Myldretid

Menu

BillederSe billeder fra en bestemt buslinje

Billeder af busser på linje 300S

Her vises alle 64 billeder af busser på linjen gennem tiden:

Arriva 1893 på Lyngby st.

Arriva 1893 på Lyngby st.

Linje 300S blev oprettet i 1990 og fik efter få år ledbusser; i årene 1994-2000 endda i princippet på alle ture. Busdivisionen anskaffede i 1993 i alt 14 MAN NG.272-ledbusser, som blev fordelt mellem linjerne 11 og 300S, indtil de året efter alle samledes på 300S. Typen var ret udskældt og dertil kom, at ikke færre end tre af seriens busser udbrændte totalt, mens de var i drift. Busserne forlod linje 300S i 2000 og blev taget helt ud af drift i 2003. I dag kører en del af dem hos nye ejere i bl.a. Polen. Bus 1893 på Lyngby st. i juli 2000.

Foto: Troels Zahren Martens, ukendt dato.

Bus Danmark 1833 på Ishøj st.

Bus Danmark 1833 på Ishøj st.

Bus Danmark 1833, Volvo B10MA-55/Aabenraa årg. 1987, som linje 300S på Ishøj st.

Foto: Thomas de Laine, 17. februar 1997.

Bus Danmark 1714 på Ishøj st.

Bus Danmark 1714 på Ishøj st.

Bus Danmark 1714, Leyland-DAB 8-1200B årg. 1986, som linje 300S på Ishøj st.

Foto: Thomas de Laine, 16. februar 1998.

Arriva 1830 på Lyngby st.

Arriva 1830 på Lyngby st.

Arrivas Scania OmniLink-bus 1830 kører normalt som linie 4A hos Arriva i Ryvang, men i sommerregnen er denne bus og nogle af dens søskende i stedet trafik hos Arriva i Ballerup på linie 300S og 400S. I den anledning er de røde hjørner erstattet af lyseblå. Linie 300S på Lyngby st.

Foto: Thomas de Laine, 26. juli 2004.

Arriva 1972 som linje 300S på Glostrup st.

Arriva 1972 som linje 300S på Glostrup st.

Linje 300S har kørt til Hundige lige siden oprettelsen i oktober 1990. Men fra 20. marts 2005 er det slut: Linjen afkortes til Ishøj station, og de ret få passagerer mellem Ishøj og Hundige må fremover transportere sig på anden vis. Herved bliver der frigivet ressourcer, så linjen kan deles i en nordlig og sydlig del med Lyngby st. som skiftested. Formålet med det hele er at gøre linje 300S mindre følsom over for de trafikale konsekvenser, der ventes, når arbejdet med at udbygge Motorring 3 går igang i påsken 2005. Arbejdet planlægges at fortsætte helt til 2008. En række andre linjer mister i øvrigt visse stoppesteder og får mulighed for at køre ad alternative ruter. Arriva-bus 1972, Mercedes-Benz O.405GN-ledbus fra 1996, på Glostrup st. som linje 300S til Hundige kørt før afkortningen.

Foto: Thomas de Laine, 16. marts 2005.

Arriva 1552 som linje 300S på Glostrup st.

Arriva 1552 som linje 300S på Glostrup st.

Arrivas nye Scania OmniLink-busser til linje 350S kan også opleves på linje 300S og 400S, selvom det vist ikke er helt reglementeret. Til efteråret bliver linje 300S i øvrigt kraftigt udvidet, mens linje 174E inddrages. Bus 1552 som linje 300S på Glostrup st.

Foto: Thomas de Laine, 14. marts 2006.

Arriva 1185 ved Gladsaxe Trafikplads

Arriva 1185 ved Gladsaxe Trafikplads

Arriva har i sommeren 2006 været igang med et renoveringsprojekt for selskabets 14 Mercedes-Benz O.405GN-ledbusser, der hører til på linje 300S. Der har derfor været lejlighed til at se en del andre busser i drift på 300S, heriblandt bus 1185, Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 1999. Bussen er, når dette skrives, igen i drift hos Ryvang garage. Gladsaxe Trafikplads.

Foto: Thomas de Laine, 3. juli 2006.

Arriva 1972 ved Buddinge st.

Arriva 1972 ved Buddinge st.

Arrivas tilbageværende Mercedes-ledbusser gennemgår fortiden en renovering. Busserne skal frem til 2008 fortsat udgøre en stor del af vognparken på linje 300S. Linje 300S har fået forlænget kontrakten med et år til 2008, og derudover udvides driften på linjen betydeligt fra oktober 2006, hvor der bliver 5-minuttersdrift i myldretiderne. I den forbindelse er det bl.a. meningen, at Mercedes-ledbusserne får følgeskab af nogle af de Volvo B10LA-ledbusser, der i dag kører på linje 150S, 173E, 184 og 354. Bus 1972 er netop kørt fra stoppestedet ved Buddinge st. Bussen har betjent Buddinge st. hele sit liv, selvom den først blev indsat på linje 300S i 2000. Fra den var ny i 1996 og indtil overførslen til 300S kørte den nemlig på linje 250S, Buddinge st.-City-Københavns Lufthavn, Kastrup.

Foto: Thomas de Laine, 7. juli 2006.

Arriva 1009 ved Gladsaxe Trafikplads

Arriva 1009 ved Gladsaxe Trafikplads

Fra 22. oktober 2006 har linje 300S fået 5-minuttersdrift i myldretiderne. Udvidelsen er en erstatning for den næsten parallelle linje 174E, der samtidig er nedlagt. Selvom linje 300S ved denne lejlighed også blev afkortet fra Kokkedal til Nærum, er linjens busbehov steget en del, og der er derfor kommet en række nye S-busser til. Ingen af disse havde dog mandag 23. oktober endnu fået blå S-bus-hjørner. Blandt de overførte busser er fire Volvo B10LA-52/Säffle-ledbusser, der tidligere kørte på linje 184 og 354 hos Kokkedal garage. Busserne leveredes oprindeligt til linje 150S og er nu igen blevet S-busser på deres gamle dage. Bus 1009 som linje 300S ved Gladsaxe Trafikplads. Tre af linjens "nye" ledbusser sås i drift denne dag.

Foto: Thomas de Laine, 23. oktober 2006.

Arriva 1166 ved Gladsaxe Trafikplads

Arriva 1166 ved Gladsaxe Trafikplads

Mange af de nytilkomne 300S'ere er Scania L94UB/Berkhof'er fra 1998-99. Her er det bus 1166 ved Gladsaxe Trafikplads.

Foto: Thomas de Laine, 23. oktober 2006.

Arriva 1169 på Lyngby st.

Arriva 1169 på Lyngby st.

Arrivas bus 1169, Scania L94UB/Berkhof, som linje 300S på Lyngby st. Et antal af disse busser er faste vogne på linje 300S fra 22. oktober 2006.

Foto: Thomas de Laine, 23. oktober 2006.

Arriva 1399 ved Gladsaxe Trafikplads

Arriva 1399 ved Gladsaxe Trafikplads

Arriva 1399, Volvo B10BLE-63/Aabenraa årg. 2000, som linje 300S ved Gladsaxe Trafikplads.

Foto: Thomas de Laine, 21. juni 2007.

Arriva 1773 ved Glostrup st.

Arriva 1773 ved Glostrup st.

Arriva 1773, Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 1998, som linje 300S ved Glostrup st.

Foto: Thomas de Laine, 22. juni 2007.

Arriva 1009 på Anker Engelunds Vej, Lyngby

Arriva 1009 på Anker Engelunds Vej, Lyngby

Arriva 1009, Volvo B10LA-52/Säffle årg. 1998, som linje 300S på Anker Engelunds Vej ved DTU.

Foto: Thomas de Laine, 7. august 2007.

Arriva 1166 på Anker Engelunds Vej, Lyngby

Arriva 1166 på Anker Engelunds Vej, Lyngby

Arriva 1166, Scania L94UB/Berkhof årg. 1999, som linje 300S på Anker Engelunds Vej ved DTU.

Foto: Thomas de Laine, 7. august 2007.

Arriva 1171 på Ishøj st.

Arriva 1171 på Ishøj st.

Arriva 1171, Scania L94UB/Berkhof årg. 1999, som linje 300S på Ishøj st.

Foto: Thomas de Laine, 27. august 2007.

Arriva 1165 ved Herlev Bymidte

Arriva 1165 ved Herlev Bymidte

Arriva 1165, Scania L94UB/Berkhof årg. 1998, som linje 300S på Ringvejen ved Herlev Bymidte.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2007.

Arriva 1550 på Lyngby st.

Arriva 1550 på Lyngby st.

Fra tid til anden har man kunnet opleve Scania OmniLink'erne fra linje 350S på tværlinjerne 300S og 400S. Det er meget snart slut, for 16. marts 2008 bliver linjerne skilt: 300S og 400S flytter til Gladsaxe garage, mens linje 350S kommer til Vasbygade. Linjernes nuværende hjem, Ballerup garage, lukkes. Bus 1550 som linje 300S på Lyngby st.

Foto: Sikandar Sahil, 3. februar 2008.

Arriva 1980 på Lyngby st.

Arriva 1980 på Lyngby st.

I februar 2008 er det endegyldigt slut med ledbusser i Hovedstadsområdet. De sidste af slagsen, der kører på linje 300S, bliver erstattet med 13,7 m-busser, der er tilovers fra linje 5A. Dermed er en epoke på over 30 år forbi. Arriva 1980, en Mercedes-Benz O.405GN fra 1996, som linje 300S på Lyngby st. Bussen blev oprindeligt anskaffet af Bus Danmark til linje 250S, men flyttedes i 2000 til Ring 3.

Foto: Sikandar Sahil, 6. februar 2008.

Arriva 1988 på Glostrup st.

Arriva 1988 på Glostrup st.

Hovedstadsområdets sidste ledbusser kører på linje 300S og er snart en saga blot. Der bliver da heller ikke kælet meget for dem, hvilket tydeligt ses på Arriva 1988, Mercedes-Benz O.405GN fra 1996, der 15. februar 2008 kunne mødes på Glostrup st.

Foto: Thomas de Laine, 15. februar 2008.

Arriva 1010 på Ishøj st.

Arriva 1010 på Ishøj st.

Den eneste af de fire B10L-ledbusser fra linje 300S, der stadig er i drift, er bus 1010, og den synger på sidste vers. Om kort tid bliver denne og de øvrige resterende ledbusser, der alle er Mercedes'er, erstattet af 13,7 m-Volvo-busser. Arriva 1010 er i øvrigt ikke bare den sidste B10L-ledbus, men også den sidste danske Volvo B10L overhovedet øst for Storebælt. B10L-busserne har generelt ikke fået nogen lang levetid: De første kom til Danmark i 1995, og allerede nu er typen decideret sjælden. 1010 når dog lige at fejre sin 10 års fødselsdag to dage efter optagelsen af dette billede - som den eneste ud af hele serien på 13 busser. På fotografens tur med bussen viste det sig, at den pga. tekniske problemer kun kunne køre langsomt, især op ad bakke, og ved gennemgang til bageste led måtte man dukke sig for ikke at få indmaden af harmonika'en i hovedet! Foto på Ishøj st.

Foto: Thomas de Laine, 15. februar 2008.

Arriva 1722 ved Buddinge st.

Arriva 1722 ved Buddinge st.

Arriva 1722, Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 1999, er blevet S-bus på sine gamle dage. Her ses den som linje 300S ved Buddinge st.

Foto: Thomas de Laine, 25. februar 2008.

Arriva 1423 ved Buddinge st.

Arriva 1423 ved Buddinge st.

I februar 2008 kom de første af 5A-busserne endelig i drift på linje 300S efter måneders henstand. Bus 1423, Volvo B10BLE-63/Aabenraa årg. 2001, ved Buddinge st.

Foto: Thomas de Laine, 25. februar 2008.

Arriva 1984 på Lundtoftevej, Lyngby

Arriva 1984 på Lundtoftevej, Lyngby

Arriva 1984, Mercedes-Benz O.405GN-ledbus årg. 1996, som linje 300S på Lundtoftevej ved DTU i Lyngby.

Foto: Thomas de Laine, 25. februar 2008.

Arriva 1010 ved Herlev Bymidte

Arriva 1010 ved Herlev Bymidte

De fire B10L-ledbusser fik kun knap halvandet år på linje 300S. De overførtes til linjen i oktober 2006, hvor den blev udvidet til 5-minuttersdrift, og den sidste holdt ud til marts 2008. Bus 1010, Volvo B10LA-52/Säffle årg. 1998, som linje 300S på Herlev Ringvej ved Herlev Bymidte.

Foto: Thomas de Laine, 7. marts 2008.

Arriva 1988 ved Gladsaxe Trafikplads

Arriva 1988 ved Gladsaxe Trafikplads

Arriva 1988, Mercedes-Benz O.405GN årg. 1996, som linje 300S ved Gladsaxe Trafikplads. Bussen anskaffedes oprindeligt som ekstra reservebus for linjens dengang mange MAN-ledbusser.

Foto: Thomas de Laine, 7. marts 2008.

Arriva 1984 på Ishøj st.

Arriva 1984 på Ishøj st.

Arriva 1984, Mercedes-Benz O.405GN årg. 1996, som linje 300S på Ishøj st. En af de sidste ledbusser i drift i Hovedstadsområdet. I baggrunden bus 1397, Volvo B10BLE-63/Aabenraa årg. 2000, også på linje 300S.

Foto: Kristoffer Kluge, 14. marts 2008.

Arriva 1980 holde pause på Lyngby st.

Arriva 1980 holde pause på Lyngby st.

Arriva 1980, Mercedes-Benz O.405GN årg. 1996, holder hvil på Lyngby st. den sidste dag med ledbusser på linje 300S.

Foto: Kim Andersen, 14. marts 2008.

Arriva 1980 på Ringvejsbroen, Herlev

Arriva 1980 på Ringvejsbroen, Herlev

Linje 300S blev oprettet i 1990 og har siden 1991 haft ledbusser - i årene 1994-2000 endda på næsten alle ture. Indtil 1994 havde linjen garage i Gladsaxe, men flyttede da til Ballerup. Ved køreplansskiftet 16. marts 2008 flyttede linje 300S tilbage til Gladsaxe, men de resterende ledbusser flyttede ikke med. Arriva 1980, Mercedes-ledbus årg. 1996, som linje 300S på Ringvejsbroen i Herlev den sidste dag med ledbusser.

Foto: Thomas de Laine, 14. marts 2008.

Arriva 1984 ved Glostrup st.

Arriva 1984 ved Glostrup st.

Ledbusserne 1971-1984 af typen Mercedes-Benz O.405GN blev i 1996 leveret til linje 250S, men i 2000 overført til linje 300S. I marts 2008 forlod de sidste driften for at blive solgt til udlandet. Bus 1984 som linje 300S ved Glostrup st.

Foto: Thomas de Laine, 14. marts 2008.

Arriva 1976 på Glostrup st.

Arriva 1976 på Glostrup st.

Arriva 1976 som linje 300S i Glostrup den sidste dag med ledbusdrift. Bussen var indsat i et løb, så den kørte på linjen hele aftenen.

Foto: Thomas de Laine, 14. marts 2008.

Sidste ledbus i Hovedstadsområdet

Sidste ledbus i Hovedstadsområdet

Den sidste ledbus i Hovedstadsområdets kollektive trafik kørte fredag 14. marts 2008. Det blev bus 1976, Mercedes-Benz O.405GN årg. 1996, som kørte fra Nærum st. kl. 23.27 og ankom til Ishøj st. 61 minutter senere. Her ses bussen på sidste tur inden afgang fra Lyngby st.

Foto: Thomas de Laine, 14. marts 2008.

Arriva 1415 på Ishøj st.

Arriva 1415 på Ishøj st.

Arriva 1415, Volvo B10BLE-63/Aabenraa årg. 2001, som linje 300S på Ishøj st.

Foto: Thomas de Laine, 5. april 2008.

Arriva 1413 på Ishøj st.

Arriva 1413 på Ishøj st.

Arriva 1413, Volvo B10BLE-63/Aabenraa årg. 2001, som linje 300S på Ishøj st.

Foto: Thomas de Laine, 5. april 2008.

Concordia Bus 6013 ved Nærum st.

Concordia Bus 6013 ved Nærum st.

Concordias busser kørte med flag de første dage, i øvrigt også i natdriften på linje 92N, 93N og 96N. Bus 6013, en sprit ny Volvo B12BLE-62/Säffle, som linje 300S ved Nærum st.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008.

Concordia Bus 6017 på Ishøj st.

Concordia Bus 6017 på Ishøj st.

De nye busser, Concordia Bus har anskaffet til linje 300S og 400S, adskiller sig på en række punkter fra tidligere leverede Volvo B12BLE her i landet. Mest bemærkelsesværdigt er nok Volvo I-Shift-gearkassen, som særligt træder i karakter ved acceleration. Det er første gang, der kommer busser med I-Shift-gear til Hovedstadsområdet. Concordia Bus 6017, Volvo B12BLE-62/Säffle, som linje 300S på Ishøj st.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008.

Concordia Bus 6027 ved Buddinge st.

Concordia Bus 6027 ved Buddinge st.

Concordia Bus 6027, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 300S ved Buddinge st. Mon ikke 6000-numrene giver en del busentusiaster mindelser om Linjebus' vogne med samme numre årgang 1992-94?

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008.

Concordia Bus 6016 ved Ishøj st.

Concordia Bus 6016 ved Ishøj st.

Concordia Bus 6016, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 300S forlader Ishøj st.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008.

Concordia Bus 6022 på Lyngby st.

Concordia Bus 6022 på Lyngby st.

Concordia Bus 6022, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 300S mod Nærum på Lyngby st.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008.

Concordia Bus 6040 ved Ishøj st.

Concordia Bus 6040 ved Ishøj st.

Concordia Bus 6040, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, forlader Ishøj st. som linje 300S.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008.

Concordia Bus 6041 ved Buddinge st.

Concordia Bus 6041 ved Buddinge st.

Concordia Bus 6041, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 300S passerer under S-banen ved Buddinge st.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008.

Concordia Bus 6027 på Ishøj st.

Concordia Bus 6027 på Ishøj st.

Concordia Bus 6027, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 300S på Ishøj st.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008.

Concordia Bus 6052 ved Glostrup st.

Concordia Bus 6052 ved Glostrup st.

Concordia Bus 6052, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 300S ved Glostrup st.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008.

Concordia Bus 6017 på Lyngby st.

Concordia Bus 6017 på Lyngby st.

Concordia Bus 6017, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 300S på Lyngby st.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008.

Concordia Bus 6034 ved Gladsaxe Trafikplads

Concordia Bus 6034 ved Gladsaxe Trafikplads

Concordia Bus 6034, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 300S på Gladsaxe Ringvej efter afgang fra Gladsaxe Trafikplads.

Foto: Jeppe Steensgaard, 18. februar 2009.

Nobina 6057 på Anker Engelunds Vej, Lyngby

Nobina 6057 på Anker Engelunds Vej, Lyngby

Nobina 6057, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 300S på Anker Engelunds Vej ved DTU.

Foto: Thomas de Laine, 14. januar 2010.

Nobina 6048 på Ringvejsbroen, Herlev

Nobina 6048 på Ringvejsbroen, Herlev

Nobina 6048, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 300S på Ringvejsbroen i Herlev.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6038 på Ringvejsbroen, Herlev

Nobina 6038 på Ringvejsbroen, Herlev

Nobina 6038, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2010, som linje 300S på Ringvejsbroen i Herlev. Linjen har i den nye køreplan fra foråret 2010 endestation i Glostrup på hver anden tur i myldretiderne.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6030 på Herlev Ringvej

Nobina 6030 på Herlev Ringvej

Nobina 6030, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 300S på Herlev Ringvej.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6019

Nobina 6019

Nobina 6019, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 300S på Ring 3 i Herlev.

Foto: Thomas Weidekamp, 20. maj 2010.

Nobina 6038 på Gladsaxe Ringvej

Nobina 6038 på Gladsaxe Ringvej

Nobina 6038, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 300S på Gladsaxe Ringvej.

Foto: Thomas de Laine, 25. april 2011.

Nobina 6015 ved Ishøj st.

Nobina 6015 ved Ishøj st.

Ishøj station på S-banen langs Køge Bugt åbnede i september 1976 og havde fra begyndelsen en busterminal på østsiden af stationen, som særligt efter 1990 blev relativt vigtig, fordi både buslinje 300S og 400S her gav forbindelse til S-toget. Som de fleste andre af Køge Bugt-banens busterminaler er den i Ishøj siden blevet erstattet af en ny, som åbnede i november 2010 efter et par måneder, hvor busserne midlertidigt måtte køre ad omveje til og fra midlertidige forhold i Stenbjerggårds Allé sydvest for stationen. I foråret 2011 var den nye busterminal dog ikke mere færdig, end at der stadig var lidt byggerod omkring den og midlertidig anvendelse af gamle, grønne venteskure. Nobina 6015, Volvo B12BLE/Säffle (8500LE) årg. 2008, ankommer til den nye busterminal som linje 300S. I 2023 var terminalen under ombyggning, fordi Ring 3-letbanen skal føres ind i terminalens nordside, hvor den vil ende i en "sæk". Når den åbner, forsvinder linje 300S fra Ishøj station og landkortet i øvrigt, men der vil stadig komme to S-buslinjer til Ishøj, for det er meningen, at linje 600S skal forlænges fra Hundige st. til Ishøj st. og træde i stedet for linje 400S på samme rute.

Foto: Thomas de Laine, 21. maj 2011.

Nobina 6012 på Helsingørmotorvejen i Nærum

Nobina 6012 på Helsingørmotorvejen i Nærum

Nobina 6012, Volvo B12BLE/Säffle (8500LE) årg. 2008, som linje 300S på Helsingørmotorvejen i Nærum.

Foto: Thomas de Laine, 24. maj 2014.

Nobina 6016 på Helsingørmotorvejen ved Nærum

Nobina 6016 på Helsingørmotorvejen ved Nærum

Nobina 6016, Volvo B12BLE/Säffle (8500LE) årg. 2008, som sydgående linje 300S (fejlskiltet) på Helsingørmotorvejen i Nærum.

Foto: Thomas de Laine, 24. maj 2014.

Nobina 6032 på Helsingørmotorvejen ved Nærum

Nobina 6032 på Helsingørmotorvejen ved Nærum

Nobina 6032, Volvo B12BLE/Säffle (8500LE) årg. 2008, som linje 300S på Helsingørmotorvejen ved Nærum.

Foto: Thomas de Laine, 24. maj 2014.

Nobina 6030 ved Nærum st.

Nobina 6030 ved Nærum st.

Linje 300S har i 2013-14 midlertidigt været forlænget en motorvejsfrakørsel til Gl. Holte, hvor arbejde på Helsingørmotorvejen ikke muliggør den normale betjening med linje 150S. Her har Nobina 6030, Volvo B12BLE/Säffle (8500LE) årg. 2008, netop gjort holdt ved stoppestedet for Nærum st., hvor der normalt blot afsættes passagerer, og venter på plads til at komme ud på motorvejen igen for at køre det sidste stykke nordpå til Øverødvej.

Foto: Thomas de Laine, 24. maj 2014.

Nobina 6030 ved Ishøj st.

Nobina 6030 ved Ishøj st.

Nobina 6030, Volvo B12BLE/Säffle årg. 2008, som linje 300S ved Ishøj st.

Foto: Thomas de Laine, 11. april 2015.

Nobina 6135 ved Lyngby st.

Nobina 6135 ved Lyngby st.

Nobina 6135, Mercedes-Benz O530LE MÜ Citaro årg. 2014, som linje 300S ved Lyngby st. Bussen er blandt de toakslede 13,1 m-busser, Nobina i 2014 har anskaffet til linje 400S, mens 300S beholdt sine treakslede 13,7 m-busser. Man kan dog godt træffe de 13,1 meter lange Mercedes'er på linje 300S, f.eks. som her på en weekenddag.

Foto: Thomas de Laine, 24. maj 2015.

Nobina 6020 på Østbrovej, Glostrup

Nobina 6020 på Østbrovej, Glostrup

Nobina 6020, Volvo B12BLE/Säffle (8500LE) årg. 2008, som linje 300S på Østbrovej i Glostrup.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2018.

Nobina 6028 ved Glostrup st.

Nobina 6028 ved Glostrup st.

Nobina 6028, Volvo B12BLE/Säffle (8500LE) årg. 2008, som linje 300S ved Glostrup st.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2018.

Nobina 6407 på Østbrovej, Glostrup

Nobina 6407 på Østbrovej, Glostrup

22. april 2018 må der have været vognmangel hos Nobina i Glostrup. I hvert fald var der - til trods for at det var søndag - intet mindre end seks Citaro'er med grønne hjørner ude at køre på linje 300S og 400S, nemlig 6404, 6405, 6406, 6407, 6408 og 6411! Disse busser hører egentlig hjemme på linje 40E. Nobina 6407, Mercedes-Benz O530LE MÜ Citaro årg. 2016, som linje 300S på Østbrovej i Glostrup.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2018.

Nobina 6013 på Nørgaardsvej, Lyngby

Nobina 6013 på Nørgaardsvej, Lyngby

Fra 12. april 2021 blev Lyngby Torv spærret, fordi anlægget af Ring 3-letbanen nu går i gang på stykket nordøst for S-banen. Derfor måtte linje 30E, 40E og 300S m.fl. omlægges ad Kanalvej og Nørgaardsvej til og fra Jernbanepladsen. Nobina 6013, Volvo B12BLE-62/Säffle (8500LE) årg. 2008, svinger ind på Nørgaardsvej som linje 300S mod Ishøj. Når letbanen åbner i 2025, er det forventningen, at linje 300S lukker og slukker efter 35 år på gaden.

Foto: Thomas de Laine, 19. april 2021.

Nobina 6488 på garageanlægget i Glostrup

Nobina 6488 på garageanlægget i Glostrup

Den første brintbus i Movia-regi bliver kørt af Nobina i Glostrup. Det er en Caetano H2.City Gold, som i begyndelsen af 2022 skal sættes i drift på linje 300S (Ishøj-Glostrup-Herlev-Gladsaxe-Lyngby-Gl. Holte). Her ses bussen, alias vogn 6488, på garageanlægget i Fabriksparken i Glostrup i midten af december 2021.

Foto: Bo Kristensen, 16. december 2021.

Nobina 6024 på Nordre Ringvej, Glostrup

Nobina 6024 på Nordre Ringvej, Glostrup

Letbanebyggeriet sætter i disse år sit præg på Ring 3 og de buslinjer, især linje 300S, som kører på strækningen. Nobina 6024, Volvo B12BLE/Säffle (8500LE) årg. 2008, som linje 300S på Nordre Ringvej i Glostrup.

Foto: Thomas de Laine, 29. juli 2022.