Paris metro vogn ved Ringkøbing
Yvan Thomsen (skrevet 2005-08-29 20:18) | | Link | Godag, jeg er franskmænd, og er i et forening, der samler nogen af Parises metro gamle materialer. Vi ved, der ligger eller har lagt en vogn af Sprague-Thomson materialet ved Ringkøbing i et går. Vis den endu er i den originale farve, skulle den være grønt. Forening ville gerne købe den vogne, til at restaurere den, eller at bruge den som reservedeler. Er der nogen, der kunne få oplysninger om den ? Tak på forhånd. |
Thomas de Laine (skrevet 2005-08-29 20:33) | | Link | Jeg kender ikke til vognen, men jeg vil tro, at du får bedre svar ved at stille spørgsmålet til Dansk Jernbane-Klub (http://www.jernbaneklub.dk/ ). Jeg tror, de har kendskab til mange af de vogne, der måtte stå forskellige steder i landet. |
Yvan Thomsen (skrevet 2005-08-29 22:08) | | Link | Tak for dette råd, det gør jeg straks |
Yvan Thomsen (skrevet 2005-08-31 07:10) | | Link | Desværre ved DJK heller ikke noget om den vogn |
Svend Christensen (skrevet 2005-08-31 09:52) | | Link | For mange år siden, måske 25 år, var en metro-vognkasse udstillet i en forretning i Lyngby Storcenter. Den var så vidt jeg husker malet rød (var det en 1. klasses vogn?). Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm fik den tilbudt, da forretningen (tøjforretning?) blev træt af vognen, men museet sagde "nej tak". Siden blev vognkassen åbenbart solgt elelr foræret væk til anden side. Det kunne ju være den vogn, der er endt i Ringkøbing, men det kan selvfølgelig også være en anden. Med venlig hilsen Svend Christensen |
Yvan Thomsen (skrevet 2005-09-05 20:03) | | Link | Jeg har lige fået at vide, at vognen ved Rinkøbing var et 1st klasse vogn. Det betyder, den er rød i stedet for grønt |
Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.
|