Busbrand
Dennis HUR (skrevet 2006-07-25 16:48) | | Link | Arriva´s bus 1158 (Scania L94UB-Berkhof 2000NKF) brændte hertil eftermiddag på motorvejen mellem Høje Tåstrup og Ballerup. Iflg. Arriva skulle bussen være så medtaget at den allerede er afskrevet. |
Dennis HUR (skrevet 2006-07-25 18:58) | | Link | Det kan herved bekræftes at 1158 er færdig som HUR-bus, den er totalt udbrændt. (Det skete på Helgehøj Allé i Tåstrup og ikke motorvejen.)
|
Thomas de Laine (skrevet 2006-07-25 19:46) | | Link | Bussen må ganske rigtigt siges at være temmelig medtaget. Man kan dog stadig læse reklamen på vinduessiden, hvor der står "Someone on this bus forgot to put on deodorant this morning". Så dét er åbenbart forklaringen! |
Kim B10M (skrevet 2006-07-25 21:17) | | Link | Jeg går ud fra at bussen har kørt linie 154E ? Det er første gang at en Berker Scania er smeltet.. ikke dårligt. |
Svend Christensen (skrevet 2006-07-26 10:59) | | Link | Er der nogen forklaring på, at moderne busser brænder så ofte. Jeg har ingen erindring om at eksempelvis Københavns Sporveje nogen sinde måtte udrangere en bus på grund af brand bortset fra to, der stod på et eksternt værksted, hvor bygningen brændte. Med venlig hilsen Svend Christensen
|
Sennahoj (skrevet 2006-07-26 11:24) | | Link | Flere forklaringer, Svend... Vedligeholdelsen af busserne hos KS/HT var af en noget anden og højere standard end i dag hos eksempelvis Arriva og Viola. Tilsmudsede motorrum hører i højere grad til dagens (u)orden end under KS/HT. Tilgengæld er jeg ret overbevist om at tærede vanger og rådden gulvbelægning var oftere set under KS/HT pga. hyppig rengøring af chassiset. Moderne lavgulvsbusser er konstrueret anderledes kompakt end eksempelvis en Leyland LIDRT 12 hvor motoren stort set har "frit" til alle sider. En moderne lavgulvs´ motorrum er ofte meget tæt pakket med både ledninger, slanger, rør samt en masse støjisoleringsmateriale - og så forresten også lige motor og gearkasse. Endeligt kan den kompakte konstruktion ikke altid tage nok højde for at seperere rør og slanger med antændelige væsker mest muligt var varme komponenter i motorrummet. Kombiner selv i alt ovenstående - og du vil vide hvorfor moderne busser oftere brænder. |
MichaelS (skrevet 2006-07-29 14:56) | | Link | Der kan ses billeder af 1158 her http://www.beredskabsinfo.com/indsatsfoto/thumbnails.php?album=30 |
MichaelS (skrevet 2006-07-29 14:59) | | Link | Fandt et bedre link: http://www.denernem.dk/2006/g-juli/250706kl1510BrandibusHelgeshjAlleiTstrup/index.htm
|
Kim B10M (skrevet 2006-08-01 13:02) | | Link | Måske genopstår 1158 igen. Det viser sig nemlig at 1157 & 1158 er blevet "forvekslet ved fødslen". |
Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.
|