Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Billeder > Billeder efter linje > Linje 150S

Billeder af busser på linje 150S

44 billeder

Bus Danmark 1298 ved Hovedbanegården, København HT oprettede linje 150S mellem København og Kokkedal ad Helsingørmotorvejen på den iskolde søndag 1. februar 1998. Linjen erstattede det meste af linje 173E, der indtil da var en meget stor linje. Der blev købt nye busser til den nye S-buslinje, men de fleste var ikke klar til første driftsdag. Derfor blev ledbusserne fra linje 173E udstyret med blå og hvide S-busstriber og sat ind som S-busser. Kort efter oprettelsen blev det nødvendigt at indsætte flere ture på den succesrige nye linje, så linje 173E's gamle ledbusser fra begyndelsen af 1980'erne fik lov at køre videre... Bus Danmark 1298, en Leyland-DAB 6-35-TL11/6 fra 1981, ved linje 150S' første endestation ved Hovedbanegården i februar 1998.

Foto: Troels Zahren Martens, dato ukendt

Bus Danmark 1004 ved Hovedbanegården, København Bus Danmark 1004, Volvo B10LA-52/Säffle, som helt ny på den netop oprettede linje 150S i februar 1998.

Foto: Thomas de Laine, 9. februar 1998

Bus Danmark 1298 ved Nærum st. Bus Danmark 1298, Leyland-DAB 6-35-TL11/6-ledbus årg. 1981, som linje 150S ved Nærum st. De første uger måtte den nye linje 150S, der oprettedes 1. februar 1998, køre med ældre ledbusser fra linje 173E. På grund af den store passagertilstrømning til den nye linje kom flere af disse "midlertidige" busser i øvrigt til at køre længe endnu!

Foto: Thomas de Laine, 16. februar 1998

Bus 1007 på Nørreport st. Bus 1007 på Nørreport st. som linie 150S. Bussen har ikke S-busstriber, idet den ikke længere skal anvendes til S-buskørsel, når de nye 13,7 m-busser er indsat på linie 150S, hvilket forventes at ske i august måned 2003. De mærkelige lodrette, hvide streger i destinationsskiltet er reflektioner af vinduesrammer på en bygning bagved fotografen. Den bus må have været usædvanligt ren!

Foto: Thomas de Laine, 16. august 2003

Arriva 1010 ved Nærum st. Normalt skal linje 150S, Nørreport st.-Kokkedal st., køre med Scania OmniLink i 13,7 m-udgave - naturligvis med blå hjørner. Men på et mindre antal afgange kan man møde Arrivas Volvo B10LA-52/Säffle-ledbusser fra serien 1001-1013. Disse busser skal normalt køre på linje 184, 354 og til dels 173E og har derfor ikke blå hjørner. Helt fremmede for linje 150S er de dog ikke, for de blev nemlig i sin tid nyleveret til linjen i forbindelse med dens oprettelse 1. februar 1998. Bus 1010 ved Nærum st.

Foto: Thomas de Laine, 10. maj 2006

Arriva 1809 på Usserød Kongevej, Hørsholm Scania OmniLink-busserne er efterhånden blevet ret udbredte, men morsomt nok kun i 13,7 m-version. Både linje 2A, 4A, 150S, 200S og 350S betjenes nu med sådanne. Arrivas bus 1809 er fra den første serie, der i 2003 indsattes på linje 150S, Nørreport st.-Kokkedal st. Bussen ses her på Usserød Kongevej på vej gennem Hørsholm.

Foto: Thomas de Laine, 3. juli 2006

Arriva 1435 ved Hørsholm Midtpunkt Arriva 1435, Volvo B10BLE-63/Aabenraa årg. 2001, som linje 150S på Usserød Kongevej ved Hørsholm Midtpunkt.

Foto: Thomas de Laine, 7. august 2007

Arriva 1803 på Øster Voldgade, København Arriva 1803, Scania OmniLink årg. 2003, som linje 150S på Øster Voldgade.

Foto: Thomas de Laine, 20. april 2008

Arriva 1799 på Lyngbyvej, København Arriva 1799, Scania OmniLink årg. 2003, som linje 150S på Lyngbyvej.

Foto: Thomas de Laine, 11. maj 2008

Arriva 6634 på Nørreport st., København CNG-gasbusser kører stadig ikke nogen steder i Danmark, men de spøger i kulissen. I Skåne kører de i stort tal, og i april 2009 gjorde Arrivas bus 6634, MAN NL313 Lion's City-CNG-gasbus årg. 2009, fra Sverige en prøvetur på linje 150S. Det var ikke første og næppe heller sidste gang, CNG-gasbusser på denne måde prøvekøres eller demonstreres i København. Her ses bussen på Nørreport st. efter en tur på nævnte linje.

Foto: Torben Liebst, 7. april 2009

Arriva 1806 og 6634 på Nørreport st., København Et eksempel på linje 150S' sædvanlige materiel og forsøgs-CNG-gasbussen side om side på Nørreport st.: Til venstre Arriva 1806, Scania OmniLink årg. 2003, og til højre bus 6634, MAN NL313 Lion's City-CNG-gasbus årg. 2009.

Foto: Torben Liebst, 7. april 2009

Arriva 6634 fra vinduessiden ved Nørreport st., København Arriva 6634, MAN NL313 Lion's City-CNG-gasbus årg. 2009, på Nørreport st. efter ankomst som linje 150S.

Foto: Torben Liebst, 7. april 2009

Arriva 6634 forlader Nørreport st., København Dørsiden af Arriva 6634, MAN NL313 Lion's City-CNG-gasbus årg. 2009. Trods det korte ophold i Danmark fik bussen kampagne-klistermærker på siden.

Foto: Torben Liebst, 7. april 2009

Arriva 1321 på Nørreport st., København Det sker ofte, at Ryvangs Volvo B7RLE-busser optræder på "fremmede" linjer. 5. maj 2009 var bus 1321 fra linje 15 således ude på linje 150S. Foto på Nørreport st.

Foto: Sikandar Sahil, 5. maj 2009

Arriva 1806 på Nørre Allé, København Arriva 1806, Scania OmniLink årg. 2003, som linje 150S på Nørre Allé.

Foto: Thomas de Laine, 9. maj 2009

Arriva 1412 ved Lundtofteparken Arriva 1412, Volvo B10BLE-63/Aabenraa årg. 2001, som linje 150S på Helsingørmotorvejen ved Lundtofteparken. Linje 150S har gennem et stykke tid haft en håndfuld busser af denne type i drift som følge af udvidelser af antallet af afgange.

Foto: Sikandar Sahil, 1. september 2009

Arriva 1813 ved Nærum st. Arriva 1813, Scania OmniLink årg. 2003, er på vej ud på Helsingørmotorvejen igen efter stop ved Nærum st. på linje 150S.

Foto: Sikandar Sahil, 1. september 2009

Arriva 1798 ved Nørreport st., København Arriva 1798, Scania OmniLink årg. 2003, som linje 150S ved Nørreport st.

Foto: Thomas Weidekamp, 1. april 2011

Arriva 8954 på Usserød Kongevej, Kokkedal Volvo har fået en demobus af den nye 8900-model til Danmark, og første låner er blevet Arriva i Ryvang. Her ses bussen, der er en 13,7 meter lang Volvo B7RLE med Säffle-bygget karrosseri, som linje 150S på Usserød Kongevej ud for Ådalsvej i Kokkedal. Bussen er nummereret 8954, idet Movia har indført en nummerserie for demobusser, lånevogne o.lign., der går på tværs af entreprenørerne.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2011

Arriva 1813 ved Kokkedal st. Arriva 1813, Scania OmniLink årg. 2003, som linje 150S ved Kokkedal st.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2011

Arriva 1813 ved den nedlagte Egedalsvej-sløjfe, Kokkedal Ved Egedalsvej i Kokkedal findes endnu i april 2011 den gamle vendesløjfe, der har fungeret som endestation for den daværende linje 376. Sløjfen er ikke længere i brug og efter nogle vejomlægninger også uden forbindelse til vejnettet. Stedet betjenes dog stadig af bl.a. linje 150S, som har stoppested ude på selve Egedalsvej. Her Arriva 1813, Scania OmniLink årg. 2003, som linje 150S mod Kokkedal st. på Egedalsvej ved den gamle vendesløjfe.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2011

Arriva 1807 på Egedalsvej, Kokkedal Arriva 1807, Scania OmniLink årg. 2003, som linje 150S på Egedalsvej i Kokkedal.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2011

Arriva 8954 på Ådalsvej, Kokkedal Arriva 8954, Volvo B7RLE-60/Säffle årg. 2011, som linje 150S på Ådalsvej i Kokkedal.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2011

Arriva 1174 på Usserød Kongevej, Hørsholm Arriva 1174, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S på Usserød Kongevej i Hørsholm.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 19. juni 2012

Arriva 1182 på Usserød Kongevej, Hørsholm Arriva 1182, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S på Usserød Kongevej.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 19. juni 2012

Arriva 1185 på Usserød Kongevej, Hørsholm Arriva 1185, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S på Usserød Kongevej.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 19. juni 2012

Nobina 6012 på Helsingørmotorvejen i Nærum Nobina 6012, Volvo B12BLE/Säffle (8500LE) årg. 2008, som linje 300S på Helsingørmotorvejen i Nærum.

Foto: Thomas de Laine, 24. maj 2014

Nobina 6016 på Helsingørmotorvejen ved Nærum Nobina 6016, Volvo B12BLE/Säffle (8500LE) årg. 2008, som sydgående linje 300S (fejlskiltet) på Helsingørmotorvejen i Nærum.

Foto: Thomas de Laine, 24. maj 2014

Arriva 1167 på Helsingørmotorvejen ved Nærum Arriva 1167, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S på Helsingørmotorvejen i Nærum.

Foto: Thomas de Laine, 24. maj 2014

Nobina 6032 på Helsingørmotorvejen ved Nærum Nobina 6032, Volvo B12BLE/Säffle (8500LE) årg. 2008, som linje 300S på Helsingørmotorvejen ved Nærum.

Foto: Thomas de Laine, 24. maj 2014

Arriva 1164 ved Jægersborg Arriva 1164, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S på Helsingørmotorvejen ved Jægersborg.

Foto: Thomas de Laine, 24. maj 2014

Arriva 1166 på Helsingørmotorvejen ved Nærum Arriva 1166, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S på Helsingørmotorvejen ved Nærum.

Foto: Thomas de Laine, 24. maj 2014

Arriva 1171 på Helsingørmotorvejen i Nærum Arriva 1171, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S på Helsingørmotorvejen i Nærum.

Foto: Thomas de Laine, 24. maj 2014

Arriva 1167 ved Ryparken st., København Arriva 1167, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S ved Ryparken st.

Foto: Thomas de Laine, 1. november 2014

Arriva 1164 på Lyngbyvej, København Arriva 1164, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S i "+Sporet" på Lyngbyvej ved Haraldsgade.

Foto: Thomas de Laine, 1. november 2014

Arriva 1192 ved Georg Brandes Plads, København Natten til fredag 8. maj 2015 blev fire af Arrivas 14,6 m-busser fra linje 150S ofre for et brandattentat i Ryvang garage. Som en foreløbig foranstaltning er der overført nogle busser fra andre Arriva-garager til linje 173E, som kører med samme slags 14,6 m-busser som linje 150S, men uden blå S-bus-hjørner. På den måde kan nogle af 173E's 14,6 m-busser i stedet køre på linje 150S. Som et eksempel på dette ses her bus 1192, en 14,6 meter lang Scania OmniLink årg. 2012 fra linje 173E, som linje 150S i krydset Sølvgade/Øster Voldgade (Georg Brandes Plads). Det er (endnu?) ikke bestemte 173E-vogne, der bruges på linje 150S, og busserne kører da også i helgul.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 11. maj 2015

Arriva 1180 på Nørre Allé ved Universitetsparken, København Arriva 1180, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S i +Sporet på Nørre Allé.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2015

Arriva 1162 på Tagensvej, København Arriva 1162, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S på Tagensvej ved Nørre Allé.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2015

Arriva 1180 på Nørre Allé, København Arriva 1180, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S i +Sporet på Nørre Allé.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2015

Arriva 1181 på Nørre Allé, København Arriva 1181, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S i +Sporet på Nørre Allé.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2015

Arriva 1176 på Nørre Allé, København +Way'en gennem Tagensvej og Nørre Allé i København, der åbnede i efteråret 2014, blev i foråret 2015 kritiseret for dårlig sikkerhed, når fodgængere og cyklister krydser vejen uden for fodgængerfelterne og lysreguleringerne. Bustrafikken inde i +Sporet har ikke helt samme rytme som trafikken i de almindelige vejbaner, og de smalle rabatter på hver side af +Sporet inviterer måske nok til at blive brugt som "helle", men er ikke særlig velegnede til det. Der er derfor blevet lovet en bedre sikring af +Sporet, som dog fortsat ikke vil blive hegnet ind. Uanset dette kan man tænke, at fodgængerovergange indrettet som her ud for Universitetsparken og Fælledparken næppe heller er særlig fremmende for trafiksikkerheden. Arriva 1176, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S i +Sporet på Nørre Allé.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2015

Arriva 1178 og 1104 i Fredensgade, København Den travleste del af Københavns første +Way er strækningen fra Fredensbro til Nørre Allé. Her kører både linje 6A og 150S. Fredensgade med Arriva 1178 forrest som linje 150S og Arriva 1104 bagest som linje 6A. Begge busser er af typen Scania OmniLink og leveret i 2012 hhv. 2011.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2015

Arriva 1164 på Tagensvej, København I maj 2015 er der ved "Rigshospitalet Syd", dvs. +Way-stoppestederne på Tagensvej ved Blegdamsvej, opstillet Rejsekort-læsere på stoppestedsperronen, således at passagererne ikke kun kan checke ind og ud i bussen. Der er tale om et forsøg, der skal klarlægge, om man derved kan få folk hurtigere ind og ud af busserne med kortere stoppestedsophold og dermed rejsetid til følge. Standerne står diskret yderst til højre i billedet, mens en række store bannere fører kampagne for den nye mulighed. Det er næppe tilfældigt, at forsøget finder sted på +Way'en, og erfaringerne kan også tænkes at få betydning for den kommende +Way-udgave af linje 5A. Forsøget begyndte mandag 11. maj. Arriva 1164, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S ved det nys Rejsekort-berigede +Way-stoppested på Tagensvej.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2015

Arriva 1178 i Fredensgade, København Arriva 1178, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S i +Sporet i Fredensgade.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2015

Ophavsret
Alle billeder er beskyttet af lov om ophavsret. Gengivelse af billederne er forbudt uden tilladelse fra fotografen. Du finder fotografens navn i tilknytning til hvert enkelt billede. Er du i tvivl om, hvordan du kommer i kontakt med fotografen, kan du skrive til admin@myldretid.dk eller via kontakt-siden. Det er fuldt tilladt at kopiere billederne til privat brug, når dette ikke sker i erhvervsøjemed. Mere om ophavsret...

 Opdateret sidst:
20. november 2017

 

 Billeder
Nyeste billeder

Blad alle billeder igennem

Se tilfældige billeder

Søg i Billeder

Nøgleord

Linjenummer

Dato for optagelse

Billedserier

Billedagenten - nye billeder på danske bussider

Om billederne
Ophavsret

Busbilleder uden at spørge først?

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/billeder/vis_linje.php
Copyright © 1999-2017 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.