Passagerinformation, når det er bedst...
Thomas de Laine (skrevet 2005-12-05 16:38) | | Link | En lille anekdote: Toget fra Roskilde mod København kl. 16.10 i dag blev cirka 5 minutter forsinket i afgangen fra Roskilde. Toget afgik fra spor 5 i stedet for spor 4, men da ingen af monitorerne ved spor 4/5 viste noget, der havde med virkeligheden at gøre ("Pas på gennemkørende tog" hhv. InterCity-toget til København kl. 15.57) pga. en eller anden skiltefejl, blev sporændringen og destinationen da annonceret over højttalerne. Netop dette tog skal ifølge den trykte køreplan kun stoppe i Trekroner og køre gennem Hedehusene, Høje Taastrup og Valby, men det er senere hen blevet indført, at det skal standse i Høje Taastrup alligevel. Der rejste sig nu en større forvirring om, hvor toget standsede. Nok bl.a. fordi det holdt i samme spor til samme tid, som det almindeligt standsende tog kl. 16.16. For at gøre forvirringen komplet, annoncerede togføreren over højttalerne, at toget kun standsede i Trekroner, hvilket han efter et par minutter med folk, der løb frem og tilbage på perronen, måtte rette. Alligevel betegnes forsinkelsens årsag på BaneDanmarks hjemmeside som "Passagerforhold". Ja, det er i hvert fald ikke fordi, BaneDanmark og DSB selv jokkede i spinaten... (Og historien kommer fra én, der selv arbejder med information til den kollektive trafiks passagerer. Jeg indrømmer straks, at vi også laver ged i den en gang i mellem.) |
Jef F P Pallavicini (skrevet 2005-12-05 17:26) | | Link | At togene ikke er forsinket er en sensation i sig selv.. (: .. Jeg er selv igang med en notering af de tog jeg kører med i de næste 3 måneder.. Jeg har allerede været ude for at måtte få betalt en Taxa, fordi toget var så meget forsinket at jeg ikke kunne nå min bus.. Forresten, Den 2 November faldt køreledningerne ned langs det ene spor mellem Slagelse og Korsør.. På Københavns Hovedbanegård blev det sagt over højtalerene "Togene kører iøjeblikket stærkt uregelmæssigt pga. kraftig snefald!" |
Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.
|