Myldretid

Menu

Billeder ➜ Optagelsesdato ➜

Billeder taget 10. november

Her vises alle billeder af busser taget 10. november i forskellige år:

Arriva 1359 i Gladsaxe garage

Arriva 1359 i Gladsaxe garage

Arriva 1359, Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 2000, i Gladsaxe garage.

Foto: Christian Lindencrone Giersing, 10. november 2010.

Arriva 1607 i Gladsaxe garage

Arriva 1607 i Gladsaxe garage

Arriva 1607 (opr. Combus 5131), Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 1998, i Gladsaxe garage.

Foto: Christian Lindencrone Giersing, 10. november 2010.

Arriva 1342 i Gladsaxe garage

Arriva 1342 i Gladsaxe garage

Arriva 1342, Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 2000, i Gladsaxe garage.

Foto: Christian Lindencrone Giersing, 10. november 2010.

Arriva 1223 i Gladsaxe garage

Arriva 1223 i Gladsaxe garage

Arriva 1223 (opr. Connex 6352), DAF SB4000/Jonckheere årg. 2005, i Gladsaxe garage.

Foto: Christian Lindencrone Giersing, 10. november 2010.

Arriva 1710 i Gladsaxe garage

Arriva 1710 i Gladsaxe garage

Arriva 1710, Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 1999, i Gladsaxe garage.

Foto: Christian Lindencrone Giersing, 10. november 2010.

Overblik over Ny Ellebjerg station

Overblik over Ny Ellebjerg station

Ny Ellebjerg station betragtet fra Gl. Køge Landevej 10. november 2006: Nærmest ses sporene mellem Vigerslev og Øresundsbanen og til venstre herfor sporene mellem Vigerslev og Godsbanegården. Yderst til venstre ses Ringbanens spor og perron. På en serie af broer ses øverst Køge Bugt-banens perroner. Trapper og elevatorer mv. til venstre forbinder Køge Bugt-banens perroner med Ringbanen, busterminalen og Carl Jacobsens Vej; trapper og elevatorer til højre forbinder stationen med Ellebjergvej. Var planerne om en station for togene mellem Roskilde og Lufthavnen blevet til virkelighed, skulle der have været perron til sporene nærmest fotografen. Disse perroner skulle strække sig helt til Gl. Køge Landevej (fotografens standpunkt) for at opfylde kravet om 400 meters længde.

Foto: Thomas de Laine, 10. november 2006.

Ny Ellebjerg station set fra Gl. Køge Landevej

Ny Ellebjerg station set fra Gl. Køge Landevej

Ny Ellebjerg set fra Gl. Køge Landevej 10. november 2006 - knap en uge før den nedre del, der benyttes af Ringbanens tog, blev taget i brug. Bag Ringbanens perron ses trappe og elevator til den ene af Køge Bugt-banens perroner. Umiddelbart til venstre for trappen findes busterminalen, der fra januar 2007 vil blive betjent af buslinjerne 16E og 133.

Foto: Thomas de Laine, 10. november 2006.

DSB S-tog SA 65 på den midlertidige Ny Ellebjerg station

DSB S-tog SA 65 på den midlertidige Ny Ellebjerg station

Fredag 10. november 2006 var sidste dag, den midlertidige Ny Ellebjerg station ved Gl. Køge Landevej var i brug. Her ses DSB S-tog SA 65 på stationen på netop denne fredag. Allerede natten efter påbegyndtes nedrivningen af perronen, der var helt væk ved middagstid den følgende dag! Perronen var i øvrigt genbrug, idet den februar 2002-januar 2004 fungerede som den midlertidige C.F. Richs Vej station nord for Flintholm.

Foto: Thomas de Laine, 10. november 2006.

Afslutning af perronen på den midlertidige Ny Ellebjerg station

Afslutning af perronen på den midlertidige Ny Ellebjerg station

Perronen for den midlertidige Ny Ellebjerg station var placeret ovenpå det nordligst beliggende af Ringbanens to spor. Dette kunne tydeligt ses ude for enden!

Foto: Thomas de Laine, 10. november 2006.

Skilt på den midlertidige Ny Ellebjerg station

Skilt på den midlertidige Ny Ellebjerg station

Som skiltet angiver, er dette billede taget på den midlertidige Ny Ellebjerg station, der lå ved Gl. Køge Landevej.

Foto: Thomas de Laine, 10. november 2006.