Myldretid

Menu

Billeder

Der er 5.333 billeder på Myldretid. Find billeder ud fra tags eller linjenummer, eller prøv lykken for at se tilfældige billeder.

Søg i Billeder efter:

Arriva 1880, 1877 og 1879 i Ryvang garage, København

Arriva 1880, 1877 og 1879 i Ryvang garage, København

Tre af de nye VDL Citea-elbusser til linje 156 og 147/157 i Ryvang garage.

Foto: Kim Løvenskjold, 1. oktober 2019.

Volvo-hybridbus fra havnen i Oslo

Volvo-hybridbus fra havnen i Oslo

En af de Volvo 7700-hybridbusser, Nobina overfører fra Tromsø i Norge til Hillerød, på Langkaia i Oslo Havn. Bemærk den røde, norske prøvenummerplade i forruden.

Foto: Sikandar Sahil, 24. september 2019.

Volvo-hybridbusser fra Nobina på Langkaia, Oslo

Volvo-hybridbusser fra Nobina på Langkaia, Oslo

To Volvo 7700-hybridbusser på Langkaia i Oslo Havn før afskibning mod Danmark, hvor de skal bruges af Nobina på Hillerød bybusser. Busserne er født til Nobina i Tromsø, og de er åbenlyst blevet malet Movia-gule allerede inden afsendelsen fra Norge.

Foto: Sikandar Sahil, 24. september 2019.

Ex. City-Trafik 2809 i Krakow, Polen

Ex. City-Trafik 2809 i Krakow, Polen

En række af de dobbeltdækkerbusser, der i 2001 leveredes til City-Trafik og linje 250S, har fundet anvendelse som sightseeingbusser. De er set meget i København, men flere af dem er også kommet til udenlandske byer. I sommeren 2018 kunne ex. City-Trafik 2809, Volvo B7LT/East-Lancs årg. 2001, ses i brug som sightseeingbus i Krakow i Polen. En af dens søskende stod på samme tidspunkt hos en forhandler i udkanten af byen.

Foto: Thomas de Laine, 30. juni 2018.

Nobina-hybridbusser til Hillerød bybusser i Frederikssund garage

Nobina-hybridbusser til Hillerød bybusser i Frederikssund garage

Nobina udskifter senere på året materiellet på Hillerøds bybusser med brugte Volvo B5LH/Wroclaw-hybridbusser (Volvo 7700), der er overført fra Tromsø i Nobinas hjemland. Disse busser er fra omkring årsskiftet 2011-12 og således jævnaldrende med de Volvo B7RLE-busser (nr. 6103-6111), Nobina i dag anvender i Hillerød. I september 2019 er busserne ankommet til Danmark og er nymalet Movia-gule. To af dem ses her på Nobinas garageanlæg i Frederikssund.

Foto: Sikandar Sahil, 22. september 2019.

Volvo-hybridbus i Frederikssund garage

Volvo-hybridbus i Frederikssund garage

Volvo 7700-hybridbussen har tidligere kørt i Movialand, bl.a. på linje 12. Fra cirka sent i 2019 vender typen tilbage, hvor den indsættes på Hillerød bybusser. En af de tidligere Tromsø-vogne ses her nymalet Movia-gul på Nobinas garageanlæg i Frederikssund.

Foto: Sikandar Sahil, 22. september 2019.

Anchersen 3001 på Stamholmen, Hvidovre

Anchersen 3001 på Stamholmen, Hvidovre

En af Anchersens nye BYD K9-elbusser til linje 18 på Stamholmen på Avedøre Holme. Som det ses, er den nummereret 3001. Bus 3002 er også set.

Foto: Bartosz Czekalski, 29. august 2019.

Aarhus Sporveje 184 i Frydenlund-sløjfen, Aarhus

Aarhus Sporveje 184 i Frydenlund-sløjfen, Aarhus

Aarhus Sporveje 184, Volvo 8900-elbus årg. 2019, "tanker op" som linje 13 i Frydenlund-sløjfen i det nordlige Aarhus på første dag med elbusser i drift. I hvert fald i den første køreplanperiode med elbusser er alle endestationsopholdene her på mindst 18 minutter. Der er leveret fire elbusser, Aarhus Sporveje nr. 183-186, og linje 13 kræver også netop fire busser.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 11. august 2019.

Aarhus Sporveje 185 på Park Allé, Aarhus

Aarhus Sporveje 185 på Park Allé, Aarhus

Aarhus Sporveje 185, Volvo 8900-elbus årg. 2019, som linje 13 på Park Allé i Aarhus. Bussen i baggrunden til venstre er vogn 183 af samme type, der var en del af elbusindvielsesarrangementet samme dag.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 11. august 2019.

Aarhus Sporveje 185 på Vesterbro Torv, Aarhus

Aarhus Sporveje 185 på Vesterbro Torv, Aarhus

Aarhus Sporveje 185, Volvo 8900-elbus årg. 2019, som linje 13 på Vesterbro Torv i Aarhus.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 11. august 2019.

Aarhus Sporveje 183 på Park Allé, Aarhus

Aarhus Sporveje 183 på Park Allé, Aarhus

Aarhus Sporveje 183, Volvo 8900-elbus årg. 2019, på Park Allé i Aarhus ved indvielsesarrangementet for Aarhus' fire første elbusser søndag 11. august 2019.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 11. august 2018.

Aarhus Sporveje 183 bagfra på Park Allé, Aarhus

Aarhus Sporveje 183 bagfra på Park Allé, Aarhus

Aarhus Sporveje 183, Volvo 8900-elbus årg. 2019, set bagfra på Park Allé i Aarhus den første dag med elektriske busser i byen.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 11. august 2019.

Arriva 2713 i busgaden, Aarhus

Arriva 2713 i busgaden, Aarhus

Siden 11. august 2019 er Midttrafiks rute 100 på de fleste ture forlagt til busgaden i Aarhus, som ellers kun trafikeres af Aarhus Sporvejes bybusser. Tidligere kørte rute 100 langs havnen og via rutebilstationen. Busserne er også gjort "bybusagtige" ved at have fået fri ind- og udstigning ad alle døre, ligesom alle afgange nu normalt køres med laventrébusser. Rute 100 holder dog ikke ved alle stoppesteder i busgaden, men alene ved Klostertorvet, hvor dette billede er taget. Bussen er Arrivas vogn 2713, en Scania CityWide Suburban LE fra foråret 2019.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 11. august 2019.

Arriva 2240 på Aarhus rutebilstation

Arriva 2240 på Aarhus rutebilstation

Arriva 2240, Volvo B8R/Wroclaw (Volvo 8900) årg. 2017, som rute 300S på Aarhus rutebilstation. Midttrafiks rute 300S var en særlig rute i forbindelse med Smukfest.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 11. august 2019.

Aalborg Omnibus Selskab 245 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm

Aalborg Omnibus Selskab 245 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm

Aalborg Omnibus Selskab 245, Volvo B10R-59/Aabenraa årg. 1983, foran Hal 3 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm. Bussen blev i december 2018 overtaget af Sporvejsmuseet og er efterfølgende kommet til ære og værdighed igen med korrekte AOS-bomærker, vognnumre osv.

Foto: Thomas de Laine, 27. juli 2019.

KS 995 i bushallen på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm

KS 995 i bushallen på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm

Københavns Sporveje 995, Leyland-DAB serie I årg. 1964, i bushallen på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm.

Foto: Thomas de Laine, 27. juli 2019.

KS 531 i bushallen på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm

KS 531 i bushallen på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm

Københavns Sporveje 531, prototypen på Volvo B59 med chassisnummer 1, i bushallen på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm. Bussen har været bevaret siden udrangeringen fra HT i 1984, oprindeligt hos Volvo i Göteborg. I 2011 kom den til Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm, der siden har fået den heloplakeret i den korrekte KS-gule farve, som det ikke helt var lykkedes for Volvos museum at ramme.

Foto: Thomas de Laine, 27. juli 2019.

Combus 5202 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm

Combus 5202 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm

Combus 5202, DAB 15-1200C-LPG-gasbus årg. 1998, i bushallen på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm. Omkring 230 busser af denne type leveredes i 1997-99 til Combus, Bus Danmark og Linjebus, og LPG-gasbusserne udgjorde en overgang næsten en fjerdedel af busparken i Hovedstadsområdet. DAB-busserne var karakteristiske med den store afskærmning af gasbeholderne på taget, som også gjorde det traditionelle destinationsskilt nødvendigt, hvor andre serie 15-busser jo havde høj forrude. Bussen forlod driften cirka januar 2009.

Foto: Thomas de Laine, 27. juli 2019.

KS 314 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm

KS 314 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm

Københavns Sporveje 314, en REO-benzinbus med karrosseri bygget af sporvejene selv, på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm. Bussen byggedes i 1934 til oprettelsen af linje 21 mellem Valby og Hellerup.

Foto: Thomas de Laine, 27. juli 2019.

De Blaa Omnibusser 3603 på Farum Hovedgade

De Blaa Omnibusser 3603 på Farum Hovedgade

De Blaa Omnibusser satte i juli 2019 tre "nye" busser i drift på linjerne 332, 333 og 334. Busserne blev til overs hos Ørslev Turisttrafik i april, da dette selskab måtte aflevere sin kørsel i Hedehusene-området efter et udbud. Både Ørslev Turisttrafik og De Blaa Omnibusser er imidlertid i 2018-19 blevet opkøbt af Nobina, og busserne kunne bruges hos De Blaa til at frigøre tre lidt nyere Volvo B8RLE-busser, så linje 185 kan få Euro 6-busser, hvilket Københavns Kommune ønskede. Her ses den ene af de tre busser, nemlig De Blaa Omnibusser nr. 3603, Volvo B7RLE/Wroclaw (8900LE) årg. 2013, som linje 333 på Farum Hovedgade. Bussen har fået påsat De Blaa Omnibusser-bomærker, men kører altså videre med det internnummer, den havde hos Ørslev Turisttrafik, der igen havde arvet det fra Schmidts Turisttrafik i Glostrup, som oprindeligt fik leveret bussen.

Foto: Thomas de Laine, 24. juli 2019.

De Blaa Omnibusser 3604 på Farum Hovedgade

De Blaa Omnibusser 3604 på Farum Hovedgade

De Blaa Omnibusser 3604, Volvo B7RLE/Wroclaw (8900LE) årg. 2013, som linje 333 på Farum Hovedgade. Bussen og dens to søstervogne kørte fra leveringen til april 2019 på linje 116 i Høje Taastrup, Hedehusene, Fløng og Reerslev og har det for typen usædvanlige dørarrangement 2-2-0.

Foto: Thomas de Laine, 24. juli 2019.

De Blaa Omnibusser 3602 ved Farum st.

De Blaa Omnibusser 3602 ved Farum st.

De Blaa Omnibusser 3602 (opr. Schmidts Turisttrafik 3602), Volvo B7RLE/Wroclaw (8900LE) årg. 2013, forlader Farum st. som linje 334. En uge senere var nedrivningen af det karakteristiske tag over busterminalen i gang. Denne type tag er i de senere år også blevet fjernet fra Køge og Taastrup stationer.

Foto: Thomas de Laine, 24. juli 2019.

Arriva 1109 på Vesterbrogade, København

Arriva 1109 på Vesterbrogade, København

Arriva 1109, Scania OmniLink årg. 2011, som linje 6A på Vesterbrogade.

Foto: Thomas de Laine, 2. august 2019.

Arriva 1694 ved Jarmers Plads, København

Arriva 1694 ved Jarmers Plads, København

Arriva 1694 (opr. Nettbuss 8494), Volvo B12BLE/Vest årg. 2008, ved Jarmers Plads på vej hjem fra tjeneste på linje 350S.

Foto: Thomas de Laine, 2. august 2019.

Keolis 8437 på Vesterbrogade, København

Keolis 8437 på Vesterbrogade, København

Keolis 8437, VDL Citea SLE 120 årg. 2013, som linje 14 på Vesterbrogade ved Bernstorffsgade. Bussens destinationsskilt siger "Teglholmen", fordi linje 14 er blevet afkortet fra Mozarts Plads til Alliancevej på Teglholmen som følge af et arbejde, der gør, at linje 14 og 34 ikke kan køre over Teglværksbroen. Linje 14 vender ikke tilbage til Mozarts Plads, når den normale rute over Sluseholmen igen kan befares, for til den tid er "Nyt Bynet" indført, hvor linje 14 kun kører nord for Nørreport st., og en ny linje 7A har erstattet 14'eren på strækningen mellem Teglholmen og Mozarts Plads.

Foto: Thomas de Laine, 2. august 2019.