Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nyheder > Nyhedsarkiv > Denne nyhed

Arriva lukker Ballerup garage

Af Thomas de Laine

De to Arriva-driftsområder Ballerup og Glostrup lukkes ved køreplansskiftet 16. marts 2008. Det sker sandsynligvis som følge af overtagelsen af Veolias danske busselskab, hvilket giver mulighed for at optimere driften.

Samtidig genåbnes det tidligere Veolia-anlæg i Ejby, som ellers nu er MAN-busværksted. Alle Ballerup- og Glostrup-linjerne er selvfølgelig involveret i en rokade, men også linjer fra Gladsaxe og Vasbygade flyttes.

Linjerne 92N, 93N, 96N, 142, 145, 151, 155E, 165, 167, 300S og 400S flyttes fra Ballerup til Gladsaxe.

Linjerne 143, 147, 152, 156, 157, 158 og 159 flyttes fra Ballerup til Ejby.

Linje 350S flyttes fra Ballerup til Vasbygade.

Linje 2A og myldretidskørslen på linje 123 flyttes fra Glostrup til Ejby.

Linje 10 flyttes fra Gladsaxe til Vasbygade, og linje 6A flyttes fra Gladsaxe til Ryvang.

Endelig flyttes linjerne 3A, 18 og 40 fra Vasbygade til Ryvang.

Ballerup garage åbnedes af HT i 1985 og var til dels en erstatning for det anlæg i Glostrup, man i 1980 overtog med entreprenørselskabet De gule Busser. Da HT måtte afgive linjer ved licitation, nedlagte man sin garage i Gladsaxe i 1994, og overførte linjerne herfra, deriblandt den store linje 300S, til Ballerup. Gladsaxe garage blev et par år efter taget i brug igen af Linjebus, der senere blev til Connex og til sidst til Veolia. Der er således tale om en tilbageflytning.

Garagen på Malervangen i Glostrup, der er meget sparsomt indrettet, blev første gang brugt af Combus i 1997-98, indtil man tog Ejby-anlægget i brug. Ejby-anlægget er det samme anlæg, som Glostrup-kørslen nu overflyttes til. Arriva tog anlægget på Malervangen i brug igen, da man i oktober 2005 overtog linje 2A. Man arbejdede da efter den filosofi, at man ville have et lille anlæg med kun en enkelt linje. Det er så definitivt slut til marts.

Tak til Jørgen Bonne for oplysninger!


 
 
Printervenlig version

Nyhedsoversigten
Nyhedsarkivet

 Opdateret sidst:
15. december 2007

Printervenlig version

 Seneste nyheder
Danmarks Busmuseum har overtaget Busbevarelsesgruppens samling (22. maj 17)

Nye ejere bag Umove (31. mar. 17)

Movias 15. udbud afgjort (13. mar. 17)

Myldretid 18 år (25. jan. 17)

A-busserne får frit flow - og siger farvel til laventré (23. dec. 16)

"Boganmeldelse": S-togskøreplanen fra 30. januar 2017 (29. nov. 16)

Ny transportminister: Ole Birk Olesen (28. nov. 16)

Direktørskifte på Jernbanemuseet (1. nov. 16)

Bynet 2019 - Københavns buslinjer efter metrocityringen (20. okt. 16)

Mere om Movias 15. udbud (18. okt. 16)

Ny bog: Busserne fra Sorø (15. okt. 16)

Movias 15. udbud i gang (27. sep. 16)

Nye og evaluerede elbusser i Hovedstadsområdet (5. sep. 16)

Keolis vandt linje 65E (8. jun. 16)

Leasing af elbusser til Movia er sendt i udbud (23. maj 16)

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/nyheder/nr/494
Copyright © 1999-2017 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.