Billeder ➜
Prøv lykken - tilfældige billeder
Her er 6 tilfældige billeder fra Myldretids billedarkiv:
Fjord-bus 7493 bagfra på Slangerup rtb.

Fjord-bus 7493, DAF SBR4000/Jonckheere årg. 2008, bagfra som linje 600S på Slangerup rutebilstation.
Foto: Thomas Weidekamp, 26. januar 2010.
Ama'r Bus Service VZ 93 157 i Bernstorffsgade, København

Irisbus Arway ses i Danmark hyppigst som rutebil, men enkelte turistvognmænd har også typen. Ama'r Bus Service fik i juli 2008 nyleveret et eksemplar af racen, nemlig VZ 93 157, der her ses i Bernstorffsgade i København.
Foto: Thomas de Laine, 27. juli 2008.
Netbus 8472 ved Bellahøj, København

Netbus 8472, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, som linje 5A på Frederikssundsvej ved Bellahøj.
Foto: Thomas Weidekamp, 10. juni 2010.
Van Hool-ledbus fra Sales-Lentz i Luxembourg

En Van Hool AG300-ledbus fra Sales-Lentz ved hovedbanegården i Luxembourg, der er den ene endestation for linje 205.
Foto: Thomas de Laine, 4. juni 2008.
Veolia 6327 på Fredensbro, København

Fredensbro benyttes i dag af buslinjerne 6A, 42, 43, 150S, 173E, 184 og 185. Broen forbinder Sølvgade med Fredensgade og Tagensvej. Søerne omkring de indre dele af København var oprindeligt en lang ådal uden for byen. I middelalderen opdæmmedes vandet, således at Peblinge Sø blev skabt. Det blev gjort for at skabe et vandløb til mølledrift. I 1500-tallet ønskede man at styrke byens befæstning, og man anlagde en ny dæmning, hvorved Sortedams Sø blev skabt. Det var dog først i 1700-årene, at søerne blev gjort "firkantede", som vi kender dem i dag. Fredensbro blev anlagt i 1878 og var dengang blot en tre meter bred træbro beregnet for fodgængere. Først i forbindelse med etableringen af sporvejsdrift ad Sølvgade og Tagensvej blev der i stedet anlagt en dæmning over søen. Dæmningen havde en bro i midten, der muliggjorde sejlads. Det var Sølvgadens Sporvejsselskab, der byggede dæmningen og i 1889 påbegyndte hestesporvejsdrift mellem Tagensvej og Sankt Annæ Plads. Linjen, der fra 1902 blev tildelt linjenummer 10, omstilledes i 1905 til elektrisk drift og i 1968 til busdrift. I 2003 afkortedes linjen fra Emdrup Torv til City og betjener således ikke længere sin oprindelige strækning. Her er den i stedet erstattet af den nye linje 6A. Den nuværende dæmning, der ikke har nogen bro, er fra 1976-77. Veolia 6327, nu Arriva 1633, som linje 6A på Fredensbro i juni 2006. Bussen er en Volvo B12BLE-59/Aabenraa fra 2003.
Foto: Thomas de Laine, 11. juni 2006.
ER2-tog nr. 2103 i Tallinn, Estland

ER2-tog nr. 2103 på Baltijaam i Tallinn. Togsæt som dette er meget almindelige som "regionaltog" i Baltikum.
Foto: Thomas de Laine, 15. juli 2005.