Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Passagerinformation, når det er bedst...

Passagerinformation, når det er bedst...

 Thomas de Laine (skrevet 2005-12-05 16:38)| Link 
En lille anekdote: 
 
Toget fra Roskilde mod København kl. 16.10 i dag blev cirka 5 minutter forsinket i afgangen fra Roskilde. Toget afgik fra spor 5 i stedet for spor 4, men da ingen af monitorerne ved spor 4/5 viste noget, der havde med virkeligheden at gøre ("Pas pÃ¥ gennemkørende tog" hhv. InterCity-toget til København kl. 15.57) pga. en eller anden skiltefejl, blev sporændringen og destinationen da annonceret over højttalerne. 
 
Netop dette tog skal ifølge den trykte køreplan kun stoppe i Trekroner og køre gennem Hedehusene, Høje Taastrup og Valby, men det er senere hen blevet indført, at det skal standse i Høje Taastrup alligevel. Der rejste sig nu en større forvirring om, hvor toget standsede. Nok bl.a. fordi det holdt i samme spor til samme tid, som det almindeligt standsende tog kl. 16.16. For at gøre forvirringen komplet, annoncerede togføreren over højttalerne, at toget kun standsede i Trekroner, hvilket han efter et par minutter med folk, der løb frem og tilbage pÃ¥ perronen, mÃ¥tte rette. 
 
Alligevel betegnes forsinkelsens Ã¥rsag pÃ¥ BaneDanmarks hjemmeside som "Passagerforhold". Ja, det er i hvert fald ikke fordi, BaneDanmark og DSB selv jokkede i spinaten... 
 
(Og historien kommer fra én, der selv arbejder med information til den kollektive trafiks passagerer. Jeg indrømmer straks, at vi også laver ged i den en gang i mellem.)

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2005-12-05 17:26)| Link 
At togene ikke er forsinket er en sensation i sig selv.. (: .. 
Jeg er selv igang med en notering af de tog jeg kører med i de næste 3 mÃ¥neder.. 
Jeg har allerede været ude for at mÃ¥tte fÃ¥ betalt en Taxa, fordi toget var sÃ¥ meget forsinket at jeg ikke kunne nÃ¥ min bus.. 
 
Forresten, Den 2 November faldt køreledningerne ned langs det ene spor mellem Slagelse og Korsør.. På Københavns Hovedbanegård blev det sagt over højtalerene "Togene kører iøjeblikket stærkt uregelmæssigt pga. kraftig snefald!"

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
5. december 2005

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/215
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.