Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Billeder > Blad alle billeder igennem

Blad alle billeder igennem

Nyeste først | Ældste først

<< Forrige | Side 2 af 198 | Næste >>

Arriva 1012 ved Greve st. Arriva 1012, Scania OmniExpress 320LE årg. 2016, ankommer til den midlertidige busterminal ved Greve station. Arriva indsatte 23 busser af typen på linje 600S i december 2016.

Foto: Thomas de Laine, 4. februar 2017

Lokalbus 4431 ved Greve st. Lokalbus 4431, Irisbus Crossway LE årg. 2011, som linje 225 i den midlertidige busterminal ved Greve st.

Foto: Thomas de Laine, 4. februar 2017

Bus Danmark 1244 på Axeltorv, København Bus Danmark 1244, Volvo B10R-59/Aabenraa årg. 1979, som linje 16 på Axeltorv - med den nu nedrivningstruede, men farverige bygning Palads Teatret i baggrunden. Fra køreplansskiftet 1. juni 1997 sprang linje 16 dette stoppested over; bussen forlod driften i efteråret 1998, og i maj 2003 blev linje 16 nedlagt.

Foto: Thomas de Laine, 26. maj 1997

City-Trafik 66 ved Nordhavn st., København City-Trafik vogn 66, DAB 12-1200B årg. 1990, som linje 9 ved Nordhavn station i slutningen af juli 1995. Bussen var i perioden ca. 1995-96 totalreklame for Dow Jones Telerate. Fra juni 1996 kom linje 9 på ny kontrakt i HTs 5. udbud, hvor entreprenørerne ikke måtte have totalreklamer længere. De vendte dog senere tilbage...

Foto: Thomas de Laine, dato ukendt

Første nye 5C-bus hos MAN i Greve Den første af de nye MAN-gasledbusser til Københavns linje 5C er ankommet til MAN i Greve. Bemærk det særlige CityLine-design og de mange døre. Der kommer i alt 41 busser af typen, vogn 1600-1640.

Foto: Bjarne Korsgaard, 27. januar 2017

HT 2038 og 300 på Rådhuspladsen, København HT 2038, ex. Amagerbanen 1038, og HT 300, ex. KS 300, som linje 32H hhv. 30 i Rådhuspladsens Amagerterminal. Begge busser er af typen Leyland-DAB serie II årg. 1967.

Foto: Niels Hertz, 24. september 1982

Bus Danmark 1411 på Rådhuspladsen, København Bus Danmark 1411, Volvo B10M-60/Aabenraa årg. 1981, som linje 75E i Rådhuspladsens Amagerterminal.

Foto: Thomas de Laine, 26. september 1997

HT 1580 og 1496 som natbusser på Rådhuspladsen, København HT 1580, Scania N112/DAB årg. 1984, som natbuslinje 933 mod Dragør, og HT 1496, Leyland-DAB 6-1-TL11/5 årg. 1982, som natlinje 959 mod Frederikssund i Amagerterminalen på Rådhuspladsen i 1984 eller 1985. Linjerne blev februar 1998 erstattet af bl.a. linjerne 81N og 92N, hvoraf sidstnævnte også har benyttet Amagerterminalen.

Foto: Niels Hertz, dato ukendt

Scania-Vabis fra Bojesen, Hjortekær, på Danmarks Busmuseum Denne Scania-Vabis B42VE med karrosseri fra Sorø Karosserifabrik blev bygget til Bojesen i Hjortekær (senere Hjortekær Trafik) i december 1952. Siden udrangeringen i 1970 har den været bevaret i forskelligt regi og fra 2013 hos Bushistorisk Selskab. I forbindelse med etableringen af Danmarks Busmuseum i Skælskør i 2016 er bussen blevet udstillet her.

Foto: Thomas de Laine, 7. august 2016

Tango-vogn på Aarhus Letbanes Trafik- og Servicenter, Aarhus Aarhus Letbanes linje Odder-Aarhus-Grenaa skal betjenes med Stadler Tango-vogne. Her ses den først leverede af slagsen på Aarhus Letbanes Trafik- og Servicenter i Aarhus under et åbent hus-arrangement i oktober 2016. Odder-Grenaa-linjen ser ud til at være planlagt til at få linjenummeret L1 at dømme efter skilte mv. under åbent hus-arrangementet - hvilket er lidt pudsigt, eftersom netop de yderste dele til Odder og Grenaa kommer til at åbne senere end de indre dele af letbanen.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 8. oktober 2016

Variobahn-vogn på Aarhus Letbanes Trafik- og Servicenter, Aarhus Stadler Variobahn-vogn til Aarhus Letbane på Trafik- og Servicecentret i Aarhus under et åbent hus-arrangement i oktober 2016. Variobahn-vognene skal primært bruges på Odder-Lisbjerg/-Lystrup-linjen, der er i øvrigt ifølge materiale på stedet ser ud til at få linjenummeret L2.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 8. oktober 2016

Umove 8972 i Nordre Frihavnsgade, København Umove 8972, Linkker 13LE årg. 2016, som linje 3A i Nordre Frihavnsgade på Østerbro den første dag med typen i drift i København.

Foto: Thomas Hildebrand, 29. august 2016

Særtog ved indvielsen af Carlsberg station passerer Enghave Et særtog fra Østerport fragtede transportminister Hans Christian Schmidt, DSBs administrerende direktør Flemming Jensen og et større følge til den nye Carlsberg station, der blev indviet med snoreklipning, taler og musik ved Jernbaneorkestret. Særtoget var det flagsmykkede sæt SA 34, som samtidig er det reneste S-tog, fotografen har set i meget lang tid. Ydermere havde man fundet på at skilte det linje Bx! Her passerer særtoget gennem Enghave station.

Foto: Thomas de Laine, 3. juli 2016

Første S-tog ankommer til Carlsberg station, København Første S-tog lægger an til landing på den nye Carlsberg station. Det er linje B mod Farum med afgang kl. 12.01 på indvielsesdagen 3. juli 2016. Afgangen blev kørt af SA 94. Når den nye Carlsberg-bydel er vokset frem, forventes den nye station at få ganske mange passagerer, og den er bl.a. tilgodeset med rulletrapper og en stor cykelkælder. Busbetjeningen i området er dog ikke ændret, så vil man skifte til linje 3A, 10 eller 14, må man ud på en kort spadseretur til Enghavevej, men linje 1A kører da forbi på Vigerslev Allé.

Foto: Thomas de Laine, 3. juli 2016

Sidste S-tog afgår fra Enghave station, København Det definitivt sidste S-tog fra Enghave station blev linje B mod Høje Taastrup 3. juli 2016 kl. 11.54. Afgangen blev kørt af SA 17, der her ses sætte i gang fra stationen. En del interesserede var mødt frem for at forevige det. Adgang til stationen blev umiddelbart efter spærret, og perron, gangbro og trappe mv. vil formentlig blive fjernet i de kommende måneder. På arealet vil der muligvis senere blive etableret et vendespor, der vil gøre det muligt at lade nogle af de vestfrakommende S-tog have den nye Carlsberg station som endestation. Enghave station åbnede som S-togsstation i 1934, men havde forinden eksisteret i en årrække som Vester Fælledvej trinbræt for visse "almindelige" tog.

Foto: Thomas de Laine, 3. juli 2016

Keolis 8484 i +Way-design ved Nørreport st., København Keolis 8484, Volvo B12BLE/Vest årg. 2007, var en periode i efteråret 2015 forsøgsvist folieret i det planlagte +Way-design, idet linje 5A fra april 2017 skal overgå til dette koncept. Cirklerne med +'er i var gennemgående i designet. Det endelige design kommer dog til at have et andet logo end cirklen med et +-tegn.

Foto: Thomas de Laine, 5. november 2015

Arriva 1675 fra dørsiden efter uheldet i Jernbanegade, København Onsdag 10. februar 2016 om eftermiddagen kørte Arriva 1675 (opr. Nettbuss 8475) på linje 5A ind i Cirkusbygningen i Jernbanegade. Bussen gled, fordi en forankørende 5A-bus havde tabt diesel på vejbanen. 1675 fik, som det ses, et ordentligt hak i tuden ud af det, men ingen kom til skade, og huset led heller ikke den helt store overlast. Bemærk, hvordan man er i gang med at rense vejbanen bag ved bussen.

Foto: Thomas Weidekamp, 10. februar 2016

Arriva 1675 fra vinduessiden efter uheldet i Jernbanegade, København Arriva 1675 (opr. Nettbuss 8475), Volvo B12BLE/Vest årg. 2007, i Jernbanegade efter uheldet, hvor bussen var kørt ind i Cirkusbygningen.

Foto: Thomas Weidekamp, 10. februar 2016

Arriva 1685 i Nørre Voldgade, København Da Arriva 1675 på linje 5A onsdag 10. februar 2016 kørte ind i Cirkusbygningen i Jernbanegade ved Rådhuspladsen, skyldtes det, at Arriva 1685 af samme type, der kørte en lidt tidligere tur, havde lækket diesel. Faktisk havde 1685 efterladt sig diesel hele vejen fra Jernbanegade over Rådhuspladsen og gennem Vester Voldgade op til Jarmers Plads/Nørre Voldgade, hvor bussen stoppede. Den blev efterladt i Nørre Voldgade med havariblinket tændt og en stank af diesel. Efterfølgende måtte gaderne spærres af og vaskes rene, ligesom der selvfølgelig måtte ryddes op efter uheldet i Jernbanegade. Arriva 1685 (opr. Nettbuss 8485), Volvo B12BLE/Vest årg. 2007, venter på at blive hentet i Nørre Voldgade.

Foto: Thomas Weidekamp, 10. februar 2016

Arriva 1685 bagfra i Nørre Voldgade, København "Synderen" fra dieselspildet ved Rådhuspladsen, Arriva 1685, henstår med nødlys i Nørre Voldgade...

Foto: Thomas Weidekamp, 10. februar 2016

DitoBus 4736 i Ruds Vedby DitoBus 4736, VDL Ambassador årg. 2010, som linje 490 i Ruds Vedby.

Foto: Thomas de Laine, 16. januar 2016

Københavns Sporveje 437 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm Københavns Sporvejes motorvogn 437 ved kavalkaden på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm i anledning af Sporvejshistorisk Selskabs 50 års jubilæum. Vogn 437 var den første vogn foreningen anskaffede, og det skete kort efter stiftelsen i 1965. Nummer 437 blev bygget af Scandia til Københavns Sporveje i 1918, og den var i drift frem til foreningens overtagelse.

Foto: Thomas de Laine, 20. juni 2015

Århus Sporveje nr. 3 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm Århus Sporveje nr. 3 udsmykket i anledning af Sporvejshistorisk Selskabs 50 års jubilæumskavalkade. Vognen blev bygget af Scandia i 1945, hvor Aarhus skulle have nye sporvogne, da de gamle var blevet ødelagt under krigen. Vognen var i drift til 1971, hvor sporvejsdriften i Aarhus ophørte.

Foto: Thomas de Laine, 20. juni 2015

HT 1501 i kavalkade på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm HT 1501, Leyland-DAB serie 6 årg. 1982, i jubilæumskavalkaden 20. juni 2015 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm.

Foto: Thomas de Laine, 20. juni 2015

HT 1388 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm HT 1388 er netop blevet flot istandsat af Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm. Ved kavalkaden i juni 2015 kunne den ses i Ørnevej-udførelse som linje 43 til Holmens Bro med femkant, Ørnevej-mærke og det hele. Bussen er en Scania BR112/DAB fra 1982 og var i drift i København til 1996, hvor de sidste vogne af typen udrangeredes.

Foto: Thomas de Laine, 20. juni 2015

<< Forrige | Side 2 af 198 | Næste >>

Ophavsret
Alle billeder er beskyttet af lov om ophavsret. Gengivelse af billederne er forbudt uden tilladelse fra fotografen. Du finder fotografens navn i tilknytning til hvert enkelt billede. Er du i tvivl om, hvordan du kommer i kontakt med fotografen, kan du skrive til admin@myldretid.dk eller via kontakt-siden. Det er fuldt tilladt at kopiere billederne til privat brug, når dette ikke sker i erhvervsøjemed. Mere om ophavsret...

 Opdateret sidst:
26. marts 2017

 

 Billeder
Nyeste billeder

Blad alle billeder igennem

Se tilfældige billeder

Søg i Billeder

Nøgleord

Linjenummer

Dato for optagelse

Billedserier

Billedagenten - nye billeder på danske bussider

Om billederne
Ophavsret

Busbilleder uden at spørge først?

 Kommentarer

Ole til Arriva 1758 på Hovevej, Veksø (9. okt. 16 kl. 11:38)

fynboen til Arriva 4025 i Svendborg (22. aug. 16 kl. 23:47)

Christian Giersing til Bus Danmark 1518 på Køge st. (21. feb. 16 kl. 17:09)

Thomas de Laine til Bus Danmark 1518 på Køge st. (14. feb. 16 kl. 17:58)

Bamse1975 til Bus Danmark 1518 på Køge st. (6. feb. 16 kl. 00:26)

oåp til HT 1501 i kavalkade på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm (9. jan. 16 kl. 14:54)

HKN2015 til Aarhus Sporveje CG 91 240 i Hasselager garage (3. sep. 15 kl. 22:49)

nihese til HT 461 på Toftegårds Plads, Valby (5. dec. 14 kl. 13:32)

Alle kommentarer...

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/billeder/bladning.php
Copyright © 1999-2017 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.