Myldretid

Menu

Billeder ➜ Fotografer ➜

Alle billeder optaget af Michael Salomonsen

Michael Salomonsen har taget 22 billeder på Myldretid:

Keolis 8492 ved Vinge st., Frederikssund

Keolis 8492 ved Vinge st., Frederikssund

Når den nye S-togsstation Vinge åbner ved køreplansskiftet 13. december 2020, oprettes der også en ny buslinje 319 mellem Vinge st. og Skibby. Linjen åbner med betjening en gang i timen og kun i myldretiden. Den kører over Kronprinsesse Marys Bro, der som bekendt er en betalingsbro, som også rutebusser skal betale for at passere, og Keolis' vogn 8492, Volvo B7RLE/Vest årg. 2008, bliver den faste vogn på linjen. Her ses 8492 i busterminalen ved den kommende Vinge station i forbindelse med en prøvekørsel.

Foto: Michael Salomonsen, 17. september 2020.

DitoBus 616, 614 og 258 i Vig

DitoBus 616, 614 og 258 i Vig

DitoBus 616, Volvo B12M-60/Carrus årg. 2006, 614, Volvo B12M-60/Säffle årg. 2006, og 258, DAB 12-1024L årg. 1990, på selskabets garage i Vig i november 2008.

Foto: Michael Salomonsen, 9. november 2008.

Busser hos DitoBus i Fårevejle

Busser hos DitoBus i Fårevejle

DitoBus sprang til og overtog kørslen på ruterne 651-654, da Gislinge Turistfart i efteråret 2008 måtte indstille driften. Kørslen har siden fundet sted med nogle lidt tilfældige busser, som kunne findes til kørslen. Her ses en del af det faste inventar på ruterne hos DitoBus i Fårevejle en lørdag i september 2009: Fra venstre lånevogn 5792 fra Arriva, Volvo B10M-60/Aabenraa årg. 1996, i midten DitoBus 260, DAB 7-1024L årg. 1990, og til højre DitoBus 609, DAB 12-1200L årg. 1991. DitoBus har efterfølgende erhvervet de Jonckheere-busser, som Gislinge anvendte på ruterne.

Foto: Michael Salomonsen, 5. september 2009.

Gislinge Turistfart 55 og Arriva 1706 i Høje Taastrup

Gislinge Turistfart 55 og Arriva 1706 i Høje Taastrup

To busser holder pause på Blekinge Boulevard i Høje Taastrup nær stationen. Til højre Gislinge Turistfarts vogn 55, ex. Arriva 2045. Bussen er en Volvo B10M-60/Aabenraa-rutebil fra 1997. Til venstre Arriva 1706, der er en Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 1999. Begge busser mødtes tidligere på Køge st.

Foto: Michael Salomonsen, 25. juni 2007.

13,7 m-bus til De Blaa Omnibusser under bygning på VDL-fabrikken i Holland

13,7 m-bus til De Blaa Omnibusser under bygning på VDL-fabrikken i Holland

De Blaa Omnibusser skal have 6 stk. DAF SB4000/Jonckheere i 13,7 m-udgave til kørslen på linje 184, Nørreport st.-Holte st. Busserne kan først forventes leveret om nogle måneder. Her ses en af busserne under bygning på Jonckheere-fabrikken i Heerenveen, Holland, 20. oktober 2006.

Foto: Michael Salomonsen, 20. oktober 2006.

Nye busser til Fjord-bus på VDL-fabrikken i Holland

Nye busser til Fjord-bus på VDL-fabrikken i Holland

Fjord-bus 7436 (nærmest) og 7438 under klargøring på Jonckheere-fabrikken i Heerenveen, Holland. VDL, som Jonckheere er en del af, havde godt travlt med at få alle de nye busser til HURs entreprenører færdige til skiftedagen 22. oktober 2006.

Foto: Michael Salomonsen, 20. oktober 2006.

Chassis til Veolia-bus under bygning på VDL-fabrikken i Holland

Chassis til Veolia-bus under bygning på VDL-fabrikken i Holland

En tidlig fase i bygningen af en Berkhof Ambassador til Veolia blev 20. oktober 2006 foreviget af Michael Salomonsen under et besøg på VDL-fabrikken i Heerenveen, Holland.

Foto: Michael Salomonsen, 20. oktober 2006.

Veolia-bus under bygning på VDL-fabrikken i Holland

Veolia-bus under bygning på VDL-fabrikken i Holland

Berkhof Ambassador til Veolia under bygning på VDL-fabrikken i Heerenveen, Holland.

Foto: Michael Salomonsen, 20. oktober 2006.

Veolia-bus bagfra under bygning på VDL-fabrikken i Holland

Veolia-bus bagfra under bygning på VDL-fabrikken i Holland

Bagenden af en Berkhof Ambassador til Veolia under bygning på VDL-fabrikken i Heerenveen, Holland.

Foto: Michael Salomonsen, 20. oktober 2006.

Næsten færdig Veolia-bus på VDL-fabrikken i Holland

Næsten færdig Veolia-bus på VDL-fabrikken i Holland

En næsten færdig Berkhof Ambassador til Veolia på VDL-fabrikken i Heerenveen, Holland.

Foto: Michael Salomonsen, 20. oktober 2006.

Veolia 5118 på VDL-fabrikken i Holland

Veolia 5118 på VDL-fabrikken i Holland

En færdig Berkhof Ambassador til Veolia, hvor den øjensynligt skal køre som vogn 5118, vist nok i Maastricht. VDL-fabrikken i Heerenveen, Holland.

Foto: Michael Salomonsen, 20. oktober 2006.

City-Trafik 2454 på Naverland-garagen

City-Trafik 2454 på Naverland-garagen

City-Trafik modtager cirka 15 nye DAF SB4000/Jonckheere til kørslen på linje 12, 21 og 69, som selskabet overtager 22. oktober 2006. Her ses en af de nye busser, nr. 2454, på City-Trafiks nye Naverland-garage, der åbner samtidig med kørselsovertagelsen. Naverland-anlægget skal køre linje 12, 69, 97N, 136, 141, 149, 153E og 154E.

Foto: Michael Salomonsen, 14. oktober 2006.

De Blaa Omnibusser 4041 på City-Trafiks Naverland-garage

De Blaa Omnibusser 4041 på City-Trafiks Naverland-garage

De Blaa Omnibussers vogn 4041 er en ny DAF SB4000/Jonckheere til kørslen i HURs 18. udbud. Bussen befandt sig 14. oktober 2006 på City-Trafiks endnu uåbnede Naverland-anlæg i Glostrup. De Blaa får, som de første, også typen i 13,7 m-udgave til linje 184. De kommer dog ikke i trafik allerede fra overtagelsesdagen.

Foto: Michael Salomonsen, 14. oktober 2006.

Berkhof Ambassador på City-Trafiks Naverland-garage

Berkhof Ambassador på City-Trafiks Naverland-garage

Der er DAF/Jonckheere-busser på vej til både De Hvide Busser, De Blaa Omnibusser, Fjord-bus og City-Trafik. Ikke alle når tilsyneladende at blive klar til kontraktbegyndelse 22. oktober 2006, hvorfor De Blaa Omnibusser så vidt vides skal låne et mindre antal Berkhof Ambassador, som den her viste. Billedet er taget på City-Trafiks Naverland-anlæg, og bussen bar diverse påskrifter på dansk. En forsøgsbus af typen har været i trafik i Hovedstadsområdet siden december 2005.

Foto: Michael Salomonsen, 14. oktober 2006.

Ex. KS/HT 571 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm

Ex. KS/HT 571 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm

De såkaldte KS serie III-busser, Volvo B59-59/Aabenraa med nr. 511-595, var karakteristiske med deres firkantede forlygter og "glasdøre" mv. Bus 571 af årgang 1972 er bevaret på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm, hvor den blev foreviget 27. juli 2006.

Foto: Michael Salomonsen, 27. juli 2006.

Ex. KS 329 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm

Ex. KS 329 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm

Københavns Sporveje modtog i 1949-50 i alt 16 stk. Leyland Comet med karrosserier fra Dansk Oversøisk Motor Import, DOMI. Busserne var tiltænkt den nye linje 31, men kom dog i første omgang i trafik på linje 22. Vogn 329 blev i 1961 museumsvogn i KS' samling og kom herfra via HT-Museet til Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm, hvor den her ses.

Foto: Michael Salomonsen, 27. juli 2006.

Ex. HT 1501 alias Linjebus 6604 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm

Ex. HT 1501 alias Linjebus 6604 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm

I foråret 2006 anskaffede Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm sig denne Leyland-DAB 6-1-TL11/5 fra 1982. Bussen er tidligere HT nr. 1501, som dog i 1992 blev solgt til Linjebus, hvor den havde nr. 8604 og senere 6604. 1995-2006 henstod den hos Stålings Produkthandel i Viborg. Her står den en hed sommerdag foran Remise I på Sporvejsmuseet, endnu i Linjebus-antræk. Bussen er tydeligvis blevet vasket siden ankomsten til museet, men der forestår formentlig et ret omfattende istandsættelsesarbejde, da stilstand ikke er det, busser har bedst af.

Foto: Michael Salomonsen, 27. juli 2006.

Ex. City-Trafik 2081 alias HT 1856 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm

Ex. City-Trafik 2081 alias HT 1856 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm

HT modtog i årene 1980-89 et stort antal Volvo B10M-bybusser. Langt de fleste fik karrosseri på Aabenraa Karrosserifabrik, men de sidste vogne, der blev leveret i 1988-89, blev bygget hos DAB. Samme vogne fik også ZF-gear i stedet for Voith-, der ellers var det traditionelle valg. En af busserne var nr. 1856, der leveredes til HT i 1988. Bussen blev i 2000 via Sommer solgt til City-Trafik, der senere gav den nr. 2081. I 2005 overgik den til Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm for bevarelse. Som det ses, bærer den endnu nr. 2081. Foto på Sporvejsmuseet.

Foto: Michael Salomonsen, 27. juli 2006.

City-Trafik 2525 som ekstrabus til Roskilde Festivalen

City-Trafik 2525 som ekstrabus til Roskilde Festivalen

Som tidligere år er det i 2006 City-Trafik, der står for ekstrakørslen i forbindelse med Roskilde Festivalen. Da City-Trafik har fået tyndet en del ud i deres højgulvsbusser siden sidste år, og da der i år køres en rute mere og derfor også skal bruges lidt flere busser, kan man i år opleve lavgulvsbusser på festivalruten. Bus 2525, en Volvo B12BLE/Aabenraa fra 2003, der normalt kan mødes på linje 500S, ses her som festivalbus på Camping South. På optagelsesdagen benyttedes to busser fra linje 500S til festivalkørslen.

Foto: Michael Salomonsen, 27. juni 2006.

To nye Scania OmniLink hos City-Trafik i Avedøre

To nye Scania OmniLink hos City-Trafik i Avedøre

To helt nye 13,7 meter lange Scania OmniLink-busser til City-Trafiks linie 200S opstillet på Avedøre garage.

Foto: Michael Salomonsen, 9. juli 2004.

City-Trafik-højgulvbusser på Avedøre garage

City-Trafik-højgulvbusser på Avedøre garage

City-Trafik anvender for tiden nogle ældre DAB-busser af højgulvsmodellerne, indtil de nye Scania-busser er leveret. Her ses nogle stykker hjemme i garagen på Avedøre Holme. Fra venstre er det DAB 12-1200B nr. 2053, 2056 og 2052 samt yderst til højre en Volvo B10M/DAB - formentlig 2086.

Foto: Michael Salomonsen, 31. maj 2004.

City-Trafik 2517 på Avedøre garage

City-Trafik 2517 på Avedøre garage

En funklende ny bus 2517 på City-Trafiks garageanlæg i Avedøre - endnu uden reklamer.

Foto: Michael Salomonsen, 31. maj 2004.