leyland 680 motor
J. Nielsen (skrevet 2007-04-04 20:22) | | Link | jeg er den heldige ejer af en tidligere polsk slæbebåd som er udstyret med en licens bygget leyland sw 680 motor, men jeg mangler tekniske oplysninger på motoren , bla om jeg umiddlebart kan montere turbo på denne motor, da effekten på den er opgivet til 165 hk uden turbo ,og jeg har set at modellen fås med turbo osse,
|
Kim Boldrup (skrevet 2007-06-12 11:45) | | Link | Turboversionen af motoren hedder 690, nu ved jeg ikke om din 680 er med rotor eller rækkepumpe, med er den med rækkepumpe burde du kunne sætte turbo på den du skal bruge både ud og indsugningsmanifolde og muligvis vacumrør fra manifold og til brændstofpumpe. returolierør og tryksmørerør og forskruning fra oliefilter og til turbo og evt turbometer. mvh Kim |
Klaus Gotschalk (skrevet 2007-06-12 19:53) | | Link | 690 motoren køre med større cyl. end den " bette" 680. Turboen giver et tryk som er en del højre end din motor er bygget til. Så hvis din motor er bare lidt brugt er der stor fare for nedbrud efter en turbo montering. Måske skulle du kigge dig om efter en anden motor ???? |
Kim Boldrup (skrevet 2007-06-13 08:31) | | Link | Der tager du helt fejl Klaus! 680 = 11,1 liter boring 127mm. slaglængde 146 mm. komp forhold 16:1 690 = 11,1 liter boring 127mm. slaglængde 146 komp forhold 16:1 men kan godt give dig ret i at det optimale vil være at finde en god motor der er født med turbo. Mvh Kim |
Sennahoj (skrevet 2007-06-13 19:26) | | Link | Mon ikke det optimale vil være at beholde 680´eren... Det ry som 680´eren havde som en robust motor i busser, blev jo desværre ikke helt efterlevet på samme måde af 690´eren. Men nu er der jo også forskel på en bus og en slæbebåd! |
Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.
|