Myldretid

Menu

Billeder ➜ Fotografer ➜

Alle billeder optaget af Jeppe Steensgaard

Jeppe Steensgaard har taget 61 billeder på Myldretid:

Arriva 1802 under ophugning i Glostrup

Arriva 1802 under ophugning i Glostrup

Arriva 1802 var en 13,7 meter lang Scania OmniLink, som i 2003 blev leveret til motorvejsbuslinje 150S mellem Nørreport og Kokkedal. Linjen kom på det tidspunkt på ny kontrakt, hvor busser af denne type erstattede ledbusserne anskaffet ved linjens oprettelse i vinteren 1998. Bus 1802 kørte på linje 150S hele kontrakten ud, men blev i foråret 2012 erstattet af en ny OmniLink, denne gang på 14,6 meter. Dens afløser står dermed til at blive skiftet ud netop i foråret 2024. Men som kun 9 år gammel blev Arriva 1802 ikke opgivet tilbage i 2012, og den kørte helt frem til 2019 på andre store Arriva-linjer i Københavnsområdet, nemlig 6A, 200S og 350S. I alt tilbagelagde den 1,1 mio. kilometer, før den mødte sin skæbne i "Klostrup".

Foto: Jeppe Steensgaard, 18. november 2020.

Keolis 220 under ophugning i Glostrup

Keolis 220 under ophugning i Glostrup

En X-bus bliver til en ex-bus! Keolis vogn 220 var en VDL SBR4000/Jonckheere Mistral, der som ny blev leveret til Tylstrup Busser med samme vognnummer. Tylstrup blev overtaget af Nettbuss i 2011, og Nettbuss i Danmark og Keolis-ejede City-Trafik fusionerede i 2014 med Keolis som det fortsættende navn. Bussen forblev dog hele vejen igennem i Nordjylland, hvor den kørte som X-bus, indtil udrangeringen i sommeren 2021. Den mødte sin skæbne hos HJM Recycling i Glostrup i foråret 2022, mens en anden tidligere Nettbuss, vogn 8454 fra København, nervøst så til fra sidelinjen.

Foto: Jeppe Steensgaard, 21. april 2022.

Tide Bus 6116 i Aalborg garage

Tide Bus 6116 i Aalborg garage

Den ene af Tide Bus' 14 nye Solaris Urbino 24 Electric-dobbeltledbusser, som fra september 2023 indsættes på linje 2 i Aalborg, den såkaldte Plusbus. Siden foråret 2023 har de 24,8 meter lange busser været under prøvekørsel i Aalborg.

Foto: Jeppe Steensgaard, 4. juli 2023.

Arriva 1610 på Toftegårds Plads, Valby

Arriva 1610 på Toftegårds Plads, Valby

Arriva 1610, den ene af de 41 nye MAN NG313-CNG-gasledbusser til linje 5C, der oprettes 23. april 2017. Bussen blev 1. marts 2017 præsenteret foran Movias hovedsæde på Toftegårds Plads. Designet er en let revideret version af det, en enkelt af de nuværende 5A-busser forsøgsvist var folieret i en periode i 2015.

Foto: Jeppe Steensgaard, 1. marts 2017.

Arriva 1610 fra højre baghjørne på Toftegårds Plads, Valby

Arriva 1610 fra højre baghjørne på Toftegårds Plads, Valby

De nye ledbusser til linje 5C er forsynet med ekstra mange døre: Hele fire dobbeltdøre samt en enkelt fordør. Men så bliver der også mulighed for cykelmedtagning på linjen, hvilket nok skal blive spændende!

Foto: Jeppe Steensgaard, 1. marts 2017.

Arriva 1610 fra venstre baghjørne på Toftegårds Plads, Valby

Arriva 1610 fra venstre baghjørne på Toftegårds Plads, Valby

Arriva 1610, MAN-ledbus til den nye linje 5C, set fra venstre baghjørne på Toftegårds Plads. Der er ikke sparet på +'erne langs siden.

Foto: Jeppe Steensgaard, 1. marts 2017.

Busser ved Hellerup station ved linje 21's 80-årsjubilæum

Busser ved Hellerup station ved linje 21's 80-årsjubilæum

Busserne fra linje 21-jubilæumsarrangementet (KS 41, KS 772 og en fabriksny Iveco) ved Hellerup station. De bliver overhalet af en ordinær linje 21-bus af typen Volvo B10BLE/Vest fra 2002 - en bus der inden årets udgang også er historie.

Foto: Jeppe Steensgaard, 29. august 2014.

VDL Citea-demobussen bagfra hos VDL i Glostrup

VDL Citea-demobussen bagfra hos VDL i Glostrup

VDL Citea-demobussen set bagfra hos VDL på Naverland i Glostrup.

Foto: Jeppe Steensgaard, 3. december 2009.

Et kig fremad i VDL Citea-demobussen

Et kig fremad i VDL Citea-demobussen

Forenden af VDL Citea-demobussen set indefra.

Foto: Jeppe Steensgaard, 3. december 2009.

Interiør af VDL Citea-demobussen

Interiør af VDL Citea-demobussen

Interiørbillede af VDL Citea-demobussen hos VDL på Naverland i Glostrup. Som det ses, har bussen sædebetræk, holdestænger osv. efter Movias designregler.

Foto: Jeppe Steensgaard, 3. december 2009.

Arriva 1476 under ophugning i Holbæk

Arriva 1476 under ophugning i Holbæk

Arriva 1476 (opr. Combus 5068), DAB 15-1200C-gasbus årg. 1997, delvist ophugget på Holbæk havn. For få år siden blev S-togene af anden og tredje generation ophugget her. Nu er turen kommet til et større antal udrangerede Arriva-busser.

Foto: Jeppe Steensgaard, 2. november 2009.

Brillevognen i Holbæk

Brillevognen i Holbæk

Korsørs bybusser overgik til Dito's Turistfart fra 1. januar 1995. Til kørslen anskaffede Dito to nye DAB 15-1200C mk. II-busser. Den ene af dem, vogn 242, blev i 2008 solgt til Brillevognen(.dk) i Holbæk, hvor dette billede også er taget.

Foto: Jeppe Steensgaard, 2. november 2009.

Dansk Uddannelsescenter ZY 23 691 på Roskildevej, Albertslund

Dansk Uddannelsescenter ZY 23 691 på Roskildevej, Albertslund

City-Trafik 2057, DAB 12-1200B årg. 1992, tilhører siden 2009 Dansk Uddannelsescenter i Brøndby. Her ses bussen på Roskildevej i Albertslund.

Foto: Jeppe Steensgaard, 3. december 2009.

Kruse 7191 ved Roskilde st.

Kruse 7191 ved Roskilde st.

Bus 7191 er den ene af Kruses nye telebusser til telebuskørslen for Movia, som selskabet vandt efter Busserne A/S, som bukkede under i 2008. Her ses den som linje 829 ved Roskilde st.

Foto: Jeppe Steensgaard, 2. december 2009.

City-Trafik 2482 på Naverland garage

City-Trafik 2482 på Naverland garage

Når City-Trafik 20. december 2009 overtager linje 29 og 166 fra Arriva, bliver der indsat VDL Ambassador-letvægtsbusser på linjerne. Bortset fra de hvide klimatopmødehjørner, er det altså et realistisk syn med City-Trafiks bus 2482 som linje 29. Foto på Naverland garage.

Foto: Jeppe Steensgaard, 2. december 2009.

City-Trafik 2483 på Naverland garage

City-Trafik 2483 på Naverland garage

Under klimatopmødet i København 2009 ("COP15") skal City-Trafik stå for driften på to særlige buslinjer for topmødets deltagere. Linjerne kører i dagene 6.-19. december. Der er tale om en rute mellem Bella Center og City og en anden mellem Bella Center og Lufthavnen. Kørslen kræver 27 busser, og City-Trafik indsætter de nye busser, som selskabet fra 20. december skal bruge på linjerne 29, 42/43 og 166, som overtages fra Arriva. Klimatopmødebusserne får hvide hjørner, som det her ses på bus 2483 på Naverland garage.

Foto: Jeppe Steensgaard, 2. december 2009.

City-Trafik 2495 på Naverland garage

City-Trafik 2495 på Naverland garage

City-Trafik 2495, VDL Ambassador årg. 2009, med COP15-beskiltning og -design på Naverland garage. I alt har City-Trafik anskaffet 18 nye busser af typen, nr. 2481-2498.

Foto: Jeppe Steensgaard, 2. december 2009.

Volvo-hybridbussen på Toftegårds Plads, Valby

Volvo-hybridbussen på Toftegårds Plads, Valby

Volvo har for nylig præsenteret sin nye hybridbus for offentligheden. Den er af typen Volvo 7700 og baseret på B9L-chassiset. Bussen er udrustet med en 5 liters dieselmotor og en elmotor. Ved opbremsning lagres den energi, der ellers ville være blevet tabt, i et batteri. Fordelen ved hybridbussen er et lavere brændstofforbrug og mindre udslip af bl.a. drivhusgas. Volvo 7700 Hybrid leveres til de første kunder i 2009, mens serieproduktionen indledes i begyndelsen af 2010. Her ses hybridbussen foran Movias bygning på Toftegårds Plads 28. april 2009, og i begyndelsen af maj var den i Odense og Højbjerg til lignende præsentationer foran henholdsvis FynBus' og Midttrafiks hovedkvarterer.

Foto: Jeppe Steensgaard, 28. april 2009.

Volvo-hybridbussen bagfra på Toftegårds Plads, Valby

Volvo-hybridbussen bagfra på Toftegårds Plads, Valby

Volvo 7700-hybridbussen bagfra under præsentationen på Toftegårds Plads.

Foto: Jeppe Steensgaard, 28. april 2009.

Anchersen Rute 3201 på Toftegårds Allé, Valby

Anchersen Rute 3201 på Toftegårds Allé, Valby

Anchersen Rute 3201, Mercedes-Benz O.530K Citaro årg. 2007, som linje 860 på Toftegårds Allé i Valby. Som det ses, er reklamen ganske heldækkende!

Foto: Jeppe Steensgaard, 28. april 2009.

Anchersen Rute 3208 på Gladsaxe Møllevej ved Gladsaxe Trafikplads

Anchersen Rute 3208 på Gladsaxe Møllevej ved Gladsaxe Trafikplads

Anchersen Rute 3208 ved Gladsaxe Trafiksplads inden afgang som ekstravogn på linje 200S.

Foto: Jeppe Steensgaard, 18. marts 2009.

Anchersen Rute 3208 på Gladsaxe Trafikplads

Anchersen Rute 3208 på Gladsaxe Trafikplads

Anchersen Rute 3208, Mercedes-Benz O.530K årg. 2009, som ekstrabus på linje 200S på Gladsaxe Trafikplads.

Foto: Jeppe Steensgaard, 18. marts 2009.

Solaris Urbino 12 LE bagfra på Toftegårds Plads, Valby

Solaris Urbino 12 LE bagfra på Toftegårds Plads, Valby

Bagenden af Solaris Urbino 12 LE-bussen ved præsentationen for Movia.

Foto: Jeppe Steensgaard, 23. marts 2009.

Solaris Urbino 12 LE på Toftegårds Plads, Valby

Solaris Urbino 12 LE på Toftegårds Plads, Valby

Solaris Urbino 12 LE-præsentationsbussen på Toftegårds Plads.

Foto: Jeppe Steensgaard, 23. marts 2009.

Anchersen Rute 3209 i Smallegade, Frederiksberg

Anchersen Rute 3209 i Smallegade, Frederiksberg

I januar 2009 overtog Anchersen Rute driften af servicebuslinjerne 831 og 832 på Frederiksberg og på linjerne 847 og 848 i Glostrup og Rødovre. Til kørslen blev der anskaffet yderligere 4 Mercedes-Benz O.530K, så vognmandens beholdning nu er 10 stk. Yderligere busser typen følger i de kommende måneder til et antal servicebuslinjer, der oprettes i forskellige af Københavns bydele. Bus 3209 i Smallegade på Frederiksberg.

Foto: Jeppe Steensgaard, 9. februar 2009.