Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Fælles busbenyttelse linie 2A og linie 6A

Fælles busbenyttelse linie 2A og linie 6A

 Sennahoj (skrevet 2005-09-26 22:58)| Link 
Har netop læst nedenstÃ¥ende billedtekst her pÃ¥ myldretid.dk: 
 
"Linje 2A har i perioden 2002-05 kørt med DAF/Berkhof-gasbusser suppleret med Volvo B10BLE/Aabenraa som reserve. Mens linje 2A og 6A begge var stationeret pÃ¥ Connex' Gladsaxe-anlæg skete det, at linje 6As busser optrÃ¥dte pÃ¥ linje 2A, men det var slut med det, da linje 2A blev flyttet til Ejby-garagen. I september 2005 har bus 6332 fra Gladsaxe og linje 6A dog været i trafik pÃ¥ linje 2A, idet Ejby Ã¥benbart har lÃ¥nt vognen. Ã…rsagen til lÃ¥net kan meget vel være, at en del af Ejbys DAF/Berkhof-gasbusser var ved at blive gjort klar til deres nye opgaver fra køreplansskiftet i oktober. Bussen, der er en Volvo B12BLE/Aabenraa fra 2003, ses her pÃ¥ Frederikssundsvej i Brønshøj som linje 2A." 
 
Mig bekendt har linie 2A og linie 6A aldrig været stationeret i Gladsaxe samtidigt. Linie 2A flyttede med DAF-Berkhof-busserne til Ejby ved køreplanskiftet i maj 2003. Ved samme køreplanskift vandt Connex den "nye" linie 6A som man stationerede i Gladsaxe. 
Ejby har dog i perioder lÃ¥nt 6A-busser i Gladsaxe til at køre linie 2A med... 

 Thomas de Laine (skrevet 2005-09-26 23:28)| Link 
Ok, sÃ¥ retter vi det. :-) 
 
Billedet er dette her: 
http://myldretid.dk/billeder/vis_billede.php?foto_id=461

 Flemming Nielsen (skrevet 2005-09-28 20:26)| Link 
Selvom det ikke helt passer til overskriften, vil jeg dog lige nævne, at Connex-Ejby også har lånt en 3A-bus fra Vasbygade i en kort periode. DAB-gasbus 5043 har jeg set på 2A den 31.03.2004.

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
28. september 2005

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/176
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.