Myldretid

Menu

Billeder ➜ Optagelsesdato ➜

Billeder taget 20. juli

Her vises alle billeder af busser taget 20. juli i forskellige år:

Lokalbus 4462 på Vordingborgvej, Herfølge

Lokalbus 4462 på Vordingborgvej, Herfølge

Med støtte fra puljen til forbedring af kollektiv trafik i yderområder oprettedes i august 2016 linje 247 fra Herfølge via Sædder, Ringsbjerg, Algestrup, Gørslev, Slimminge og Bjæverskov til Borup st. Linjen kørte hver anden time fra om formiddagen til om aftenen, og driften blev klaret af Lokalbus med en minibus. Mere end et år før de toårige puljepenge udløb, blev det besluttet at nedlægge linjen, som kørte sidste gang 31. juli 2018. Her ses bus 4462, Mercedes-Benz Sprinter årg. 2017, som linje 247 med 0 passagerer på Vordingborgvej i Herfølge kort før nedlæggelsen. Samme vogn fik i øvrigt æren af at køre den absolut sidste omgang på linjen.

Foto: Thomas de Laine, 20. juli 2018.

Lokalbus 4446 på Tessebøllevej, Herfølge

Lokalbus 4446 på Tessebøllevej, Herfølge

Lokalbus 4446, Iveco Crossway LE årg. 2015, som linje 241 på Tessebøllevej i Herfølge.

Foto: Thomas de Laine, 20. juli 2018.

Arriva 2935 på Køge st.

Arriva 2935 på Køge st.

Arriva 2935, Volvo B12M-60/Carrus årg. 2006, som linje 252 på Køge st.

Foto: Thomas de Laine, 20. juli 2007.

Østtrafik 198 på Køge st.

Østtrafik 198 på Køge st.

Østtrafik 198, Mercedes-Benz O.550 Integro årg. 2004, som linje 256 på Køge st.

Foto: Thomas de Laine, 20. juli 2007.

Veolia 5102 på Bag Haverne, Køge

Veolia 5102 på Bag Haverne, Køge

Veolia 5102, Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 1998, som linje 501 på Bag Haverne i Køge.

Foto: Thomas de Laine, 20. juli 2007.

Arriva 3004 på Solrød Strand st.

Arriva 3004 på Solrød Strand st.

Arriva 3004, Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 1997, som linje 223E på Solrød Strand st.

Foto: Thomas de Laine, 20. juli 2007.

Veolia 5103 på Ølby st.

Veolia 5103 på Ølby st.

Veolia 5103, Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 1998, som linje 121 på Ølby st.

Foto: Thomas de Laine, 20. juli 2007.

City-Trafik 134 får vasket motoren

City-Trafik 134 får vasket motoren

City-Trafiks bus 134, Scania OmniLink årg. 2002, får vasket motoren. Fredericia garage.

Foto: Thomas de Laine, 20. juli 2005.

City-Trafik 2044 i Fredericia garage

City-Trafik 2044 i Fredericia garage

En overgang rådede City-Trafiks Fredericia-afdeling over bl.a. bus 2044 til ekstrakørsel. City-Trafik anskaffede i 1992 denne bus og tre søskende til linje 34 i København, men de har også været anvendt fast på linje 1 og i såvel Roskilde- som Kolding-området. I 2006 blev bus 2044 eksporteret til Polen.

Foto: Thomas de Laine, 20. juli 2005.

City-Trafik 220 i Fredericia garage

City-Trafik 220 i Fredericia garage

I 1994 vandt City-Trafik bybuskørslen i Kolding fra DSB og overtog en række busser. En af dem var DSB 254, der hos City-Trafik fik nummer 220. City-Trafik tabte kørslen igen i 1998, og i flere år flakkede de tidligere Kolding-bybusser rundt mellem City-Trafiks forskellige afdelinger. Bus 220 kørte bl.a. en overgang i Hovedstadsområdet. I juli 2005 kunne den træffes i Fredericia garage, hvor den her ses. Bussen var en Volvo B10M-60/Aabenraa årg. 1991.

Foto: Thomas de Laine, 20. juli 2005.

Westendin Linja 42 i Helsinki

Westendin Linja 42 i Helsinki

Westendin Linja i Helsinki benytter bl.a. en serie Scania L94UB-busser med Ikarus E94F-karrosseri. Westendin Linja vogn 42 i Helsinki.

Foto: Laust P. Jørgensen, 20. juli 2007.

En ombygget Volvo-bus med Kutter-karrosseri, Helsinki

En ombygget Volvo-bus med Kutter-karrosseri, Helsinki

Denne bus er en Volvo-bus med karrosseri fra fabrikken Kutter, der vist er finsk og også har bygget karrosserier til Scania-busser. Bussen er bandbus for "Kutter-Bros", der vist har søgt inspiration i karrosserifabrikkens navn. Foto i Helsinki.

Foto: Laust P. Jørgensen, 20. juli 2007.

En sporvognsremise i Helsinki

En sporvognsremise i Helsinki

En sporvognsremise i Helsinki, Finland.

Foto: Laust P. Jørgensen, 20. juli 2007.

Arriva 2660 og 2582 på Odense st.

Arriva 2660 og 2582 på Odense st.

Arriva 2660, Volvo B10M-60/Aabenraa årg. 1999, og 2582, Volvo B10M-60/Vest årg. 1998, på Odense st. udstyret med de nye skrigende lysegrønne FynBus-bomærker.

Foto: John Bodholdt Nielsen, 20. juli 2007.

Lokalbanens Ym 1-Ys 11 forlader Køge station

Lokalbanens Ym 1-Ys 11 forlader Køge station

Der er for nylig bestilt nye tog til Østbanen, så dette syn er historie omkring slutningen af 2008. Lokalbanen Ym 1 (forrest) med Ys 11 på slæb afgår fra Køge station mod Hårlev. Ym 1 var i øvrigt oprindeligt en solokørende motorvogn med førerrum i begge ender.

Foto: Thomas de Laine, 20. juli 2007.

Ex. Odderbanen 69 hos Vejstruprød Busimport

Ex. Odderbanen 69 hos Vejstruprød Busimport

Odderbanen (HHJ) fik i 1987 leveret tre Scania CN112AL/Katrineholm-ledbusser, der i 1989 efterfulgtes af en CN113ALB-ditto. Disse fire busser skulle få lov til at passere Øresund flere gange i deres levetid. I 1994 blev busserne taget ud af drift hos Odderbanen, og året efter solgtes de til Ödåkra Buss i Helsingborg - et busselskab det danske Bus Danmark, den gamle HT-busdivision, senere erhvervede. Dermed var vejen også banet for, at busserne kom med ind i Arriva. I 2005 dukkede de så op hos Vejstruprød Busimport i Christiansfeld, efter at de var blevet udrangeret fra Sverige. Her ses Odderbanen nr. 69 alias Ödåkra Buss nr. 110 alias Arriva (Sverige) nr. 6110 ved Vejstruprøds busopstillingsplads. Busserne forblev i øvrigt de eneste af deres slags i Danmark, selvom HT nåede at prøvekøre en tilsvarende bus.

Foto: Thomas de Laine, 20. juli 2005.

Ex. DSB 823 ved et værksted i Christiansfeld

Ex. DSB 823 ved et værksted i Christiansfeld

Mange gamle DSB-busser har foreløbig endt deres dage som skovbørnehavebusser o.lign. DSB 823 blev 12. juni 1981 indregistreret på reg.nr. HP 96 261 til DSB, der anvendte den i Sønderborg. Den blev senere overført til Vejle, og her kørte den stadig, da den i 1994 blev omnummereret til 1823. I november 1995 blev den solgt til Bertelsen i Vejle og herfra er den så kommet videre ud i verden. Bussen er en Volvo B10M-60/Aabenraa-rutebil med 53 siddepladser og 12 ståpladser. På dette tidspunkt blev DSBs rutebiler, af hensyn til de nye amtslige trafikselskabers billetsystemer, leveret med dobbelte fordøre og enkelt midterdør, så det fik 823 også. På billedet holder den ved et værksted i Christiansfeld. Bussens ejer kendes ikke.

Foto: Thomas de Laine, 20. juli 2005.