Myldretid

Menu

Billeder

Der er 5.432 billeder på Myldretid. Find billeder ud fra tags eller linjenummer, eller prøv lykken for at se tilfældige billeder.

Søg i Billeder efter:

Ex. City-Trafik 7083 i Københavns Havn

Ex. City-Trafik 7083 i Københavns Havn

En bus holder på kajen i Københavns Havn en dag i 2001, klar til udskibning til Polen. Bussen er - som skilterullerne afslører - en tidligere A.P. Hansen-bus, nemlig vogn 11 fra 1987. Den kørte efter ombygning med bagdør i årene 1994-2001 hos Unibus, Arriva og til sidst City-Trafik som vogn (70)83 og var det meste af tiden S-bus. Aftageren i Polen var PPKS Nowy Sacz.

Foto: Kim Løvenskjold, ukendt dato.

MZK Oswiecim 63 ved banegården i Oswiecim, Polen

MZK Oswiecim 63 ved banegården i Oswiecim, Polen

MZK Oswiecim 63, DAB 12-1200B årg. 1992, som linje 3 ved banegården i Oswiecim i Polen. Bussen var ex. City-Trafik, København, nr. 59 (senere 2059) og kom i foråret 2007 til Oswiecim. Den var i drift her indtil begyndelsen af december 2020, hvor den brændte.

Foto: Thomas de Laine, 3. september 2010.

MZK Oswiecim 18 ved Chemików, Oswiecim, Polen

MZK Oswiecim 18 ved Chemików, Oswiecim, Polen

Denne tidligere Taastrup-bybus kørte 1991-2017 i Oswiecim i Polen - en by, der nok bedre er kendt under det tyske navn Auschwitz. Bussen er en Leyland-DAB 6-3-TL11/3 fra 1982 og ses her kort efter sin 30 års fødselsdag ved Chemików-endestationen for linje 1.

Foto: Thomas de Laine, 14. september 2012.

Ex. Møns Omnibusser 63 hos PKS Stalowa Wola, Polen

Ex. Møns Omnibusser 63 hos PKS Stalowa Wola, Polen

Ex. Møns Omnibusser 63, Leyland-DAB 7-1200L årg. 1984, på garageanlægget hos PKS Stalowa Wola i Polen. Bussen har stort set bevaret sin bemaling fra Møns Omnibusser-tiden, men fronten er nymalet i let afvigende design i Polen. Bussen kom i 2000 til Stalowa Wola, hvor den kørte til slutningen af 2019 for i 2020 at blive skrottet.

Foto: Thomas de Laine, 16. september 2012.

Ex. City-Trafik 322 i Stalowa Wola, Polen

Ex. City-Trafik 322 i Stalowa Wola, Polen

Ex. City-Trafik, Hadsund, vogn 322 hos PKS Stalowa Wola i Polen. Bussen er en Leyland-DAB 7-1200L leveret til Kruse i 1986. Den blev købt brugt af City-Trafik i 1994, og i 2000 kom den til Stalowa Wola, hvor den var i brug til 2017. Den kan dermed tælles med på listen over DAB-busser, som nåede at runde deres 30 års fødselsdag i drift i Polen.

Foto: Thomas de Laine, 17. september 2012.

Transgór Myslowice 07 i Chrzanów, Polen

Transgór Myslowice 07 i Chrzanów, Polen

Transgór Myslowice vogn 07 på rutebilstationen i Chrzanów i Polen. Bussen er ex. City-Trafik 2307, DAB 15-1200C mk. III årg. 1996.

Foto: Thomas de Laine, 7. september 2010.

Marprom 767 i Maribor, Slovenien

Marprom 767 i Maribor, Slovenien

Bybusselskabet i Maribor i Slovenien fik i 2004 den serie Volvo B10BLE-60/Säffle-busser, Combus i 1998 fik leveret til linje 200S i København, dvs. numrene 5137-5148. I 2016 var der stadig enkelte af dem tilbage. Her forlader "Marprom" vogn 767 med ukendt tidligere Combus-vognnummer rutebilstationen ved banegården i Maribor i maj 2016.

Foto: Thomas de Laine, 7. maj 2016.

Ex. Århus Sporveje 318 i Tallinn, Estland

Ex. Århus Sporveje 318 i Tallinn, Estland

TLT 2394 alias Århus Sporveje 318, Volvo B10M-60/Aabenraa årg. 1996, som linje 48 på Viru väljak i Tallinn i juli 2013.

Foto: Thomas de Laine, 24. juli 2013.

Ex. Århus Sporveje 433 i Tallinn, Estland

Ex. Århus Sporveje 433 i Tallinn, Estland

Ex. Århus Sporveje 433, Volvo B10MA-55/Säffle-ledbus årg. 1995, på Ehitajate tee i Tallinn, Estland, i maj 2018. Bussen er TLT (tidl. TAK) vogn 1442. Ultimo 2020 er der efter ca. 30 år ikke længere brugte danske busser i brug i den estiske hovedstad, men bussen på dette billede er bevaret i Estland et sted, der hedder Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaik.

Foto: Thomas de Laine, 11. maj 2018.

PKS Nowy Sacz N10021 i garagen i Nowy Sacz

PKS Nowy Sacz N10021 i garagen i Nowy Sacz

Ex. A.P. Hansen, Roskilde, vogn 11 på garageanlægget hos PKS Nowy Sacz i den sydpolske by Nowy Sacz. Lokalt vognnummer er N10021. Bussen fik døre 2-2-1 og HT-gul bemaling, da den blev ombygget hos DAB til Unibus i 1994, efter at City-Trafik havde tabt den tidligere A.P. Hansen-kørsel i Roskilde. Pudsigt nok fik City-Trafik senere hen bussen igen, da man skulle bruge midlertidigt materiel til linje 250S i 2000-01. Det er en Leyland-DAB 7-1200B fra 1987, som holdt ud til 2014 på de polske landeveje.

Foto: Thomas de Laine, 15. september 2012.

Herning Turisttrafik/Brande Buslinier UY 88 175 i Herning

Herning Turisttrafik/Brande Buslinier UY 88 175 i Herning

Herning Turisttrafik/Brande Buslinier havde 2002-11 denne DAB 7-1200B fra 1989. Bussen er bygget til A.P. Hansen, Roskilde, og den havde åbenbart beholdt sine A.P. Hansen-skilteruller hele vejen gennem tiden hos City-Trafik, Unibus og Arriva, for dobbeltbeskiltningen med linjenumrene 146/147 (og 213/214) var en A.P. Hansen-specialitet. Foto på garageanlægget i Herning.

Foto: Thomas de Laine, 19. marts 2011.

Østbornholms Lokaltrafiks "Gry" i Allinge

Østbornholms Lokaltrafiks "Gry" i Allinge

En DAB 12-1200L årg. 1993 fra Østbornholms Lokaltrafik på BAT-rute 7 i Allinge i juni 2012, mens "Folkemødet" fandt sted. Bussen er navngivet Gry og oprindeligt leveret til Faber i Randers. Herfra kom den via Dania Bustrafik og Combus til Connex/Veolia. Østbornholms Lokaltrafik havde den i årene 2007-13.

Foto: Thomas de Laine, 16. juni 2012.

Østtrafik 170 og 214 på Fakse Bystation

Østtrafik 170 og 214 på Fakse Bystation

Fakse Bystation den sidste dag med Østtrafik på Stevns. Fra næste morgen stod DitoBus for kørslen. Til venstre ses bus 170, en DAB 12-1200L fra 1996, og længst væk på "Fakse bybus" (ruten mellem Fakse by og Fakse Syd st.) lånevogn 214, en 12-1200L fra 1990 med fortid hos Søndergaards Rutebiler, DSB busser, Thinggaard og Kruse. Begge busserne kørte videre i DitoBus-regi.

Foto: Thomas de Laine, 27. marts 2010.

Red City Buses 1214 ved Kastellet, København

Red City Buses 1214 ved Kastellet, København

Ex. City-Trafik 2803, Volvo B7LT/East-Lancs årg. 2001, ombygget til open-top-sightseeingbus ved Kastellet i København. Bussen tilhører her Red City Buses.

Foto: Thomas de Laine, 1. maj 2016.

Kruse 7109 og Lokalbus 9054 ved Åmarken st., København

Kruse 7109 og Lokalbus 9054 ved Åmarken st., København

I sommeren 2016 var det Køge Bugt-banens tur til at være spærret for sporarbejde. Åmarken st. var udgangspunkt for det meste af erstatningsbustrafikken, som i de første dage bestod af intet mindre end 89 busser, inden det blev reduceret lidt. Her ses to styk Volvo B12M-lavbagperronbusser på Åmarken stations parkeringsplads, der var blevet inddraget til midlertidig busterminal: Til venstre Kruse 7109, Volvo B12M-60/Aabenraa (Volvo 8500) årg. 2003, og til højre Lokalbus 9054, Volvo B12M-65/Säffle (Volvo 8500) årg. 2004. Bus 9054 er ex. Aarhus Sporveje nr. 641, som siden 2014 har været anvendt af Lokalbus til ekstra- og togbuskørsel.

Foto: Thomas de Laine, 4. juli 2016.

Alba Turist UL 90 248 ved Svanemøllen st., København

Alba Turist UL 90 248 ved Svanemøllen st., København

Under spærringen af Nordbanen i sommeren 2010 kunne man møde et større antal ældre højgulvsrutebiler, typisk Volvo B10M'er med DAB- eller Aabenraa-karrosserier. Hovedforbindelserne udgik fra Svanemøllen, hvor ex. DSB 212, Volvo B10M-60/Aabenraa årg. 1990, her ses før afgang som linje E mod Hillerød. Bussen kørte i DSB- og Arriva-tiden på Fyn med base i Svendborg, og den forblev efter udrangering på øen hos Tågårds Busser i Otterup, i hvis bemaling den stadig fremstod i sommeren 2010, hvor den dog tilhørte firmaet Alba Turist.

Foto: Thomas de Laine, 5. juni 2010.

Arriva 8653 på Vejlesøvej, Holte

Arriva 8653 på Vejlesøvej, Holte

I sommeren 2010 var der sporarbejder på Nordbanen, og i den forbindelse kørte bl.a. togbuslinje H Holte-Virum-Sorgenfri-Buddinge med forbindelse i Buddinge til S-togslinje H mod København. En del af de busser, som kørte sommeren over, var ledbusser, som Arriva havde fået til overs forskellige steder i landet. Her drejer bus 8653, Volvo B10MA-55/Säffle årg. 1998, fra Dronninggårdsvej ud på Vejlesøvej kort efter afgang fra Holte station. Bussen blev oprindeligt leveret til Linjebus i Hadsund som vogn 4030.

Foto: Thomas de Laine, 6. august 2010.

Nettbuss 8520 på Lejrevej, Lejre

Nettbuss 8520 på Lejrevej, Lejre

Under sporarbejdet på Nordvestbanen i sommeren 2012 kunne man bl.a. opleve den specielle, midlertidige linje 936 mellem Lejre og Hvalsø. Nettbuss 8520, VDL Ambassador årg. 2010, som linje 936 på Lejrevej i Lejre.

Foto: Thomas de Laine, 18. juli 2012.

Arriva 1415 på Helsingørmotorvejen, Lundtofte

Arriva 1415 på Helsingørmotorvejen, Lundtofte

Arriva 1415, Volvo B10BLE-63/Aabenraa årg. 2001, som linje 173E på Helsingørmotorvejen i Lundtofte kort før introduktionen af nye Scania-busser på 14,6 m.

Foto: Thomas de Laine, 27. marts 2012.

Arriva 1915 på busvejen ved Køge Sygehus

Arriva 1915 på busvejen ved Køge Sygehus

12. december 2010 blev bybusserne i Køge erstattet af A-buslinjerne 101A og 102A. Her ses på premieredagen Arriva 1915 (opr. Veolia 6411), Volvo B7RLE/Säffle (8500LE) årg. 2006, som linje 101A på den daværende busvej mellem Køge Sygehus og Stensbjergvej. 12 af de 15 busser i denne serie blev forsynet med røde hjørner op til omstillingen.

Foto: Thomas de Laine, 12. december 2010.

Scania-busser hos City-Trafik, Thorvald Borgs Gade

Scania-busser hos City-Trafik, Thorvald Borgs Gade

Fire af City-Trafiks Scania N113CLL/Lahti-busser fra 1996 spejler sig i en større vandpyt, mens de står i garagen på Thorvald Borgs Gade. Fra venstre mod højre er det 2411, 2414, 2413 og 2419. Busserne blev anvendt på linje 34 (senere 35), 73 og 77/78 på Amager fra maj 2003 til efteråret 2011.

Foto: Thomas de Laine, 31. juli 2011.

City-Trafik 2741 på Fabriksmestervej, København

City-Trafik 2741 på Fabriksmestervej, København

City-Trafik 2741, Volvo B12BLE/Aabenraa (8500LE) årg. 2003, som ekstrabus på linje 9A mod Islands Brygge st. på Fabriksmestervej på Holmen. Bussen bærer EU-flag i kombination med Dannebrog, formentlig i anledning af Melodi Grand Prix, der på dette tidspunkt afholdtes i København.

Foto: Thomas de Laine, 10. maj 2014.

Arriva 1161 og 1200 på Refshalevej, København

Arriva 1161 og 1200 på Refshalevej, København

Da der i maj 2014 blev afholdt Melodi Grand Prix på Refshaleøen, undskyld, Eurovision Island, var der indsat massiv ekstrakørsel på linje 9A mellem Refshaleøen og Hovedbanegården. Det var tre år, før linje 9A på ordinær vis blev forlænget til Refshaleøen - linjens endestation var endnu ved Operaen. To Scania OmniLink-busser fra Arriva, vogn 1161 på 14,6 m fra linje 150S og vogn 1200 på 13,7 m fra linje 1A, mødes på linje 9Ax på Refshalevej.

Foto: Thomas de Laine, 10. maj 2014.

Arriva 1844 på Backersvej, København

Arriva 1844 på Backersvej, København

I foråret 2012 blev linje 4A endnu engang omlagt på Amager, så der fra Sundbyvester Plads kørtes ad Wibrandtsvej og Backersvej til endestation ved Lergravsparken. Her ses Arriva 1844, Scania OmniLink årg. 2004, på Backersvej ud for den gamle linje 5-sløjfe en af de første dage med den nye rute. I samme periode var der forsøg med ændret flow i busserne på linje 4A, så man steg ind foran og bagest og kun ud i midten, hvilket store markeringer på midter- og bagdørene på 1844 forsøger at gøre tydeligt.

Foto: Thomas de Laine, 3. april 2012.

Anchersen 3038 i Jernholmen garage, København

Anchersen 3038 i Jernholmen garage, København

Movialands eneste nyleverede bus i 2020 ankom i november til Anchersen. Det er en BYD-elbus mere af samme type, som de 27, der i 2019 blev leveret til linje 18, og som siden oktober 2020 også kører på den nye linje 32. Her er den nye bus, nummereret 3038, fotograferet på Anchersens garageanlæg på Jernholmen i selskab med en af vognmandens turistbusser, endnu inden den blev sat i drift.

Foto: Bo Kristensen, 19. november 2020.