Myldretid

Menu

Billeder

Der er 5.154 billeder på Myldretid. Find billeder ud fra tags eller linjenummer, eller prøv lykken for at se tilfældige billeder.

Søg i Billeder efter:

Aarhus Letbane 2202-2102 ved Lisbjergskolen

Aarhus Letbane 2202-2102 ved Lisbjergskolen

Den øde beliggende letbaneendestation Lisbjergskolen på første dag med letbanen i drift. Vogntoget er nr. 2202-2102, der på denne tur havde bare 3 minutter at vende på efter en køretur på 70 minutter fra Odder.

Foto: Thomas de Laine, 25. august 2018.

Aarhus Letbane 2110-2210 ved Klokhøjen st.

Aarhus Letbane 2110-2210 ved Klokhøjen st.

Lisbjerg-delen af Aarhus Letbane ligger i et endnu ret ubebygget byudviklingsråde, hvilket står noget i kontrast til det massive letbaneanlæg med bl.a. en stor bro over motorvejen. Her ankommer vogntog 2110-2210 mod Lisbjergskolen til Parkér&Rejs-stationen Klokhøjen.

Foto: Thomas de Laine, 25. august 2018.

Aarhus Letbane 2102-2202 på Mårslet st.

Aarhus Letbane 2102-2202 på Mårslet st.

På Mårslet station vil halvdelen af turene på Odderbanen have endestation i dagtimerne, når Grenaabanen også er genåbnet. Fra Mårslet og ind mod Aarhus bliver der dermed i fremtiden kvarterdrift. Om aftenen, lørdag eftermiddag fra firetiden og hele søndagen vil der dog fortsat kun være timedrift på hele Odderbanen. Vogntog 2102-2202 mod Lisbjerg ankommer til Mårslet station.

Foto: Thomas de Laine, 25. august 2018.

Aarhus Letbane 2104-2204 på Malling st.

Aarhus Letbane 2104-2204 på Malling st.

Aarhus Letbanes vogntog 2104-2204 ankommer til Malling.

Foto: Thomas de Laine, 25. august 2018.

Aarhus Letbane 2109-2209 og 2204-2104 på Malling st.

Aarhus Letbane 2109-2209 og 2204-2104 på Malling st.

Krydsning på Malling station den første dag med letbanedrift: Til venstre vogntog 2109-2209 mod Aarhus og Lisbjergskolen og til højre vogntog 2204-2104 mod Odder.

Foto: Thomas de Laine, 25. august 2018.

Aarhus Letbane 2112-2212 på Odder st.

Aarhus Letbane 2112-2212 på Odder st.

Stadler Tango-vogntog nr. 2112-2212 afgår fra Odder på premieredagen. Et tv-hold er også til stede.

Foto: Thomas de Laine, 25. august 2018.

Aarhus Sporveje 124 ved Odder st.

Aarhus Sporveje 124 ved Odder st.

Med Odderbanens genåbning som letbane er det slut med de erstatningsbuslinjer, der blev oprettet i august 2016, hvor banen lukkede for ombygning. Det vil især sige linje 81, som - i modsætning til letbanen - blev kørt af Aarhus Sporveje. Bus 124, Volvo B12M-66/Säffle (8500) årg. 2005, holder pause som linje 81 ved Odder st. på banens genåbningsdag. Linje 81 fortsatte med at køre en kort tid efter letbanens åbning.

Foto: Thomas de Laine, 25. august 2018.

Arriva 2957 ved Odder st.

Arriva 2957 ved Odder st.

Arriva 2957, Volvo B12MA-55/Säffle (8500) årg. 2008, som Midttrafik-linje 302 ved Odder st.

Foto: Thomas de Laine, 25. august 2018.

Keolis 8434 ved Nørreport st., København

Keolis 8434 ved Nørreport st., København

Siden 2013 har busserne i København kørt med ét regnbueflag og ét Dannebrogsflag på den lørdag i august, hvor Copenhagen Pride finder sted. Her ses Keolis 8434, VDL Citea SLE årg. 2013, som linje 14 i bushavnen ved Nørreport st. med nævnte flagsætning. På grund af optoget var denne tur øjensynligt afkortet til Nørreport i stedet for at fortsætte til Sydhavnen som normalt, men når metrocityringen i sommeren 2019 åbner, vil Nørreport blive endestation for linje 14.

Foto: Thomas de Laine, 18. august 2018.

Arriva 1338 på Hyldegårdsvej, Ordrup

Arriva 1338 på Hyldegårdsvej, Ordrup

Arriva 1338, Volvo B7RLE/Säffle (8500LE) årg. 2007, som linje 176 på Hyldegårdsvej ved jernbanen. Når busnettet i sommeren 2019 tilpasses metrocityringen, sker der også en omlægning af de lokale buslinjer i Gentofte Kommune, og ved den lejlighed ophører linje 176 med at køre til Skovshoved. Det er ellers en af de mest "originale" linjer, der er tilbage i Storkøbenhavn.

Foto: Thomas de Laine, 11. august 2018.

Bus Danmark 1113 på Emdrup Torv, København

Bus Danmark 1113 på Emdrup Torv, København

Bus Danmark 1113, Scania BR112/DAB-ReBUS årg. 1979, som linje 16 på Emdrup Torv. Kun to af HTs mange Scania-busser var omfattet af det såkaldte ReBUS-program, og de blev begge udrangeret i september 1997.

Foto: Thomas de Laine, 16. september 1996.

City-Trafik-lånevogn 1538 ved Lyngby st.

City-Trafik-lånevogn 1538 ved Lyngby st.

City-Trafik-lånevogn 1538, Volvo B10M-60/Aabenraa årg. 1983, som linje 169 ved Lyngby st. Bussen blev udrangeret fra Bus Danmark 2. juni 1996, og den var umiddelbart efter blandt de busser, City-Trafik midlertidigt anvendte, mens man afventede leveringen af cirka 60 af sine bestilte DAB serie 15-busser.

Foto: Thomas de Laine, 7. juni 1996.

DitoBus 4729 ved Køge st. øst

DitoBus 4729 ved Køge st. øst

DitoBus 4729, Volvo B7RLE/Säffle (Volvo 8500LE) årg. 2010, ankommer til Køge st. øst som linje 251.

Foto: Thomas de Laine, 25. juni 2018.

Arriva 1719 ved Køge st. vest

Arriva 1719 ved Køge st. vest

Arriva 1719, Irisbus Crossway LE årg. 2010, som linje 260R på Køge st. vest. Linje 234 og 260R, der i øvrigt har sammenhængende vognløb, er blandt de linjer, der i løbet af 2016 begyndte at køre med tidligere fynske regionalbusser på 12,8 meters længde på en del af turene. Bus 1719 kørte således tidligere for FynBus som bus 4119. Den lyserøde taxa til højre i billedet tilhører Herfølge Turistfart.

Foto: Thomas de Laine, 25. juni 2018.

Lokalbus 4401 ved Køge st. øst

Lokalbus 4401 ved Køge st. øst

Lokalbus 4401, Irisbus Crossway LE årg. 2011, der egentlig hører til på linje 101A og 102A, afgår fra Køge st. øst som linje 120.

Foto: Thomas de Laine, 25. juni 2018.

Lokalbus 4404 ved Køge st. vest

Lokalbus 4404 ved Køge st. vest

Lokalbus 4404, Irisbus Crossway LE årg. 2011, som linje 101A på Ivar Huitfeldtsvej i Køge ud for de kommende permanente busstoppesteder på Køge st. vest.

Foto: Thomas de Laine, 25. juni 2018.

Lokalbus 4462 på Vordingborgvej, Herfølge

Lokalbus 4462 på Vordingborgvej, Herfølge

Med støtte fra puljen til forbedring af kollektiv trafik i yderområder oprettedes i august 2016 linje 247 fra Herfølge via Sædder, Ringsbjerg, Algestrup, Gørslev, Slimminge og Bjæverskov til Borup st. Linjen kørte hver anden time fra om formiddagen til om aftenen, og driften blev klaret af Lokalbus med en minibus. Mere end et år før de toårige puljepenge udløb, blev det besluttet at nedlægge linjen, som kørte sidste gang 31. juli 2018. Her ses bus 4462, Mercedes-Benz Sprinter årg. 2017, som linje 247 med 0 passagerer på Vordingborgvej i Herfølge kort før nedlæggelsen. Samme vogn fik i øvrigt æren af at køre den absolut sidste omgang på linjen.

Foto: Thomas de Laine, 20. juli 2018.

Lokalbus 4446 på Tessebøllevej, Herfølge

Lokalbus 4446 på Tessebøllevej, Herfølge

Lokalbus 4446, Iveco Crossway LE årg. 2015, som linje 241 på Tessebøllevej i Herfølge.

Foto: Thomas de Laine, 20. juli 2018.

Lokalbus 4454 på Hårlev Stationsvej, Hårlev

Lokalbus 4454 på Hårlev Stationsvej, Hårlev

Lokalbus 4454, Iveco Crossway LE årg. 2016, som linje 254 på vej ind til Hårlev st.

Foto: Thomas de Laine, 25. juli 2018.

DitoBus 4603 ved Hårlev st.

DitoBus 4603 ved Hårlev st.

DitoBus 4603, Volvo B12M-60/Aabenraa årg. 2003, som linje 252 ved Hårlev st.

Foto: Thomas de Laine, 25. juli 2018.

Lokalbus 8976 i Hårlev

Lokalbus 8976 i Hårlev

En VDL Citea LLE-demobus med vognnummer 8976 har siden midten af 2017 været anvendt af Umove, Anchersen, Arriva, Kruse og - siden april 2018 - Lokalbus. Her forlader den Hårlev st. som linje 253, der i øvrigt fra august 2018 reduceres til nogle få ture morgen og eftermiddage afpasset skoletiderne.

Foto: Thomas de Laine, 25. juli 2018.

De Blaa Omnibusser 4056 ved Helsingør st.

De Blaa Omnibusser 4056 ved Helsingør st.

I den omfattende togbuskørsel i sommeren 2018 har De Blaa Omnibusser stillet med nogle gule Movia-busser på Kystbanens røde togbuslinje. Rød togbus kører mellem Helsingør og Klampenborg med stop ved alle mellemstationerne samt Mørdrup, da heller ikke Lille Nord kan køre til Snekkersten og Helsingør. Om aftenen fortsætter rød togbus helt til Hellerup st. Lørdag 4. august var mindst tre af De Blaas fire 13,7 m-busser i brug på rød togbus. Disse busser anvendes normalt på pendulbuslinjerne mellem Lyngby st. og DTU (linje 180/181). Her har 4056, DAF SBR4000/Jonckheere årg. 2006, netop læsset af ved togbussernes afsætningsstoppested på Stationspladsen i Helsingør efter en tur på mere end halvanden time fra Klampenborg.

Foto: Thomas de Laine, 4. august 2018.

Helsingør Turisttrafik 3104 på Havnegade, Helsingør

Helsingør Turisttrafik 3104 på Havnegade, Helsingør

I foråret 2019 er det slut med Optare Solo-busserne i Movias område. Helsingør Turisttrafik er nu alene om at anvende typen, og selskabet genvandt ikke kørslen på linje 342, 840 og 841 i Helsingør, Espergærde, Ålsgårde og Hornbæk. Bus 3104, Optare Solo M920L årg. 2009, som linje 342 på Havnegade i Helsingør.

Foto: Thomas de Laine, 4. august 2018.

Arriva 1584 som togbus ved Flintholm st., Vanløse

Arriva 1584 som togbus ved Flintholm st., Vanløse

Arriva 1584 (opr. Connex 6371), DAF SB4000/Jonckheere årg. 2005, forlader Flintholm st. som Rød togbus. Bussen blev i december 2017 taget ud af drift på linje 68, men er forblevet hos Arriva. Også busserne 1581, 1582 og 1583 af samme type bruges på Rød togbus.

Foto: Thomas de Laine, 9. juni 2018.

Skovlunde Busser 519 på Vanløse Allé, Vanløse

Skovlunde Busser 519 på Vanløse Allé, Vanløse

Skovlunde Busser kører i sommeren 2018 togbus på Frederikssundsbanen med bl.a. ex. Keolis 2519, en Volvo B12BLE/Aabenraa (Volvo 8500LE) fra 2004, der indtil dette forår endnu var i drift på linje 500S. Bussen har mistet 2-tallet i sit internnummer og kører nu som bus 519. Her ses den på Vanløse Allé i Vanløse som Lilla togbus.

Foto: Thomas de Laine, 9. juni 2018.