Billeder ➜
Prøv lykken - tilfældige billeder
Her er 6 tilfældige billeder fra Myldretids billedarkiv:
Lysekils Busstrafik 2175 på Södra Förstadsgatan, Malmö

Lysekils Busstrafik 2175, Volvo B12B/Carrus (9700H) årg. 2006, som ekspresbus på Södra Förstadsgatan ved Södervärn-terminalen i Malmö.
Foto: Thomas de Laine, 21. april 2011.
Frederikssund-Skibby Bustrafik 7 ved Frederikssund st.

Frederikssund-Skibby Bustrafik vogn 7, en Setra S215UL årg. 1986, som linje 314 ved Frederikssund st. Billedet er taget omkring slutningen af 1992, hvor bussen endnu fremstod i dens oprindelige ejers farver. Den blev nemlig overtaget fra Strøby Turistfart i forbindelse med HTs 2. udbud i 1990.
Foto: Peder Schmidt, ukendt dato.
Netbus 8000 fra vinduessiden ved præsentation på Rådhuspladsen, København

Netbus' hybridprøvebus til linje 5A under præsentationen på Rådhuspladsen.
Foto: Sikandar Sahil, 25. maj 2010.
Zemun-ledbus i PKS Zielona Gora

Denne bus er en Zemun Ikarbus IK160P tilhørende PKS Zielona Gora. Billedet er taget på rutebilstationen i Zielona Gora. Zemun-ledbussen er en Ikarus-ledbus samlet af Jelcz, hvorfor den har visse træk til fælles med Jelcz' bybusmodel, f.eks. rudearrangementet i fronten. Ikarus var ungarsk, mens Jelcz er en polsk fabrik.
Foto: Thomas de Laine, 11. oktober 2004.
Tide Bus 6110 på Bertil Ohlins Vej, Aalborg Universitet

Solaris er en polsk busfabrik, der blev grundlagt i 1990'erne som en slags aflægger af Neoplan. Fabrikken ligger i Poznan, og den slog sig hurtigt fast på det polske og europæiske marked, selvom vi skal frem til 2007, før der kom ordrer til Danmark. Størst salgstal har bybussen Urbino i længderne 12, 15 og 18 meter haft, men der findes flere varianter af Urbino, ligesom der er bygget "rigtige" lavgulvsbusser såvel som laventrébusser og regionalbussen InterUrbino. I nogle år byggedes en turistbus kaldet Vacanza, som dog totalt er produceret i ret få eksemplarer og ikke er leveret til Danmark. En trolleybusudgave af Urbino, Trollino, er leveret til en række lande med trolleybusser, ikke mindst i Østeuropa, men Trollino'er kører også i Landskrona, ganske tæt på Danmark. Endelig bør det nævnes, at Solaris har bygget sporvogne kaldet Tramino. Særligt med henblik på BRT (Bus Rapid Transit) har man udviklet et frontdesign som på Tramino, som Urbino og Trollino alternativt kan leveres med. Til Aalborg Plusbus, som havde premiere i efteråret 2023, anskaffede Tide Bus 14 eksemplarer af Solaris Urbino i en elektrisk, 24 meter lang dobbeltledbusudgave, og disse busser fik den særlige front kaldet "MetroStyle". Tide Bus 6110 gør holdt ved Fibigerstræde på busvejen på Aalborg Universitet.
Foto: Thomas de Laine, 17. oktober 2023.
Nobina 6028 ved Glostrup st.

Nobina 6028, Volvo B12BLE/Säffle (8500LE) årg. 2008, som linje 300S ved Glostrup st.
Foto: Thomas de Laine, 22. april 2018.