder det gamle navn på firmaet i nogen år og så..

Kim Boldrup (skrevet 2007-11-26 19:23)| Link 
Nej jesper. 
Ak bus er afgået ved døden og hedder nu Pan Bus DB

Fjord-Jesper (skrevet 2007-11-26 20:48)| Link 
Kim, Det ska du ikk være sikker på

claus larsen (skrevet 2007-11-26 21:27)| Link 
Kære Kim det er jo typisk hardcore bus entusiasterne som pÃ¥stÃ¥r at de ved mere om vores egne arbejdspladser end vi selv gør, men hvis du siger at i har brugt rigtigt meget tid pÃ¥ at fare rundt og sætte nye logoer pÃ¥ alle jeres nuværende busser og i har fÃ¥et leverandøren til at sætte resten pÃ¥ de nye, sÃ¥ er det jo ikke fÃ¥r sjov, da et privat ejet selskab sjældent kaster om sig med penge for sjov skyld, sÃ¥ jeg tror ogsÃ¥ at firmaets navn fremover vil være PanDB. 
Hilsen Claus Larsen 
Chf. De Blaa Omnibusser i Holte 
Rigtige Buschaufføre køre 
bus hos De Blaa Omnibusser i Holte

Fjord-Jesper (skrevet 2007-11-26 21:41)| Link 
Netbus ændre også Partner Bus logo til deres eget var det nogen garanti? Nej!

dfolmann (skrevet 2007-11-27 00:11)| Link 
Kim, kunne du lave en liste over hvilke ex-Pan busser der overgår til det nye firma. Altså i realiteten hvilke busser Pan råder over dd.

Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2007-11-27 01:09)| Link 
Haha, hvor er I sjove :-) Godt med noget humor... 

Nå, men hvis barnets navn er Pan Bus DB, så vil jeg da blot sige: Fint! Det er da til at forstå. (Og bliv endelig ved med at købe Iveco-Irisbusser, de er dejlig behagelige! - men det var et sidespring)

Jef F P Pallavicini (skrevet 2007-11-27 09:47)| Link 
Mine hvide Lacoste sko, er desværre i en størrelse 44 - Og hælene er næsten skudt af dem. Jeg er Ã¥benbart fortsat med, at vokse et godt stykke efter "aldersgrænsen" for det (; .. 
Det er lidt kedeligt, at den her debat igen er blevet ødelagt, af gætterier og stædigheder. 

AK Bus var et midlertidigt navn for Autokraft i Danmark, jeg er stadig overbevist om, at man en dag vil hedde Autokraft. Men indtil videre fortsætter man sine aktiviteter i navnet Pan Bus, da det er godt renomeret i Jylland (man kender det ikke herovre). 

Jeg beklager meget, at jeg er vokset ud af skoene, men jeg kan da give kage næste gang jeg sætter mine fødder hos Søren og resten af jer oppe pÃ¥ Ærøvej (; - Du kan jo evt. maile mig pÃ¥: jfp@movia.dk 
- Du skal lige huske at fjerne dette (det er en dejlig spam-blokére som Thomas har fået. Skide dejligt. Så undgår man nemlig at diverse ledningsforlænger-doktorer mener at man skal modtage deres mail)

Jan A. Esbersen (skrevet 2007-11-27 10:26)| Link 
Kim: 
Jeg synes ikke jeg har set det nye logo pÃ¥ bybusserne her i Viborg. 

Hvilken type MAN bybusser er der tale om i Silkeborg? 
Og er Iveco´erne magen til de andre i har?

Kim Boldrup (skrevet 2007-11-28 16:12)| Link 
Jan: 
Det nye logo er jo faktisk det gamle,hvor I/S er sløjfet og der er sat et lille DB bagefter. 
Læg lige mærke til at PAN BUS stÃ¥r med stort og at DB næsten ikke er til at se ;-)) 
Ivecoerne er magen til dog med de ændringer vi løbende har fÃ¥et indført pÃ¥ de nuværende. 
sÃ¥ som chaufføradskillelse kørelys bedre førerstol m.m. 
jeg mÃ¥ med skam melde at jeg ikke kender den eksakte typebetegnelse pÃ¥ MAN busserne men de skulle ligne den/dem der kører i hjørring/frederikshavn omrÃ¥det har jeg hørt. 
De er bygget i tyrkiet og bliver leveret med voith gear. 
mvh Kim

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

Opdateret sidst:
28. november 2007

Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt

Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/711
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.