Information om Kirsty Evans
Registreret medlem siden 9. februar 2005.
Kirsty Evans har skrevet følgende indlæg i forummet:
DAB Karrosserier (2005-08-22 13:45) |
Jeg håber, det er iorden at referere til et indlæg fra et andet forum, men jeg har selv læret meget om DAB busser fra dette indlæg. http://www.busfronten.dk/forum/viewtopic.php?p=346&sid=074b8b104dcc97e29417e6b0db4b5b4e#346 Det svarer ikke helt på sporgsmålet, men det indeholder nogle interessante billeder.
|
Overvurderet frekvens (2005-05-16 22:00) |
Mht til linie 301 (og alle andre områder hvor alle har bil), er dem som ikke har bil garanteret glad for at busserne kører så tit. Et andet emne og skal ikke diskuteres i dette indlæg, men istedet for at skrive om lave passagertal, skulle I hellere overveje, hvordan man kan få flere til at vælge kollektiv transport fremfor bilen. :-) |
Gamle busser i HUR (2005-04-15 16:48) |
Det var et meget grundigt svar på emnet. Jeg kan ikke fatte, hvorfor kontrakter forbyder videresalg til andre danske busselskaber. Hvis busserne er vedligholdte, skulle der ikke opstå nogen problemer. Det skyldes nok kortsigtede økonomiske grunde. Men som du siger ikke særlig forsvarligt. |
DAB busser (2005-03-23 22:44) |
Rart at se billedet af gamle DAB busser. Det minder mig om dengang i 90'erne jeg boede i Århus og på Amager. (Kørte næsten dagligt med 31'eren til og fra Nørreport st.) Mit spørgsmål er, hvor plejer de resterende "rigtige gamle" (serie 7, 8 og 12) DAB busser at køre i HUR området? Og også i Århus? Kirsty |
2005-03-29 18:46 i samme diskussion: |
Tak for oplysningerne. Det er lidt trist at så få kører stadig i Danmark. Men de er gamle, så man kan ikke forvente at de beholdes bare for min skyld! |
2005-03-30 20:42 i samme diskussion: |
Jeg er en pige, og derfor har ikke rigtig forstand på buslyde. :-) Men jeg lagde mærke til at de var anderledes end britiske busser, og bygget i Danmark. (Desværre ikke tilfældet nu.) Hvis jeg får muligheden for at køre med en gammel DAB bus, sætter jeg mere pris på oplevelsen nu. |
Uheld på Østbanen i går (2005-03-12 16:15) |
Århus Stiftstidende har også skrevet om ulykken. http://www.stiften-aarhus.dk/indland/artikel:aid=205136
|
Dobbeltdækkere i Kbh (2005-02-09 21:11) |
Jeg vil gerne vide, hvad den nuværende situation er angaaende dobbeltdækkere i København. Bliver de, eller ej? Jeg tror, jeg har læst, at de ikke er særlig populære blandt passagerer og skal sælges (til hvem??) Hvilke linier kører de på i øjeblikket og hvor mange er der?
|
2005-02-10 23:23 i samme diskussion: |
Tak for oplysningerne. Godt du fik kalenderen Thomas. Så der er for mange problemer med dobbeltdækkere i Danmark. Det lyder ret upraktisk med lave lofter og uden stopknapper på øverste etage. Dobbeltdækkere i Nottingham har stopknapper på stolper og øverst på gelænderet,så man kan trykke på knappen i god tid. Men englændere er mere vant til dobbeltdækkere. Modsat er NCTs Scania ledbusser ikke særlig populære på grund af for få siddepladser (for lidt ståplads), ekstra chaufførkøretræning og snævre veje når biler parkeres på begge sider. |
2005-02-13 12:59 i samme diskussion: |
Ja, tradition spiller vistnok en stor rolle når det gælder, hvilke bustyper mennesker gerne vil benytte. Samt driftsikkerhed, komfort og rejsetid selvfølgelig! Man vil heller undgå noget, som man mener er ringere end det man havde før. Det er åbenbart tilfældet med dobbeltdækkere. Men forhåbentlig kan jeg nå en vellykket dobbeltdækkertur næste gang jeg er i Kbh. |
2005-02-17 16:49 i samme diskussion: |
Hvis det ikke allerede er tilfældet, skal HUR snart overveje, hvordan den kan anvende alle dobbeltdækkerne, den skal overtage. Det ser ud til at være meget begrænset, hvor de kan bruges. Især hvis den vil beholde passagerere. (Jeg undsylder min misbrug af det danske sprog!)
|
2005-02-17 23:12 i samme diskussion: |
Hvad med på linie 33? |
|