Myldretid

Menu

Billeder ➜ Fotografer ➜

Alle billeder optaget af Jef F.P. Pallavicini

Jef F.P. Pallavicini har taget 139 billeder på Myldretid:

Nobina 6235 i Næstved

Nobina 6235 i Næstved

Når Nobina i slutningen af marts 2010 overtager bybusserne i Næstved, bliver servicebusserne af denne type fra Neoplan. Nobina 6235 fra Sverige aflagde 12. februar Næstved et besøg.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 12. februar 2010.

City-Trafik 2458 på Rådhuspladsen, København

City-Trafik 2458 på Rådhuspladsen, København

Vognløbene på linje 12 og 29 er kombinerede efter 20. december 2009, hvor City-Trafik overtog linje 29. Derfor forekommer Jonckheere-busserne fra linje 12 også på linje 29, mens letvægtsbusserne på linje 29 kan opleves på linje 12 og 97N. Bus 2458, DAF SB4000/Jonckheere årg. 2006, som linje 29 på Rådhuspladsen.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 5. januar 2010.

City-Trafik 2484 på Rådhuspladsen, København

City-Trafik 2484 på Rådhuspladsen, København

City-Trafiks nye VDL-letvægtsbusser må efter aftale med Movia også køre på linje 69. Her er det bus 2484 på Rådhuspladsen, mens chaufføren tørrer sit ene sidespejl af!

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 5. januar 2010.

Arriva 1982 på Rådhuspladsen, København

Arriva 1982 på Rådhuspladsen, København

Arriva 1982, Volvo B7RLE-60/Säffle årg. 2009, som linje 6A på Rådhuspladsen. Bussen kører normalt på linje 3A.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 5. januar 2010.

DitoBus 4662 og 4659 i Holbæk garage

DitoBus 4662 og 4659 i Holbæk garage

DitoBus overtager bybuskørslen i Holbæk 1. april 2008. På linjerne 101, 102, 103, 104, 105, 106 og 112 bliver der indsat VDL Ambassador-letvægtsbusser. Her ses to af DitoBus' nye busser af typen i garagen i Holbæk.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 26. marts 2008.

DitoBus 4666 og 4664 i Holbæk garage

DitoBus 4666 og 4664 i Holbæk garage

To af DitoBus' 8 nye Volvo B12M/Säffle-rutebiler i garagen i Holbæk. Busserne skal bruges på den kørsel for Movia, der skal overtages fra Arriva 1. april 2008.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 26. marts 2008.

DSB ME 1502 med Bn-vogne i Vordingborg

DSB ME 1502 med Bn-vogne i Vordingborg

DSB ME 1502 og en stamme Bn-vogne leverer blå folie for alle pengene i spor 1 på Vordingborg station fredag 5. januar 2007.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 5. januar 2007.

Ex. HT 1285 nær Støvring

Ex. HT 1285 nær Støvring

Den tidligere HT 1285, Volvo B10R-59/Aabenraa årgang 1981, kunne 28. december 2006 ses ved en gård nord for Støvring. Bussen forventedes på dette tidspunkt ophugget lige efter nytår.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 28. december 2006.

Ex. HT 1285 fra siden

Ex. HT 1285 fra siden

HT 1285 var i drift i 20 år - helt til foråret 2001, hvor den sidst kørte på linje 14 og senere S-togserstatningskørsel på linje F1, som bussens skilte stadig viser. Her små seks år senere er bussen i en sørgelig forfatning, men dens identitet fornægter sig ikke.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 28. december 2006.

Ex. HT 1285 set lidt bagfra

Ex. HT 1285 set lidt bagfra

HT 1285 nåede at køre for både HT, Busdivisionen, Bus Danmark og Arriva. I midten af 1990'erne gennemgik den ReBUS-programmet og fik monteret en ekstra udstigningsdør bag bagakslen, hvilket den ellers ikke var født med.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 28. december 2006.

Interiør af ex. HT 1285

Interiør af ex. HT 1285

Interiør af ex. HT 1285 kort før skrotningen.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 28. december 2006.

Ex. HT 1285 set bagfra

Ex. HT 1285 set bagfra

Bagenden af ex. HT 1285.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 28. december 2006.

Ex. HT 1837 vest for Hobro

Ex. HT 1837 vest for Hobro

HT fik i 1988-89 leveret ni Volvo B10MA-55/Aabenraa-ledbusser, nr. 1827-1828 og 1832-1838, således at den samlede ledbuspark nåede op på 45 busser. Senere er ledbussen kommet kraftigt på retur. Ex. HT 1837 på en mark vest for Hobro.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 28. december 2006.

Ex. HT 1837 set bagfra

Ex. HT 1837 set bagfra

Ex. HT 1837 set bagfra nær Hobro - nu i hvid.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 28. december 2006.

Interiør af ex. HT 1837

Interiør af ex. HT 1837

I efteråret 1991 overførtes HT 1837 m.fl. til brug på linje 300S og blev i den forbindelse ombygget med turistbusagtige stole, der ikke helt var tænkt ind i Kryger-designet, som disse busser var født med. Et interiørbillede af ex. HT 1837.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 28. december 2006.

Ex. GDS-HFHJ 1043 og 1041 i Nakskov

Ex. GDS-HFHJ 1043 og 1041 i Nakskov

GDS-HFHJs IC2-togsæt er blevet solgt til Lollandsbanen i forbindelse med indsættelsen af nyt materiel på de nordsjællandske lokalbaner. I Nakskov kunne man 29. november møde GDS-HFHJ nr. 1041, 1042 og 1043, der allerede havde fået fjernet navnetrækket "Frederiksværkbanen" fra vognsiderne. Her ses sæt nr. 1043 til venstre og 1041 til højre.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 29. november 2006.

Ex. GDS-HFHJ 1041 i Nakskov

Ex. GDS-HFHJ 1041 i Nakskov

Den tidligere GDS-HFHJ IC2'er nr. 1041 hos Lollandsbanen i Nakskov.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 29. november 2006.

Y-tog fra Lollandsbanen i Nakskov

Y-tog fra Lollandsbanen i Nakskov

Et af Lollandsbanens lynettetog i Nakskov.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 29. november 2006.

Veolia 6177 i garagen i Esbjerg

Veolia 6177 i garagen i Esbjerg

Danmarks eneste tilbageværende Scania MaxCi er Veolia 6177. Bussen blev leveret til Linjebus i Roskilde i foråret 1995 og kørte de tre første år på linje 123, Roskilde-Valby. 1998-2003 kørte bussen på linjer i Ballerup- og Lyngby-området mv. under Linjebus' Gladsaxe-garage. Bussen hører nu hjemme i Esbjerg, hvor den kører morgendublering på linje 14. Busselskabet er stadig det samme, selvom det 2000-2006 hed Connex og nu hedder Veolia. Bus 6177 i garagen i Esbjerg.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 8. november 2006.

Veolia 2874 på Esbjerg rtb.

Veolia 2874 på Esbjerg rtb.

I 2002 overtog Connex, nu Veolia, bybuskørslen i Esbjerg fra Ri-Bus ved RATs 2. udbud. Dengang anskaffede man bl.a. en stribe Scania OmniLink-busser. En af dem var 2874, der her ses på rutebilstationen i Esbjerg.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 8. november 2006.

Bent Thykjær 209 på Esbjerg rtb.

Bent Thykjær 209 på Esbjerg rtb.

Volvo B12BLE-bybusser med dørarrangement 2-2-1 er ikke dem, Bent Thykjær har flest af. Men den Aabenraa-byggede bus 209 er et eksempel. Her ses bussen på Esbjerg rtb.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 8. november 2006.

Leyland-DAB af bispehuemodellen syd for Engesvang

Leyland-DAB af bispehuemodellen syd for Engesvang

En Leyland-DAB af bispehuemodellen står henstillet lige syd for Engesvang. Denne busmodel produceredes i 1960'erne, og var et billigere alternativ end de forholdsvis moderne serie 1-busser. Både bispehuen og serie 1 blev erstattet af serie 2 fra ca. 1968.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 12. august 2006.

Arriva 1517 på Kokkedal garage

Arriva 1517 på Kokkedal garage

I 2005-06 modtog Arriva en større serie nye Scania Omnilink-busser til linje 2A og 350S. Busserne blev nummereret fra 1518 til 1580, til trods for, at Arriva har ubenyttede numre helt nede fra 1474. Årsagen? Den gamle bus 1517 figurerede stadig i Arrivas lister, og der var således ikke "plads" til en nummerserie fra f.eks. 1474! Bus 1517, Leyland-DAB 6-31-TL11/5 fra 1982, på Kokkedal garage i 2001.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 29. september 2001.

Parade af nye Irisbus-rutebiler til Pan Bus, Viborg

Parade af nye Irisbus-rutebiler til Pan Bus, Viborg

Pan Bus modtog 17. juni 2006 en sending Irisbus-rutebiler til kørslen for VAFT. Dermed har Pan Bus haft æren af at have Danmarkspremiere på typen. Pan Bus holdt en fest for alle medarbejdere i den anledning, og Jef Pallavicini og Peter Berggrén Brandsen, der var i Viborg for at fotografere de nye busser, vil gerne takke direktøren og alle medarbejdere for invitationen til premieren og for den gode mad! Her ses nogle af de nye busser i en parade uden for Pan Bus' garageanlæg i Viborg. Forrest vogn 277.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 17. juni 2006.

Pan Bus 282 i Viborg

Pan Bus 282 i Viborg

Pan Bus' nye Irisbus med nr. 282 uden for garagen i Viborg. Busserne har Iveco-motor og Voith-gear og er af modelserien Arway. Pan Bus har modtaget 14 stk., hvoraf de 7 er i 12,8 m-udgave. Alle busserne er i VAFT-kontraktbemaling.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 17. juni 2006.