Myldretid

Menu

Billeder ➜ Fotografer ➜

Alle billeder optaget af Kim Løvenskjold

Kim Løvenskjold har taget 104 billeder på Myldretid:

Sporvogn 044 og 062 mødes i Daugavpils, Letland

Sporvogn 044 og 062 mødes i Daugavpils, Letland

To RVZ-6-sporvogne - nr. 044 og 062 - mødes i Daugavpils, Letland.

Foto: Kim Løvenskjold, 3. august 2008.

Sporvogne 062 i Daugavpils, Letland

Sporvogne 062 i Daugavpils, Letland

RVZ-6-sporvogn nr. 062 i Daugavpils.

Foto: Kim Løvenskjold, 3. august 2008.

Ex. Biel 68 i Brasov, Rumænien

Ex. Biel 68 i Brasov, Rumænien

Brasov i Rumænien har både en sporvognslinje og trolleybusser. Sidstnævnte er dog dominerende. I 2008 eller 2009 har man importeret en række Volvo B10M-trolleyledbusser fra den svejtsiske by Biel. De fleste af vognene har stadig Biel-bemaling og -vognnumre - som her ex. Biel vogn 68 i Brasov.

Foto: Kim Løvenskjold, 30. september 2009.

Ex. Biel 63 i Brasov, Rumænien

Ex. Biel 63 i Brasov, Rumænien

Trolleybus nr. 63 fra Biel i Svejts har også fundet vej til Brasov i Rumænien. Bussen er bygget på Volvo B10M-chassis.

Foto: Kim Løvenskjold, 30. september 2009.

Ex. Biel 63 bagfra i Brasov, Rumænien

Ex. Biel 63 bagfra i Brasov, Rumænien

Tidligere Biel-trolleybus vogn 63 bagfra i Brasov, Rumænien. Farveskemaet er uændret fra den svejtsiske by.

Foto: Kim Løvenskjold, 30. september 2009.

Tidligere Biel-trolleybus i Brasov, Rumænien

Tidligere Biel-trolleybus i Brasov, Rumænien

En af Brasovs Volvo-trolleybusser med fortid i Biel i Svejts.

Foto: Kim Løvenskjold, 30. september 2009.

Sporvogn på legeplads i Brasov, Rumænien

Sporvogn på legeplads i Brasov, Rumænien

Denne sporvogn står som en del af legepladsen ved en McDonald's i Brasov, Rumænien.

Foto: Kim Løvenskjold, 30. september 2009.

FBW-trolleybus i Brasov, Rumænien

FBW-trolleybus i Brasov, Rumænien

FBW-trolleybus med vognnr. 55 i Brasov, Rumænien.

Foto: Kim Løvenskjold, 30. september 2009.

Ex. Århus Sporveje 354 på færgen i Kalundborg

Ex. Århus Sporveje 354 på færgen i Kalundborg

Ex. Århus Sporveje 354, Volvo B10M-60/Aabenraa årg. 1998, kører af færgen i Kalundborg havn. Bussen er på vej til Bornholm, hvor trafikselskabet BAT i august selv har overtaget en stor del af busdriften efter et krakket busselskab. Kørslen bestrides hovedsageligt med 22 tidligere Århus-bybusser af årgang 1998-99 - heriblandt ÅS 354, der hos BAT er blevet omdøbt til vogn 711.

Foto: Kim Løvenskjold, 17. august 2009.

Ex. Århus Sporveje 356 mellem Borup og Køge

Ex. Århus Sporveje 356 mellem Borup og Køge

Ex. Århus Sporveje 356, Volvo B10M-60/Aabenraa årg. 1998, mellem Borup og Køge. Bussen er på vej til BAT på Bornholm, hvor den senere fik det interne busnummer 713.

Foto: Kim Løvenskjold, 25. august 2009.

Ex. Århus Sporveje 351 og 360 mellem Borup og Køge

Ex. Århus Sporveje 351 og 360 mellem Borup og Køge

Ex. Århus Sporveje 351 og 360 mellem Borup og Køge undervejs i transporten til deres nye ejer på Bornholm. Hos BAT fik busserne senere numrene 712 hhv. 714.

Foto: Kim Løvenskjold, 25. august 2009.

Ex. Århus Sporveje 354 ved Slagelse st.

Ex. Århus Sporveje 354 ved Slagelse st.

Ex. Århus Sporveje 354, Volvo B10M-60/Aabenraa årg. 1998, gør ophold på Slagelse st. på vej til Bornholm. Nu kører bussen hos BAT på Bornholm som vogn 711.

Foto: Kim Løvenskjold, 17. august 2009.

RATP 5211 i Ploiesti, Rumænien

RATP 5211 i Ploiesti, Rumænien

Trafikselskabet i den rumænske by Ploiesti hedder RATP og har bl.a denne FBW-trolleybus med internt busnummer 5211.

Foto: Kim Løvenskjold, 28. september 2009.

RATP 5225 i Ploiesti, Rumænien

RATP 5225 i Ploiesti, Rumænien

RATPs FBW-trolleybus nr. 5225 som linje 44 i Ploiesti.

Foto: Kim Løvenskjold, 28. september 2009.

Ikarus-trolleybus i Bukarest

Ikarus-trolleybus i Bukarest

Ikarus 415T-trolleybus fra trafikselskabet RATB i Bukarest.

Foto: Kim Løvenskjold, 27. september 2009.

RATB 5279 i Bukarest, Rumænien

RATB 5279 i Bukarest, Rumænien

RATB 5279, Ikarus 415T-trolleybus, i Bukarest.

Foto: Kim Løvenskjold, 27. september 2009.

RATB 5386 i Bukarest, Rumænien

RATB 5386 i Bukarest, Rumænien

RATB 5386, Irisbus Citelis-trolleybus, i Bukarest.

Foto: Kim Løvenskjold, 27. september 2009.

RATB 5323 i Bukarest, Rumænien

RATB 5323 i Bukarest, Rumænien

RATB 5323, en Irisbus Citelis-trolleybus, i Bukarest.

Foto: Kim Løvenskjold, 27. september 2009.

RATB 5274 i Bukarest, Rumænien

RATB 5274 i Bukarest, Rumænien

RATB 5274, Ikarus 415T-trolleybus, i Bukarest.

Foto: Kim Løvenskjold, 27. september 2009.

RATB 5285 i Bukarest, Rumænien

RATB 5285 i Bukarest, Rumænien

RATB 5285, en Ikarus 415T-trolleybus, i Bukarest.

Foto: Kim Løvenskjold, 27. september 2009.

RATB 193 i Bukarest, Rumænien

RATB 193 i Bukarest, Rumænien

Bukarests sporvejssystem udgør omkring 160 km og er grundlagt i 1874. Sporvognene er dog ikke så dominerende i den indre by mere, hvor man i høj grad har erstattet sporvognene med trolleybusser og et metrosystem. Sporvejsselskabet RATB har en vognpark bestående af brugte tyske vogne, hjemmebyggede vogne og Tatra-vogne. Nr. 193 er én af de hjemmebyggede fra 1970'erne eller 1980'erne.

Foto: Kim Løvenskjold, 28. september 2009.

RATB 132 i Bukarest, Rumænien

RATB 132 i Bukarest, Rumænien

Sporvogn nr. 132 i Bukarest er en lokalbygget ledvogn fra 1970'erne eller 1980'erne. Mange af disse vogne er blevet moderniseret med støtte fra Verdensbanken.

Foto: Kim Løvenskjold, 28. september 2009.

Ikarus-trolleybus i Galati, Rumænien

Ikarus-trolleybus i Galati, Rumænien

Ikarus 415T-trolleybus på et busanlæg i Galati.

Foto: Kim Løvenskjold, 29. september 2009.

Maz-trolleybus i Galati, Rumænien

Maz-trolleybus i Galati, Rumænien

Trolleybus 1407 i den rumænske by Galati er bygget på den hviderussiske Maz-fabrik. Her ses den på en garage i Galati.

Foto: Kim Løvenskjold, 29. september 2009.

Sporvogn 4653 i Braila, Rumænien

Sporvogn 4653 i Braila, Rumænien

Braila har et lille sporvognssystem på tilsammen 15 km, grundlagt i 1900. Her er det en af byens mange brugte ledvogne, nr. 4653, der er af den kendte Düsseldorfer-type, men licensbygget i Østrig. Vognen har tidligere kørt i Wien.

Foto: Kim Løvenskjold, 29. september 2009.