Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Information om Kim Boldrup

Information om Kim Boldrup

Registreret medlem siden 12. juni 2007.

Kim Boldrup har skrevet følgende indlæg i forummet:

 Silkeborg (2007-11-29 15:39)
magnus: 
Ja! der bliver indsat helt nye (fabriksnye) bybusser i silkeborg. Mandag den 3 dec. bliver der indsat 7 nye Iveco rutebusser maler i århusgul (midttrafiks bybusfarve) 
og løbende i januar måned indsættes der helt nye MAN bybusser i samme farve. samtlige chauffører får nye uniformer og personligt udstyr (møntvekslere, tasker m.m.) 
alle busser monteres med nye sipede vinterdæk der giver et forrygende godt vejgreb her i de kolde, glatte måneder. 
Firmaet overtager  
arrivas værksted/garage/tankområde. 
mvh Kim (pan bus db)

2007-12-01 09:32 i samme diskussion:
Rettelse! 
I første omgang er det kun 3 Ivecoer der bliver indsat. De resterende er under klargøring. 
Kim

2007-12-06 19:50 i samme diskussion:
Esben: 
Jeg er på kursus i øjeblikket og ved ikke lige hvad der sker i viborg og silkeborg. 
Jeg er ikke klar over hvilke numre bilerne får i PanBus regi. 
De udrangerede er mig bekendt solgt til vejstruprød, men et par af dem er solgt af Arriva til et firma på mors til ombygning til ridetilbehørsudsalgsbus (pyha)og campingbus 
Mvh Kim

 Pan Bus DB (2007-11-26 18:13)
Jeg læste med stor fornøjelse en tråd på transportsiden hvor der var en diskussion om hvor vidt Pan bus efter et salg til  
DB ville komme til at hedde AK bus eller ville få lov til at beholde Pan bus navnet hvilket i.flg. jef ikke ville ske. Jef satte på det tidspunkt sine lacoste sko på højkant, og i den forbindelse vil jeg gerne høre om de evt. skulle være en str. 42 da de så vil passe mig perfekt;-D Min kollega og jeg har de seneste måneder brugt en del tid på at klistre Pan Bus DB logoer på samtlige vores busser i Viborg og Thisted, og de nye busser vi starter op i Silkeborg den 2 december er "født" med logoet fra fabrikken både de 7 nye ivecoer og de 18 nye MAN bybusser der kommer i drift engang i januar. 
P.S. var de sorte eller brune....skoene? 
 
mvh Kim mekaniker hos Pan bus DB på 26'ende år 

2007-11-26 19:23 i samme diskussion:
Nej jesper. 
Ak bus er afgået ved døden og hedder nu Pan Bus DB

2007-11-28 16:12 i samme diskussion:
Jan: 
Det nye logo er jo faktisk det gamle,hvor I/S er sløjfet og der er sat et lille DB bagefter. 
Læg lige mærke til at PAN BUS står med stort og at DB næsten ikke er til at se ;-)) 
Ivecoerne er magen til dog med de ændringer vi løbende har fået indført på de nuværende. 
så som chaufføradskillelse kørelys bedre førerstol m.m. 
jeg må med skam melde at jeg ikke kender den eksakte typebetegnelse på MAN busserne men de skulle ligne den/dem der kører i hjørring/frederikshavn området har jeg hørt. 
De er bygget i tyrkiet og bliver leveret med voith gear. 
mvh Kim

 leyland 680 motor (2007-06-12 11:45)
Turboversionen af motoren hedder 690, nu ved jeg ikke om din 680 er med rotor eller rækkepumpe, med er den med rækkepumpe burde du kunne sætte turbo på den du skal bruge både ud og indsugningsmanifolde og muligvis vacumrør fra manifold og til brændstofpumpe. 
returolierør og tryksmørerør og forskruning fra oliefilter og til turbo og evt turbometer.  
mvh Kim

2007-06-13 08:31 i samme diskussion:
Der tager du helt fejl Klaus! 
680 = 11,1 liter boring 127mm. slaglængde 146 mm. komp forhold 16:1 
 
690 = 11,1 liter boring 127mm. slaglængde 146 
komp forhold 16:1 
men kan godt give dig ret i at det optimale vil være at finde en god motor der er født med turbo. 
Mvh Kim

 Opdateret sidst:
6. december 2007

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/forum/vis_bruger.php
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.