Myldretid

Menu

Billeder

Der er 5.461 billeder på Myldretid. Find billeder ud fra tags eller linjenummer, eller prøv lykken for at se tilfældige billeder.

Søg i Billeder efter:

Arriva 1855 og 1138 på Refshaleøen, København

Arriva 1855 og 1138 på Refshaleøen, København

Der har i en periode været problemer med nogle af ladestanderne på linje 2A, og for at kunne opretholde driften har Arriva derfor ladet nogle løb køre med dieselbusser. Derved har man igen kunnet opleve Scania OmniLink'er på linje 2A. Her får 1855, VDL Citea SLFA 180-ledbus årg. 2019, noget tiltrængt strøm, med bus 1138, Scania OmniLink årg. 2012, ved siden af. Sidstnævnte bus måtte lånes fra linje 1A for dagen.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 16. februar 2021.

Nobina 6251 på garageanlægget i Frederiksværk

Nobina 6251 på garageanlægget i Frederiksværk

Nobina 6251 er en Volvo B7RLE/Säffle (8900LE) nyleveret til Randers bybusser i 2012. Den blev, sammen med flere kolleger fra Randers, overflyttet til Nobinas kørsel på Sjælland, efter at Nobina måtte aflevere bybuskørslen i Randers i august 2020. 6251 er kommet til Frederiksværk, hvor den anvendes til ekstrakørsel. Her ses den på garageanlægget i Frederiksværk efter at have kørt morgenekstraturen på linje 326 Frederiksværk-Hillerød kl. 6.55-7.46.

Foto: Christoph Bastrup, 15. januar 2021.

Arriva 4032 på Nytorv, Aalborg

Arriva 4032 på Nytorv, Aalborg

Arriva 4032, en Scania OmniLink årg. 2010, på Nytorv i Aalborg om aftenen 2. august 2017. Bussen blev egentlig bygget til bybuskørslen i Svendborg, men blev allerede i 2012 overført til den nordjyske hovedstad.

Foto: Thomas de Laine, 2. august 2017.

Ex. Brændekilde 53 hos PKS Chelm, Polen

Ex. Brændekilde 53 hos PKS Chelm, Polen

Ex. Brændekilde vogn 53 (senere City-Trafik vogn 453), en Leyland-DAB 6-5-TL11/3 fra 1982, havde i 2001 fundet vej til PKS Chelm i Polen. Den henstod hos dette rutebilselskab i Chelm i september 2012, hvor mere end én del var blevet afmonteret...

Foto: Thomas de Laine, 18. september 2012.

R&J PWL 49LK i Wolsztyn, Polen

R&J PWL 49LK i Wolsztyn, Polen

Busselskabet R&J i Wolsztyn, Polen, har gennem årene anskaffet en del brugte busser fra Skandinavien. I 2005 fik man denne Leyland-DAB 7-1024L fra 1984, der i sin tid var bygget til Svend Aager Andersen i Vinderup. Bussen ses her i Wolsztyn i september 2013, men var i hvert fald stadig hos selskabet fem år senere.

Foto: Thomas de Laine, 13. september 2013.

SCR "Centrol" PKR FC24 i Kozmin Wielkopolski, Polen

SCR "Centrol" PKR FC24 i Kozmin Wielkopolski, Polen

En Leyland-DAB 7-1200L fra 1987 hos SCR "Centrol" i Kozmin Wielkopolski. Bussen er ex. Søndergaard, Fjerritslev, vogn 87, som i 1994 blev busovertaget af DSB busser og i 1998 kom til Polen. Den kørte først hos PKS Leszno, hvor den fik selskabets blå og hvide bemaling. I 2010 kom den til SCR "Centrol".

Foto: Thomas de Laine, 15. september 2013.

SCR "Centrol" PKR 07WF i Kozmin Wielkopolski, Polen

SCR "Centrol" PKR 07WF i Kozmin Wielkopolski, Polen

En bus, der oprindeligt var Buerup Bilruter vogn 6, kom via Nordvest-Bus, Combus, Wulff Bus og Vejstruprød Busimport til firmaet SCR "Centrol" i Kozmin Wielkopolski i Polen. Den står her på garageanlægget i Kozmin og anvendtes i 2013 øjensynligt bl.a. til skolebuskørsel. Det er en Leyland-DAB 7-1024L fra 1987.

Foto: Thomas de Laine, 15. september 2013.

PKS Zielona Gora Z70105 i det vestlige Polen

PKS Zielona Gora Z70105 i det vestlige Polen

En Leyland-DAB 7-5-TL11/3 fra 1983 på en landevej i det vestlige Polen, formentlig ikke så langt fra Swiebodzin. Bussen er PKS Zielona Gora vogn Z70105, som kom til dette selskab i 2007 og så vidt vides stadig kører i slutningen af 2020. Dens første ejer var Mortensen i Kragelund, men de sidste 11 år i Danmark kørte den hos Wulff Bus.

Foto: Thomas de Laine, 13. september 2013.

PKS Zielona Gora Z70009 ved Swiebodzin st., Polen

PKS Zielona Gora Z70009 ved Swiebodzin st., Polen

Kurt Larsen i Bisserup fik i 1984 leveret denne Leyland-DAB 7-1200L, som i 1993 gik retur til DAB. Året efter blev den solgt til PKS Zielona Gora i Polen, hvor den her ankommer til jernbane- og rutebilstationen i Swiebodzin i september 2013. PKS Zielona Gora har i øvrigt et af sine garageanlæg på stedet. Bussen blev udrangeret i januar 2019 og fik dermed knap 25 år på de polske landeveje.

Foto: Thomas de Laine, 13. september 2013.

EasyMile EZ10-bus hos Nobina, Glostrup

EasyMile EZ10-bus hos Nobina, Glostrup

Den første af de selvkørende shuttlebusser til forsøget på DTU er nu blevet testet hos Nobina i Glostrup. Det er nemlig Nobina, der er operatør på busserne. Her ses en af de i alt tre små busser på Glostrup-anlægget 16. december 2020. Denne type er fra EasyMile og hedder EZ10. Der er plads til omkring 10 passagerer ombord, og under forsøget vil busserne køre højst 15 km/t. Ligesom de andre forsøg med selvkørende shuttlebusser, der for tiden foregår på dansk jord, er busserne selvkørende på niveau 3. Kørslen på DTU forventes at begynde i januar 2021.

Foto: Bo Kristensen, 16. december 2020.

To EasyMile EZ10-busser til forsøget på DTU

To EasyMile EZ10-busser til forsøget på DTU

To af de tre EasyMile EZ10, der skal bruges til forsøget på DTU med selvkørende shuttlebusser. Der vil blive rejst en telthal på DTU som "garage" for busserne, der køres af Nobina.

Foto: Bo Kristensen, 16. december 2020.

De Blaa Omnibusser 6255 ved Lyngby st.

De Blaa Omnibusser 6255 ved Lyngby st.

De Blaa Omnibusser 6255, Volvo B8RLE/Wroclaw (8900LE) årg. 2015, som linje 170 ved Lyngby st. Bussen kørte fra ny til august 2020 på Randers bybusser og er efter indbygning af bagdør blevet sat i drift hos De Blaa Omnibusser. De Blaa er blevet begavet med tre tidligere Randers-busser, vogn 6254-6256, som erstatter tre Volvo B7RLE fra leveringen i 2009. Busser overført fra andre Nobina-enheder fylder dermed efterhånden en del hos De Blaa Omnibusser, idet også vognene 3602, 3604, 6107-6108 og 6402 kører hos De Blaa.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 16. december 2020.

De Blaa Omnibusser 3602 på Holte Stationsvej, Holte

De Blaa Omnibusser 3602 på Holte Stationsvej, Holte

De Blaa Omnibusser 3602, Volvo B7RLE/Wroclaw (8900LE) årg. 2012, som linje 334 på Holte Stationsvej, omgivet af andre Volvo'er fra De Blaa, som jo er helt dominerende i området.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 16. december 2020.

Nobina 6253 på Toftebæksvej, Lyngby

Nobina 6253 på Toftebæksvej, Lyngby

Nobina 6253, Volvo B8RLE/Wroclaw (8900LE) årg. 2013, krydser Nærumbanen på Toftebæksvej i Lygnby som linje 40E mod Høje Taastrup. Bussen blev nyanskaffet til Randers bybusser, som Nobina imidlertid måtte aflevere i august 2020. Den er derpå overført til kørsel i Movias område og har derfor fået (gen)indbygget bagdør bag bagakslen. Bussen er efterfølgende tilgået Glostrup garage.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 16. december 2020.

PKS Pila 00077 på rutebilstationen i Pila, Polen

PKS Pila 00077 på rutebilstationen i Pila, Polen

PKS Pila har i en del år været blandt de store brugere af DAB-busser i Polen, formentlig bl.a. som følge af selskabets relationer til Vejstruprød Busimports polske samarbejdspartner i Pila. Denne DAB-Silkeborg 7-0948L fra 1989 blev oprindeligt bygget til Skjern Rute- og Turistfart og har bl.a. været gennem Wulff Bus, før den i 2007 kom til Pila som vogn 00077. I slutningen af 2020 kører bussen så vidt vides stadig hos PKS Pila. Rutebilstationen i Pila.

Foto: Thomas de Laine, 1. oktober 2011.

KM Szczecinek 413 i Szczecinek, Polen

KM Szczecinek 413 i Szczecinek, Polen

Tidligere Odsherreds Jernbane vogn 73, en Leyland-DAB 7-1200L fra 1986, hos KM Szczecinek i Szczecinek, Polen, nu som vogn 413. Bussen kørte her i årene 2002 til 2012.

Foto: Thomas de Laine, 30. september 2011.

PKS Szczecinek 602061 i Szczecinek, Polen

PKS Szczecinek 602061 i Szczecinek, Polen

PKS Szczecinek vogn 602061, en Volvo B10M-60/DAB årg. 1986, i Szczecinek i Polen. Bussen er ex. DSB vogn 036, og den fandt vej til Polen i 2002.

Foto: Thomas de Laine, 30. september 2011.

PKS Gniezno 606 i Wrzesnia, Polen

PKS Gniezno 606 i Wrzesnia, Polen

Tidligere Partner Bus 8421, DAB 15-1200C mk. II årg. 1994, hos PKS Gniezno i Wrzesnia i Polen. Efter 16½ år på landevejene i Hornsherred gik bussen i bytte til VDL i december 2010, hvorfra den blev solgt videre til det polske rutebilselskab i 2011. Den har internnummer 606.

Foto: Thomas de Laine, 15. september 2013.

Ex. HT 1733 hos PKS Gniezno, Wrzesnia, Polen

Ex. HT 1733 hos PKS Gniezno, Wrzesnia, Polen

Ex. HT 1733, Volvo B10M-60/Aabenraa årg. 1986, parkeret hos PKS Gniezno i Wrzesnia, Polen. Efter udrangering fra Bus Danmark, kom bussen til PKS Gniezno i 1998, der brugte den til et tidspunkt i 2013, efter at dette billede blev taget i midten af september samme år.

Foto: Thomas de Laine, 15. september 2013.

Natan 94 i Olkusz, Polen

Natan 94 i Olkusz, Polen

En Renault Master-minibus, endnu i STS-farver fra tiden hos Kruse i Nakskov, på rutebilstationen i Olkusz i Polen. Bussen blev efter udrangering fra Kruse i 2009 solgt til firmaet Natan i den polske by Plaza, som ligger noget syd for Olkusz. Her kørte den som vogn 94 indtil udrangeringen i 2015.

Foto: Thomas de Laine, 5. september 2010.

PKM Olkusz 7954 i Olkusz, Polen

PKM Olkusz 7954 i Olkusz, Polen

PKM Olkusz, bybusselskabet i den polske by Olkusz, var blandt køberne af DAB serie 12-busser, der blev samlet i Polen. Denne DAB 12-1200B er således samlet i 1995 på DABs "fabrik" i Koszalin. Som mange af de andre polskbyggede serie 12'ere havde den døre 2-2-2, og i Olkusz' tilfælde var der også enkeltsæder i vinduessiden, i hvert fald i forreste del. Både bus 7954 og søsteren 7953 blev udrangeret i 2012. Her ses bus 7954 på gaden i Olkusz i september 2010.

Foto: Thomas de Laine, 5. september 2010.

MZK Koszalin 1139 på værkstedet i Koszalin, Polen

MZK Koszalin 1139 på værkstedet i Koszalin, Polen

DAB byggede i 1993 denne serie 15-demobus, som blev udstillet på Transport '93 i Herning og efterfølgende kørte hos forskellige busselskaber, bl.a. Unibus i København. Bussen kom imidlertid så tidligt som 1994 til Polen, nemlig til bybusselskabet i Koszalin, MZK Koszalin. Dette hang formentlig sammen med DABs daværende forsøg på at etablere busproduktion i Polen med base i samme by. DABs polske busfabrik lettede aldrig helt, selvom der blev bygget et mindre antal serie 12-busser i Polen i midten af 1990'erne, men serie 15-demobussen fik en længere karriere på vejene i Koszalin, hvor den var i brug helt til 2012. Her ses bussen - stadig i oprindelig hvid demobus-bemaling med gråt skørt - på værkstedet hos MZK Koszalin. Som det ses, bar den internnummer 1139, og mon ikke det er den eneste serie 15, der har kørt på sorte nummerplader?

Foto: Thomas de Laine, 30. september 2011.

PKS Koszalin 10617 i Koszalin, Polen

PKS Koszalin 10617 i Koszalin, Polen

Ex. HHJ vogn 67, en Leyland-DAB 7-1200L fra 1986, er netop ankommet til rutebilstationen i Koszalin, Polen, og bakker på plads i rækken af pauserende rutebiler. Bussen kom til PKS Koszalin i 2001, hvor den fik vognnummer 10617.

Foto: Thomas de Laine, 30. september 2011.

PKS Nowy Sacz N80017 i Nowy Sacz, Polen

PKS Nowy Sacz N80017 i Nowy Sacz, Polen

Ex. Århus Sporveje 292, DAB 12-1200B årg. 1992, på rutebilstationen i Nowy Sacz, Polen. Bussen kom efter udrangering fra Aarhus i 2007 til PKS Nowy Sacz som vogn N80017. Aarhus-fordørene passer godt til polske forhold, hvor forreste halvdør kun bruges som adgang til chaufførpladsen. Dør 1B åbnes og lukkes derfor separat og skal helst lukke med gummilisten uden på dør 1A.

Foto: Thomas de Laine, 2. september 2010.

PKS Pulawy 00005 i Ryki, Polen

PKS Pulawy 00005 i Ryki, Polen

Ex. HT 1716, en Leyland-DAB 8-1200B fra 1986, i drift hos PKS Pulawy i Ryki, Polen. Bussen har fået spærret midterdørene, så den nu i praksis har dørarrangement 2-0-1. Bussen kom til Polen i 2000, og havde hos PKS Pulawy vognnummer 00005. Den blev udrangeret i 2014.

Foto: Thomas de Laine, 19. september 2012.