Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nyheder > Nyhedsarkiv > Denne nyhed

FynBus udbyder kørsel i Middelfart Kommune

Af Thomas de Laine

Bybus i Middelfart
Det er snart slut med Tigerbus' flødefarvede bybusdesign i Middelfart. Foto: Thomas de Laine, 2. maj 2008.

FynBus har netop udsendt udbudsmaterialet til sit 2. udbud, der dækker kørslen i Middelfart Kommune, dvs. de lokale ruter i området svarende til de gamle Middelfart, Ejby og Nørre Aaby kommuner. Det skal bemærkes, at FynBus tilsyneladende ikke selv betegner sine udbud ved numre.

I udbuddet indgår 11 busser og 20.308 afregningstimer med kørsel på faste ruter og telebuskørsel samt 3.177 afregningstimer på teletaxikørsel. Teletaxikørsel er en slags taxa efter køreplan, der udføres ved forudgående bestilling, mens telebuskørsel er den "traditionelle" form for telebus, der bestilles til at betjene bestemte steder. Lokalkørslen i Nørre Aaby- og Ejby-området er fast rutekørsel, der kun udføres på skoledage.

Følgende kørsel er udbudt:

  • Bybus- og teletaxakørsel i Middelfart-området, linje 401-405, med 4 busser og 9.242 årlige afregningstimer. Hertil kommer dubleringskørsel. Kørslen udføres i dag af Tigerbus.
  • Lokal- og telebuskørsel i Nørre Aaby-området, rute 541-542 og Tele C, med 2 busser og 3.112 årlige afregningstimer. Kørslen udføres i dag af Nr. Aaby Busser.
  • Lokal- og telebuskørsel i Ejby-området med, rute 361-363, 371-374, Tele A og Tele B, med 5 busser og 7.954 årlige afregningstimer. Kørslen udføres i dag af Arriva (tidligere Wulff Bus).
  • Teletaxakørsel i Middelfart-området, linje 406-408, med 3.177 årlige afregningstimer. Kørslen udføres i dag af Middelfart Taxa.

Der kan bydes på a) den samlede udbudte kørsel, b) al kørslen i Middelfart-området og c) al kørsel i Nørre Aaby- og Ejby-området. Bydes der på den samlede udbudte kørsel, skal der også samtidig bydes særskilt på hhv. kørslen i Middelfart- og Nørre Aaby-/Ejby-området.

Senest ét år fra kontraktbegyndelse skal alle busser, der anvendes, være lavgulvs- eller laventrébusser. I Middelfart- og Nørre Aaby-området skal busserne være af almindelig størrelse (12 m) med mindst 31 siddepladser og 65 pladser i alt, mens der skal anvendes mindre busser på 9,5-10,5 m med mindst 28 sidde- og 25 ståpladser i Ejby-området. Der er ikke fastsat en mindste Euro-norm for kontraktbusserne, men nye busser skal naturligvis leve op til de gældende krav fra EU, og højest mulige Euro-norm er et ønske fra FynBus' side. For begge busstørrelser kræves dørarrangement 2-2-0 eller flere døre. Endelig skal busserne bemales i det nye lysegrønne FynBus-design.

Ingen af kontraktbusserne må på noget tidspunkt være ældre end 12 år, og deres gennemsnitsalder må ikke overstige 8 år. Det er de samme busser, der anvendes til såvel rute- som telebuskørsel. Der er ingen busovertagelse, hverken ved kontraktens begyndelse eller afslutning.

Der er kontraktbegyndelse 1. november 2008; for bybusserne i Middelfart dog først 1. august 2009. Kontrakterne udløber i juni 2013, men FynBus har option på forlængelse af kontrakten i to gange 1 år på uændrede vilkår.

Tilbudsfristen udløber 26. juni, og i slutningen af august kan FynBus' afgørelse ventes. Vinderen har givet det økonomisk mest fordelagige tilbud ud fra kriterierne pris med vægten 50 pct., tilbudt kvalitet i opgaveløsningen med vægten 30 pct. og kvalitetssikring med vægten 20 pct.

Kilde: Udbudsmateriale vedr. buskørsel, telebuskørsel og teletaxikørsel i Middelfart Kommune 2008, FynBus maj 2008

Se også:

Tide Bus vinder mere kørsel på Fyn (21. apr. 09)


 
 
Printervenlig version

Nyhedsoversigten
Nyhedsarkivet

 Opdateret sidst:
10. maj 2008

Printervenlig version

 Seneste nyheder
Movias 15. udbud afgjort (13. mar. 17)

Myldretid 18 år (25. jan. 17)

A-busserne får frit flow - og siger farvel til laventré (23. dec. 16)

"Boganmeldelse": S-togskøreplanen fra 30. januar 2017 (29. nov. 16)

Ny transportminister: Ole Birk Olesen (28. nov. 16)

Direktørskifte på Jernbanemuseet (1. nov. 16)

Bynet 2019 - Københavns buslinjer efter metrocityringen (20. okt. 16)

Mere om Movias 15. udbud (18. okt. 16)

Ny bog: Busserne fra Sorø (15. okt. 16)

Movias 15. udbud i gang (27. sep. 16)

Nye og evaluerede elbusser i Hovedstadsområdet (5. sep. 16)

Keolis vandt linje 65E (8. jun. 16)

Leasing af elbusser til Movia er sendt i udbud (23. maj 16)

Movia sender nordsjællandske elbusser i udbud (29. apr. 16)

Danmarks Busmuseum åbner 1. juli (31. mar. 16)

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/nyheder/nr/538
Copyright © 1999-2017 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.