Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > 350S

350S

 Michael (skrevet 2006-07-17 10:12)| Link 
Hvornår kommer de siste bus på 350s skulle de ikke komme i uge 20 nu er vi i uge 29

 lasse Nordestgaard (skrevet 2006-08-08 10:24)| Link 
SÃ¥ er de sidste busser vidst leveret til 350S. 
igÃ¥r sÃ¥s 1580 med det nye faceliftede look.  
man kan tydeligt se forskel pÃ¥ fronten, men man ser det mest pÃ¥ bagpartiet, hvor lygterne nu er runde og sidder i et grÃ¥t "modul". 
jeg synes det ser godt ud! 
 
lasse

 Thomas de Laine (skrevet 2006-08-08 14:13)| Link 
Mon ikke disse grå moduler vil blive krævet malet gule på fremtidige OmniLink'er? De første Carrus-busser fik jo også sort farve omkring forlygterne og frontruden, men Carrus'erne skal nu være gule over det hele.

 Sennahoj (skrevet 2006-08-08 16:30)| Link 
Man kunne ogsÃ¥ sagtens forestille sig, at de allerde leverede busser forlanges ommalet, sÃ¥ledes at de grÃ¥ og sorte omrÃ¥der fremtræder gule.  
Jeg er ogsÃ¥ forundret over, at de relativt store Scania-logoer pÃ¥ bagsiden af busserne endnu ikke er forlangt fjernet. 
Begge forhold er ikke helt i overensstemmelse med HURs designforskrifter.

 Kim B10M (skrevet 2006-08-08 16:54)| Link 
Ja det er rigtigt. Bussen må ikke udskille sig ved at have designet lygtekasser, eller være en Scania eller Volvo model det eller dét.. det skal bare være en gul kasse på hjul. Sådan!

 Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2006-08-09 14:21)| Link 
Hvorfor skal vinduesglasset ikke males gult og de røde baglygter ikke være gule? Eller udstødningsrøgen være gul? 
 
Måske skulle man tænke over om folk faktisk flygter fra busserne af kedsomhed over bussernes ensartethed eller stirilitet! Der er da ikke noget bedre end at komme ind i en bus med et spændende interiør og blive overrasket, istedet for at ens transportverden skal være i kun en farve og med kun et sædebetræk. Gaaaab

 Sennahoj (skrevet 2006-08-09 18:00)| Link 
Mht. til ensartet interiør og sædebetræk kan jeg kun tilslutte mig dette tiltag fra HT/HURs side. Faktisk finder jeg de blÃ¥, gule og grÃ¥ nuancer ganske nydelige. Jeg husker med rædsel de interiørtiltag De Hvide Busser og Unibus fremkom med i midten 1990´erne - og sÃ¥ var det jo sÃ¥ at "legetøjet" blev inddraget! 
Ærligt talt tror jeg at passagererne er sk... ligeglade hvad farve bussens betræk har - bare det er nogenlunde rent og pænt - og at bussen kommer til tiden.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-08-10 01:20)| Link 
Arr, folk lægger altsÃ¥ mærke til mere end hvad vi tror.. BÃ¥de interiørets farve, og om det er en ny/gammel bus.. 
PÃ¥ 150S ligger folk jo især mærke til at ledbusserne er væk.. 
 
Jeg er en smule oprevet over din sygelige tiltrækning til noget sÃ¥ usselt som HUR designet, De Hvide Busser havde da nydelige træinteriør, sæderne er lidt perverse med den lillae farve, men selv HUR designet er værre end det.. Unibus derimod ligger kun pÃ¥ bølgemængde med HUR designet.. 
At alting SKAL være lavgulv og ensartet er sygeligt og svensk.. Det er ikke HUR der kører bussen, det er en vognmand - Derfor burde busserne også præge vognmandens design..

 Sennahoj (skrevet 2006-08-10 09:57)| Link 
Jef, skal jeg for en kort stund henlede din opmærksomhed pÃ¥ den virkelige verden, sÃ¥ er det HUR Trafik der bestiller og betaler for kørslen, og derfor ogsÃ¥ HUR Trafik som definerer kravene til varen de køber. 

 Christian H. Paulsen (skrevet 2006-08-10 21:14)| Link 
Præcis! På samme måde er indretning og farve spredt sig til NT som også er begyndt at blive mere krævende. Men den blå farve på sæderne er dog ikke en del af det.

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
10. august 2006

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/365
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.