Billeder
Der er 6.160 billeder på Myldretid. Find billeder ud fra tags eller linjenummer, eller prøv lykken for at se tilfældige billeder.
Nobina 7716 på Skodsborg Strandvej, Skodsborg

Nobina 7716, Volvo B8RLE/Wroclaw (8900LE) årg. 2016, som linje 195 på Skodsborg Strandvej. 7700-nummerserien benyttes siden efteråret 2025 egentlig af Umove, men Nobina/De Blaa Omnibusser havde endnu et par busser i trafik, der var overtaget med den tidligere "indehaver" af 7700-serien, nemlig Ørslev Turisttrafik. Bus 7716 kom således også fra Sydsjælland, da den i 2021 blev overført til Nobina-ejede De Blaa Omnibusser. Fra 1. oktober 2025 er De Blaa Omnibusser i øvrigt blevet opslugt af Nobina, men De Blaas bomærke får lov at blive siddende på de ældre vogne.
Foto: Sikandar Sahil, 11. oktober 2025.
Umove 7642 på Skodsborg Strandvej, Skodsborg

Umove 7642, Iveco Crossway LE årg. 2014, som linje 388 på Skodsborg Strandvej. Umoves kontrakt på linje 388, "Strandvejsbussen", var den sidste rest af De Hvide Busser, og det er en historisk linje med over 100 år på bagen. Bus 7642 har derimod ikke nogen lang historie på ruten. Den blev nyleveret til Thykjær og Vejle bybusser i 2014, men efter Umoves opkøb af Thykjær, lykkedes det ikke at genvinde bybuskørslen i Vejle. Dermed var vognen til overs, og den blev i 2022 overført til Kvistgård garage og "Strandvejsbussen".
Foto: Sikandar Sahil, 11. oktober 2025.
Umove 7673 på Skovvej i Jægersborg

Umove 7673, VDL Citea LLE 120 årg. 2015, som linje 172 på Skovvej i Jægersborg. Skovvej er en mindre vej, der betjenes af ringlinjerne 171 og 172, som Umove har kørt i Gentofte Kommune siden linjernes oprettelse i oktober 2019. Indtil oktober 2025 foregik det med VDL Citea-busser - først busser fra linje 3A og 9A, der var blevet til overs ved nedlæggelsen af linje 3A samtidig med oprettelsen af linje 171/172, men siden med busser født til bybusserne i Helsingør og landruter syd og vest for samme by. En af disse "Helsingør-busser" er 7673.
Foto: Sikandar Sahil, 11. oktober 2025.
GoCollective 1342 på Vindmøllevej, København

GoCollective 1342, Volvo B8RLE/Wroclaw (8900LE) årg. 2017, som linje 37 på Vindmøllevej undervejs til vendepladsen ved Amagerværket. Til venstre ses det famøse "CopenHill". Linje 37 blev elektrificeret og overtaget af Umove 12. oktober 2025.
Foto: Sikandar Sahil, 11. oktober 2025.
Nobina 4102 på Kildegårdsvej ved Gentofte Hospital

Nobina 4102 (ex. De Blaa Omnibusser 4102), Volvo B8RLE/Wroclaw (8900LE) årg. 2014, som linje 185 på Kildegårdsvej ved Gentofte Hospital. Linje 185 overgik 12. oktober 2025 til Umove, og Volvo-dieselbusserne blev afløst af kinesiske Yutong U12-batteribusser. Hos Nobina i Holte - det tidligere De Blaa Omnibusser - er det herefter kun linjerne 191, 193 og 195/199, der kører med dieselbusser.
Foto: Sikandar Sahil, 11. oktober 2025.
Nobina 6126 på Skodsborg Strandvej, Skodsborg

Nobina 6126, Volvo B8RLE/Wroclaw (8900LE) årg. 2013, som linje 195 på Skodsborg Strandvej. Denne linje bliver nedlagt 14. december 2025, hvor busnettet i meget af Storkøbenhavn omlægges som tilpasning til letbanen på Ring 3.
Foto: Sikandar Sahil, 11. oktober 2025.
Umove 7685 på Kildegårdsvej ved Gentofte Hospital

Umove 7685, VDL Citea LLE 120 årg. 2015, som linje 171 på Kildegårdsvej ved Gentofte Hospital. Bussen blev som ny leveret til linje 340 og 345 m.fl. i Nordsjælland og tilhørte Kvistgård garage, men den har siden 2024 trafikeret de dobbeltrettede ringlinjer 171 og 172 i Gentofte Kommune og de korte ture på linje 388 mellem Lyngby st., Klampenborg st. og Taarbæk Havn. Linje 171/172 blev elektrificeret 12. oktober 2025, og samme dag overtog GoCollective linje 388. Men der var nye opgaver til 7685, som få dage efter blev overført til Umoves garage i Ringsted.
Foto: Sikandar Sahil, 11. oktober 2025.
Keolis 3298 på Kongelundsvej, Vestamager

Keolis 3298, Mercedes-Benz O530LE Citaro årg. 2016, som linje 33 på Kongelundsvej på Vestamager.
Foto: Sikandar Sahil, 11. oktober 2025.
Keolis 3315 på Øretads Boulevard, København

Keolis 3315, Mercedes-Benz O530LE Citaro årg. 2016, forlader Ørestad ad Ørestads Boulevard som linje 33 i retning mod Kongelundsvej.
Foto: Sikandar Sahil, 11. oktober 2025.
Keolis 3312 på Kongelundsvej, Vestamager

Keolis 3312, Mercedes-Benz O530LE Citaro årg. 2016, som linje 33 på Kongelundsvej på Vestamager. Når linje 23 og 33 i december 2025 går over til elbusser, vil linje 5C og 350S være de sidste tilbage i København City, der ikke kører på el. Og fra 29. marts 2026 vil alle ordinære Movia-busser i København og på Frederiksberg køre elektrisk.
Foto: Sikandar Sahil, 11. oktober 2025.
Keolis 3082 på Sundbyvester Plads, København

Keolis 3082, MAN Lion's City 12E årg. 2021, som linje 78 på Sundbyvester Plads. Denne linje ligger egentlig i en kontrakt med dieselbusser, men den har siden december 2024 alligevel været omstillet til el. Linjen overgår til Umove i december 2025.
Foto: Sikandar Sahil, 11. oktober 2025.
Nobina 6425 på Rungstedvej, Rungsted

Nobina 6425, Mercedes-Benz O530LE Citaro årg. 2018, som linje 330R på Rungstedvej i Rungsted.
Foto: Sikandar Sahil, 11. oktober 2025.
CCH Crazy Car XV 90 193 på Drewsensvej, Silkeborg

CCH Crazy Car i Herning har denne Leyland-DAB LK 575-680/3-rutebil fra 1977, der stammer fra Kurt W. Knudsen i Roskilde og dermed HT-linje 211. Men den er i meget høj grad ombygget og er i dag indregistreret som lastbil. Stort set intet indvendigt er originalt, og under gulvet har man formået at erstatte 680-motoren med en TL11-motor! Endelig er den blevet malet temmelig orange. Drewsensvej i Silkeborg.
Foto: Jakob Lønbæk Hollesen, 27. september 2025.
Hirtshals Taxi & Godstransport XT 94 483 på Funder Bakke ved Silkeborg

Sidste bus i paraden af DAB-busser, der ved DAB-bustræffet 27. september 2025 kørte gennem Silkeborg og vestlige omegn, var Hirtshals Taxi & Godstransports Leyland-DAB serie 6-bus fra Læsø. Det var en populær bus, hvor alle sæder var optaget. Det samme har nok ikke været tilfældet i den Iveco på Midttrafiks rute 124, der ligger bag ved!
Foto: Jakob Lønbæk Hollesen, 27. september 2025.
Hirtshals Taxi & Godstransport med den tidligere Læsø-bus ved den gamle DAB-fabrik, Silkeborg

Firmaet Hirtshals Taxi & Godstransport ved Lars D. Andersen har denne meget flotte Leyland-DAB 6-5-TL11/3 fra 1982, der deltog i DAB-bustræffet i Silkeborg 27. september 2025. Bussen kørte omkring et kvart århundrede på Læsø, og den har beholdt bemalingen fra Læsø Rute & Turistfart. Indvendigt er den særdeles velholdte bus i høj grad i original udformning. Foto fra pladsen ved den gamle DAB-fabrik.
Foto: Thomas de Laine, 27. september 2025.
Ex. SCR "Centrol" PKR 17XL ved den tidligere DAB-fabrik, Silkeborg

Gotschalk Rejser har ladet den ene af tre busser, der i 2025 er hentet hjem fra Polen, foliere i et særligt design, der viser bussens vej gennem livet. Bussen, en Leyland-DAB 7-1024L fra 1984, blev bygget på Leyland-DAB A/S i Silkeborg i 1984, eksporteret til Polen i 2008 og sidst, men ikke mindst, hjemtaget til Danmark i 2025. Den kom først til Danmark igen kort før bustræffet i Silkeborg i slutningen af september 2025, og den bærer her stadig den polske nummerplade PKR 17XL, som den kørte med hos den polske ejer SCR "Centrol" i Kozmin Wielkopolski. Foto på parkeringspladsen ved den tidligere DAB-fabrik i Silkeborg.
Foto: Thomas de Laine, 27. september 2025.
Gotschalk Rejser HW 39 147 på Funder Bakke ved Silkeborg

Klaus Gotschalk fra Gotschalk Rejser var arrangøren af DAB-bustræffet i Silkeborg i september 2025. Den stolte arrangør sidder her ved rattet i en af sine egne busser, en DAB-Silkeborg 12-1200L fra 1992 med reg.nr. HW 39 147. Bussen stammer fra Secher i Rostved, som også er en del af Gotschalks opvækst med busser. Funder Bakke vest for Silkeborg.
Foto: Jakob Lønbæk Hollesen, 27. september 2025.
DAB-busser på Henry Hansen, Esbjerg, og Danmarks Busmuseum på Funder Bakke ved Silkeborg

To af busserne i den kolonne DAB-byggede busser, som ved bustræffet 27. september 2025 kørte gennem Silkeborg - her på Funder Bakke. Forrest er det en DAB-Silkeborg 7-1024L fra 1988, som tilhører Henry Hansen i Esbjerg. Den efterfølges af en Leyland-DAB 7-1024L fra 1985 fra Danmarks Busmuseum i Skælskør.
Foto: Jakob Lønbæk Hollesen, 27. september 2025.
Ex. Staby Efterskole DR 57 551 ved den tidligere DAB-fabrik, Silkeborg

I bemaling fra Staby Efterskole deltog denne DAB-Silkeborg 12-1024L fra 1992 med reg.nr. DR 57 551 i DAB-bustræffet i Silkeborg i september 2025. Som ny kørte bussen hos Vestsallings Buslinieir. Her står den parkeret ved den tidligere DAB-fabrik, hvor den i sin tid blev bygget.
Foto: Thomas de Laine, 27. september 2025.
Ex. SCR "Centrol" PKR 07WF på Funder Bakke ved Silkeborg

En af de tre busser, Gotschalk Rejser i 2025 har hentet hjem til Danmark fra SCR "Centrol" i Kozmin Wielkopolski i Polen. Som den grønne bemaling antyder, har bussen før eksporten til Polen kørt for Wulff Bus, men den kørte fra ny hos Buerup Bilruter på Vestsjælland. Der er tale om en Leyland-DAB 7-1024L fra 1987, og billedet er taget på Funder Bakke ved Silkeborg. Nummerpladen PKR 07WF stammer fra Polen.
Foto: Jakob Lønbæk Hollesen, 27. september 2025.
John Papuga, Brørup, med DS 66 138 på Bredhøjvej, Silkeborg

John Papuga, Brørup, deltog i DAB-bustræffet i Silkeborg i september 2025 med denne DAB-Silkeborg 12-1024L fra 1994. Den blev bygget til Vestsallings Buslinier og kørte siden for De Blaa Busser i Skive. Her ses bussen på Bredhøjvej i Silkeborg, lige inden rundturen gennem byen slutter på pladsen foran den gamle fabrik.
Foto: Jakob Lønbæk Hollesen, 27. september 2025.
Umove 7736 ved Klampenborg st.

Til brug på de linjer i og omkring København, som Umove overtager i oktober og december 2025, er der leveret 53 Yutong U12-elbusser. 12 af dem er midlertidigt blevet indsat på bybusserne i Fredericia, hvor Isuzu-elbusserne fra 2023 er blevet sendt på meget tidlig pension, og 1. oktober 2025 kom den første af de øvrige i passagerdrift i Storkøbenhavn. Det var bus 7734, som kørte linje 388' korte ture mellem Lyngby, Klampenborg og Taarbæk Havn. Dagen efter var det 7736, der havde samme tjans, og bussen er her fanget ved Klampenborg station tidligt på aftenen. Bemærk de gule prikker på sidespejlene, som skal hjælpe publikum med at genkende, at der er tale om en Movia-bus!
Foto: Thomas de Laine, 2. oktober 2025.
Umove 7664 på Dyrehavevej, Klampenborg

Umove 7664, Iveco Crossway LE årg. 2016, som linje 388 på Dyrehavevej i Klampenborg.
Foto: Thomas de Laine, 2. oktober 2025.
De Blaa Omnibusser 4111 på Bernstorffsvej, Gentofte

De Blaa Omnibusser 4111, Volvo B8RLE/Wroclaw (8900LE) årg. 2014, som linje 185 på Bernstorffsvej i Gentofte. Linje 184 og 185 overtages begge af Umove 12. oktober 2025, hvor der desuden indsættes elbusser på linjerne.
Foto: Thomas de Laine, 31. august 2025.
Umove 7642 på Christiansholmsvej, Klampenborg

Linje 388, Strandvejsbussen med ruten Helsingør-Rungsted Kyst-Klampenborg-Lyngby, overgår 12. oktober 2025 fra Umove til GoCollective. Men GoCollective skal kun køre linjen i 14 måneder indtil december-køreplansskiftet 2026, hvor Nobina tager over. Det er også først ved den lejlighed, linjen får elbusser. Umove 7642, Iveco Crossway LE årg. 2014, som linje 388 på Christiansholmsvej i Klampenborg. Bussen blev nyanskaffet af Umove til bybusserne i Vejle, men blev 2022 overført til garagen i Kvistgård og linje 388.
Foto: Thomas de Laine, 31. august 2025.