Myldretid

Menu

Billeder

Der er 5.952 billeder på Myldretid. Find billeder ud fra tags eller linjenummer, eller prøv lykken for at se tilfældige billeder.

Søg i Billeder efter:

Arriva 1051 på Langebro, København

Arriva 1051 på Langebro, København

Arriva 1051, Volvo B7RLE-60/Säffle (Volvo 8500LE) årg. 2009, som linje 68 på Langebro i København.

Foto: Thomas de Laine, 8. oktober 2023.

Vikingbus 818 som Fleet-bus i Carsten Niebuhrs Gade, København

Vikingbus 818 som Fleet-bus i Carsten Niebuhrs Gade, København

En af Vikingbus' 13 Fleet-brandede busser i Carsten Niebuhrs Gade i København, på vej ind til den nye fjernbusterminal ved Dybbølsbro. Bussen er vogn 818, en Irizar i6 fra 2015, og den skal køre søndagens afgang kl. 16.45 mod Aarhus via Odense og Middelfart.

Foto: Thomas de Laine, 9. juni 2024.

Centrum Turist VK 90 046 i garagen, Tilst

Centrum Turist VK 90 046 i garagen, Tilst

Blandt de Volvo B10M-ledbusser med Van Hool Alizée-karosserier, Gråhundbus indsatte på Bornholmerbussen, var denne fra 1991, som hos Gråhundbus var vogn 95. Efter udrangering fra Gråhundbus' fjernbuskørsel kom bussen til en anden fjernbusoperatør, nemlig Centrum Turist i Østjylland, som brugte den under Billigbus.dk-konceptet. Her står den parkeret på Centrum Turists garageanlæg i Tilst.

Foto: Thomas de Laine, 21. april 2012.

Ex. Gråhundbus 91 på Sjælsmark Kaserne

Ex. Gråhundbus 91 på Sjælsmark Kaserne

En Volvo B10M fra 1984 med Van Hool Alizée-karosseri på Sjælsmark Kaserne i foråret 2010. Bussen kørte oprindeligt på Færøerne, hvor den dog blev totalskadet som forholdsvis ny. Da det kom til stykket, blev bussen alligevel genopbygget og solgt til Gråhundbus i Ballerup, hvor den blev til vogn 91. Her sluttede den karrieren som Edelskov-bus frem til udrangeringen i 2010.

Foto: Thomas de Laine, 15. maj 2010.

Busforsyningens "Smeden" i Kvægtorvsgade, København

Busforsyningens "Smeden" i Kvægtorvsgade, København

Denne Volvo B12 med Van Hool Altano-karosseri blev i 1993 nyleveret til Schmidts Turisttrafik i Glostrup. På sine gamle dage ombyggedes den til transportopgaver for bands mv. og anvendt fra 2008 til 2014 af firmaet Busforsyningen. Her ses den, navngivet "Smeden", i brug hos Busforsyningen i Kvægtorvsgade på Vesterbro i København.

Foto: Thomas de Laine, 11. december 2009.

Tide Bus 6005 i Østerågade, Aalborg

Tide Bus 6005 i Østerågade, Aalborg

Tide Bus 6005, Van Hool A13 årg. 2022, som linje 1 i Østerågade.

Foto: Thomas de Laine, 7. august 2022.

Tide Bus 6044 på John F. Kennedys Plads, Aalborg

Tide Bus 6044 på John F. Kennedys Plads, Aalborg

Tide Bus 6044, Van Hool A13 årg. 2022, som linje 12 på John F. Kennedys Plads i Aalborg. Der køres med flag, da det er første dag med Tide Bus og nye elbusser på Aalborgs bybusser.

Foto: Thomas de Laine, 7. august 2022.

DitoBus 4808 på Kristiansholmsvej nær Skafterup

DitoBus 4808 på Kristiansholmsvej nær Skafterup

Blandt de sidste højgulvsbastioner i Movialand er i foråret 2024 linje 615 mellem Sorø, Fuglebjerg og Bisserup. DitoBus 4808 (ex. Thykjær 3544), Volvo B12M-62/Carrus (Volvo 8700) årg. 2005, i den lille bussløjfe på Kristiansholmsvej sydøst for Skafterup.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 17. maj 2024.

Arriva 1173 som sidste dieselbus på linje 150S ved Nørreport st., København

Arriva 1173 som sidste dieselbus på linje 150S ved Nørreport st., København

Sidste afgang med Arriva- og dieselbus på linje 150S sent om aftenen lørdag 23. marts 2024. Turen blev gjort af Arriva 1173, Scania OmniLink årg. 2012, som i løbet af sine tolv års daglige slid på linjen fik præsteret omkring 1,1 mio. km.

Foto: Sikandar Sahil, 23. marts 2024.

Umove 7901 som første elektriske linje 150S ved Nørreport st., København

Umove 7901 som første elektriske linje 150S ved Nørreport st., København

Første elektriske afgang på linje 150S blev kørt af Umove 7901, Yutong E15 årg. 2024, med afgang fra Nørreport st. i København kl. 0.15 natten til 24. marts 2024. Her ses bussen opsamle passagerer, inden den første tur nord på.

Foto: Sikandar Sahil, 24. marts 2024.

Umove 7917 ved Kokkedal st.

Umove 7917 ved Kokkedal st.

Umove 7917, Yutong E15 årg. 2024, som linje 150S ved Kokkedal st. Firkantet sagt er Yutong E15-elbusserne den fjerde generation af busser på linje 150S, siden linjen blev oprettet i 1998: Indtil 2003 var grundstammen i vognparken Volvo B10L-ledbusser, 2003-2012 var det 13,7 meter lange Scania OmniLink, og tredje generation fra 2012 til 2024 var 14,6 meter lange, noget nyere Scania OmniLink.

Foto: Sikandar Sahil, 24. marts 2024.

Umove 7905 på Bøge Allé, Hørsholm

Umove 7905 på Bøge Allé, Hørsholm

Umove 7905, Yutong E15 årg. 2024, som linje 150S på Bøge Allé i Forskerparken ved Hørsholm.

Foto: Sikandar Sahil, 24. marts 2024.

Umove 7914 ved Hørsholm Midtpunkt

Umove 7914 ved Hørsholm Midtpunkt

Umove 7914, Yutong E15 årg. 2024, som linje 150S ved Hørsholm Midtpunkt.

Foto: Sikandar Sahil, 24. marts 2024.

Umove 7920 på Venlighedsvej, Hørsholm

Umove 7920 på Venlighedsvej, Hørsholm

Umove 7920, Yutong E15 årg. 2024, som linje 150S på Venlighedsvej ved Forskerparken i Hørsholm.

Foto: Sikandar Sahil, 24. marts 2024.

Umove 7918 på Dr. Neergaards Vej, Hørsholm

Umove 7918 på Dr. Neergaards Vej, Hørsholm

Umove 7918, Yutong E15 årg. 2024, som linje 150S svinger ind på Dr. Neergaards Vej fra Agern Allé i Forskerparken ved Hørsholm.

Foto: Sikandar Sahil, 24. marts 2024.

Umove 7912 ved Hørsholm Midtpunkt

Umove 7912 ved Hørsholm Midtpunkt

Umove 7912, Yutong E15 årg. 2024, som linje 150S ved Hørsholm Midtpunkt.

Foto: Sikandar Sahil, 24. marts 2024.

Umove 7917 bagfra ved Kokkedal st.

Umove 7917 bagfra ved Kokkedal st.

Umove 7917, Yutong E15 årg. 2024, som linje 150S ved Kokkedal st. på linjens første dag med elektrisk drift. I baggrunden et regionaltog på Kystbanen fremført af et DSB EB-lokomotiv. Kystbanen og buslinje 150S tilbyder valgfri forbindelse med tog eller bus til Nørreport st. i København, og Kystbanen var den første fjerntogsstrækning i Danmark, der blev elektrificeret, nemlig i 1986.

Foto: Sikandar Sahil, 24. marts 2024.

Oslo-sporvogn 112 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm

Oslo-sporvogn 112 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm

Oslo-sporvogn nr. 112 af SL79-typen, leveret fra Strømmens Værksted ved Oslo i 1983, foran remise 1 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm. Vognen ankom i april 2024 til museet efter udrangering fra driften i Oslo, og den køreklare vogn ventes senere på året godkendt til at køre med passagerer på museet. Den er dog kun museets næstyngste vogn - nyeste vogn er Prag-vognen, Tatra T3 nr. 7079, som står til højre for Oslo-vognen på dette billede.

Foto: Thomas de Laine, 11. maj 2024.

Oslo-sporvogn 112 ved Majorstuen, Oslo

Oslo-sporvogn 112 ved Majorstuen, Oslo

Oslo-sporvogn 112, som i april 2024 er tilgået Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm, i krydset ved Majorstuen, august 2019. Vognen ankommer som linje 11 eller 19 og er skiltet om til at afgå som linje 12 via Aker Brygge, Jernbanetorget, Storo og Disen til Kjelsås. Vognen er fra den første serie SL79'ere, der havde en enkelt dør bagest i vinduessiden, som dog ikke benyttedes til passagerudveksling. Der er tale om en Duewag-sporvognstype, men vognen er bygget i Norge på Strømmens Værksted uden for Oslo. SL79'erne blev bestilt, da det i løbet af 1970'erne stod klart, at sporvejene i Oslo alligevel ikke skulle nedlægges, som det ellers havde været planlagt. I første omgang kom der 25 vogne, nr. 101-125, som leveredes i 1982-83, og de blev i 1989-90 efterfulgt af endnu 15 vogne, kaldet SL79/II med numrene 126-140. Alle Oslos hidtidige sporvogne har været under udrangering siden 2022, hvor indsættelsen af nye CAF-lavgulvsvogne begyndte.

Foto: Thomas de Laine, 24. august 2019.

Københavns Busterminal set mod nordøst

Københavns Busterminal set mod nordøst

Den overdækkede del af fjernbusterminalen ved Dybbølsbro i København rummer 10 pladser under tag. Bemærk signalerne ved hver plads. Når busser ankommer til terminalen, får de anvist et pladsnummer, og fjernbusoperatøren betaler en fast takst for hvert minut, bussen opholder sig i terminalen.

Foto: Thomas de Laine, 11. april 2024.

Københavns Busterminal set mod sydvest

Københavns Busterminal set mod sydvest

Københavns Busterminal for fjernbusser, som åbner 6. juni 2024, set fra Dybbølsbro i retning mod sydvest, hvor indkørslen findes. I denne del af terminalen er pladserne ikke under tag, og der er tre pladser for ledbusser (fjernest i billedet).

Foto: Thomas de Laine, 11. april 2024.

Umove 7908 i Hillerød

Umove 7908 i Hillerød

Umove 7908, Yutong E15 årg. 2024, under ophold i Hillerød forud for klargøring og levering til Umove. Bussen er fra serien 7901-7932, som fra 24. marts 2024 indsattes på linje 150S og 15E.

Foto: Sikandar Sahil, 3. februar 2024.

Umove 7911 i Hillerød

Umove 7911 i Hillerød

Umove 7911, Yutong E15 årg. 2024, før levering under opbevaring i Hillerød.

Foto: Sikandar Sahil, 3. februar 2024.

Umove 7911 på Fredensbro, København

Umove 7911 på Fredensbro, København

Umove 7911, Yutong E15 årg. 2024, passerer Fredensbro i København under indøvning på linje 15E eller 150S.

Foto: Thomas de Laine, 20. marts 2024.

Umove 7932 bagfra i Hillerød

Umove 7932 bagfra i Hillerød

Umove 7932, Yutong E15 årg. 2024, set bagfra på pladsen i Hillerød, hvor en del Yutong-busser til Umove har været opstillet før leveringen. De 32 busser til linje 15E og 150S er 14,8 meter lange.

Foto: Sikandar Sahil, 3. februar 2024.