Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Kunstbusser

Kunstbusser

 Jan Esbersen 1 (skrevet 2005-08-08 11:29)| Link 
Det er ikke kun i København der kører en "Kunstbus" rundt. 
Ã…rhus Sporveje har ogsÃ¥ en af slagsen,som er dekoreret med børnetegninger. 
Læs mere om bussen her: 
http://www.sporveje.dk/arkiv/boernebus/bbusix.html 
 

 Christian H. Tarrach Paulsen (skrevet 2005-08-08 14:28)| Link 
Er der nogen der har data om bussen. Det er lidt svært at identificere bussen på billederne på sporveje.dk.

 Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2005-08-08 15:42)| Link 
Børnebussen er nummer 629, fra 2003. Som det kan ses er det en Volvo B12M-65/Aabenraa. Den har kørt rundt sÃ¥dan ca. siden leveringen. 

 
Der vil i øvrigt i følge et program for Festugen blive to ÅS-busser, som vil blive pakket ind i folie med H.C.Andersen-børnetegninger. (HCA=årets tema) Inde i busserne skal der køre noget relateret i højtalerne (stakkels chauffør)...

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2005-08-09 12:12)| Link 
Hos odense bytrafik har man ligeledes en kunstbus kørende, Bare malet som H.C.Andersen bus.. (:

 Jan Esbersen 1 (skrevet 2005-08-09 13:26)| Link 
Jeg giver dig helt ret Peter.Stakkels chauffører der skal køre de busser i Ã…rhus festuge. 
 
Jeg har tænkt mig at se om man ikke kunne være heldig at få et billede af busserne.

 Thomas de Laine (skrevet 2005-08-09 14:51)| Link 
Den københavnske kunstbus, Jan hentyder til i emnets første indlæg, er Connex 6323 - en Volvo B12BLE/Aabenraa fra 2003. 
 

 
 
"Rigtige" kunstbusser er dog noget sjovere. Jeg vil benytte lejligheden til at reklamere lidt for Peder Schmidts galleri med kunstbusser: 
http://www.hps.dk/kunst/index.htm

 Christian H. Tarrach Paulsen (skrevet 2005-08-10 14:42)| Link 
Tak for oplysningen, Peter! :-) 
Tjah...heroppe i Aalborg har vi endnu ikke oplevet disse glæder med "børnetegnede" busser. Sidst der kørte kulørte bybusser rundt var ved byens jubilæum i 1992. Hvem ved, det kunne være at en kommunal børnehave fik lov til at tegne pÃ¥ en af bybusserne én dag. 
Jeg håber forresten ikke, at ÅS' chauffører skal læse eventyrer op i busserne - mens de skal kører. Det bli'r da noget rod. ;-)

 Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2005-08-24 02:38)| Link 
SÃ¥ er der kommet en køreplan for de to Festugebusser. De er indsat pÃ¥ de normale linier 1, 4, 5 & 7. Se link pÃ¥ Ã…S' forside eller tryk her (.pdf): http://www.sporveje.dk/forside/eventyr.pdf 
Sikke en service for os der vil fotografere dem :-)

 Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2005-09-02 23:56)| Link 
Og her er sÃ¥ en af de to festugebusser. Det er nr. 647 pÃ¥ billedet og den anden er 646 (samme type). Inden i busserne er der bl.a. turkis gardin i loftet, marokkopuder pÃ¥ bagperronen, alle sæder er pakket ind i stof sat pÃ¥ med gaffatape og selvfølgelig stÃ¥r der en krukke med "guld" ved chaufføreren. PÃ¥ gulvet er der gulvtæppe og smÃ¥ tyrkiske tæpper eller hvad man kalder dem. Og ja, man kan godt kigge ud af vinduerne. 

 Jesper (skrevet 2005-09-03 10:26)| Link 
Gråhundbus har en gammel VOLVO som man nu har pakket ind i Øresundsbroenreklame men med samme koncept med reklame for vinduerne og ja der kan man også godt se ud af vinduerne

 Jan Esbersen 1 (skrevet 2005-09-04 16:19)| Link 
Hejsa. 
Jeg har bÃ¥de et billede af Ã…S 646 og 647 som jeg tog her i weekenden. 
De kommer ind på min hjemmeside ved lejlighed.

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
4. september 2005

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/166
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.