Myldretid

Menu

Denne side har et kendt layoutproblem, som venter på at blive løst. Myldretid beklager fejlen.

NyhederNyhedsarkiv1999

HTs 9. udbud

Af Thomas de Laine

HTs 9. udbud er nu indledt. Der udbydes både almindelige rutebusser, servicebusser og telebusser.

Det meste af den udbudte kørsel er almindelig rutekørsel. Der bliver udbudt 163 busser, hvilket svarer til lidt over 15 pct. af HTs kørsel med almindelige busser og ca. 600.000 årlige vogntimer. Kørslen er delt op på 10 udbudsenheder, der hver omfatter mellem 5 og 38 busser. Kontrakterne vil hovedsageligt blive 6-årige, og de vil gælde fra køreplanskiftet den 28. maj 2000. De udbudte linier er følgende: 4E, 11, 21, 27E, 29, 94N, 97N, 113, 114, 120, 145, 146, 155E, 184, 230, 233, 250S, 301, 302, 303, 304E, 307, 308, 309E, 319, 320, 324, 325, 326, 348, 353, 358, 367, 381, 382E, 383, 384, 385, 386E, 387E, 585P, 586P og 608. Disse linier køres i dag af Arriva Danmark, Fjord-Bus og Combus.

9 ud af HTs 10 servicebusser udbydes også. Denne kørsel omfatter 19.000 servicebustimer om året på linierne 831, 832, 840, 841, 850, 851, 852, 853 og 854. Disse linier køres alle af Arriva Danmark. Kontraktbegyndelse vil være 1. april 2000 (eller 28. maj 2000?).

Endelig udbydes 15 telebusser med ca. 39.000 årlige telebustimer. Der er 6 udbudsenheder med mellem 1 og 5 busser. Kontrakterne gælder fra 28. maj 2000. Der er tale om følgende linier: 629, 820, 821, 827, 828, 829 og 830. Disse linier køres i dag af ES Bus, De Hvide Busser og Trumf Rejser.

Der er tilbudsfrist den 31. august 1999.

Kilder: Danske Busvognmænd nr. 6/juni 1999; Busfronten, medlemsblad for Foreningen Busfronten, nr. 132, november 1998.