Forhenværende gasbus 5267
Jesper (skrevet 2005-03-08 19:05) | | Link | Hej 5267 kørte i går den 7/3-2005 på linje 301 Altså er den Fjord-Bus A/S og ikke Connex... [Dette indlæg er flyttet til et nyt emne med en mere passende overskrift. Red.] |
Thomas de Laine (skrevet 2005-03-08 20:39) | | Link | Bus 5267 er ejet af Scania og lejes eller lånes ud. Tidligere kørte den hos Connex i Gladsaxe. Den er forsøgsvist ombygget fra at være gasbus, så måske er det i virkeligheden en slags salgsfremstød fra Scanias side? |
Kim B10M (skrevet 2005-03-10 11:06) | | Link | Det er et salgsfremstød ja, men næppe med nogen effekt da ombygningen af bussen er meget dyr og interessen for årgang 1998-1999 nok er meget begrænset. Man kan håbe at det lykkes Scania at sælge et par stykker af dem i Danmark, den kører virkelig godt fordi at man har ændret gearstyringen på bussen og så det faktum at der ligger en fabriks ny motor i bussen. Desværre lever motoren ikke op til EURO 3 kravene. |
Thomas de Laine (skrevet 2005-03-10 11:45) | | Link | Ja, det er ærgerligt, at motoren ikke lever op til Euro III-emissionskravene. Men i f.eks. HURs 17. udbud er det endnu kun et krav på de større linjer i centrum af København. Euro II-busser kan køre mange steder, og der er faktisk også linjer, der kun kræver Euro I-busser. Så det afgørende, der slår den ombyggede gasbus af banen, er nok prisen for ombygningen. Markedet for brugte lavgulvsbusser i Danmark er vist rigeligt forsynet i forvejen... |
Jesper (skrevet 2005-03-10 19:41) | | Link | bumper meget og ser MEGET grim ud min fætters kærste der kørte bussen var ikke særlig glad for at køre 5267 |
Jesper (skrevet 2005-03-10 19:42) | | Link | er det endlig ikke en gammel S-bus? |
Kim Andersen (skrevet 2005-03-10 21:28) | | Link | Jeg mener ikke, at den har kørt som S-Bus. Kan det være bus nr. 5266, som du tænker på? Den kørte på 100S, indtil linien blev erstattet af 4A. Bussen erstattede bus nr. 5135, der røgi Holmens Kanal. Bus nr. 5266 kører nu for Connex Gladsaxe. |
Sennahoj (skrevet 2005-03-11 13:08) | | Link | Jesper: Nu er smag og behag forskellig, men kan du ikke lige forklare hvad det er der gør, at du finder bussen meget grim. Er den grimmere end 7439-7441, 1946-1970 etc ? (Ja - forruden/dstinationskilt er anderledes og opbygningen til tagkøleren er højer...men ellers?)
|
Jesper (skrevet 2005-03-11 14:36) | | Link | det linger en blanding af en serie 7 og en Mk.3 og så at |
Jesper (skrevet 2005-03-11 14:38) | | Link | forruden,destinationskilt
|
Jesper (skrevet 2005-03-25 11:15) | | Link | jamen i vært fald er mk3-LPG lige mig men 5267 den er GRIM!!!!!!! |
Thomas de Laine (skrevet 2005-04-07 20:30) | | Link | Ja, sådan ser vidunderet ud. Jeg kan nu godt lide den, men hver sin smag. Det er for øvrigt den næstsidste DAB serie 15, der er bygget. 5267 er indregistreret første gang i november 1999. Den sidste serie 15 er gasbussen, der kørte med nummer 4000. |
Jef F P Pallavicini (skrevet 2005-04-08 00:09) | | Link | Jeg syntes hverken 5267, eller 6249 er grimme, selvom de ikke er helt matchende.. Men som Thomas siger, Hver sin smag.. |
Jesper (skrevet 2005-04-14 15:38) | | Link | men det "bumper" hele tiden når man køre de 40-50 Stk. Hvilket Fjord-Bus`s egene DAB & Scaniaer ikke gør |
Thomas de Laine (skrevet 2005-04-14 16:17) | | Link | Jeg har også haft lejlighed til at køre med 5267, og det er da rigtigt, at den lyder en lille smule anderledes, men jeg kan nu ikke huske, at den "bumpede"... Til gengæld var der et sæde eller en skillevæg, der sagde en knirkelyd hele tiden. |
Jesper (skrevet 2005-04-29 15:37) | | Link | jeg kørte med 5267 i går den gang kørte den behaligt |
Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.
|