Myldretid

Menu

Billeder

Der er 5.313 billeder på Myldretid. Find billeder ud fra tags eller linjenummer, eller prøv lykken for at se tilfældige billeder.

Søg i Billeder efter:

DSB ER 03-ER 25-ER 21 som særtog på Køge Nord station

DSB ER 03-ER 25-ER 21 som særtog på Køge Nord station

Offentligheden fik første gang mulighed for at køre en tur på den nye jernbane København-Køge Nord-Ringsted i form af tre gratis særtog i hver retning om eftermiddagen på indvielsesdagen fredag 31. maj 2019. Togene kørte mellem København H og Ringsted med stop alene på Køge Nord. Det var de to stammer elektriske ER-togsæt, der tidligere på dagen havde transporteret kronprinsen og gæster til Køge Nord, der blev anvendt i særtogene. Dermed fik publikum også en forsmag på den elektriske drift på banen. Den ordinære drift fra 1. juni 2019 bliver imidlertid det første lange stykke tid med dieseltog. Her er ER 03-ER 25-ER 21 klar til afgang fra Køge Nord mod Ringsted med det første særtog i denne retning.

Foto: Thomas de Laine, 31. maj 2019.

International Blue Bird-skolebus ved Køge Nord st.

International Blue Bird-skolebus ved Køge Nord st.

Som del af festlighederne ved indvielsen af den nye jernbane København-Køge Nord-Ringsted og Køge Nord station befandt denne International Blue Bird fra 1992 sig på pladsen på stationens vestside. Bussen, der er en "amerikansk skolebus", har en fortid i Holland og er formentlig licensbygget i Europa. Den bærer stadig nummerpladen BS-JP-49.

Foto: Thomas de Laine, 31. maj 2019.

Copenhagen Coach BX 26 726 ved Køge Nord st.

Copenhagen Coach BX 26 726 ved Køge Nord st.

En MAN Lion's Coach årg. 2018 fra Copenhagen Coach/Herfølge Turistfart ankommer til Køge Nord st. ad Egedesvej. Bussen anvendtes som shuttlebus mellem den nye station og Køge, hvor der kørtes i kvartersdrift.

Foto: Thomas de Laine, 31. maj 2019.

Herfølge Turistfart AP 78 592 ved Køge Nord st.

Herfølge Turistfart AP 78 592 ved Køge Nord st.

Herfølge Turistfart med en af de shuttlebusser, der kørte mellem Køge og Køge Nord station på stationens indvielsesdag 31. maj 2019. Bussen holder på den nyanlagte busvendeplads mellem S-banen og motorvejen, hvor linje 120 fra 1. juni har stoppested. Bussen er en Setra S431DT-dobbeltdækkerturistbus fra 2015.

Foto: Thomas de Laine, 31. maj 2019.

Lokalbus 4440 og 4416 på Nylandsvej, Ølby

Lokalbus 4440 og 4416 på Nylandsvej, Ølby

Linje 120's korte ture til Søparken morgen og eftermiddag kørte sidste gang fredag 31. maj 2019 - samme dag som indvielsesarrangementet for Køge Nord station fandt sted. Fra den følgende dag kører linje 120 ind via Køge Nord st. i begge retninger, og dette er bl.a. finansieret ved, at Søparken-turene er inddraget. Lokalbus 4440, Irisbus Crossway LE årg. 2011, på en Søparken-tur gør plads for søstervogn 4416 som linje 120 mod Køge ved en af Nylandsvejs bussluser lidt syd for Søparken.

Foto: Thomas de Laine, 31. maj 2019.

Lokaltog og DSB MF 52 i Stenlille

Lokaltog og DSB MF 52 i Stenlille

Som noget ellers ganske usædvanligt kunne man i perioden 24. april-29. maj 2019 opleve DSB InterCity-tog på Tølløsebanen. Dette skyldtes sporarbejdet mellem Ringsted og Korsør, men gjaldt kun tre tog i hver retning mandag-fredag - to midt på dagen et tidligt på aftenen. Disse tog førtes altså via Tølløse og Tølløsebanen mellem Roskilde og Slagelse og måtte krydse med Tølløsebanens ordinære tog på den enkeltsporede lokalbane. Her er det en krydsning i Stenlille mellem et 6-vogns-IC-tog mod København med den røde MF 51 i front og Lokaltogs 2-vognstog mod Slagelse.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 28. maj 2019.

Lokaltog 2124 og DSB MF 31 i Ruds Vedby

Lokaltog 2124 og DSB MF 31 i Ruds Vedby

Krydsning mellem Tølløsebanens almindelige tog og DSB InterCity-tog på Ruds Vedby station. Til venstre er det Lokaltogs nordgående Alstom Lint 2024-2124 fra 2007 som linje 410 mod Tølløse og til højre en IC-stamme mod Fyn og Jylland bestående af 2 IC3-tog med MF 31 forrest.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 28. maj 2019.

Lokaltog-Lint på Græsted Syd st.

Lokaltog-Lint på Græsted Syd st.

Tog fra Helsingør via Hornbæk og Gilleleje til Hillerød kører ind på Græsted Syd st. Mellem Gilleleje og Hillerød køres siden 2017 under linjenummer 950R, mens toget kører som linje 940R på strækningen fra Helsingør til Gilleleje.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 14. maj 2019.

Lokaltog-Lint ved Skibstrup trinbræt

Lokaltog-Lint ved Skibstrup trinbræt

En af Lokaltogs Alstom Lint-tog på linje 940R forlader Skibstrup trinbræt i retning mod Helsingør.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 14. maj 2019.

Lokaltog MF 1021-FS 1121 i Nykøbing Sjælland

Lokaltog MF 1021-FS 1121 i Nykøbing Sjælland

Lokaltog MF 1021-FS 1121 af IC2-typen på vej ind på Nykøbing Sjælland station. Odsherredsbanen er linje 510R i R-nettet.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 27. februar 2019.

Arriva 1269 i Roskilde garage

Arriva 1269 i Roskilde garage

Arriva 1269, Volvo B12BLE/Aabenraa årg. 2004, på garagepladsen i Roskilde dagen efter garagens sidste driftsdag. Tre dage senere blev bussen kørt til opmagasinering i Jylland.

Foto: Kim Løvenskjold, 14. april 2019.

Arriva 1971, 1968 og 1969 i Roskilde garage

Arriva 1971, 1968 og 1969 i Roskilde garage

Tre af Arrivas Volvo B7RLE/Säffle-busser fra 2009 på garageanlægget i Roskilde dagen efter lukningen. Fra venstre mod højre er det bus 1971, 1968 og 1969. Busserne skulle efter planen flyttes til Arrivas garage i Herlufmagle, der kører nogle lokale ruter for Movia. I baggrunden Roskildes lidet smukke kraftvarmeværk ARGO.

Foto: Kim Løvenskjold, 14. april 2019.

Arriva 1070 m.fl. på vej mod Jylland nær Ringsted

Arriva 1070 m.fl. på vej mod Jylland nær Ringsted

En række Arriva-busser, der er udrangeret fra driften i Roskilde, gør holdt nær Ringsted på deres vej mod Arrivas "busbank" i Stilling. Forrest vogn 1070, Volvo B7RLE/Säffle årg. 2007, efterfulgt af bus 1269, Volvo B12BLE/Aabenraa årg. 2004, 1254, Volvo B12BLE/Aabenraa årg. 2004, og 1071, Volvo B7RLE/Säffle årg. 2007. Den næste bus kan ikke identificeres præcist, men er en Volvo B12BLE/Aabenraa årg. 2004. Herefter følger bus 1061, Irisbus Crossway LE årg. 2010, og en Volvo B12BLE/Aabenraa årg. 2004 samt bagest yderligere to Volvo B12BLE eller B7RLE. De ukendte Volvo'er på billedet er fire af de fem vogne 1067, 1072, 1263, 1265 og 1267.

Foto: Kim Løvenskjold, 17. april 2019.

Arriva 1068 på vej mod Jylland

Arriva 1068 på vej mod Jylland

Søndag 14. april 2019 - dagen efter sidste driftsdag hos Arriva i Roskilde - blev en del af anlæggets busser kørt til opmagasinering i Jylland. Her ses et billede fra kolonnen af busser, mens de er på vej vestpå ad motorvejen. Vi ser bagenden af bus 1068, Volvo B7RLE/Säffle årg. 2006, der igen kører bag bus 1063, en Irisbus Crossway LE årg. 2010 med røde hjørner fra linje 201A/202A.

Foto: Kim Løvenskjold, 14. april 2019.

Aarhus Letbane 1209-1109 i Lystrup

Aarhus Letbane 1209-1109 i Lystrup

I slutningen af august 2016 kørte det sidste dieseltog på Grenaabanen og 30. april 2019, bare 139 ugers erstatningsbusdrift senere, indledte Aarhus Letbane trafikken på strækningen, der betjenes af en ny linje L1. Samtidig begyndte letbanen at køre på den nyanlagte strækning mellem Lisbjerg og Lystrup, der køres som en gren på linje L2. Med disse åbninger er hele letbanen langt om længe i drift. Første ordinære vogn i Lystrup blev en linje L2, der ankom kl. 5.06 og returnerede kl 5.12 med en enkelt passager. Det var vogn 1209-1109.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 30. april 2019.

Aarhus Letbane 1209-1109 i Humlehuse

Aarhus Letbane 1209-1109 i Humlehuse

Den første vogn på linje L2 fra Lystrup, Variobahn-vogn 1209-1109, er nået til Humlehuse, hvor "huse"-delen af navnet endnu mangler at blive bygget, idet holdestedet ligger midt i ingenting. Humlehuse kan udover letbanen kun nås ad en cykel-/gangsti.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 30. april 2019.

Aarhus Letbane 1102-1202 i Lystrup

Aarhus Letbane 1102-1202 i Lystrup

Stadler Variobahn-vogn 1102-1202 som linje L2 i Lystrup den første morgen med letbanedrift her.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 30. april 2019.

Aarhus Letbane 2207-2107 i Lystrup

Aarhus Letbane 2207-2107 i Lystrup

Første vogntog fra Grenaa mod Aarhus på Aarhus Letbane ankommer til Lystrup, mens solen er ved at stå op. Få sekunder inden afgik L2 via Lisbjerg uden at afvente forbindelsen fra Djursland, hvilket fotografen observerede mindst tre gange på premieremorgenen! Vognen er 2207-2107, og den kunne - som alle andre indtil cirka kl. 10 - ikke skilte korrekt, hvorfor der kørtes med papirsskilt i forruden.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 30. april 2019.

Aarhus Letbane 2207-2107 ved Torsøvej station

Aarhus Letbane 2207-2107 ved Torsøvej station

Første vogn fra Grenaa på Aarhus Letbane ved ankomsten til Torsøvej station i Risskov ved halv syvtiden på premieredagen. Der var mange problemer med bommene ved jernbaneoverskæringerne den første dag, så letbaneføreren på denne tur måtte selv lukke og åbne bommene ved Viengevej lidt nord for Torsøvej station. Det endte derfor med en forsinket krydsning ved Torsøvej med en forsinket vogn fra Aarhus H. Vognen på billedet er nr. 2207-2107.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 30. april 2019.

Aarhus Letbane 2103-2203 på Torsøvej station

Aarhus Letbane 2103-2203 på Torsøvej station

Tango-vogn 2103-2203 mod Ryomgård ruller cirka 10 minutter forsinket ind på Torsøvej station. Til højre afventer 2207-2107 den forsinkede krydsning.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 30. april 2019.

Aarhus Letbane 2112-2212 og 1211-1111 i Lystrup

Aarhus Letbane 2112-2212 og 1211-1111 i Lystrup

I Lystrup har linje L2 endestation og skal ifølge køreplanen være koordineret med linje L1 til og fra Grenaa, så der er forbindelse mellem Grenaa, Hornslet mv. og strækningen via Lisbjerg og Universitetshospitalet. Til venstre (i spor 1) Tango-vogntog 2112-2212 på linje L1 mod Ryomgård og til højre (i spor 2) Variobahn-vogn 1211-1111 på linje L2 via Universitetshospitalet om morgenen den første dag. Lidt efter ankom linje L1 fra Djursland, men inden da var L2 kørt.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 30. april 2019.

Aarhus Letbane 2208-2108 i Lystrup

Aarhus Letbane 2208-2108 i Lystrup

Lidt før kl. 8 på premieremorgenen krydser Stadler Tango-vogntog nr. 2208-2108 Sønderskovvej på vej ind til Lystrup station. På dette tidspunkt var de korte L1-skoledagsture mellem Aarhus og Hornslet allerede blevet aflyst resten af ugen...

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 30. april 2019.

Aarhus Letbane 2112-2212 ved Kankbøllevej, Hjortshøj

Aarhus Letbane 2112-2212 ved Kankbøllevej, Hjortshøj

Aarhus Letbane 2112-2212 ved Kankbøllevej i Hjortshøj. Papirsskiltet i forruden siger "L1" og "Ryomgård".

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 30. april 2019.

Aarhus Letbane 2212-2112 ved Kankbøllevej, Hjortshøj

Aarhus Letbane 2212-2112 ved Kankbøllevej, Hjortshøj

Aarhus Letbane vogn 2212-2112 som linje L1 mod Aarhus i Hjortshøj ved Kankbøllevej.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 30. april 2019.

Aarhus Letbane 2107-2207 ved Kankbøllevej, Hjortshøj

Aarhus Letbane 2107-2207 ved Kankbøllevej, Hjortshøj

Aarhus Letbanes Stadler Tango-vogntog 2107-2207 ved Kankbøllevej mellem Hjortshøj og Kankbølle - lidt efter at destinationsskiltene op ad formiddagen begyndte at kunne skilte linje L1 korrekt.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 30. april 2019.