Billeder ➜
Prøv lykken - tilfældige billeder
Her er 6 tilfældige billeder fra Myldretids billedarkiv:
Ex. City-Trafik 21 hos Nowak Transport i Swierklaniec, Polen

Nowak Transport har erhvervet denne DAB 15-1200C mk. II fra 1995. Bussen er i sin tid leveret til City-Trafik i Skanderborg som vogn 21. Herfra overgik den med bybuskørslen i Skanderborg senere til Combus, hvor den fik internnummer 8410, der stadig ses på bussen. Vognen overgik til Connex, og efter udrangering herfra er den solgt til Polen. Nowak Transports garageanlæg i Swierklaniec.
Foto: Thomas de Laine, 17. maj 2007.
Udrangerede 3A-gasbusser i Helsingborg, Sverige

En stribe udrangerede DAB 15-1200C-gasbusser fra linje 3A står i vand i Helsingborg, november 2009. Busserne tilhører NeoMAN i Sverige.
Foto: Mick Bruce, ukendt dato.
City-Trafik 2049 på Tårnby st.

En af ekstrabusserne til Dragør Marked i 2007 var City-Trafik 2049, der er en DAB 12-1200B fra 1992. Her har bussen netop opsamlet passagerer på Tårnby st.
Foto: Thomas de Laine, 10. juni 2007.
Oslo-sporvogn 112 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm

Oslo-sporvogn nr. 112 af SL79-typen, leveret fra Strømmens Værksted ved Oslo i 1983, foran remise 1 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm. Vognen ankom i april 2024 til museet efter udrangering fra driften i Oslo, og den køreklare vogn ventes senere på året godkendt til at køre med passagerer på museet. Den er dog kun museets næstyngste vogn - nyeste vogn er Prag-vognen, Tatra T3 nr. 7079, som står til højre for Oslo-vognen på dette billede.
Foto: Thomas de Laine, 11. maj 2024.
Lokaltog 2031-2131 ved Lille Linde

Lille Linde trinbræt, der betjener landsbyen af samme navn et par hundrede meter mod vest og nogle få huse på østsiden af banen, er Østbanens mindst benyttede holdested. I årene 2020-24 har banens passagertal været påvirket af først Corona og derpå den etapevise lukning for renovering, men i 2019, hvor alt endnu åndede fred og ro, havde Lille Linde bare 8,6 daglige påstigere! Lokalbefolkningen skal huske at aktivere signalet på perronen, hvis de vil med toget, men til gengæld kan de nyde ventetiden i en af de efterhånden ikke så udbredte Cadovius-glasfiberbobler, som i dag har opnået kultstatus. Rejsekort-standerne har indfundet sig, og der er installeret kameraovervågning, men ellers er der ikke sket meget siden trinbrættets genoprettelse ved maj-køreplansskiftet i 1992. Trinbrættet blev første gang åbnet i 1930, og det lå oprindeligt på den modsatte side af banens skæring med landevejen. Nordgående tog holdt dog fra 1953 ved en ekstra perron på nordsiden, sådan at der i begge retninger standsedes efter passage af vejen. Østbanen nedlagde imidlertid Lille Linde trinbræt i september 1983 sammen med Store Linde under en kilometer længere mod syd plus trinbrætterne Bjælkerup og Lille Heddinge. På dette tidspunkt blev banens køreplan nemlig optimeret til at føde passagerer ind til S-toget, der samtidig forlængedes til Køge. Mandag 29. juli 2024 forårsagede en fotograf en stigning i Lille Lindes passagertal på 10-12 pct., men toget mod Fakse Ladeplads, som han ville have et billede af, havde dog heller ikke denne gang grund til at standse... Toget er Alstom Lint 41-sæt 2031-2131 fra 2007, som oprindeligt kørte på Odsherreds- og Tølløsebanerne, men som i december 2020 overflyttedes til Østbanen.
Foto: Thomas de Laine, 29. juli 2024.
Anchersen 3001 på Stamholmen, Hvidovre

En af Anchersens nye BYD K9-elbusser til linje 18 på Stamholmen på Avedøre Holme. Som det ses, er den nummereret 3001. Bus 3002 er også set.
Foto: Bartosz Czekalski, 29. august 2019.