Myldretid

Menu

Billeder

Der er 5.171 billeder på Myldretid. Find billeder ud fra tags eller linjenummer, eller prøv lykken for at se tilfældige billeder.

Søg i Billeder efter:

Selvkørende Navya-minibus ved Bella Center st., København

Selvkørende Navya-minibus ved Bella Center st., København

En af de selvkørende Navya-shuttlebusser ved Bella Centers indgang øst og Bella Center st., der fungerede som vendeplads for shuttleservicen under ITS World Congress, som foregik i Bella Center.

Foto: Thomas de Laine, 18. september 2018.

Selvkørende Navya-minibus ved Bella Center, København

Selvkørende Navya-minibus ved Bella Center, København

Selvkørende Nayva-shuttlebus på vej fra Bella Center station til Bella Center, indgang vest. Med de hastigheder, der for nuværende køres med, kan busserne overhales i rask gang, men tophastigheden skulle være 25 km/t.

Foto: Thomas de Laine, 18. september 2018.

Selvkørende Navya-minibus ved Bella Center, København

Selvkørende Navya-minibus ved Bella Center, København

Selvkørende Navya-minibus ankommer til "vendesløjfen" ved Bella Centers indgang vest.

Foto: Thomas de Laine, 18. september 2018.

Selvkørende Olli-minibus ved Bella Center, København

Selvkørende Olli-minibus ved Bella Center, København

Der findes flere bud på, hvordan en lille, selvkørende shuttlebus skal være. Det her er "Olli", der produceres af Local Motors, på en lille testbane foran Bella Center, indgang vest, indrettet i forbindelse med ITS World Congress 2018. Olli kører flere steder i verden og er bl.a. en af de typer, der bruges i forsøget med selvkørende minibusser på DTU.

Foto: Thomas de Laine, 18. september 2018.

HSL 1614 ved Bella Center, København

HSL 1614 ved Bella Center, København

Denne Linkker-elbus var udstillet ved ITS World Congress i Bella Center i september 2018. To tilsvarende busser kører på linje 3A i København, men alligevel var dette eksemplar altså fragtet til København. Bussen kommer fra bybusserne i Helsinki, hvor den har vognnummer 1614. Fra 2019 skulle elbusser blive et hverdagssyn ved Bella Center, idet den nye linje 18 - som her skal erstatte linje 4A - kommer til at køre med garageopladte elbusser.

Foto: Thomas de Laine, 18. september 2018.

HT 213 i Ørnevej garage, København

HT 213 i Ørnevej garage, København

HT 213, Leyland-DAB LIDRT 1/2 SP (serie I) årg. 1967, i Ørnevej garage omkring 1980. HT tog de sidste serie I-busser ud af drift i 1980.

Foto: Nils Støttrup, ukendt dato.

SAS Bustrafik 01 ved SAS-hotellet, København

SAS Bustrafik 01 ved SAS-hotellet, København

SAS Bustrafik vogn 01, en Volvo B58-60 med norsk Føreland-karrosseri fra 1977. SAS havde en serie af disse efter danske forhold unikke busser på sin rute mellem Lufthavnen i Kastrup, Københavns Hovedbanegård og SAS-hotellet i Hammerichsgade. Her ses bussen ved SAS-hotellet.

Foto: Nils Støttrup, ukendt dato.

HT 673 i Ørnevej garage, København

HT 673 i Ørnevej garage, København

HT 673, Volvo B59-59/Aabenraa årg. 1976, fra linje 12 på opstillingspladsen hos HT Driftsområde Ørnevej, der kørte linje 12 i dens første år. Billedet er taget omkring 1980.

Foto: Nils Støttrup, ukendt dato.

HT 950 i Ørnevej garage, København

HT 950 i Ørnevej garage, København

HT 950, Leyland-DAB LS 575-680/5 årg. 1977, i Ørnevej garage cirka 1980. På dette tidspunkt havde HT endnu ikke fået de mange Scania-busser, der fra 1980-81 og frem til lukningen af Ørnevej i 1994 satte deres præg på dette driftsområdes linjer, altså blandt andet linje 10/16, 21 og 43.

Foto: Nils Støttrup, ukendt dato.

HT 1172 i Helsingør garage

HT 1172 i Helsingør garage

HT 1172, Volvo B58-60/Aabenraa årg. 1979, på HTs garageanlæg i Helsingør. Bussen var blandt de ældre HT-busser, der efter 1984 blev oplakeret i den nye helgule bemaling. Det kunne have forskellig baggrund, f.eks. større reparationer, eller at bussen gik fra at være totalreklame til ikke længere at være det. 1172 blev helgul omkring 1991.

Foto: Nils Støttrup, ukendt dato.

HT 288 i Ørnevej garage, København

HT 288 i Ørnevej garage, København

HT 288, Leyland-DAB LIDRT 12/4 (serie II) årg. 1967, i Ørnevej garage omkring 1980.

Foto: Nils Støttrup, ukendt dato.

HT 806 i Køge garage

HT 806 i Køge garage

I årene 1977-83 kørte HT med ledbusser på linje 121 mellem Valby og Køge, mens Køge Bugt-banens tredje og fjerde etaper Hundige-Solrød Strand-Køge blev bygget. Det var Danmarks første ledbusser (udover forsøgsvogne), og de blev bygget af Leyland-DAB i Silkeborg, som i de år havde et samarbejde med schweiziske Saurer. Det var ikke mindst motoren, Saurer leverede, men senere i livet fik busserne i stedet Volvo-motorer. HT fik 10 ledbusser af typen, nr. 798-807, som efter 1983 blev flyttet til Nordsjælland. HT 806, Saurer-Leyland-DAB SLG 18-550/3 årg. 1977, på HTs garageanlæg i Køge en gang mellem 1978 og 1983.

Foto: Nils Støttrup, ukendt dato.

VW Golf fra HT ved Dybbølsbro st., København

VW Golf fra HT ved Dybbølsbro st., København

En VW Golf CL-personbil fra 1987 tilhørende HT parkeret ved Dybbølsbro station i forbindelse med S-togsulykken i august 1991. Bemærk skoven af mennesker på selve Dybbølsbro - det var bestemt ikke hverdag i 1991, men blev det senere.

Foto: Nils Støttrup, 19. august 1991.

Connexxion 9794 i Amsterdam, Holland

Connexxion 9794 i Amsterdam, Holland

Elektriske ledbusser af VDL Citea-typen skal fra december 2019 overtage driften på Københavns linje 2A, som forinden er blevet omlagt til at køre mellem Refshaleøen og Tingbjerg. Busserne skal lades ved endestationerne og i garagen. Bussen her er en variant af typen: En VDL Citea SLFA-180 Electric årg. 2017 fra hollandske Connexxion, vognnr. 9794, på linje 357 i det sydlige Amsterdam. Bemærk udstyret på taget, det kreative e-symbol på fronten, og at Movia ikke er alene om at have et R-net!

Foto: Thomas de Laine, 2. juni 2018.

Arriva 1058 ved Veksø st.

Arriva 1058 ved Veksø st.

Arriva 1058, VDL Ambaddador årg. 2010, som linje 163 ved Veksø st. Bemærk, at bussen kun kunne skilte linjenummer på destinationsskiltet.

Foto: Thomas Hildebrand, 21. august 2018.

Aarhus Sporveje 127 på Damgårds Allé, Beder

Aarhus Sporveje 127 på Damgårds Allé, Beder

Midttrafiks linje 81 blev fra 25. august 2018 overflødiggjort af letbanens åbning til Odder, men kører dog videre frem til fredag 31. august. Helt undværes kan den dog ikke, idet to morgenture fra Mårslet til hhv. Øllegårdsvej (kun skoledage) og Banegårdspladsen i Aarhus (alle hverdage) opretholdes fra og med 3. september 2018. Linje 80 og 82 er det dog helt slut med - de kørte sidste gang tirsdag 28. august. Aarhus Sporveje 127, Volvo B12M-66/Säffle (8500) årg. 2005, som linje 81 på Damgårds Allé i Beder. Bussen har næppe nogen lang fremtid hos Aarhus Sporveje, nu hvor letbaneerstatningsbuslinjerne for alvor begynder at falde væk.

Foto: Peter Teglgaard, 27. august 2018.

Aarhus Sporveje 719 ved Nørreport, Aarhus

Aarhus Sporveje 719 ved Nørreport, Aarhus

Busselskabet Aarhus Sporveje 719, Solaris Urbino 15 årg. 2014, som letbaneerstatningsbuslinje 87 ved Nørreport i Aarhus. Linje 87 er en slags fast erstatningsbuslinje, der kører ved større afbrydelser af letbanedriften. Tirsdag 28. august 2018 var linje 87 på gaden, efter at en Audi på afveje var kollideret med et letbanetog på letbanetraceén nær Dokk1. Linje 87 kørte første gang i nogle dage fra 17. december 2017 og frem til letbanens første driftsdag. I modsætning til den rigtige letbane, der køres af Keolis, er det Aarhus Sporveje(!), som kører erstatningsbuslinjen, hvis busser fremføres af chauffører (med eller uden uniform), der står på stand-by, men ellers har fri den aktuelle dag.

Foto: Peter Teglgaard, 28. august 2018.

Aarhus Letbane 2202-2102 ved Lisbjergskolen

Aarhus Letbane 2202-2102 ved Lisbjergskolen

Den øde beliggende letbaneendestation Lisbjergskolen på første dag med letbanen i drift. Vogntoget er nr. 2202-2102, der på denne tur havde bare 3 minutter at vende på efter en køretur på 70 minutter fra Odder.

Foto: Thomas de Laine, 25. august 2018.

Aarhus Letbane 2110-2210 ved Klokhøjen st.

Aarhus Letbane 2110-2210 ved Klokhøjen st.

Lisbjerg-delen af Aarhus Letbane ligger i et endnu ret ubebygget byudviklingsråde, hvilket står noget i kontrast til det massive letbaneanlæg med bl.a. en stor bro over motorvejen. Her ankommer vogntog 2110-2210 mod Lisbjergskolen til Parkér&Rejs-stationen Klokhøjen.

Foto: Thomas de Laine, 25. august 2018.

Aarhus Letbane 2102-2202 på Mårslet st.

Aarhus Letbane 2102-2202 på Mårslet st.

På Mårslet station vil halvdelen af turene på Odderbanen have endestation i dagtimerne, når Grenaabanen også er genåbnet. Fra Mårslet og ind mod Aarhus bliver der dermed i fremtiden kvarterdrift. Om aftenen, lørdag eftermiddag fra firetiden og hele søndagen vil der dog fortsat kun være timedrift på hele Odderbanen. Vogntog 2102-2202 mod Lisbjerg ankommer til Mårslet station.

Foto: Thomas de Laine, 25. august 2018.

Aarhus Letbane 2104-2204 på Malling st.

Aarhus Letbane 2104-2204 på Malling st.

Aarhus Letbanes vogntog 2104-2204 ankommer til Malling.

Foto: Thomas de Laine, 25. august 2018.

Aarhus Letbane 2109-2209 og 2204-2104 på Malling st.

Aarhus Letbane 2109-2209 og 2204-2104 på Malling st.

Krydsning på Malling station den første dag med letbanedrift: Til venstre vogntog 2109-2209 mod Aarhus og Lisbjergskolen og til højre vogntog 2204-2104 mod Odder.

Foto: Thomas de Laine, 25. august 2018.

Aarhus Letbane 2112-2212 på Odder st.

Aarhus Letbane 2112-2212 på Odder st.

Stadler Tango-vogntog nr. 2112-2212 afgår fra Odder på premieredagen. Et tv-hold er også til stede.

Foto: Thomas de Laine, 25. august 2018.

Aarhus Sporveje 124 ved Odder st.

Aarhus Sporveje 124 ved Odder st.

Med Odderbanens genåbning som letbane er det slut med de erstatningsbuslinjer, der blev oprettet i august 2016, hvor banen lukkede for ombygning. Det vil især sige linje 81, som - i modsætning til letbanen - blev kørt af Aarhus Sporveje. Bus 124, Volvo B12M-66/Säffle (8500) årg. 2005, holder pause som linje 81 ved Odder st. på banens genåbningsdag. Linje 81 fortsatte med at køre en kort tid efter letbanens åbning.

Foto: Thomas de Laine, 25. august 2018.

Arriva 2957 ved Odder st.

Arriva 2957 ved Odder st.

Arriva 2957, Volvo B12MA-55/Säffle (8500) årg. 2008, som Midttrafik-linje 302 ved Odder st.

Foto: Thomas de Laine, 25. august 2018.