Kunstbusser
Jan Esbersen 1 (skrevet 2005-08-08 11:29) | | Link | Det er ikke kun i København der kører en "Kunstbus" rundt. Århus Sporveje har også en af slagsen,som er dekoreret med børnetegninger. Læs mere om bussen her: http://www.sporveje.dk/arkiv/boernebus/bbusix.html
|
Christian H. Tarrach Paulsen (skrevet 2005-08-08 14:28) | | Link | Er der nogen der har data om bussen. Det er lidt svært at identificere bussen på billederne på sporveje.dk. |
Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2005-08-08 15:42) | | Link | Børnebussen er nummer 629, fra 2003. Som det kan ses er det en Volvo B12M-65/Aabenraa. Den har kørt rundt sÃ¥dan ca. siden leveringen. Der vil i øvrigt i følge et program for Festugen blive to Ã…S-busser, som vil blive pakket ind i folie med H.C.Andersen-børnetegninger. (HCA=Ã¥rets tema) Inde i busserne skal der køre noget relateret i højtalerne (stakkels chauffør)... |
Jef F P Pallavicini (skrevet 2005-08-09 12:12) | | Link | Hos odense bytrafik har man ligeledes en kunstbus kørende, Bare malet som H.C.Andersen bus.. (: |
Jan Esbersen 1 (skrevet 2005-08-09 13:26) | | Link | Jeg giver dig helt ret Peter.Stakkels chauffører der skal køre de busser i Århus festuge. Jeg har tænkt mig at se om man ikke kunne være heldig at få et billede af busserne. |
Thomas de Laine (skrevet 2005-08-09 14:51) | | Link | Den københavnske kunstbus, Jan hentyder til i emnets første indlæg, er Connex 6323 - en Volvo B12BLE/Aabenraa fra 2003. "Rigtige" kunstbusser er dog noget sjovere. Jeg vil benytte lejligheden til at reklamere lidt for Peder Schmidts galleri med kunstbusser: http://www.hps.dk/kunst/index.htm |
Christian H. Tarrach Paulsen (skrevet 2005-08-10 14:42) | | Link | Tak for oplysningen, Peter! :-) Tjah...heroppe i Aalborg har vi endnu ikke oplevet disse glæder med "børnetegnede" busser. Sidst der kørte kulørte bybusser rundt var ved byens jubilæum i 1992. Hvem ved, det kunne være at en kommunal børnehave fik lov til at tegne på en af bybusserne én dag. Jeg håber forresten ikke, at ÅS' chauffører skal læse eventyrer op i busserne - mens de skal kører. Det bli'r da noget rod. ;-) |
Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2005-08-24 02:38) | | Link | SÃ¥ er der kommet en køreplan for de to Festugebusser. De er indsat pÃ¥ de normale linier 1, 4, 5 & 7. Se link pÃ¥ Ã…S' forside eller tryk her (.pdf): http://www.sporveje.dk/forside/eventyr.pdf Sikke en service for os der vil fotografere dem :-) |
Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2005-09-02 23:56) | | Link | Og her er sÃ¥ en af de to festugebusser. Det er nr. 647 pÃ¥ billedet og den anden er 646 (samme type). Inden i busserne er der bl.a. turkis gardin i loftet, marokkopuder pÃ¥ bagperronen, alle sæder er pakket ind i stof sat pÃ¥ med gaffatape og selvfølgelig stÃ¥r der en krukke med "guld" ved chaufføreren. PÃ¥ gulvet er der gulvtæppe og smÃ¥ tyrkiske tæpper eller hvad man kalder dem. Og ja, man kan godt kigge ud af vinduerne.
|
Jesper (skrevet 2005-09-03 10:26) | | Link | Gråhundbus har en gammel VOLVO som man nu har pakket ind i Øresundsbroenreklame men med samme koncept med reklame for vinduerne og ja der kan man også godt se ud af vinduerne |
Jan Esbersen 1 (skrevet 2005-09-04 16:19) | | Link | Hejsa. Jeg har både et billede af ÅS 646 og 647 som jeg tog her i weekenden. De kommer ind på min hjemmeside ved lejlighed. |
Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.
|